לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אתר לזכרו של מאמן הטניס שלי - לזר דודמן


 

לפני ארבע שנים, נפטר טניסאי הצמרת הישראלי, ומאמן הטניס שלי - אלעזר "לזר" דודמן.

 

מאז לא עליתי על מגרש טניס, מכל מיני סיבות, ואני מאוד מתגעגעת לספורט הזה - גם פיזית וגם מנטלית. עבר הרבה זמן מאז שראיתי משחק, אני כבר לא מכירה את כל השחקנים בסבב ולא מעודכנת במה שקורה בספורט הזה יותר מדי.

 

עד שאחדש את ימי כקדם, הספקתי לעשות משהו חשוב אחר - להקים אתר לזכרו של לזר דודמן. כל החומרים באתר שייכים למשפחה של לזר, וסופקו לי על ידי שלושת בניו - דרור, גיל ורון. האתר, שעובד על וורדפרס, עוצב ופותח על ידי (The Shark Lady - מי שלא מכיר :) ), והוקם בהרבה הוקרה והערכה לפועלו של לזר, אגדת טניס אמיתית.

 

לזר דודמן

 

 

נכתב על ידי , 2/12/2011 08:08   בקטגוריות טניס, מחשבים ואינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טניס יכול להיות ספורט מאוד מתסכל



באופן מסוים, אני יכולה להבין את יוז'ני. טניס יכול להיות ספורט מאוד מתסכל, משום שבדרך כלל אין לך את מי להאשים בטעויות שלך מלבד את עצמך.  מצד שני, שלוט בעצמך, בנאדם!






נכתב על ידי , 3/4/2008 12:27   בקטגוריות וידיאו, טניס  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אלוף הטניס אלעזר (לזר) דוידמן הלך לעולמו



גם אלה שמתעניינים בטניס אולי לא זוכרים ומכירים את השם לזר דוידמן. לפני מנסדורף ובלום, הרבה לפני שחר פאר ורם וארליך, כשעוד בקושי ידעו מה זה רקטה בארץ, היה פה טניס. והאלוף הבלתי מעורער של השנים האלה היה אלעזר (לזר) דוידמן.

לזר היה אלוף ישראל שמונה פעמים בשנות החמישים והשישים, והיה השחקן הישראלי שייצג את ישראל במשך התקופה הכי ארוכה - 15 שנים.

אני עוד לא נולדתי אז.פגשתי אותו לראשונה על מגרש הטניס קצת לפני שהתגייסתי. לזר היה מאמן הטניס שלי במשך למעלה מ-10 שנים. למעשה, מי שקורא את הבלוג הזה מתחילתו, יכול למצוא את קטגוריית הטניס, שרובה ככולה מתארת את האימונים שלי. פעמיים בשבוע, באופן קבוע, הייתי עולה על מגרש כדי לקבל שעה ומשהו של שיעור טניס בלתי מתפשר באיכותו.

לזר היה קצת אולד סקול בגישה שלו לטניס, אבל לא היו אצלו חוכמות. אי אפשר היה לחפף, אי אפשר היה לעשות כאילו. הוא ראה את כל הטעויות והשטויות, ולא התבייש להעיר לי עליהן בקולי קולות. הכל היה צריך להיעשות כמו שצריך, או שלא היה שווה הרבה. לא תמיד זה היה קל לקבל את הביקורת החדה, אבל בהחלט העדפתי את האימון הקפדני על פני פרגוני-יתר ופוצי מוצי שאפשר לראות אצל מדריכים אחרים. אם פישלתי מספיק, ידעתי שבוא יבוא ההסבר הבסיסי והארכני, שאותו שמעתי כבר הרבה פעמים - איך מכים נכון, איך עומדים נכון או איך מחזיקים את הרקטה נכון. הכרתי את ההרצאות האלה כבר בעל פה, אבל אם לא עשיתי משהו כמו שצריך - לא היה מנוס.

