לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

טרור המתנות


 

הרבה דברים למדתי מהסבתות שלי, זכרונן לברכה, גם אם באופן עקיף - דרך הסיפורים של אבא ושאר המשפחה. יש די הרבה פתגמים, משפטים ודברי חוכמה שאמרה בזמנה סבתא שלי ז"ל, רבקה. חלקם מצחיקים, חלקם ארכאיים וחלק ניכר מהם נכונים גם במאה ה-21, ומשמשים חלק מהמניפסטו המשפחתי, וגם זה האישי, שלי, המוביל אותי בנבכי החיים.

 

אחד המשפטים הכי שגורים בפיו של אבא שלי, משפט שלמד מסבתא רבקה, הוא: "תתנו, תתנו, תתנו - ושלא יתנו לכם".

 

זו אמירה שמגלמת בתוכה שתי אמירות חשובות: האחת - שלא תצטרכו לנדבה לעולם, שתמיד יהיה לכם לתת ולא תצטרכו לבקש. השנייה, שמוכרת לכל עם ישראל, היא פשוטה - שונא מתנות יחיה.

 

לא קל לחיות על פי האמירה הזו בתרבות השפע החזירית שלנו. מיתון או לא מיתון - הקניונים מלאים, בתי הקפה צפופים עד אפס מקום ואנשים מבזבזים כסף על שטויות. בתקופות מסוימות של חיי, בהן הייתי שכירה חסרת דאגות, גם אני הייתי בזבזנית לא קטנה. מה לעשות, אהבתי (ואני עדיין אוהבת) ליהנות מהחיים. אבל, עם השנים, ההתבגרות, מאורעות כאלה ואחרים וניהול The Shark Lady, ההנאות השתנו, התעדנו והתמתנו. אני כבר לא מרשה לעצמי לבזבז סכומי כסף מטורפים על שטויות, אני לא קונה סתם דברים (רוב הזמן), אני מצמצמת בהוצאות ככל האפשר ואני בהחלט משתדלת לחשוב קדימה, לטווח ארוך, ולא רק עד כוס הקפה הבאה (אם כי לפעמים, אתם יודעים, קשה בבוקר וכל זה).

 

אני מכירה הרבה אנשים בטווח הגילאים שלי שלא עושים חשבון - מבזבזים כמו פסיכים, חיים על המינוס ובוכים על זה, אוכלים כל יום במסעדות ומשלמים חשבונות שוטפים מופרזים - פשוט כי ככה הם התרגלו והם חושבים שאין דרך אחרת. אבל זה לא העניין - זו בעיה שלהם ולא של אף אחד אחר.

 

מה שגורם לי לאחרונה לגרד את הראש יותר מהכינים הרגילות, זה העניין של טרור המתנות.

 

הטרור הזה פעיל בכמה חזיתות. לפעמים הוא פסיבי, לפעמים אקטיבי ולפעמים פסיבי-אגרסיבי (הזן הגרוע ביותר, לטעמי). חוקי הטרור הזה מכתיבים לרווקים ורווקות (בעיקר) נהלים מאוד ברורים בהתנהלות באירועים משפחתיים וחברתיים - להם אין ילדים, אז הם צריכים להביא מתנות לכל הילדים במשפחה - בעיקר אחיינים ואחייניות. כן - לא רק לבעל השמחה, לא רק בקבוק יין למארחים בליל הסדר. בדיוק. מתנה לכל אחיין ואחיינית, כל ילד וילדה - ולא רק בחג, אלא גם בימי ההולדת וכל אירוע חשוב אחר, כמו נטיעת עצים בט"ו בשבט, או התספורת החדשה של הכלב.

 

שלא תבינו אותי לא נכון - זה אחלה לפנק את האחיין שלכם באיזו מתנה נחמדה מדי פעם (רצוי ספר חינוכי, שלא ישרוץ מול פייסבוק כל היום). צריך להביא לאחותכם הקטנה והמפלצתית איזו תשורה קטנה ביום ההולדת או באירועים חשובים אחרים (הורידה את הכלב שלוש פעמים ביום, נגיד :) ). זה נהדר לפרגן לדור הצעיר, וזה בכלל כיף לתת מתנות.

 

אבל כל הרעיון של מתנות, הוא שהן באות מתוך רצון לתת, ולא מתוך רגש חובה, מועקה ובעיקר לחץ מופרע ומטורף לחלוטין של המשפחה והסביבה. ובוודאי שזה לא סביר להעמיד דרישות לסטנדרטים של מתנות, כמויות ותדירות. ומה אם אין לך כסף החודש או בכלל? מה, עצם זה שבאת לאירוע משפחתי שאליו הוזמנת, זו לא מתנה מספיק טובה?

