לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היה מצעד, חוזרים לשגרה. הבית הפתוח חוגג את הקיץ


בלוג הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים. תכנונים, רשמים ושעשועים אסורים

Avatarכינוי:  הבית הפתוח בירושלים

גיל: 24

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2008

המרפאה הפתוחה - פרטים ודיון קהילתי, הערב




 

והפעם, קצת על המרפאה הפתוחה שפועלת בבית הפתוח. באדיבות שירה, רכזת המרפאה המופלאה שעוד נציג לפניכם. ראו למטה, היום גם יתקיים דיון קהילתי בעתיד המרפאה. בואו לבקר!

 

המרפאה הפתוחה עברה דירה!

 

בדיקות HIV מהירות, אנונימיות ובחינם בירושלים: ימי א´ 21:00- 17:00

כתובת חדשה: רחוב הסורג 2 (בצומת של רחוב יפו ורחוב שלומציון המלכה)

 

* על מנת לאפשר אנונימיות מירבית למי שאינו מעוניין להיחשף בעת ההמתנה לבדיקה, בין השעות 17:00-19:30 ייסגר הבית הפתוח לטובת פעילות המרפאה בלבד. בנוסף, בין השעות 19:30-21:00 הבית יהיה פתוח לפעילויות בזמן שנמשיך את הבדיקות.

 

 

 

 

דיון קהילתי: שירותי בריאות לקהילה הגאה

 

בואו להכיר את המרפאה החדשה ואת הצוות, ולקחת חלק בקביעת סדר היום של המרפאה.

דיון על תפקידה של המרפאה ואפשרויות ההתרחבות הפעילות שלה – לאן כדאי ללכת?

 

היום, 25.8.08 בשעה 20:00 בבית הפתוח, רח´ הסורג 2, י-ם

 

לפרטים: [email protected]

 

 

 

נכתב על ידי הבית הפתוח בירושלים , 25/8/2008 16:34  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יש חיים אחרי המצעד


 

 

 

אז היה טוב. צעדנו, שמחנו, פגשנו עוד 5499 אנשים, אבל אחד לא בא להפריע (חוצאיתמר בן גביר, אבל אותו המשטרה עצרה מרחוק).

 

מוזר, בפרספקטיבה של חודשיים נראה שאין הרבה מה לספר על המצעד. מצד שני, זה בטח טוב; פשוט לא קרה שום דברק לא צפוי.

 

אז מה אנחנו עושים פה? חשבנו להמשיך את הבלוג של הבית הפתוח גם בשגרה. לספר קצת על הקורה בבית, להתווכח קצת על עתיד הקהילה ולהציע עדכונים שוטפים על פעילויות שוות שמארגן אלעד, רכז הקהילה.  בתור התחלה, קבלו הצצה לדפהבית, העלון החודשי של הבית הפתוח. עורך אותו נתנאל, והנה דברו:

 

 

כמה מילים

 

חבר טוב שלי מחטיבת הביניים והתיכון והישיבה החליט לכתוב עבודה סמינריונית על הומואים דתיים, במסגרת הסמינר למורים שבו הוא לומד. כמות המחקרים שהתראיינתי אליהם בשנים האחרונות גרמה לי כבר להשתעמם מהסיפור של עצמי. "ואז גיליתי שאני הומו", אני מפהק מול המראיינת, "וזה היה מאוד קשה. כי הייתי גם מבולבל וגם לא היה לי עם מי לדבר". "אז מה עשית", היא שואלת. "לא דיברתי על זה עם אף אחד", אני מפתיע. "המממם, מעניין מאוד", היא מתאמצת.

כבר כמה שנים שהומואים דתיים מסדרים לסטודנטים בסוציולוגיה את החובות האחרונות לתואר. אבל הפעם מדובר בחבר באמת טוב. חבר ששיתף אותי בהתלבטויות אישיות רבות, התלבטויות מהסוג שמתבגרים דתיים סטרייטים מתייסרים בגינם: כן לשמור נגיעה, לא לשמור נגיעה, זה הולך לחתונה או שאולי היא לא ברמה רוחנית מספיק גבוהה? כשסיפרתי לו שאני הומו הוא אמר לי שהוא יודע, כי הוא כבר בירר עליי בגוגל. מסתבר ששירות ההוצאה מהארון של גוגל כבר רשם אותי כחבר ללא ידיעתי. כמו עם אחרים, דווקא היציאה מהארון שלי גרמה גם לו להיחשף קצת יותר, ולשתף אותי בדברים שהוא מתלבט לגביהם, דברים מהסוג שגברים מבוגרים סטרייטים מתלבטים לגביהם.