גם בגילו המבוגר יחסית הוא די קרע לי את הצורה על המגרש, ולא התביישתי להודות בזה בכל פה. הוא היה בכושר מצוין, והיה לי מאוד קשה לקחת משחקונים באימון. בטח אחרי שעה שהוא מריץ אותי על המגרש. ולא היו הנחות או הפסקות. מעולם לא הפסקנו אימון באמצע. תמיד התלוצצתי שבשביל שלזר יסכים שנפסיק אימון, צריך שיפנו אותי על אלונקה ומינימום אישור של פרופיסור בכיר לרפואה. פעם אחת הקאתי את נשמתי בתחילת האימון. לזר חיכה בסבלנות שאסיים, והמשכנו את האימון כאילו לא קרה כלום. רוח? גשם? אל תצחיקו אותו. בעוד שכל המגרשים התרוקנו מכוסיות מצווחות בשל כמה טיפות גשם, במגרש שלנו המשחק נמשך. עד שכיבו עלינו את האור. וגם את זה עשו כמה פעמים.

לזר לימד אותי טניס - מהפורהאנד הראשונה שלי ועד הסרב שלקח לי הרבה זמן ללמוד. אבל זה לא נגמר בזה. לזר תמיד היה מעודכן בכל המשחקים והתוצאות, ותמיד היה לו מה לספר לי על הטניס של היום והטניס של פעם. לפעמים הוא היה עוצר את האימון והיה מספר לי על מהלך מדהים כזה או אחר שעשה אתמול פדרר, או על טורניר שהשתתף בו לפני הרבה שנים. למדתי טניס אצל לזר, מכל הבחינות והמובנים. את הספורט הזה תמיד אהבתי, אבל בזכות לזר גם קיבלתי עליו השקפה מזווית אחרת, קצת יותר ותיקה ומנוסה. במועדון הכירו אותי בעיקר בתור "התלמידה של לזר", וגם זה אומר הרבה.

לפני כמה ימים הוא הלך לעולמו - בגיל 70 - ואני עוד לא ממש מעכלת את זה. נראה לי כל כך מוזר ובלתי מתקבל על הדעת. ועצוב. האימון האחרון שלי איתו היה לפני חודש ומשהו. היה אימון טוב. נדמה לי שאפילו לקחתי איזה משחקון או שניים בסופו. היה כיף ומעייף כרגיל. פעמיים בשבוע, ולא הייתי מוכנה להפסיד את האימונים האלה, לא משנה מה - עבודה, לימודים, אירועים. אחרי האימונים הוא היה מביא לי תשבצים שהוא לא הצליח לסיים, והייתי משלימה לו הגדרות אם הייתי יכולה. טניס ומחשבה בשעה וחצי. אין דיל יותר טוב מזה.

טניס יכול להיות ספורט מאוד מתסכל, כי אין לך את מי להאשים שם חוץ מאת עצמך. ולמרות התסכול, הכאבים לפעמים והקושי (עבודה, עייפות, מצבי רוח), זה הספורט היחידי שבו התמדתי. בעצם, זה אחד הדברים הבודדים שבו התמדתי לאורך כל השנים, ואני בהחלט רוצה להמשיך לעסוק בו. כששואלים אותי מה התחביבים שלי, הטניס והצלילה תמיד באים ראשונים - וזה אומר הרבה על אחת ש"נוגעת, טועמת והולכת", אוהבת להתנסות בהרבה דברים אבל לא מתמידה לתקופות ארוכות. זה גם אומר הרבה על לזר דוידמן, אלוף ישראל, המאמן שלי.

יהי זכרו ברוך.




נכתב על ידי , 19/10/2007 21:41   בקטגוריות טניס  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בתהליכי פירוק



שיעור טניס זו מעמסה לא קלה על גופי המזדקן לפעמים. בדרך כלל אין לי בעיה להתמודד עם מצבים של כאבים בחלקים שונים בגוף (הגיל, אין מה לעשות), בחילות ומחלות (כולל חום). מבחינת המאמן שלי, רק תעודת מוות מאושרת על ידי שלושה גורמים נפרדים תגרום לו להפסיק את האימון, ולכן גם הסבל שלי היום לא ממש הטריד את מנוחתו.

