לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2007    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

7 מילים וביטויים שיש לבער מן השפה העברית



בחי אלוהים באמת התורה שאני לא סנובית. אני אוהבת סלנג וקללות. אני מאמינה באמת ובתמים ששפה היא דבר דינמי ומתפתח, ואני חושבת שזה נפלא שיש המון ביטויים ומילים שצמחו והתפתחו מעצמם ("החיים שלך דבש", "שכונה" ו"ישרוף אותך אלוהים" הם רק חלק מהחביבים עליי), והתווספו לשפה העברית הקלאסית.

באותה נשימה, תרשו לי להביע מחאה נוקבת וקולנית בנוגע למספר מילים וביטויים שהגיע הזמן שימותו מוות מהיר ובייסורים קשים - חלקם בגלל התיישנות, אבל רובם פשוט בגלל היותם בלתי נסבלים ומעצבנים באוזן. ולהלן המועמדים להוצאה להורג:

  1. "יפה לך פזור" - סליחה, אבל רוב הזמן אני הולכת עם שיער אסוף (בטח בקיץ), לא ברור מה המשפט הזה אמור להביע, ומצאתי שהוא לרוב נאמר כשלדובר אין משהו משמעותי לומר, ואז הוא פולט את השטות הזוועתית הזו. כמו כן, ממצאי מעלים כי המשפט הזה נאמר במקרים רבים על ידי חנונים שרוצים לצאת ערסים, או מינימום מאגניבים. אידיוטי.

  2. "חבל על הזמן" - חבר'ה, לא נעים לי לדכא אתכם, אבל שנות ה-90 נגמרו. מזמן. הגיע הזמן לקבור את הביטוי הזה קבורת חמור, במיוחד לאור העובדה שהוא אומץ בחום גם על ידי אנשים מבוגרים ומנומסים. והכי גרוע - זה יוצא לאנשים מהפה בלי שהם שמים לב בכלל. מספיק ודי.

  3. "ליגה" ו"אליפות" - תסלחו לי, אבל הכדורגל הישראלי מספיק מחורבן גם ככה, ואין צורך להשחיל אותו בכל משפט שני. הוא גם בטח לא מסמל מצוינות, כמו שהמילים האלה לרוב מנסות להביע.

  4. "משהו בסט" - טוב, זה בכלל מסוג הביטויים שעושים לי עוויתות הקאה. הניסיון לצאת קוסמופוליטי, צעיר ומטרוסקסואל בעת ובעונה אחת, מביא אנשים רבים להשתמש במשפט הזה, שכנראה צמח כתחליף ל"משהו משהו" (איפה רוביק רוזנטל כשצריך אותו?).

  5. "לפרוורד", "לאקטב", "לסמס" וכו' - כל המילים המזוויעות האלה, בנות כלאיים דוחות של עברית, אנגלית ודביליות מתקדמת, צריכות להעלם מהעולם, וכמה שיותר מהר. חוץ מ"לקפסט" הגאונית, כמובן.

  6. "הטמל", "סמס", "נרג'י" וכו' - עונש מוות לכל העצלנים שלא מוכנים לעשות Alt + Shift במקלדת שלהם ומתרגמים את האנגלית ישירות לעברית, בלי לחשוב פעמיים, ובלי לחשוב בכלל.

  7. כל משפט שמכיל בתוכו את צמד המילים "כוכב נולד" - חלאס!!! אין לי מילים לתאר כמה נמאס לשמוע על כל צעד ושעל את הניתוחים-הפסאודו-מעמיקים על כל גרעפס שתקע כל מתחרה בינוני בתוכנית המפגרת הזו. אפילו מי שלא רואה טלוויזיה סובל. צביקה, לך הביתה. כן, שניכם!



נכתב על ידי , 28/8/2007 19:22   בקטגוריות הומור, דעתי האישית  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,767
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)