 

אצלנו, אני שמחה לבשר, זה בהחלט מספיק, רצוי ואף משמח. תבואו. לא, לא צריך להביא משהו. אל תביאו כלום! בשביל מה את מוציאה כסף על מתנות? יש לילד אמא? יופי, שהיא תקנה לו. אפשר לחשוב שחסר לו משהו. ולא שמתקמצנים אצלנו. את המתנות הכי יפות והכי מפנקות קיבלתי מהמשפחה שלי, בזה אין ספק. אבל אף אחד לא דורש, מבקש, מציב תנאים או מעקם פרצופים. תבואו. ברוכים תהיו, תאכלו, תשתו ותיהנו. זהו. אין נוהל, אין טרור, אין צורך - שלא יתנו לנו.

 

ברור לי שזה עניין של חינוך ומסורת משפחתית וכל מיני אלמנטים כאלה ואחרים של לחץ חברתי, שגורמים לקורבנות הטרור האלה להתקפל בפחד, לקנות מתנות ביד רחבה, גם אם אין להם כסף, ולחיות בחרדה שמא זה לא מספיק טוב, וגם התשורות שהם כבר הביאו יתקבלו בפנים חמוצות. ותכל'ס - בעיה שלהם. מי שנכנע לטרור, יחיה תמיד בפחד מהטרור. ככה זה בחיים - לפעמים צריך ללמוד להגיד לא.

 

מה שלא ברור לי, זה מה יהיו ההשפעות ארוכות הטווח של הנוהג הנלוז הזה, מעבר למינוס וחובות מיותרים של הקורבן. הרי בסופו של עניין, מי שלומד פה מנהגים נפסלים, הם הילדים. הם מתרגלים לכך שנותנים להם הרבה יותר ממה שהם צריכים; הם מתרגלים לכך שכסף הוא דבר חסר משמעות, כי תמיד יש; הם לומדים חמדנות; הם מפנימים שמה שחשוב זה הג'אנק החומרי שהם מקבלים במתנה בכל פעם שיש אירוע משפחתי או חברתי - והם לא לומדים לשים לב למתנה האמיתית של החיים - החברותא, השמחה, הסיפורים שעוברים מדור לדור וההבנה העמוקה לפיה אין כמו משפחה. אין ולא תהיה.

 

תתנו, תתנו, תתנו - ושלא יתנו לכם.

 

או כמו שאומרים אצלנו: "עידייה? חרא בזיבדייה". קריצה

 

חג שמח ומלא פירורי מצות מטוגנות עם שוקולד השחר לכוווולם!

 


נכתב על ידי , 17/4/2011 22:13   בקטגוריות דעתי האישית, חוויות מהחיים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על חתולים וציד מכשפות


 

אני אוהבת חתולים. מאוד מאוד, למעשה. אני בכלל אוהבת בעלי חיים, אפילו כאלה שאחרים לא כל כך מסמפטים, כמו עכבישים ונחשים, אבל אין ספק שחתולים מקבלים אצלי מעמד מועדף.

 

לצד קהילות של אוהבי חתולים (במיוחד גיקים אינטרנטיים), יש בארץ איזו שנאה יוקדת כלפי החיה הזו, שנאה שמופנית הרבה פעמים גם כלפי אלה שאוהבים ומטפחים חתולים. למי שמצליח לקרוא את הכתבות האיומות על התעללות בבעלי חיים, לא קשה לראות שברוב המקרים הקורבנות הם חתולים. אולי כי הם יותר נפוצים ברחובות לעומת כלבים, אולי כי קל יותר להציק לחתול קטן מאשר לכלב גדול, ואולי כי באמת החתולים כל כך שנואים, שיש לגיטימציה להתעלל בהם.

 

אבל גם בלי דם ורגליים שבורות של חתולים, אפשר לראות את השנאה והתיעוב כלפי החיות האלה בכל מקום. ויותר מכך, גם את הלגלוג והמשטמה כלפי אלה שאוהבים, מגדלים ועושים מעשים טובים למען החתולים. ובכל פעם מחדש אני נדהמת לגלות את השנאה הזו, דווקא אצל אנשים שחשבתי שיש בהם יותר חמלה, אכפתיות והומניות. אלה האנשים הצבועים, שהכי מרגיזים אותי. אלה האנשים שיודעים לדבר ולברבר, לשפוך מילים ולארגן הפגנות על כל הנושאים הכי חשובים בעולם - מזכויות אדם וגדר הפרדה ועד שוויון מגדרי והומאופתיה. הם יכתבו בבלוג, בטורים שלהם בעיתון, בפייסבוק ובטוויטר. הם ייכנסו מאוד חזק בכל מי שלא חושב כמותם, ויקראו לו פאשיסט, ימני או סתם בור ועם הארץ.

