לא קל לכתוב כתבה על סדרת טלוויזיה שלא נגמרת, בכל שנייה ובכל רגע נתון יש שינויים במערך התסריט, וברגע שתסריט הופך להיות דבר בלתי קבוע, שאפילו התסריטאים (כן, גם בריאליטי יש תסריטאים) צריכים להתאקלם למה שמתרחש על פני השטח, אז העניין נוצר ומתקדם לבדו, זאת המטרה באודישנים, לדחוף רק את 'היצורים', אחרת זה סתם מילוי משבצת.
ברגע שאתה תלוי בכ-16 בני אנוש המצולמים על בסיס קבוע 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כל עניין כתיבת התסריט מבלבלת. ומי שמחליט לכתוב כתבה על סדרה שכזו מתבלבל עוד יותר, לא קל לכתוב על הבחורה הראשונה עם ביצים בתוכנית ריאליטי, צרפתייה מאלפת סוסים וקיבוצניקית שמתחילה בלי בושה עם גבר שמוצא חן בעיניה, לא קל גם לנסות להבין את הגבר שניסו להתחיל איתו, שהתנהג בעגה מקצועית כמו הומו בתול, זה לא קל בגלל ששנייה אחרי שהכתבה מתפרסמת או אפילו נשלחת לעורך משהו משתנה בתוכנית וכל מטרת הפיסקה הקודמת הופכת להיות לא רלוונטית .
זאת הבעיה עם סדרת ריאליטי שלא נגמרת לעולם, אי אפשר לכתוב על משהו שנמשך 24/7, מתחילים לכתוב על כך שנעמה מאמנת הכושר הציעה את עצמה להדחה בתוכנית של שבוע שעבר ובסוף הקהל החליט להשאיר אותה, ויומיים אחרי זה היא מוציאה את עצמה מהווילה באופן עצמאי, או כך לפחות נכתב נכון לשיטוט חסר משמעות בין מצלמות הווילה ביום שישי בצהרים, ואז כשהכתבה כן תתפרסם, שאולי הגברת פרשה בכוחות עצמה, היא תשנה את דעתה ואז האתר בו מתפרסמת הכתבה יצא פארש.
מה המטרה בלכתוב על דבר לא קבוע, דבר שמשתנה בקצב בו הוא מוסרט, אני חושש לכתוב על המכות שהולכים בוילה כאשר ברגע שהכתבה אכן תתפרסם היא כבר תהיה לא רלוונטית, כי המכות נגמרו והפכו לאורגיה מטורפת דווקא היא הייתה צריכה להיות הפאנץ' ליין של הכתבה.
טוב, די לשמאלציות, ערוץ 2 סוף סוף מצא קונטרה ל'הישרדות' של ערוץ 10. הפורמט של 'האח הגדול', שהתחיל בהולנד לפני כמה שנים, כבר היה בארץ, למרות שמשום מה אף אחד לא מודה בזה, ההבדל היחיד ביניהם היא ששם השחקן שם לעצמם מטרה להישאר אחרון בווילה בשביל להיות שחקן, וכאן השחקנים שנכנסו לווילה שמו לעצמם מטרה לעשות קצת כסף, בפרויקט הראשון השחקנים עדיין לא הראו יותר מדי רווחים, מישהו שמע משהו על הילה טוביאן בשנים האחרונות, מיכל (מישל) שפירא שהייתה פרובוקציה מהלכת ובימינו די מתרועעת לה בהצגות של בית ספר למשחק? פעם אחרונה ששמעתי עליה היא הופיעה באיזה הצגות של החוג למשחק של אוניברסיטת תל אביב. פיראס מהעונה הראשונה שסימן הבטחה גדולה גם נעלם, הפליטים הכי מוכרים מהתקופה ההיא, ולצערי מ-2 העונות יחדיו הם צ'ינו ואליאנה. אפילו רוני ("רן הכין לי תה") הלכה להיות מורה בבי"ס בחולון, וכולם, מבחינתי, לא מתקרבים אפילו לרמת הבאז' המצחיק שיוצר בובליל האב.
אחת ההבלחות הגאוניות של הריאליטי בשנים האחרונות היא יוסי בובליל, דמיינו לעצמכם ערס טריפוליטאי, בן 50 פלוס, קבלן טיפוסי וגמד. אחד שיודע מה הוא עושה ועושה את זה כל כך טוב שהסיכויים שהוא לא ייקח את המיליון פחותים מהסיכויים שהוא כן ייקח. אפילו בהפקת 'האח הגדול' מצאו מוזיקה שתתאים לרגעיו הגדולים של הקבלן, וההרגשה שצופים בו לעיתים גורמת לחשוב שאתה רואה סרטון מצויר של באגס באני ואלמר פאד.
יש שם טיפוסים מעצבנים, אבל יחד איתם יש הבלחות גאוניות, דמיינו לעצמכם את לאון, הומו מוצהר, מניח ראשו על ברכיו של אשר, מתנחל חובש כיפה שפונה מביתו במהלך ההתנתקות האחרון, אבא למספר בנות חמודות ועוד אחת נוספת נולדת אוטוטו (אם לא נולדה כבר), אשר מדפדף לו בתנ"ך ומחפש פסקאות שיסבירו ללאון מדוע גבר לא ישים על עצמו מלבוש אישה, ולאון בתגובה עונה לו "אבל למה אתה אומר לי את זה". אני לא יודע איך לא חשבו לעשות סצנה כזאת אי פעם בכל המערכונים הקומיים או אפילו באיזה סדרת דרמה, זה היה רגע נדיר, הכי ספונטני ולא מתוכנן שיכול להיות.
כל עוד הדמויות שנכנסות לווילה הן 'טיפוס' בפני עצמן אז הכול בסדר, אבל אם דוחפים לשם בכוח כמה פרצופים רק בשביל שיהיה פרצופים אז זה הופך להיות בעייתי, אבל מה אכפת לקהל אוהב הריאליטי של ערוץ 2 גדוש הפרסומות, העונה האחרונה של 'כוכב' נולד' כבר תמה, 'המירוץ למיליון' עדיין בהקמה, 'מפרץ האהבה' זה קופי אחד לאחד מסדרת הריאליטי 'עדן' מלפני מספר שנים, כרגע לפחות פעמיים בשבוע יש סיבה להגיע הביתה לפני 21:00: 'האח הגדול', והעובדה הפשוטה שעד שיסיימו לערוך את העונה החדשה של 'הישרדות', 100 ימים בווילה יסתיימו.