לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

היא באמת משהו, האינטרנט הזו



אני לא קוראת עיתונים מודפסים כבר הרבה שנים. זה לא רלוונטי, זה לא מעניין, זה זבל מסוג נייר שאין לו שימוש מלבד לרפד תחתיות של פחי זבל. את החדשות אני צורכת באינטרנט (אלא מה). מה נשאר? תמונות של סלבריטיז ישראלים ופרשנויות. כל תיאוריות התקשורת המתקדמות, מדברות היום על זה שהדרך היחידה של העיתונים לשרוד, תהיה באמצעות הפרשנויות, ניתוחי העומק והטורים האישיים.

אבל קריאה של טורו המפואר של האושייה רענן שקד, ב"ידיעות אחרונות", מגלה שהעיתונאים הדגולים של המאה ה-21 עדיין אחוזים בחרדת מוות מה"דבר הזה" שנקרא אינטרנט.

נתחיל מזה שאינטרנט זה בעצם "היא" ולא "הוא". וזה בטח עוד יותר מלחיץ את הגברדייה, שמדובר בכלל בנקבה. אבל נעזוב דקדנויות לשון, אני ממילא לא טובה בזה (לפחות לא בכתיבה).

הלאה. אני לתומי חשבתי שעיתונאים אמורים להיות מעודכנים במגמות. שהם צריכים להיות מחוברים לעניינים ולפחות להבין בנושאים שעליהם הם כותבים. מטורו של שקד ברי ונהי כי הוא אינו מבין דבר ורבע בכל מה שקשור לאינטרנט ובתרבות הסובבת אותה, לפחות מסיבה אחת: שקד היה צריך לדעת ש-Blogger Bashing זה משהו שיצא מהאופנה לפני שלוש שנים בדיוק, עת הפציע ניסן שור (עוד עילוי, כמאמר אחד מעמיתי) בטור אלים במיוחד, שתקף את כל מגמת הבלוגים. שור כינה אז את הבלוגים "כר פורה של גבב חסר ערך, תוכן המושלך ללא אחריות, הררי מילים הנטחנות דק-דק על ידי האקסהביציוניזם החדש" (או "חרא" בתרגום לעברית).

שקד הרבה יותר מתוחכם משור ומשתמש בהומור פסיבי-אגרסיבי כדי להגיד בעצם את אותם דברים שאמר שור לפני שלוש שנים ומחצה. ושקד, כמובן, ב"ידיעות". זה הרבה יותר שווה מ"מעריב". כמובן. אבל, כמובן, זה לא מוריד מעוצמת האלימות הגסה שמפגין שקד כלפי בלוגרים ושוחרי המדיום המשוקץ שנקרא אינטרנט. שקד, תבינו, הוא אליטה. הוא כותב על נייר, זה מאוד מודרני, מתוחכם ובעל ערך. תראו, אפילו סרקו אותו לאינטרנט. אין לו בלוג, לשקד. אבל יש לו מייל. ויש לו אפילו עמוד ב-TheMarker Cafe. הוא לא כמוכם, הבלוגרים המשתפכים הפאתטיים. הוא איש רציני. ויש לו מלא קוראים!

אז מה אומר שקד? מכיוון שזה אינטרנט פה, אני לא אתייחס לכל שטות שהוא פלט. אבל בואו נתקוף את הנקודות המרכזיות, Shall we?

"פיירפוקס הוא דפדפן אינטרנט לנודניקים מקצועיים": למעשה, רענן, פיירפוקס הוא דפדפן שכ-15% מאוכלוסיית הגולשים הבינלאומית משתמשת בו (וזה נתון שמרני). הנתון נכון גם לגבי ישראל. הייתכן שהגדרת עכשיו 15% מהגולשים הישראלים כנודניקים? אתה חושב שזה ישפר לך את הרייטינג? אגב, אצלנו באינטרנט לא מודדים רייטינג על פי סקר של 500 אנשים בלתי מייצגים. אצלנו ממש סופרים כניסות. אבל זה בטח גם לנודניקים מקצועיים, אז נניח לזה.

"למה האי-מיול לא זז": אח, רענן רענן הבלתי מעודכן. אי-מיול? טוב שלא אמרת קאזה. יכול להיות שאתה חבר של ח"כ אמנון "אני לא מאונן" כהן מש"ס? אתה רוצה לדבר איתנו קצת על טכנולוגיה? להראות כמה אתה מבין במגמות הלוהטות ברשת? כלומר... אי-מיול...? נו. לא משנה.

"כתבתי על זה בבלוג השני שלי": רענן מלגלג על מולטי-בלוגרים. אבל אני, כמולטי-בלוגרית ידועה, שמתחזקת באופן רציף הרבה יותר מבלוג אחד, ועוד מספיקה לעבוד, לנגן בתופים, לשחק טניס, לבשל ארוחות שחיתות, לראות סרטים בסינמה סיטי ולצאת לטיולי שטח בשבת (זה כי אין לי חיים, כידוע לכם), מזמינה אותך, רענן שקד, לנסות ולתחזק בלוג אחד. אחד. בלי הפלטפורמה של "ידיעות אחרונות" שמביאה לך קוראים by default. אתה, לבד, באינטרנט. אני אפילו מוכנה לתת לך להשתמש בשם שלך. ונראה אותך. כמה אתה מסוגל להחזיק מעמד? כמה בלוגים אתה יכול להחזיק? כמה פוסטים עד שתישבר?