 

לא תמיד אני מסכימה עם האנשים האלה, אבל אני בעד זכותם המלאה להביע את דעתם מעל כל במה, להפגין ולהגיד כל מה שעולה על רוחם.

 

זה לא הופך את האג'נדה שלהם ליותר חשובה או פחות חשובה ממה שמטריד אנשים אחרים. הפגנה נגד גדר ההפרדה היא לא יותר חשובה מהפגנה נגד התעללות בבעלי חיים; תרומה ל"תנו לחיות לחיות" אינה פחותה בערכה מתרומה למוסד חינוכי כלשהו; ויותר מהכל - דיון בנושא בעלי חיים אינו נחות מדיונים בנושאים חברתיים כאלה ואחרים. למעשה, אין צורך שתהיה סתירה בין הדברים, אבל משום מה אוהבי החתולים מתויגים כפסיכים, פנאטים ורווקות זקנות, שיש להתעלם מהם ולצחוק עליהם - כי בעלי חיים זה לא חשוב כמו לכתוב נגד ליברמן.

 


מה קרה?!?!
"מה את רוצה, באמא שלך?"

 

ונמאס לי לראות ולשמוע את זה. אותם אנשים שמתיימרים להיות בעלי חמלה ואכפתיות כלפי יצורים חיים (זה כולל אנשים, כלבים וציפורים, אבל חלילה לא חתולים), מגלים את פרצופם האמיתי ואת עולמם הצר כעולם נמלה - חשוב למחות כנגד עוולות, כל עוד העוולות הן מה שהם הגדירו לנכון. כל מה שמחוץ למנהרה הצרה של ההשקפות שלהם הוא לא מעניין.

 

כמשתתפת פעילה בפורום שעוסק בחתולים, אני דווקא הראשונה להודות שלעתים יש שם סממנים של הגזמה. אני מבינה מצד אחד את האהבה לחתולים, אבל זה לא כל מי שלא אוהב אותם הוא מפלצת. זה בסדר לא לאהוב חתולים. אבל זה לא בסדר להתנפל על כל מי שכן אוהב את היצורים המקסימים האלה, ולתייג אותו כמופרע, רק משום שהוא לא מתאים לפרדיגמות החברתיות הנעלות שלך.

 

הבריונות והאלימות (ברשת ומחוצה לה) כלפי מה שאותם הומניסטים נעלים מכנים בבוז "חתולאים" בוודאי לא ירתיעו אותי ושכמותי, מה גם שמעולם לא הטרידו אותי תיוגים שאנשים אחרים המציאו כדי להרגיש נעלים יותר ("חתולאית", "אישה", "גיקית", "חסרת חיים", "בלוגרית" :) ). אני אמשיך לגדל ולטפל בחתולים ובכל בעל חיים הזקוק לעזרה, אמשיך לתרום לעמותות שמסייעות לבעלי חיים (כולל דולפינים), ואמשיך להזכיר לכולם שאייל שני ומירי חנוך זרקו את החתול שלהם, חתול מבוגר בן 10, מהבית לרחוב בגלל שהוא עשה פיפי במיטה.

 

ברור שזה לא מעניין את כולם, ברור שלא חייבים להסכים איתי ואפשר גם להתווכח, אבל אני בטח לא אתן לעוד איזה הומניסט בלירה להגיד לי מה להגיד. את זה תשאיר לליברמן.

 

נכתב על ידי , 5/2/2011 12:12   בקטגוריות דעתי האישית  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא מפעילה מזגן בבית


 

יש לי מזגן בדירה. היה לי גם מזגן בדירה הקודמת. עובד יופי, המזגן. בדקתי כשנכנסתי לדירה, ועוד פעם, כשהיה לי אורח שהיה לו ממש חם.

 

אבל אני לא מפעילה מזגן בבית. לא כי יש לי מזגן במשרד וזה מספיק (אני עצמאית ועובדת מהבית רוב הזמן). לא כי אין לי את האופציה. אני לא מפעילה מזגן כי אני לא צריכה, כי זה בזבוז חשמל עצום וכי הרבה יותר נעים לי בלי.

 

לא, אין לי איזה מנגנון קירור עצמי מתוחכם. בלילה אני ישנה עם מאוורר. ביום, החלון פתוח ואני אפילו עם בגדים. ובלי מזגן. מדהים איך אנחנו מתרגלים לדברים מסוימים וחושבים שאי אפשר בלעדיהם, עד שמנסים. ככה היה לי עם הטלוויזיה - חששתי ממש לוותר על האופציה, לא הצלחתי לדמיין חיים בלי. והנה, כבר למעלה מ-5 שנים אני בלי טלוויזיה, ולא רק שאני לא סובלת - איכות החיים שלי השתפרה משמעותית.

