לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  =-

מין: נקבה

ICQ: 421205201 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

12/2008

ספיישל חנוכה=]-משחקים,פרסים,כתבות,תמונות ועוד..


המנוי שניצח בהגרלה שישלח לי תשובה.
נכתב על ידי =- , 28/12/2008 21:39  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גיליון מס' 6- ספיישל חנוכה!!!!!


 

מלא זמן לא עידכנו בגלל הלימודים וזה.

אבל לא נעלמנו.

היום יהיה ספיישל ענקקקקקק לחנוכה!!

מקווה שתהנו. ויש גם פרסים:)

 

סיפור חנוכה:

לפני שנים רבות כשבית המקדש עוד היה קיים ובכל יום הכהנים הדליקו בו את מנורת הזה, באו היוונים וכבשו את הארץ, והגיעו עד ירושלים. היוונים לא הכירו את ה', הם התפללו לפסל עשוי אבן.

היוונים לא למדו תורה ולא שמרו את השבת כי הם היו יוונים.

והם רצו שכולם יהיו יוונים כמוהם.

למלך של היוונים קראו אנטיוכוס. הוא שלח את החיילים שלו לכבוש את ירושלים. החיילים היוונים לבשו שריוני ברזל וחבשו קסדות ברזל. היו להם חרבות ארוכות ומגינים עגולים והם רכבו על פילים, על פילים מלומדי מלחמה. פילים עצומים וכבדים שרמסו כל דבר שעמד בדרכם.

היוונים הגיעו עד לבית-המקדש על הר הבית, הם נכנסו עם הפילים לתוך העזרות - חצרות של בית המקדש, והפילים רמסו כל דבר שעמד בדרכם. היוונים הוציאו את מנורת הזהב מבית המקדש, הם לקחו אתם את כל הכלים העשויים כסף וזהב, והורידו את הפרוכת ואת כל השטיחים היפים, את כל כדי החרס, המלאים שמן זית זך, נפצו ובתוך בית-המקדש פנימה העמידו פסל.

והמלך אנטיוכוס פקד פקודה לכל היהודים וכך אמר: "מעכשיו כל היהודים צריכים להיות כמו היוונים! אסור לכם לעשות ברית מילה לתינוקות! אסור לכם ללמוד תורה! אסור לכם לשמור את השבת אסור לכם להתפלל לה'! מעתה כל היהודים צריכים להתפלל לפסל כמו יוונים ומי שלא יעשה כן ימות!

והמלך אנטיוכוס שלח את הפקידים היוונים לכל הערים ולכל הכפרים בארץ כדי להודיע לכל היהודים את הפקודה שלו. אחד הפקידים היוונים הגיע למודיעין השוכנת בדרך העולה לירושלים.

במודיעין גרה משפחה של כוהנים שעבדו בבית המקדש - כשהגיע תורם - לפני שהיוונים באו. אבי המשפחה היה זקן וחכם וקראו לו מתתיהו הכהן. והיו לו חמישה בנים: יוחנן, שמעון, יהודה, אלעזר ויהונתן. כולם עבדו בשדות ובכרמים ובבוסתנים, כי לא יכלו לעלות לירושלים, לבית המקדש. וכולם ידעו ללמוד תורה.

כשהגיע הפקיד היווני למודיעין, הוא העמיד את הפסל באמצע הכפר וקרא לכל אנשי מודיעין להתאסף סביב לפסל ואמר להם:  שמעו את פקודת אנטיוכוס לכל היהודים": אסור לכם לעשות ברית לתינוקות!

אסור לכם ללמוד תורה! אסור לכם לשמור את השבת! ואסור לכם להתפלל אל ה'! ועכשיו... גשו הנה והשתחוו לפסל!!! שקט... כל אנשי מודיעין עמדו סביב. איש לא נע ולא זע. ופתאום קרא מתתיהו הזקן בקול גדול: "מי לה' אלי"! והוא קפץ קדימה, הרג את הפקיד היווני, הפיל את הפסל ושבר אותו לרסיסים.

מתתיהו אמר לבניו וכל אנשי מודיעין: "אנחנו לא נשמע בקול המלך אנטיוכוס! אנחנו לא נהיה כמו יוונים! בואו נסתתר במערות, שם נוכל ללמוד תורה והיוונים לא ימצאו אותנו ושם נוכל ללמוד להלחם."