שקד ממשיך ומלגלג על הנושאים השוליים בהם עוסקים הבלוגרים. באמת בושה וחרפה. זה כי העיתונאים הדגולים של ימינו מתעסקים רק במה שחשוב: טלוויזיה. ובלוגים. כאן, בשורה הזו על "סרטי צ'אקי", מראה שוב שקד כמה שהמדיה הישנים פוחדים מהאינטרנט ומהבלוגרים. אנחנו, הקטנים וחסרי הכוח, השוליים, הגיקים, הפריקים - אנחנו מלחיצים אותם, כי הם רואים כל יום לאן המגמה הולכת. הם רואים לאן הקוראים הולכים. הם רואים בלוגרים שעושים את העבודה שלהם (כמו להילחם נגד הצעות חוק גרועות), הם רואים את נתוני התפוצה יורדים, הם רואים איך כל ילד מרים היום בלוג וגונב מהם טראפיק. הם בפאניקה. ולכן יוצא הקצף על הבלוגרים. כי אנחנו אנשים איומים ונוראים, אנשי האינטרנט, אנחנו מפרקים לאט אבל בטוח את גווייתה המתפוררת של העיתונות המודפסת. ואז מה יעשה שקד? יכתוב באינטרנט, רחמנא ליצלן???

"הורדתי את כל העונה הראשונה": אבל בלי תרגום לעברית, צווח שקד. אוי, האסון. אתה יודע שקד, אנחנו, אנשי האינטרנט המפגרים, הדבילים וחסרי החיים, ממש יודעים אנגלית. אבל ממש. כלומר, לקרוא ולכתוב, אפילו לתרגם ולערוך. אתה יודע למה? כי רוב החומר המקצועי המשמעותי שאנחנו צורכים, הוא באנגלית. כי רוב התקשורת עם האנשים מכל העולם היא באנגלית. כי כדי לערוך HTML או JAVA גם צריך לדעת קצת אנגלית. אבל אם אתה באמת זקוק לכתוביות בעברית - נו, שמישהו ישלח לרעננוש (שבטח תקוע עם איזו עונה ראשונה בלי תרגום ולא יודע מה לעשות) לינק לאחד מעשרות אתרי הכתוביות בעברית, ואחר כך גם לינק לאחד המדריכים שכתב אחד הילדים בני ה-14 (השתמשתי באחד כזה ב-FRESH לפני כמה ימים) שמסביר איך לצרוב DVD עם כתוביות, ואיך ליישר אותן לימין.

והגראנד פינאלה (שבעצם מופיע די בתחילת המאמר של שקד):
"אנשים אינטרנטיים שולטים בעולם מחדר קטן שבו יש שידת ספרים ישנה, מיטת נוער, כסא מסתובב שראה ימים רעים לא פחות... שום דבר לא קרה בחדר הזה מלבד תקתוק ובדידות... חושבים שגוגל אוספת עליהם מידע אבל מיקרוסופט גרועה יותר...זה לא נכון שלאנשים אינטרנטיים אין חיים, יש להם זה אצלם במייל, שנייה, הם רק נכנסים למחשב והם מוצאים את זה".

אין משהו יותר ילדותי, שיותר מצביע על חוסר אונים, מאשר הטיעון שאנשי המקצוע של האינטרנט הם נטולי חיים. אין יותר מטופש מלטעון שלא יכול להיות שמישהו מספיק לצרוך ולייצר כל כך הרבה אינפורמציה ב-24 שעות, מבלי שהוא מוותר על כמה דברים באמת חשובים בחיים. אני לא מאשימה את שקד שהוא לא מבין את זה.

אומרים שהסיבה שמאוד קשה למחוץ זבובים, זה שהם פשוט רואים הכל ב-slow motion. עד שהעיתון המגולגל שלנו (או, מצאתי עוד שימוש לעיתון) מגיע למקום שבו הם נחתו, הם כבר עפים למקום אחר. אנחנו פשוט איטיים מדי בשבילם.

רענן שקד הוא פשוט הזקן עם העיתון המגולגל, שלא מבין למה הוא לא מצליח למחוץ את כל הזבובים הטורדניים האלה שמסתובבים סביבו. פעם הם היו מעטים, עכשיו הם מיליונים - אנשים שחיים אינטרנט ונושמים אותה, שמייצרים וצורכים מידע בכמויות שאנשים כמו שקד פשוט לא יכולים לעכל. מה שאני ואתם יכולים להספיק ב-20 דקות של עבודה על המחשב, ייקח לשקד לפחות יומיים. ולא כי לנו אין חיים ולו יש. הוא פשוט לא מספיק מהיר, לא מספיק משוכלל, לא מספיק מתוחכם. הוא דור קודם. גירסה 1.2 של תוכנה שכבר נמצאת איפשהו ב-8.0. וזה בסדר, זה לגיטימי, אין סיבה ללעוג לו בשל כך. אנחנו צריכים אנשים כמוהו, שיזכירו לנו איפה ומהו העבר החשוך, שכולל כתיבה על נושאים שלא מבינים בהם כלום. אבל בעיקר - אנחנו זקוקים לו כדי לדעת איפה העתיד. והוא בטח לא בעיתונות המודפסת. כבר ב-1984 אמר איגון מ"מכסחי השדים": The Print is DEAD.

ואני מוסיפה: Long live the internet.

נכתב על ידי , 9/6/2007 11:08   בקטגוריות דעתי האישית, פוסטים מומלצים  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,738
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)