 

אותו דבר עם המזגן - שנים של עבודה במשרדים קפואים וסגורים, גרמו לי לשכוח שמזגן בבית הוא לא צורך קיומי. הקיץ הזה אפילו עוד לא הפעלתי את המאוורר במהלך היום - רק בלילה וגם זה בעיקר כדי להעיף יתושים. זו לא איזו צורת חיים נזירית ופוריטנית. זו לא ממש אידיאולוגיה המבוססת על עקרונות רוחניים, או ניסיון להטיף לדרך חיים כזו או אחרת (אני, כזכור, מאוד מאמינה ב-To each his own). זו סתם נכונות לנסות לשבור קונספציה, אולי לחסוך כמה לירות בדרך וגם לשמור קצת על איכות הסביבה. אז ניסיתי והניסוי הוכתר בהצלחה - אני לא מפעילה מזגן בבית, וחיה מצוין.

 

-

 

עכשיו, כל מה שחסר לי זה כמה צלילות משובחות. ומילה לעורכי "עכבר עולם": הכתבה שלכם על "אתרי הצלילה טובים בעולם" היא, ככל הנראה, אחת הכתבות הרדודות והגרועות שנעשו בתחום הצלילה בישראל. כל כך הרבה מקורות מידע, אנשים שמבינים עניין ורשימות רציניות יש בתחום, בעברית ובאנגלית, שלא ברור איך הצלחתם להפיק את הכתבה המצ'וקמקת הזו. ובכלל, מי שרוצה המלצות על אתרי צלילה טובים באמת, שיקרא בלוג צלילה רציני :)

 

 

 

נכתב על ידי , 11/7/2010 17:56   בקטגוריות דעתי האישית, חוויות מהחיים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אז מי הרג את חובבי הרדיו?



גילוי נאות: הייתי פעם חובבת רדיו. פעם מזמן, לפני הרבה שנים. את הרישיון שלי איבדתי לאחר שהפסקתי לשלם את האגרה למשרד התקשורת. אולי מישהו אחר קיבל את אות הקריאה שלי, מי יודע.

חובבות הרדיו היתה חלק מרכזי ומשמעותי מהחיים שלי בשנות ה-90. חלק ניכר מהחברים והמכרים שלי היה שייך לקבוצת אנשים חנונית זו, הכרתי כך אנשים חדשים רבים והתחביב עצמו העסיק אותי במשך שעות ארוכות - הרבה לפני פלישת האינטרנט, ולא הרבה אחרי פלישת המחשב האישי אל ביתי ואל חיי. באמצעות חובבות הרדיו הכרתי כמה אנשים שגם השפיעו לא מעט על החיים שלי.

יש לי המון סיפורים וחוויות מתקופת חובבות הרדיו. רובם חביבים ומשעשעים, אבל חלקם גם קצת מטרידים. כמו בכל קהילה, ולמרות העובדה שלא לכל אחד היתה נגישות לטכנולוגיה הזו, גם בקהילת חובבי הרדיו הישראלים היו טרולים (וגם פיראטים) - מבוגרים וצעירים - וכאלה שגם ידעו להתקשר הביתה ולהטריד, ולא הסתפקו בהצקות על הממסרים. יש משהו מאוד אינטימי בתחביב הזה ובשיחות הלילה שלו בין בנים, בנות, מבוגרים יותר וצעירים פחות. לא כולם יודעים להתנהג במצבים אינטימיים. בכל מקרה, למרות היתקלויות כאלה ואחרות, אני בסך הכל זוכרת את התחביב הזה בחיבה קלה. אפילו את המכשיר יש לי עדיין בבית, אם כי לא ניסיתי להדליק אותו די הרבה זמן.

כתבה ב"הארץ" מנסה לתאר את המצב הנוכחי של חובבות הרדיו בישראל. באופן דומה מדי לבכיינות של העיתונות הכתובה, גם כאן יושבת חבורה של אנשים מבוגרים ומייבבת על מותו של התחביב ועל הצורך בסיפוקים מיידיים של ה"צעירים של היום".