מאז אנחנו מדברים פעם בכמה זמן. שיחה אישית. ועכשיו הוא החליט לכתוב על הומואים דתיים מנקודת מבט חינוכית. כלומר, מה מחנך צריך לומר לנער שפונה אליו, איפה אסור לו לגעת בו, על מי לא לחפות כשהמשטרה באה לחקור, ואיך להציל את שמו הטוב של בית הספר. סתם. מה שהוא באמת רצה לברר זה מה יכול לעשות מחנך (או ר"מ, "רב-מחנך") כשפונה אליו נער שמגלה שהוא נמשך לגברים, ושאזר מספיק אומץ וטיפשות לספר זאת לרב שלו.

אז החבר הזה ראיין אותי. ושוחחנו. וכתבתי לו את עמדותיי בנושאים האלה. מסקנותיו הראשוניות היו כדלהלן: עבור רוב האנשים, הומוסקסואליות איננה זהות, אלא יצר, וחובתם להתגבר על היצר ולא לחטוא. אבל מי שלא מצליח – אסור לנדות אותו ויש לגלות כלפיו סובלנות, אך לא קבלה. הוא אמר לי שהוא יהיה מוכן להזמין אותי ואת בן זוגי לחתונה שלו, אבל הוא לא יבוא לחתונה שלנו. "לבוא לחתונה שלכם", הוא אמר, "יבטא הכרה בזוגיות שלכם" ולכן הוא לא יבוא.

עוד לא החלטנו להתחתן, וכבר חסכנו 40 דולר.

מסקנות ראשוניות אלה פתחו בינינו שיחה עמוקה באמת. הבנתי שאם עמדה זו מבטאת את הסמן הסובלני בחברה הדתית, אז אנחנו בבעיה. ניסיתי להבהיר לו עד כמה עמדתו מכאיבה, אף על פי שיש בה כמה מילים יפות. אינני יודע מה קיוויתי לשמוע ממנו. הוא הרי שומר מצוות בכל איבר מגופו ובכל סינפסה במוחו. אז למה כבר ציפיתי?

אולי יותר מהכול ציפיתי להבקיע מבעד לזה. להגיד לו: "תראה, זה אני, אני, נתנאל, החבר מאז, זה אני, תראה אותי". תסתכל עליי לא דרך המשקפיים של ההלכה. תן לי איזה שהוא סיכוי להבקיע מבעד לזה. אני לא מבקש שתוותר על ההלכה בחייך. אני גם לא מבקש שתגיד שההלכה אומרת שמותר לשכב עם גברים, ואף רצוי. אבל אני מבקש שלא תראה הכול דרך עיניים הלכתיות. שמשהו, או יותר נכון מישהו, בן-אדם כלשהו, אחר ממך, יוכל לפרוץ פנימה. להתיישב אצלך בחריצים שבין המרצפות ההלכתיות. בכלל, כל שיטה מוסרית או ערכית, מה היא שווה אם היא בלתי חדירה? מה היא שווה אם האנושיות עצמה אינה יכולה לפרוץ דרכה? אל תפרש אותי בכלים הלכתיים, או פסיכולוגיים. תראה אותי. תסתכל עליי.

ואז הוא הסתכל.

 

"דלות החומר" זה זרם באמנות הישראלית שביקש לעשות אמנות מחומרים פשוטים וזמינים. "דלות החומר" זה גם מה שמגיע לתיבת האי-מייל של דפהבית. אני אשמח מאוד לפרסם את המחשבות, השירים, התמונות, והסיפורים שלכם. אבל בשביל זה אתם צריכים לשלוח אותם אליי. לכתובת:

[email protected]

 

 

אלול שמח,

נתנאל   

          

והנה לכם הצצה למתוכנן בבית-הפתוח בחודש הקרוב. בואו לבקר!

 

דפעילויות ספטמבר 2008 בבית הפתוח

 

להרשמה ולפרטים נוספים לגבי הפעילויות ניתן לפנות לאלעד:    02-6250502 שלוחה 144

[email protected]

 

רביעי, 3.9, "מלאכים באמריקה" – חלק I. הקרנת הסרט.