אז היום כאבה לי הרגל (Sheen Splints), יד ימין (כן, כן, תחסכו לי את ההומור הנלוז שלכם. זה משהו שקשור למחשב, מן הסתם, ואין הכוונה לשימוש יתר בפורנו אינטרנטי), וגם הגרון הצטרף לחגיגה (פעם עשירית בחודשיים, נראה לי שיא גינס לפחות).

עם אחד מאלה, או אפילו שניים, אני יכולה להתמודד, אבל שלושה במקביל היו קצת מוגזמים. להכות בכדור לא ממש יכולתי, לרוץ כאב לי, והנשימה הפכה למטלה מסובכת למדי. במלים אחרות - כל הגוף כואב לי! כוסאמ-אמ-אמק ערס!

לאור זאת, אני שוקלת להוציא את עצמי לכינוס נכסים / תהליכי פירוק. אם שום דבר לא מתפקד, זה הזמן לפרק ולסגור את הבסטה. יש איזה עו"ד שמוכן להתנדב להסדרת ההליכים? אני בטוחה שהציצים שלי, לפחות, יניבו סכום נאה. את הגרון ישר לגרוטאות. ואת יד ימין... נו, נשאיר את זה לדמיונכם הפרוע.

נכתב על ידי , 13/5/2007 21:52   בקטגוריות טניס  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ברוך הבא, חורף


 

האמת, הפוסט הזה היה צריך להיכתב אתמול או שלשום, אבל לא היה לי זמן, וכוחות היו לי עוד פחות.

 

הגשם הרציני הראשון של השנה הזו היכה - איך לא - בדיוק 10 דקות לפני שהייתי אמורה לעלות על מגרש הטניס. כל הדרך לשם היה יבש. בפנייה האחרונה, כמה טיפות עשו שרירים על חלון המכונית. בשנייה שנכנסתי למועדון - חוכא ואיטלולה! שבר ענן סורר ומוטרף התנהג בדיוק כמו הגבר המצוי - התיישב על המגרשים, שפך את כל מה שהיה לו וברח כעבור חמש דקות.

 

את הנזק אי אפשר היה לתקן. העובדה שכיבו את כל האורות במועדון היוותה רמז דק - "לכו הביתה".

 

אז הלכתי. ולא היה לי טניס. היש שערורייה גדולה מזו?

 

היום, אגב, היה יבש. עד עכשיו. עוד מעט יש לי טניס. מעניין איפה יירד הגשם היום.

 

נ.ב. לא קשור במיוחד - הכלבים נובחים ומריירים והשיירה (על כל עגלותיה, הודה והדרה) עוברת גם עוברת.

נכתב על ידי , 17/10/2006 18:59   בקטגוריות טניס  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האיקו טניס


 

אימון טניס חם:

 

ומה נותר ממני,

 

שלולית קטנטנה.

 

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

 

ובגירסת עדות הקלוואווין:

 

כוסאמ-אמ-רב-אבוק ערס הלחות המזוינת הזו,

 

של מי היה הרעיון המחורבן

 

לשחק טניס בחום הזה,

 

שיישרף חודש אוגוסט ומי שהמציא אותו,

 

ושתלך לאלף עזאזל העיר המזורגגת הזו ומזג האוויר שבה.

 

וזה לא לפי כללי ההאיקו, למי אכפת, תמצצו לי!

נכתב על ידי , 20/8/2006 21:38   בקטגוריות טניס, הומור  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נוסחת הפלא של אימוני הטניס


 

אני מרשה לעצמי לתהות בקול רם האם פיענחתי את נוסחת הפלא של אימוני הטניס, או במילים אחרות - האם גיליתי איך לא להתעלף במשך שעה וחצי של התעללות גופנית שהמאמן חסר הרחמים שלי מבצע בי.