כל אנשי מודיעין שמעו בקול מתתיהו, הם עזבו את הבתים, השדות, הכרמים והבוסתנים והלכו להסתתר במערות שבתוך ההרים. שם הם למדו תורה, שם הם שמרו את השבת, שם הם התפללו לה' ושם הם התכוננו למלחמה והתאמנו כדי לגרש את היוונים מהארץ.

ומתתיהו היה זקן ובא בימים. הוא הרגיש שעוד מעט הוא צריך למות. הוא אסף את כל היהודים במערה ואמר להם: "יהודה המכבי, הוא החכם והאמיץ בין הבנים שלי, כאשר אמות הוא ינהיג אתכם במלחמה נגד היוונים - ואתם תשמעו בקולו."

המלך אנטיוכוס כעס מאד שהיהודים לא רוצים להיות כמו היוונים והוא שלח עוד חיילים ועוד פילים כדי להלחם ביהודים ולהכריח אותם להיות כמו היוונים.

יהודה המכבי אסף את כל היהודים במערה ואמר להם: "אנחנו נלחם ביוונים ונגרש אותם מהארץ! ועכשיו נתפלל כולנו ביחד לה' שיעזור לנו - כי אנחנו מעטים והיוונים רבים ויש להם פילים וכלי מלחמה."

שכל היהודים התפללו ביחד במערה, הם שמעו מרחוק שיירה מתקרבת: אלה היו החיילים היוונים, חבושי קסדות וחמושי חרבות ומגינים, שרכבו על פילים בדרך העולה לירושלים. וכאשר השיירה של היוונים עברה במעבר הצר בין ההרים צעק יהודה: "מי לה' אלי!" פתאום כל היהודים פרצו מן המערה החוצה ודקרו את הפילים מלמטה בכידונים. הפילים נעצרו במעבר הצר שבין ההרים, היוונים התבלבלו ונבהלו. והיהודים נלחמו בהם ונצחו אותם וגרשו אותם מהארץ!

אז קרא יהודה המכבי: "ה' עשה לנו תשועה גדולה! ה' נתן רבים ביד מעטים.

ועכשיו נעלה כולנו לירושלים ונטהר את בית המקדש כדי שנוכל להתפלל שם לה' ולהודות לו."

כל היהודים על לירושלים ובאו לבית המקדש שהיה כולו מזוהם ומחולל ופסל עמד בתוכו. הם נפצו את הפסל לרסיסים והוציאו מן העזרות את העשבים שגדלו בהם ואת כל הלכלוך של הפילים.

אחר כך עזרו כולם לנקות ולתקן את בית המקדש. הבנאים תקנו את המרצפות והעמודים. הצבעים צבאו דלתות וחלונות. האורגים ארגו פרוכת חדשה ושטיחים. הצורפים יצקו מזהב וכסף כלים ומנורת זהב למאור.

וכאשר בית המקדש היה כולו נקי ומצוחצח וטהור הזמין יהודה המכבי את כל היהודים לחנוכת בית המקדש.

כל היהודים לבשו בגדי חג ובאו לבית המקדש בשירים ובמחולות. יהודה המכבי ערך את הפתילים בספלים של מנורת הזהב כדי להדליק אותה שוב ביום חנוכת בית המקדש, אך הוא לא מצא שמן זית זך חתום בחותמו של כוהן גדול, שרק אותו מותר לצקת לתוך הספלים של מנורת הזהב.

חיפש יהודה בכל בית המקדש ובכל העזרות, וחיפשו אתו כל האחים.

חיפשו, חיפשו - עד שמצא יונתן בקצה העזרה כד אחד מלא שמן זית זך, חתום בחותמו של כוהן גדול, והיה בו שמן שמספיק להדליק את המנורה רק יום אחד.

יהודה יצק את השמן מן הכד לתוך הספלים של מנורת הזהב, והדליק את האש בפתילים.

כל היהודים, האבות, האמהות והילדים, הסבים והסבתות ראו את הנרות הנוצצים במנורת הזהב וכולם התפללו ושרו ושמחו בחנוכת בית המקדש, עד שהתעייפו והלכו הביתה לישון.

בבוקר בא יהודה המכבי לבית המקדש והנה קרה נס: השמן מן הכד המשיך להבעיר את הנרות הנוצצים ומנורת הזהב המשיכה להאיר.

