"עשה בי קסמים, עשה בי משהו כזה שישלים עם מה שבתוכי"
כך התחילה בטי את אחד הערבים המרגשים ביותר שמילאו את ימיי לאחרונה. אומנם זוהי לא הופעתה הראשונה , ועל אף שמופעיה הקודמים בוצעו באותה המתכונת, היה מרכיב מיוחד, שאם אני מחפשת את הדרך המדויקת לתארו, מומלץ קודם לכן לתאר את האווירה, שהיא חלק משמעותי בתפאורה הכללית של הערב,והיא הכילה בתוכה פנים זוהרות, שבלונד שיערה היפהפה של בטי רק נתן לו תוקף רשמי, ולעתים אף סינוור מרוב חוסר יכולת להכיל את כל מה שיש לבטי לתת, ועיניים שמחייכות נון-סטופ לכל אדם בקהל, או כהגדרתה של בטי- לכל "אורח".
על רקע וילונות הבורדל והאינטימיות של בית הקפה הקטן, התגמדה התאורה על הבמה אל מול האור שבטי מקרינה, ממנה והחוצה, שוב ושוב, ואין אדם שנשאר אדיש לכך. בהופעה שבה השירים נעים על תכנים מגוונים של עצבות מול אושר טהור, מודעות עצמית מול נסיון להדחיק או נבירה בעבר אל מול רצונות לעתיד, קשה מאוד שלא להרגיש איך הבועה שנוצרת מסביב היא מן אבטיפוס קטן לחיי היומיום, ובטי, שקושרת בין כולם חוט דמיוני נוגע ועוטף, מצליחה להפיח שלווה, כזאת שלא עוברת, גם ביום שלאחר ההופעה.
בין הגיטרה לפסנתר, מספרת בטי סיפורים קצרים מחייה, כהקדמות מתוקות לחלק מן השירים, ואף נותנת טעימה, בהיקף 4 שירים לערך, מאלבומה החדש, התואם עצמו לתיאור "משתבח כמו יין". בהזדמנות זו, ובתגובה לסיפור של בטי, שכלל את עירית לינור ואת המוטיבציה שנתנה לבטי, מבלי ידיעתה אולי, לכתוב שירים משל עצמה, אני מודה לעירית לינור, שכן הטקסטים של בטי מלווים בפשטות נוקבת שקשה מאוד שלא להתחבר אליה ולהזדהות. מתוך השירים שהיא ביצעה, וביניהם "בין המילים" ו"האמת שלנו", ניתן לראות מהלך חיים ותקופות מגוונות שחוותה בטי, והשלמה כנה שבאה לידי ביטוי בכל אחד מהם. זה מדהים, זה מרגש, וזה נותן השראה, אך בעיקר ממלא את הגוף באופטימיות אנרגטית, שבטי משחררת בטבעיות נדירה. כל אורח בקהל שנענה לבקשתה של בטי, המסווית בעיניה השוחקות, ואץ לפתוח לבו, יכל היה לחוש את ההד הרגשי שהתחולל במקום. מי שלא עשה כן- הפסיד, אך אני מאמינה שלא היה אדם כזה, שהרי הוקפתי בחיוכים, מהסוג שמתביית על הפנים, ומשתלב בהם בחן וברוגע.
הבחירה לפתוח את ההופעה עם אחד השירים, לטעמי, הטובים ביותר של בטי "קסמים", ולסגור אותה (מבלי להתייחס להדרן שמשום מה היה מאוד מהוסס, אך בטי נכנעה לקהל הלא מתפשר) עם "מלכת הפופ", היתה בחירה מעניינת מאוד, שכן שניהם בעלי טקסטים עוצמתיים וכואבים, אך הוסתרו (עם דגש על מלכת הפופ) תחת לחנים שמצליחים במידת מה לעורר פרדוקס, וזה מה שהפך אותם לכל-כך הולמים הופעה אינטימית, שבה בטי חושפת עצמה באופן טוטאלי, ומה שנשאר זה לפרוש ידיים ולהשתוקק לחיבוק ענק מבטי, כזה שיוכל להעביר לה חזרה מעט ממה שהיא העבירה במשך שעה וחצי, פחות או יותר, של מופע מעורר ומרגיע כאחד. ומה היה המרכיב המיוחד, שעל מנת להגדירו נזדקקתי לתיאור כה פדאנטי של כל הערב?
הקסם.
בטי אכן עשתה קסמים, ומבלי שאף אחד ישים לב, וב"אחיזת עיניים" פואטית ובעלת קול עדין ועוצמתי, גרמה לכל אדם, ולא משנה מה עבר עליו טרם ההופעה ולא משנה באיזו סערת רגשות חיובית או שלילית היה שרוי, לחייך, להניע קלות את הגוף ולשכוח, אפילו אם רק לשעה וחצי, כל רגש שלילי, שלא תאם את האווירה החיובית ואת האנרגיה של בטי.