 

ובכן, אלה המסקנות לאחר חודשים ארוכים של ניסוי וטעייה, 10 חוקי הזהב של רק האחת לטניס מוצלח ונעים:

 

  1. לאכול משהו קטן בלבד לפני האימון, וגם זה לפחות שעתיים-שלוש לפני. רצוי לא שוקולד. פירות יבשים הולך לא רע וגם סתם איזו פרוסת לחם עם משהו (פסטרמה!).
  2. קפה, והרבה. בדרך כלל אני מסתפקת בכוס קפה אחת ליום, אבל במקרים של אימון טניס כדאי ורצוי להרביץ עוד אחת, כשעה-שעה וחצי לפני האימון, ולא לקמץ בכמות הכפיות.
  3. שינה: זו סוגיה מעניינת, אבל אני מקווה שהצלחתי למצוא את שביל הזהב. אפשר לנוח/לנמנם לפני האימון, אבל לקום לפחות שעתיים לפני תחילתו, ובכל מקרה לא לישון יותר משעה-שעה וחצי.
  4. נעליים טובות ולא להתקמצן. מגרשי הטניס הורסים את הנעליים מאוד מהר, וצריך להחליפן בתדירות די גבוהה.
  5. גופייה ולא חולצה בקיץ - הזרועות החופשיות עושות את ההבדל.
  6. לשים לב לנשימה (זה בכלל טוב לחיים).
  7. לחלק את הכוחות - לא להשתולל ישר בתחילת האימון, כי אחר כך בסוף אין כוח ועושים שטויות.
  8. לנסות לשמור על ריכוז בכל מחיר.
  9. מים במהלך האימון - אבל לא יותר מדי. רצוי מים קרים בקיץ.
  10. לרקטה יש חשיבות עצומה. מי שמשחק טניס ברצינות, רצוי שישקיע המון תשומת לב בבחירת הרקטה המתאימה. ושימו לב טוב - אלה שהן הכי יקרות אינן דווקא הכי טובות.

כמובן שאני לא לוקחת אחריות, אל תנסו את זה בבית ובכלל - טניס זה לא טוב לברכיים.

נכתב על ידי , 20/8/2006 19:07   בקטגוריות טניס  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Taking on Serena


 

אחרי כמה שיעורי טניס מקרטעים למדי, היום חזרנו לביצועים טובים מאד, כולל אס אחד במשחקון הלפני-אחרון, מכות פורהנד מדויקות, בקהאנד לווינרים וצרחות שלא היו מביישות את האחיות לבית וויליאמס. אפילו לא התעלפתי באמצע השיעור. בשלב מסוים אף הרהרתי ביני לבין עצמי, שאם סרינה וויליאמס, למשל (הס מלהגיד שאראפובה. אנחנו לא אוהבים רוסיות כוסיות ובלונדיניות. תנו לנו אותן - ואותם - שחורות, גדולות וקולניות), היתה בצידו השני של המגרש, הייתי לוקחת ממנה לפחות (!!!) נקודה אחת.

 

באמת, היו כמה אימונים לאחרונה שבהם שאלתי את עצמי "בשביל מה לעזאזל את טורחת עם החרא הזה" (שאלה טובה לחיים בכלל, במיוחד כשמעורב בסיטואציה חרא), ולא מצאתי תשובה הולמת. היה לי זיכרון עמום שבו אני אשכרה מצליחה לתת את הכדור כמו שצריך לחצי המגרש השני, אבל קול קטן ועקשני במוחי המהוה החליט שמדובר בפנטזיה שנמצאת רק בחלק מאד שאפתן אצלי בראש.

 

היום הוכחתי לעצמי שהכל אמת. אני יודעת לשחק טניס. אני רק צריכה לעשות את זה יותר. ואם אנשים מסוימים, שאת שמם וכינויים לא נזכיר (למרות שקיבלתי מהם אישור להשתמש בשמם המלא, דבר שכמובן לא יקרה), יזיזו את ישבנם ואת הרקטה שלהם ויבואו לשחק איתי, בכלל יהיה נחמד.

 

***

 

לא פלא שהיה לי הרבה מרץ ולא מעט אדרנלין בדם אחרי האימון, מה שהוביל לסיר ענק מלא מרק ומוזיקה (Rage Against the Machine שולטים, כבר אמרתי?) שמבעבע לו חרישית על האש, אחרי הרבה רעש וריקודים שעשיתי במטבח. הסלט מחכה לי כארוחת ערב מאוחרת. ובאמת כבר מאוחר, בקושי שמתי לב איך עבר הזמן. כי היום בעבודה, למשל, הוא עבר די לאט עקב כאב ראש קשה, עייפות ועומס רב.