בכל יום באו היהודים לבית המקדש ובכל יום ראו את הנרות הנוצצים במנורת הזהב הקדושה. שמונה ימים נמשכה חגיגת חנוכת בית המקדש ושמונה ימים המשיך השמן מן הכד להבעיר את הנרות במנורת הזהב - עד שהכהנים כתשו זיתים והוציאו שמן זית זך חדש, ומלאו בו כדים רבים חתומים בחותמו של כוהן גדול.

ובכל שנה ושנה כל היהודים מדליקים נרות חנוכה. כל יום מוסיפים נר אחד עד שדולקים בחנוכיה שמונה נרות המזכירים את הנס של כד השמן שהספיק להבעיר שמונה ימים את הנרות במנורת הזהב הקדושה בחנוכת בית המקדש.

 

הקדמה ועיבוד: מלכה האס, שדה אליהו

 

משמעות הנר:

בחג החנוכה יש כמה מנהגים עיקריים: להדליק נרות, מ ספר הנרות נקבע על פי מספר הימים שעברו מתחילת החנוכה, לאכול הרבה סופגניות וכן לסובב כמה סביבונים.

נכון כל שנה אתם מדליקים נרות ומתווכחים עם האחים מי ידליק איזה נר:" אני רוצה להדליק את הנר הכחול והאדום" "אבל זה לא פייר 2 נרות גם אני רוצה.." וכך הלאה.

אבל אתם יודעים מה באמת מסמל כל נר?

אם התשובה היא לא אז הכתבה הזאת במיוחד בשבילכם!

אז מה מסמל כל נר בחג החנוכה?

 

נר ראשון - מכיל את עקרון התגברות האור מן המעט אל המרובה מן האחד אל השמונה, בבחינת "מעלין בקודש".

נר שני - מאיר את מושג הגבורה, גבורת הציבור וגבורת היחיד גבורת הדורות וגבורת דורנו, בבחינת "על הגבורות".

נר שלישי - עוסק במופלא מאתנו, בדברים היוצאים מגדר הטבע ובמעשי ידי אדם שהם בבחינת "על הניסים".

נר רביעי - נוגע באור הנראה לעין והנסתר בלב האדם, במשלי האור הזוהרים הפתוחים לכולנו "שערי אורה".

נר חמישי - מנסה לבדוק האם החבל המתוח כגבול בין תרבות יוון לתרבות ישראל יכול להוות מיתר המפיק מנגינה ערבה בין "אתונה וירושלים".

נר שישי - מעמיק אל מסירות הנפש, אל המחיר היקר ביותר והאחרון שאדם בוחר לשלם על ייחודו ואמיתו, בבחינת "קידוש השם".

נר שביעי - מאזין לסיפור הנשי שבחג, לאש שבאישה, לגבורתה ולתעצומות נפשה של "בת ישראל".

נר שמיני - חוגג את הזדהותנו, יהודים אזרחי מדינת ישראל עם חירות אבותינו, את הקבלה שאנו מוצאים בין הימים ההם לזמן הזה בבחינת : "שוב יקומו המכבים" - "על החירות"

 

אז שיהיה חג חנוכה שמח מלא אור שמחה וכיף!!

נוי

 

 

חנוכה,חג יפה כל כך.

 

אכן חג יפה כל כך. והוא הגיע אלינו גם השנה.ואיך אפשר שלא לפספס אותו? ההודעה על הגעתו הגיעה עם המון גשמים,רוחות.חורף.

מה עוד מאפיין את חנוכה? חנוכה כידוע,הוא גם חג וגם עונת הפסטיגלים וכל המופעים למיניהם. כל הפסטיגלים שהתקיימו עד היום היו בחנוכה,וגם המופעים. מה עוד? בחנוכה גם מה שתופס אלו הם המאכלים הכול-כך טעימים אך גם עם זאת משמינים, אנחנו מדברים כאן על הסופגניות,הלביבות והספינג' המאכל מעדת המרוקאים.:]

מה עושים בחנוכה?מהם בעצם סמלי החג והאם יש כאלה? בטח שיש! אל תשכחו חלילה את החנוכיות,סביבונים,שקיות הפתעה ודמי חנוכה כמובן. וגם המנורה שלנו תופסת מקום וקשורה לחג.