קודם כל, עצם העובדה שהכתב לא טרח לראיין ולו חובב רדיו צעיר אחד (ועדיין יש כאלה), גורמת לה להיות מוטה ומטעה-משהו. אבל זה לא חדש. גם בתחילת שנות ה-90 היו שני ממסרים בתל אביב - ממסר המבוגרים וממסר הצעירים. בממסר הצעירים היה שמח - היו שיחות, מריבות, חסימות, מיקסים (אל תשאלו) ותחרויות "למי יש הספק יותר גדול". חובבי הרדיו בממסר הצעירים פיטפטו אל תוך הלילה, עד שהמכשירים שרפו להם את הידיים והספקים עלו באש. בממסר המבוגרים בעיקר ישבו מבוגרים שקיטרו על כך שהצעירים הורסים להם את התחביב ומזיינים את המוח עם השיחות הטפשיות שלהם.

מה שהם שכחו לספר, המבוגרים האלה, זה שהיו בין הצעירים כמה חבר'ה שהיו מסורים באופן מוחלט לתחביב ולטיפוחו. אותם אנשים שטיפסו על הממסר המקולקל כדי לתקן אותו בעצמם, שעזרו אחד לשני לתחזק את התחביב ולתקן תקלות, ושפיתחו קהילה מיוחדת (וגיקית לגמרי) של אנשים שהיו גם חברים וגם חברים בענייני טכנולוגיה. חלק מהידע הטכני שלי בנושאי מחשבים (ואחר כך תקשורת מחשבים) הגיע מהאנשים האלה, חובבי הרדיו הצעירים. כן, ברור שהעובדה שאני בחורה עזרה במשהו - זהו תחביב שהיה ועדיין נשלט על ידי גברים כמעט באופן מוחלט. כמו גיימינג.

"חובבות הרדיו בכל העולם מצטמקת, אין ספק... הציבור בעולם נהיה עצלן יותר", מיילל בכתבה אחד החבר'ה. אבל מה עם העצלנות שלכם, חובבים מסורים ויקרים? אתר אגודת חובבי הרדיו בישראל יושב על איזה וורדפרס חצי מתורגם, לא מעודכן ולא מושקע. אין לכם נוכחות אינטרנטית כמעט בכלל. אני מוכנה לחתום שיש המון נערים ונערות שישמחו לשחק ברדיו ואלקטרוניקה, אם הם רק יידעו בכלל שהתחביב הזה קיים. עם כל הידע הטכני שיש בקרב קהל החובבים, כל המומחים למחשבים, אינטרנט וגם שיווק, הייתם יכולים בקלות להרים פרויקט שיזרים דם חדש לתחביב. ומה עם, אולי, ללחוץ קצת על משרד התקשורת לשנות את החקיקה כדי לעודד את חובבות הרדיו? חסר מה לעשות?

זה פשוט: הרבה יותר קל לשבת, להעלות זכרונות, להתגאות בכך שתהיו האחרונים עם אמצעי תקשורת במלחמה גרעינית ובעיקר להאשים את הצעירים והנוער בכך שהתחביב גוסס ואולי כבר מת, הלכה למעשה. הרבה יותר קל להתלונן ולקטר, כמו שעשיתם גם כשהתחביב פרח, בשנות ה-90, ומאות צעירים היו חלק מהקהילה הזו בארץ. סביר מאוד להניח שכמה וכמה חבר'ה צעירים נטשו את התחביב גם בגלל הגישה המתנשאת והלא מקבלת שלכם. אני לא רוצה להכליל - גם בין חובבי הרדיו המבוגרים היו אנשים סימפטיים, אבל היה קו מאוד בולט של אי נחת מה"צעירים" והוא השפיע משמעותית על התחביב הזה.

האינטרנט לא חיסלה את חובבות הרדיו, כמו שהיא לא חיסלה את העיתונות. מה שגורם לכך שחובבות הרדיו דועכת, זו הגישה המיושנת, הבכיינות והנטייה להאשים אחרים. חובבות הרדיו בישראל מכניסה לעצמה אנטנות בעין במקום לחפש אפיקים חדשים. ועל זה נאמר: נקווה שלא באמת ייפול לכם הממסר.

נכתב על ידי , 21/7/2009 13:36   בקטגוריות חוויות מהחיים, דעתי האישית  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא מבזבזת עליהם אסימון



אני לא מצליחה להבין את הקטע הזה. מילא שחברות מסחריות עושות כל מה שהן יכולות כדי לעקוף, להתחמק ולעקם את חוק הספאם. זה לא בסדר, אבל זה הגיוני. הבעיה היא שהחברות האלה מסתמכות על טמטומם של אנשים. אחת השיטות של חברות להפיץ ספאם לאחרונה, הוא להתקשר לסלולרי שלכם, לנתק, ולהסתמך על סקרנותכם האווילית - אתם תראו שהיתה שיחה שלא נענתה ממספר שאתם לא מכירים - ותתקשרו אליהם. ככה, הם לא עוברים על החוק, כי אתם התקשרתם לחברה ולא להיפך.

