לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

orenjada


.....................


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

נכתב כשהישרדות ישראל ו-16 האמריקאית היו לקראת סיום


כשהסדרה 'הישרדות' הגיעה לישראל התרגשתי, באמת התרגשתי. אחרי שבמשך שנים פנטזתי על דרך להגר ולהיות אזרח אמריקאי מן המניין רק בשביל להתקבל לסדרה ולהיות תחמן בטבע, ערוץ 10 בא וטרפד לי את הויזה, הציב בפני אזרחי מדינת ישראל מצב קיומי חדש של ללכת לשחק משחקים באי בודד ועוד עם סיכוי (אחד מעשרים זה נחשב כסיכוי) לעשות כמה ג'ובות. נכון שאצל האמריקאים מרוויחים בדולרים מיליון עם אופציה לזכות ברכב בלי שום קשר לפרס הראשי, ואצלנו נותנים למקום הראשון רכב בתוספת הפרשים למיליון שקלים בלבד.

 

אבל המשחקים בישראל רק התחילו, הרייטינג מוכיח את זה, חברת ההפקה שיחקה אותה בקניית זכויות השידור האמריקאים, ובסך הכול להתחלה העונה היא טובה. גיא זוארץ פשוט מקריא מהטלפרומטר כמו שצריך את העברותים של ג'ף פרוסט. והדמויות היו יכולות להיות יותר תחמניות, יותר מצחיקות, יותר רעות ואפילו יותר פרובוקטיביות, אבל חברת הליהוק עשתה את העבודה שלה לסיפתח על ידי מילוי השורות שיכניסו את הרייטינג בלי התחשבות אם באמת הם סיפקו את הסחורה. יותר מחצי מהדמויות בעונה הישראלית כנראה לא היו צריכות להיות שם מלכתחילה. המשחק בגירסה האמריקאית מצהיר שכדי לשחק צריך לעשות שלושה דברים פשוטים; להיות חכם יותר, לשחק (או לתחמן) ולשרוד מעבר לכולם. לחצי מהדמויות בעונה הנוכחית לא היה אפילו את יכולת ההבנה הבסיסית של המשחק הזה. רובם חשבו שהם באו לאי בודד בכדי להגשים חלום, ורובם התפלאו לראות שהמשחק התחיל בלי שהם אפילו ידעו שהמשחק החל.

 

'הישרדות 16' עוזרת להבין כמה מדהים מה דמות תככנית אחת יכולה לבצע כשניתנת לה הזדמנות אחת בלבד לזכות במיליון דולר. אם היא חכמה מספיק היא תרמה ותוביל, תתבלט ותשב בפינה וכנגד כל הסיכויים תצליח לסובב את כולם על האצבע הקטנה שלה. 16 האמריקאית מוכיחה שכל ניסיון להשוות את גרסת הבית שלנו לגרסת האח הגדול הוא קרב בו לא יוכל שום יהודי לנצח, הפרקים שם תמציתיים יותר, מפתיעים יותר ומסקרנים יותר. ההדחות שם הם אכזריות יותר, פחות אנושיות והרבה יותר בוטות. וההפתעות מההפקה הן הרבה יותר מעניינות מאשר מה שקורה פה בארץ. אבל לפני הדיון בפרקים שהעלו את רף הרייטינג לערוץ 10 בחודשים האחרונים, מילת סיכום אחת על העונה הכי טובה של הישרדות אי פעם, בעונה הזו נשברו הכי הרבה שיאים קודמים מעונות עבר, המתחרה הכי מטומטם, מספר ההדחות המפתיעות, מספר העזיבות שלא בעקבות הדחה ומספר הקוסיות שהחזיקו מעמד לאורך העונה.

 

העונה עצמה הייתה מורכבת משחקני עבר פופולריים בזכות תחמנותם אל מול המעריצים הכי גדולים שלהם, היא הסתיימה בהד רב ביום ראשון האחרון כעונה בעלת הרייטינג הרב ביותר מאז תחילתה,

בחורף הסדרה 'הישרדות' תגיע לחבל גבון שבאפריקה לעונה ה-17 בה שוב פעם המלהקים שלהם ישכילו לבחור דמויות על פי רמת הסיכויים שלהן לסובב אנשים אחרים.

 

'ישראל קריביים' בתור עונה ראשונה הייתה עונה מצוינת. קצת חבל שערוץ 10 משכו כל משימה פרק וכל פרק משימה, אבל אני משער שזה מה שקורה כאשר נופלת להם אווזת זהב לידיים כשהם עדיין לא יודעים איך בדיוק להתמודד איתה. מעט עצוב לגלות שלא נתנו למושבעים להוציא אפילו מילה מהפה במהלך שהותם בקריביים מלבד איזו שאלה מזדמנת של מושיק. זה קצת סותר את כל הקונספט של הישרדות עד היום. המושבעים הם אלו שאמורים לקבוע מי לוקח את המיליון, ועל זה נאמר "תבחרו בזהירות את מי שאתם מדיחים, הם אלו שיצטרכו לתת לכם בסוף את הצ'ק".

 

אתמול פורסם בעיתונות שיהיה אתגר מוחי בגמר בשבת ל-3 הפיינליסטים, מה זה השטויות האלה? יותר מחצי שנה אחרי שהם הגיעו הביתה הם מתמודדים בעוד אתגר, המשחק היה צריך להיגמר בקריביים ולא בארץ, אין שום בעיה עם חשיפת התוצאות בישראל אבל לגבי שינויים כדאי להם שזה יהיה מעניין בשבת כי אם לא אז הם פשוט הצליחו לחנוק את האווזה. קצת חבל על מרינה, כמו שזה נראה כרגע היא תהיה היחידה מכולם שלא רק שלא תקבל הזדמנות על הצ'ק אלא גם היחידה שבנוסף גם לא זכתה להזדמנות נוספת, גם נועם שקפץ לו מאי המתים בסוף (מה זו ההנפצה הזו?) והרס לדן תחמן את הסיכוי לקחת את הצ'ק בהליכה קצת הוציא את הרוח מספינת הרייטינג, או שאולי, אם ההפקה הישראלית היא באמת תחמנית בדם אז אולי זו בטח הייתה המטרה שלה, לא לעבוד רק על המתמודדים בתוכנית, אולי גם לנסות לעבוד על האמריקאים. מי יודע, אולי בעתיד כאשר יעשו הישרדות 'ישראל VS. אמריקה' רמת התחמנות של האמריקאים תקטן בצורה משמעותית. כי באמתאי אפשר לצפות שרמת התחמנות שלהם יכולה להשתוות לתחמנות של הישראלי המצוי כי אם הוא באמת רוצה בכך, אין שום סיכוי שהיהודי לא לוקח.

 

אני מתחנן שתפתיעו בשבת, דיר באלאק אם לעונה הבאה לא תשתפרו ותביאו קצת יותר תחמנים למשחק.

נכתב על ידי , 6/9/2008 12:00   בקטגוריות טלויזיה, ביקורת, SURVIVOR, הישרדות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 44

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

99,196
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משוגעים , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לorenjada אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על orenjada ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)