לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2004

מילה טובה על אולסייל


 

כל כך הרבה סיפורים שומעים על תקלות וגזלות שקרו לאנשים שרכשו מוצרים מחברות ישראליות באינטרנט, אז החלטתי שהגיע הזמן לספר גם על משהו טוב שחברה אינטרנטית מסוגלת לעשות.

 

אני קונה ותיקה באינטרנט. נדמה לי שאת הרכישה הראשונה ביצעתי באמזון, ומאז אין לי בבית כמעט מוצר טכנולוגי, ספרים או דיסקים, שאינם רכישה מאתר אינטרנט. בהתחלה רוב הרכישות היו מאתרים גדולים, ידועים ולא-ישראלים, אבל עם הזמן למדתי לבטוח באתרים כמו וואלה שופס ואולסייל, גם ברכישות גדולות, של כמה אלפי שקלים.

 

לרגל מעבר הדירה חסר התקדים שלי, החלטתי שהגיע הזמן לרכוש טלוויזיה ו-DVD שיהיו רכושי הפרטי וינדדו איתי ממקום למקום. החלטתי לבצע את הקנייה באינטרנט, באתר מכירות פומביות כלשהו, עם גבול עליון מוגדר מראש למחיר. כך מצאתי את עצמי באולסייל, מעיפה מחירים לכל עבר לכל מיני טלוויזיות בגודל 21 אינץ'. התמזל מזלי, ובאותו יום הצלחתי לשים יד גם על DVD וגם על טלוויזיה , ועוד בלי לעבור את גבולות המחיר שהצבתי לעצמי.

את הטלוויזיה קיבלתי לאחר שבוע וחצי בערך, אולם ה-DVD בושש לבוא, למרות שכבר חוייבתי בגינו בכרטיס האשראי. לא התרגשתי מזה, כי עד עתה לא נתקלתי בבעיות  ותמיד קיבלתי את המוצרים שהזמנתי.

 

לאחר המתנה של שבועיים וקצת, החלטתי לשלוח אימייל לחברה שהיתה אמורה לספק לי את ה-DVD - ב. קשת מדיה. שיגרתי אימייל ולא נעניתי. כעבור יומיים החלטתי להתקשר אליהם ולהתחיל לתחקר. הקו היה תפוס באופן תמידי. עברתי לאמצעי תחקיר והקלדתי את שם החברה בגוגל. לחרדתי הרבה הגעתי לידיעה חדשותית המספרת בלקוניות על קריסתה של החברה וחובותיה, שכנראה לעולם לא ישולמו. הידיעה, אגב, פורסמה ממש ימים ספורים לאחר הרכישה המדוברת.

 

התחלתי לחשוב שאולי  אני צריכה להיפרד בדמעות מהכסף ששילמתי עבור ה-DVD, ואני מטבעי גם שונאת את כל ההתנהלות וההתעקשות מול חברות מסחריות. אבל הפעם כל הסיפור נשמע לי בלתי סביר, והחלטתי להילחם על זכותי ל-DVD. התקשרתי לישראכרט, שם אמרו לי שאני צריכה לשלוח פקס למחלקת פניות הציבור, שהסיפור על החברה הפושטת ידוע, וכי יזכו אותי.

 

שלחתי. כתבו לי נחרצות שלא אזוכה, כי הכסף כבר הועבר לספק. מצאו להם עם מי להתעסק. אני במקרה יודעת שחוק כרטיסי אשראי בשילוב עם המושג "כשל תמורה" לא מאפשר לחברת האשראי להתחמק ממתן זיכוי במקרה כזה. בפירוט כרטיס האשראי שלי, אגב, היה כתוב שהחיוב הועבר לחברת אולסייל רב ספק, ולא לחברת קשת מדיה המהוללת.

 

תהיתי אם ללכת ראש בראש עם ישראכרט או לנסות את מזלי עם אולסייל. החלטתי לנסות את הדרך העקיפה, אם כי הלכו וגברו חששותי כי את שר הטבעות אמשיך לראות בווידיאו בינתיים. בראשי כבר התחלתי לתכנן את מסע הצלב התקשורתי שאנהל נגד חברת האשראי וגרורותיה.

 

מייל ששלחתי לאולסייל הפנה אותי לטלפון ולשירות הלקוחות שלהם. שיחה קצרה עם נציגה עניינית הבהירה לי שלא רק שאולסייל מודעת ומכירה את הבעיה, אלא היא גם פותרת אותה - את ה-DVD אקבל במשלוח ישיר מאולסייל, בעד אותו סכום כסף, את אותו הדגם, במשלוח ישיר אלי הביתה. זה היה טוב מכדי להאמין, אבל מספר ימים לאחר אותה שיחה, קיבלתי את ה-DVD ועכשיו הוא מתנוסס לו בגאון על זרוע הברקן, מתחת לטלוויזיה שלי.

 

אז באמת, כל הכבוד לחברת אולסייל שלקחה אחריות על המקרה, ודאגה לכמה עשרות (או מאות?) לקוחות שלרוע מזלם זכו במכירה פומבית של חברה מפורקת.

 

ומעבר לזה, כמה לקחים לגבי רכישה באתר מכירות פומביות:

 

* קחו חמש דקות ותגגלו את שם הספק (לא האתר) ממנו אתם אמורים לקבל את המוצר אם תקנו או תזכו במכירה הפומבית. אם יש איתו בעיות, סביר להניח שתוכלו לדוג כמה וכמה קישורים רלוונטיים ולהימנע מקנייה מחברה מפוקפקת.

 

* אם מחייבים את כרטיס האשראי שלכם ב-2 בחודש, נסו לבצע רכישות אחרי התאריך הזה, ולא מספר ימים לפניו, כדי שאם יהיו בעיות, יהיה לכם  זמן לבטל ולערער.

 

* תזכרו שאתם לא חייבים לשלם דמי משלוח, ותמיד שווה לבדוק איפה הספק נמצא וללכת לקחת את זה משם, אלא אם כן הוא ממציא מחסן פיקטיבי בדימונה.

 

* בכלל, תמיד שווה לבדוק כמה עולה המשלוח ואם זה בכלל משתלם. יכול להיות שתשיגו מוצר ב-10 שקלים, אבל עם 59 שקל דמי משלוח, זה כבר לא כל כך שווה.

 

* במכירות פומביות - שימו לעצמכם גבול עליון של מחיר למוצר, ואל תעברו אותו בשום מחיר. זו אולי קלישאה, אבל באמת נורא קל להיסחף בגלי המכירה הפומבית והאדרנלין.

 

* הישארו  עם אתרי המכירות הגדולים, כאלה שיש להם מספר טלפון לפניות ושהרבה גולשים משתמשים בשירותיהם. אתרים כאלה, המוניטין חשוב להם, והם לרוב לא מזלזלים בלקוחות.

 

* מצד שני, גיבוי של חנות "אמיתית" לא מבטיח אמינות ושירות טוב - ראו מקרים כמו סקאל און ליין.

 

* שימו לב טוב לפירוט כרטיס האשראי שלכם. בכלל, מומלץ לקבל מהבנק שלכם סיסמא לאינטרנט, ככה אפשר לראות כמעט בזמן אמת את החיובים המתבצעים בכרטיס.

 

Happy Shopping...

נכתב על ידי , 25/11/2004 18:54  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,952
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)