 

שני, 8.9, 20:00, "בית משלך", ביפוביה וביסקסואליות נשית וגברית. אלעד ליבנה בעקבות קריאה במאמרו של מרק סמפסון: מומלץ לבוא למפגש אחרי קריאת המאמר:

 Curiouser and Curiouser. http://www.marksimpson.com/pages/journalism/curiouser.html

 

רביעי, 10.9, 20:00, ערב משוררים. שירה בציבור משירי לאה גולדברג, נתן אלתרמן, אברהם חלפי, רחל ועוד.

 

שישי, 19:00, קבלת שבת אורתודוכסית. בשיתוף עם חברותא ובת-קול.

 

שני, 15.9, 20:00, הקרנת סרט לקבוצת הנוער והצעירים. לגילאי 15-23 בלבד.

 

חמישי, 18.9, 20:00, אהבת נשים, אהבת גברים. שני מפגשים. עלות: 10 ₪.

 

שבת, 19.9, 09:00, ירושלים, מעיינות סביב לה – טיול בציר המעיינות בהרי ירושלים. לפרטים ולהרשמה יש להירשם אצל אלעד.

 

שני, 22.9, 20:30, קצת קולטורה רותם & גל. מופע שירים ישראלים של פעם. עלות כניסה: 5 ₪.

 

חמישי, 25.9, 23:00, לילה גברי. הבית הפתוח ער כל הלילה. סרטים, פעילויות ושיחות עד אור הבוקר.

 

שישי, 26.9, 10:00, "מהבית לבית". משפצים וצובעים את הבית. בואו לקחת חלק ברענון מראה הבית הפתוח.

 

 

פעילויות ספורט שבועיות

·         ימי שבת, 20:00, כדורסל  נשים. להרשמה ומידע אודות המיקום נא לפנות למורן 0525551811. מחיר: 10 ₪.

·         ימי שישי,16:00, כדורגל בגן סאקר. לא בתשלום. למידע: אדווה 3725362- 052.

·         ימי ראשון, 19:30, פילאטיס. מחיר: 35 ₪.

 

קבוצות ומסגרות חברתיות

·         אנסמבל הבית הפתוח: ימי ג', 19:30.  

·         הקבוצה הדתית: חמישי, 4.9, 21:00. לפרטים, בני – 0508544141, [email protected]

·         יוגה: ימי א', 21:00, בבית הפתוח. מחיר: 35 ₪.

·         גברים בדרך לזוגיות: קבוצת היכרות בבית הפתוח לגברים פנויים (24+). מחיר: 10 ₪. לפרטים ולהצטרפות: [email protected] הקבוצה נפגשת בימי שלישי בשעה 20:0

 

 

·         המרפאה הפתוחה מספקת בדיקות איידס מהירות, ייעוץ לפני הבדיקות, ותמיכה בנבדקים ובנשאים. השירות ניתן בחינם, בימי א' בין השעות 17:00-21:00. רח' הסורג 2, קומה א'.

 

 

סדר ערב ראש-השנה הינו מסורת עתיקת-יומין, והבית הפתוח יחגוג אותו גם השנה.

אנו מזמינים אתכם/ן לסדר החג שיתקיים ביום שני, 29 בספטמבר, בשעה 18:30, ובו נחגוג את החג עם שירים וסיפורים, תפוחים ושופרות וראשים של דגים.

אנא, הקפידו להירשם מראש!!! (נשמח לתרומה של 50-500 ש"ח לכיסוי הוצאות הערב) להרשמה, נא לפנות לאלינור: 02-6250502 (שלוחה 120), [email protected]      

חג שמח!



קורס יצירה אומנותית

בואו ליצור בחימר, פימו. ובגבס. הכינו אורוגמי, בובות ספוג, סטנסילים וחולצות מודפסות.

הקורס יועבר על-ידי אמלי – סטודנטית בבצלאל. עלות הקורס: 80 ₪ לחודש (4 מפגשים) לקניית החומרים, ונתון לשינוי בהתאם למספר המשתתפים.

 

   

נכתב על ידי הבית הפתוח בירושלים , 24/8/2008 13:52  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





4,971
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , מדע בדיוני ופנטזיה , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להבית הפתוח בירושלים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הבית הפתוח בירושלים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)