 

***

 

לא, אין זמן לחופש עכשיו. יש כסף. אבל אין זמן. אני חושבת שכשיהיה זמן גם יהיה הרבה יותר כסף, ואז אני באמת מתכוונת לפנק את עצמי בצורות שערורייתיות. בינתיים הסתפקתי בקניית מכשיר DivX בשביל לראות פורנו ב-DVD בחדר ולא במחשב. הפינוקים הקטנים של החיים.

נכתב על ידי , 13/11/2005 23:18   בקטגוריות טניס  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ג'וקים על המגרש


 

אז נכון שכבר מחצתי שני ג'וקים שלמים עם נעל בביתי בקט, אבל זה רק מפני שלא היתה לי ברירה. זה לא אומר שהם הפכו לאורחים רצויים או שאני מסתובבת ברחובות ומחפשת תיקנים להרוג.

 

הפעם הנבלות הסרוחות החליטו לפלוש למגרש הטניס שלי, ולערוך עליו חגיגת חרקים. באמצע אימון הסרוויס, שמצריך את הריכוז הגדול מכולם, פירפר ונחת לו מול הפרצוף שלי ג'וק גדול, שחור ומכוער. כן, זו אינה טעות. ג'וק שחור. וזה שהוא שחור לא עושה אותו יותר אטרקטיבי, תאמינו לי. היה נדמה לי שגם באיזו האחורי שלו יש איזה עוקץ גדול וחשוד, אבל לא היו לי תוכניות להרים את הבנזונה כדי לבדוק יותר מקרוב.

 

הטינופת נחת בדיוק ליד הבייס-ליין, לא רחוק מהמקום בו אני עומדת ומנסה נואשות לזרוק את הכדור כמו שצריך, בלי שהמאמן שלי יצעק "לא" מאיים בכל פעם שאני מתכוונת לחבוט בכדור כאשר הזריקה פחות ממושלמת. עם אחד עוד הייתי מוכנה להשלים איכשהו (שכנעתי את עצמי שזו בעצם חיפושית זבל גדולה ושחורה. עם חיפושיות אין לי בעיה), אבל אז התעופף עוד אחד ונחת באמצע המגרש.

 

"אני לא מוכנה להתאמן בתנאים האלה", אמרתי בקולי הסנובי הטוב ביותר, אבל את המאמן שלי זה לא הרשים יותר מדי. איך זה ירשים אותו? אם לא מפנים אותי על אלונקה באמבולנס, אין שום דבר שיפסיק את האימון. היתה פעם אחת שהקאתי את נשמתי לסל האשפה שבמגרש כי כנראה אכלתי משהו לא טוב לפני האימון. המאמן שלי הביט בי בשלווה עד שאסיים להוציא את חזה העוף המקולקל מהקיבה שלי, שאל "סיימת?" והמשיך להגיש לי כדורים כאילו אין מחר. אז ג'וקים? הצחקתם אותו.

 

בכל מקרה, הוא דחף אחד מהם קצת עם הרקטה, אבל המניאק האחר נמלט לחצי המגרש השני, עבר את הרשת והתנחל על אחד הקווים. שיהיה קונטרסט. ניסיתי בכל כוחותיי לכוון את הסרב ככה שיפגע בג'וק, אבל הסתפקתי בלעבור את הרשת - הישג מרשים לכל הדיעות, בהתחשב בעובדה שאני מאחרת בשבוע וחצי לכל כדור.

 

באמצע המשחקון אחד מהנבלות התעופף לי ישר מול העיניים. נסוגתי אחורה בבהלה, וכמובן שקולו הלועג של אבא שלי עלה לי בראש: "אויש, ג'וק? את מפחדת מג'וקים? את, עם כל האומנויות לחימה שלך, קמב"צית בצבא, גיבורה וג'וק אחד קטן מפחיד אותך?". וזה מהפה של אחד שמצטמרר כמו שפן קטן כשהוא רק רואה נחש. בטלוויזיה. כולם גיבורים גדולים, באמת.

 

נכתב על ידי , 23/10/2005 22:32   בקטגוריות טניס  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,756
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)