תסבירו לי, באמת. אני ממש רוצה להבין. איזו סיבה יש לאדם נורמלי לחזור בהיסטריה למספר טלפון שהוא לא מכיר? הרי אם זה היה חשוב באמת, היו שולחים לכם SMS, משאירים הודעה במשיבון, ובאופן מדהים במיוחד - היו מתקשרים אליכם שוב. גם אני שואלת את עצמי לפעמים "מי זה התקשר אליי מהמספר המשונה הזה?" - אבל אני אף פעם לא מחזירה שיחה למספר שאני לא מכירה.

ממה יש לחשוש? שמא תפספסו את שיחת חייכם? בינינו, מה כבר יכול להיות? אובמה מתקשר אליכם כדי שתעזרו לו לפתור את המשבר הכלכלי? בראד פיט נפרד מאנג'לינה וחם עליכן אש? מדינת ישראל רוצה להחזיר לכם כסף? זוכה פרס נובל לפיזיקה גרעינית רוצה להתייעץ איתכם בקשר למאיץ החלקיקים הבא?

כל עוד יש מטומטמים ופראיירים, יש מי שינסה לעשות מזה כסף. אני מציעה - תחשבו שנייה לפני שאתם לוחצים Send בטלפון שלכם. מסקרנות, כך סיפרו לי, מתים בעיקר חתולים.
נכתב על ידי , 12/3/2009 19:06   בקטגוריות דעתי האישית  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



No more blogs, no more writing



נו, מה נראה לכם? שאני אפסיק לכתוב? החלקתם על דגל של שמחת תורה?

לא, לא. אני לא פורשת. אבל יש איזה אחד שחושב שבלוגינג זה פאסה וכדאי לכם להפסיק. כתבתי על זה בבלוג אחר שלי, ולא בא לי לעשות קופי פייסט. אז מי שזה מעניין אותו, הנה: סוף עידן הבלוגים.

וכן, הכוונה גם אליך. כן, אתה שם. אתה יודע שזה נוגע גם לך. תפסיק לכתוב ומייד! שמעת? זהו. עידן הבלוגים נגמר. לא, זה לא משנה שיש לך עוד הרבה פוסטים לכתוב על הטיול. זהו. די. אין יותר. Give it up! סגור את הוורדפרס, תפסיק להסתכל בסטטקאונטר ולך תעשה משהו מועיל, לשם שינוי :-)

זהו. כעת, כשנגמר העניין הזה עם הבלוגים, אפשר יהיה לחזור ולכתוב פוסטים בשקט, בלי שאף אחד יפריע. פשוט נקרא לזה בשם אחר ואף אחד לא יידע.


נכתב על ידי , 21/10/2008 18:06   בקטגוריות דעתי האישית  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה שנדמה לנו שאנחנו יודעים



גברים בשחור, טומי לי ג'ונס וויל סמית' יושבים על ספסל בניו יורק. סמית' על סף התגייסות לארגון MIB וטומי אומר לו כך:

Fifteen hundred years ago, everybody knew the Earth was the center of the universe.

Five hundred years ago, everybody knew the Earth was flat.

And fifteen minutes ago, you knew that people were alone on this planet.

Imagine what you'll know tomorrow.


 
בספר "העולם האבוד" של מייקל קרייטון, מילות הסיום שייכות לת'ורן, המהנדס המעולה שמחובר למציאות ולא אוהב שמבלבלים לו את המוח. הוא מסביר לילדה, קלי, שכל המדע זו בעצם פנטזיה אחת גדולה, ושכל פעם אנחנו פשוט מאמצים לנו פנטזיות מדעיות חדשות ונוצצות. וכמו שאנחנו צחקנו על האלכימאים או על אלה שחשבו שהעולם שטוח, יש סיכוי די טוב שבעוד כמה שנים טובות יצחקו עלינו מדעני העתיד, מפני שחשבנו שאנחנו יכולים ליצור מחדש את רגע בריאת העולם, או משהו.

כל מיני צקצקני לשון ומנידי ראש בוודאי יצקצקו בלשונם וינידו בראשם על שבחרתי דוגמאות מבידור פופולרי ונחות כדי לדון במשהו כל כך רציני כמו מדע. אבל עשיתי את זה בכוונה, כי לפעמים נראה לי שאנחנו באמת לוקחים את עצמנו ואת האמונות ה"מדעיות" שלנו קצת יותר מדי ברצינות. ולא צריך ללכת 1,500 שנה אחורה כדי להבין את זה. מספיק להסתכל על ספרים שנכתבו לפני כמה עשרות שנים בלבד, כדי להבין כמה אנחנו לא מבינים.

שלא תבינו לא נכון. אני אדם שמחשיב את עצמו כרציונאלי, לפחות רוב הזמן. אני מעדיפה להאמין במדע ובטכנולוגיה מאשר בכוחות אלוהיים שנשלטים על ידי אנשים בשר ודם פה בכדור הארץ. אני נהנית לחיות בתקופה כל כך סוערת ומעניינת מבחינת מדע וטכנולוגיה - בה כל יום יש גילויים והפתעות, המצאות ופטנטים חדשים. אני אפילו די מחבבת את האינטרנט הזותי וכל זה. אבל אני גם אדם ספקן מטבעו, שאוהב לשאול כל הזמן "האמנם". ואני אכן עושה זאת, ועל ידי כך מגלה שהדברים אינם כל כך ברורים, פשוטים ומדויקים כמו שאנחנו חושבים שהם.

לפני זמן מה מצאתי את אנציקלופדיית "מכלל" משנות ה-60', זרוקה על הרצפה ביפו. לקחתי איתי את כל הכרכים והפכתי את הכרך הראשון לספר השירותים שלי (כבוד גדול!). כל פעם אני פותחת אותו באופן מקרי באיזו ערך וקוראת. יש דברים מעניינים ומשעשעים, השפה ארכאית וחביבה, מתנשאת ומגוחכת ויש גם ערכים שמעניין מאוד לקרוא אותם בפרספקטיבה של 50 שנה.

אחד מהערכים האלה הוא "בריאות".

"הבריאות היא אושרו של האדם", נפתח הערך בדרמטיות ובקלישאה עממית נוסח "העיקר הבריאות". "אמנם קשה להמליץ על כללים קבועים בהלכות שמירת הבריאות", מצטדקים ב"מכלל" וממשיכים לאחר מכן ב"אף על פי כן אפשר להמליץ על סדר יום קבוע, שכלליו טובים בשביל כל, ועלינו להכיר כללים אלה ולקיים אותם". תזכרו, מדובר באנציקלופדיה. ספר רשמי ומצוטט, כמעט אורים ותומים. ותראו מה הכלל הראשון שמציע לנו הספר המוערך הזה:

"קרני השמש והאוויר הצח הם ידידינו הטובים ביותר. האדם המבלה את ימיו בחדר אפל ובלתי מאוורר, הולך ונחלש וגופו נעשה נטול כוח התנגדות למחלות. לעומת זאת, האדם הנהנה ממידה רבה של אור השמש והאוויר הרענן, גופו מתחסן ומתמלא מרץ וחדוות חיים. אל נשב אפוא בחדרים מחוסרי אור ואוויר צח, אלא נימצא הרבה בחוץ, כדי שגופנו יספוג את קרני השמש המבריאות וריאתנו תקלוט מן האוויר הרענן את כמות החמצן הדרושה לדמנו".

עכשיו, עקרונית הרעיון שעומד מאחורי הפסקה החביבה הזו הוא טוב, תיאורטית: צאו החוצה, שחקו בשמש, אל תשבו על התחת כל היום. אבל אם תראו את הטקסט הזה לאגודה למלחמה בסרטן, הם יקבלו שבץ על המקום. היום מדברים על כך שמספיקה חשיפה של 15 דקות ביום לשמש - ושזה די מסוכן להיחשף יותר מזה בלי מסנני קרינה למיניהם. ב-1960 ידעו שטוב להיות בשמש. ב-2008 אנחנו יודעים שלא טוב להיות בשמש (עם ובלי קשר לחור באוזון, שקשור או לא קשור להתחממות גלובלית שיש או אין בכלל וכלום לא ברור). מעניין, באמת, מה נדע ב-2060.

הכלל הרביעי שמביאה "מכלל", קשור באכילה ובתזונה. אם אתם רוצים להפחיד את הדיאטנית שלכם, תראו לה את רשימת המזונות המומלצים של האנציקלופדיה הזו: "לחם, בשר, סוכר, ביצים, חלב, חמאה, גבינה, דגים, תפוחי אדמה, שמן, מרגרינה, אורז, שקדים, אגוזים, קטניות, תרד וכן ירקות ופירות אחרים". כן, בדגש על המרגרינה והסוכר והאורז - מאכלים שהיום נחשבים לחטא שאין לו כפרה, גם עבור מי שאינו בדיאטה. שלא לדבר על מוצרי חלב, שנמצאים במרכזה של אחת המחלוקות הגדולות בתחום התזונה, כמעט כמו צמחונות. ברור שהדברים האלה נכתבו לפני שגילו את הסושי והקינואה, ובכל זאת. פעם מרגרינה נחשבה למאכל בריא, חלק מתזונה ראויה. היום אנחנו מתייחסים אליה כאל רעל. מה נאכל בעוד 50 שנה?

ומה המסקנה? המסקנה היא שנדמה לנו שאנחנו יודעים. נדמה לנו שיש דברים מוכחים וברורים שאין בהם צל של ספק. נדמה לנו שאחרים יודעים יותר טוב מאיתנו, רק כי מצורף לשם שלהם איזה תואר רשמי. נדמה לנו שאנחנו יודעים איך לחיות נכון, כי יש מישהו שאומר לנו איך לעשות את זה, או אפילו שיש כזה דבר - לחיות נכון. אנחנו מקשיבים הרבה מאוד למדענים ולקריינים בטלוויזיה, נכנסים לפאניקה בכל פעם שיש איזה אסון, משבר פיננסי או חומר מסרטן חדש באוכל שלנו, ובסופו של יום מוצאים את עצמנו מבולבלים ומלאי חרדה (הכניסו כאן שורה קולעת הקשורה בניאו-מרקסיזם) - אבל בלי תשובות ממשיות.

אין לי איזה פתרון קסם. אני גם יודעת שאני לא יודעת. כנראה שאמשיך להיות ספקנית, אמשיך לשאול "האמנם" עד שאקבל תשובות שמניחות את הדעת, או לפחות מניחות אותה עד הספק הבא. בכל מה שקשור לבריאות ותזונה, נראה לי שכדאי גם להקשיב למה שהגוף שלנו אומר לנו, כי הוא כנראה באמת יודע קצת יותר טוב מאנשים זרים. השאלות ימשיכו להצטבר, והפנטזיות יוחלפו בפנטזיות מוצלחות וסקסיות יותר.

לגבי דבר אחד אין לי ספק - אתם תראו שבסוף יוכיחו שתזונה המבוססת על פסטרמה היא הבריאה ביותר!


נכתב על ידי , 21/9/2008 13:28   בקטגוריות דעתי האישית  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פון, בדאווין שלנו



אני לא יודעת מה יש בה, במילה פון, שמביאה לי ככה את הסעיף. הרי אני בעצמי משתמשת אינספור פעמים במילים לועזיות, לפעמים מנהלת ממש שיחות באנגלית עם אנשים שהם ישראלים בדיוק כמוני, ואני גם חובבת סלנג ידועה. אז הנה, עוד מילה הזדחלה לה בערמומיות אל השפה העברית הבלתי-רשמית, והיא מעוררת בי בחילה עמוקה.

יש בה משהו פשוט מעצבן, דוחה ומקומם. מה יש, קשה לבחור באחת המילים האחרות שנועדו לתאר את הטלפון הנייד שלכם? אי אפשר להגיד "זה הנייד שלי", או אפילו להשתמש, רחמנא ליצלן, בשם המותג, ולהגיד "תתקשר אליי לאורנג'"? טלפון, שהיא מילה לועזית מושרשת למהדרין, כבר לא טוב? למה דווקא "תתקשר אליי לפון?".

לא. דווקא לא. כי פון זה יותר קצר, יותר מתאים ל-SMS, יותר מבטא את הזלזול וחוסר האכפתיות כלפי השפה. זו מילה שמתאימה בדיוק לנערים ונערות שמתעצלים לכתוב, לקרוא וללמוד. זו מילה שמשקפת את הבורות והרדידות של אנשים שהם ב"ברנז'ה", אבל חוץ מזה אף אחד לא יודע מה הם עושים. זו מילה מעצבנת, שבעיניי משקפת הרבה רוע וחולי שפשה בחברה שלנו. לא חולי ורוע כמו לארוז את הנכדה שלך במזוודה ולשגר אותה לגהינום, אבל עדיין - די גועל נפש.

אני חושבת שהמילה הזו מרגיזה אותי עוד יותר בצורתה הכתובה - ולא המדוברת. מה לעשות, יש לי איזו רגישות לטקסטים, והמילה הזו מעצבנת לי את העיניים. לשמחתי, אף אחד ממכריי או מתכתביי לא משתמש בזוועה הזו, אבל אני מהמרת שזה רק עניין של זמן עד שאקבל מייל מעוד יחצ"ן ליגה ז', שיהיה בטוח שאני נורא רוצה לדבר איתו. בפון.

קישור קשור: 7 מילים וביטויים שיש לבער מן השפה העברית

נכתב על ידי , 28/8/2008 17:25   בקטגוריות דעתי האישית  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הודעה דרמטית?



אולמרט ימסור היום הודעה דרמטית.

ואני אומרת - יאללה, לך כבר!!! עשית כבר מספיק דרמה!
נכתב על ידי , 30/7/2008 19:21   בקטגוריות דעתי האישית, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,711
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)