ועכשיו, איך דמי הכיס הפכו פתאום לדמי חנוכה,פתאום זה מנהג שבחנוכה יש דמי כיס שכל ילד מקבל ויש לזה גם שם

אז מהי בעצם המשמעות?

ההלכה היהודית קובעת, כי אסור להשתמש באורם של נרות החנוכה, לשום תכלית מלבד מלהביט בהם.

לשם המחשת האיסור הזה, משתמשים חז"ל בדוגמה של ספירת כסף.

כלומר, הם פוסקים שאסור להשתמש באור הנרות אפילו לצורך ספירת כסף.

אולם, באותה מידה יכלו להשתמש בעשרות דוגמאות אחרות. נשאלת השאלה,

מדוע בחרו דווקא לאסור על ספירת כסף לאור הנרות ולא לדוגמא, על כתיבת מכתב או הכנת

שיעורים.

 

בנוסף לכך, חנוכה הוא הזמן היחידי שקיים בו מנהג הקשור לכסף - מתן דמי חנוכה.

מה אם כן הקשר בין חנוכה לכסף ומהי משמעותו העמוקה?

קחו את הדוגמא הזאת:

אדם אחד מסתכל על שטר של מאה שקלים ורואה חולצה חדשה. אחר רואה שעון ואילו אחר רואה הזדמנות לעשות צדקה.

לכסף כשלעצמו אין ערך, אולם הפוטנציאל שלו הוא כמעט אינסופי. כסף מייצג פוטנציאל בכל אירוע שמתרחש בחיינו, עלינו לראות את מה שקיים מתחת לפני השטח,

לגלות את המהות ולממש את הפוטנציאל הגלום בנו, באופן הטוב ביותר.

 

מימוש הפוטנציאל - זוהי משמעותו של הכסף, זוהי משמעותם של דמי החנוכה. מקווה שהבנתם.

 

זהו,עד כאן הכתבה שלי להיום:] ונסיים אותה אם ברכת חג שמח וטעים לכולם! תודה שקראתם. שהם:]

 

 

מתכונים:

 

ספינג'ה-סופגניות מרוקאיות:

שמרית+אבקת אפיה. 

מלח.

שמן עמוד לטיגון.

 

אופן ההכנה:

שופכים את הקמח לקערה, יוצרים גומה באמצע ומוסיפים את השמרים ואבקת האפייה ואת המלח ,מוסיפים את המים בהדרגה

ומערבבים  ליצירת בצק דביק,אך לא דביק מידי ,מכסים את הבצק ומתפיחים כשעה שעה וחצי עד שהבצק מכפיל את הכמות בערך.

 

יצירת הלביבה וטיגון:

מחממים היטב את השמן שהשמן חם, מנמיכים את הלהבה,יוצרים בעזרת ידיים רטובות את הספנז',יוצרים עיגולים עם חור באמצע ומטגניםבשמן,יש לשים לב שלא ישרף או יטוגן מצד אחת,יש להפוך את הספינג' בסיר ,הצבע הנדרש הוא זהב,להוציא מהשמן להניח בצלחת מרופדת בנייר סופג , לפזר אבקת סוכר רק לאחר שהספינג' התקררו מעט.בהנאה ולבריאות.

 

 

 

לביבות גבינה מתובלות:

רכיבים:

1 חבילת ריקוטה (אורדה)

2 ביצים

2 כפות קמח

2 בצלים ירוקים, חלק ירוק ולבן, קצוצים דק

2 כפות פטרוזיליה קצוצה

2 כפות ריחן קצוץ

2 כפות צלפים מנוקזים

כפית מלח

קורט פלפל שחור

שמן לטיגון

 

אופן הכנה:

מפוררים את הגבינה בעזרת מזלג. מוסיפים את הקמח, הבצל, הפטרוזיליה, הריחן והצלפים. מתבלים במלח ובפלפל. מערבבים עד שהתערובת אחידה. אפשר להכין עד שלב זה מראש.

לפני ההגשה מחממים במחבת את השמן בעומק 1-3 ס"מ. יוצרים לביבות בעזרת כפית גדושה ומורידים אל השמן החם בכפית שנייה.

מטגנים רק מספר לביבות בפעם אחת והופכים מצד לצד עד שיזהיבו.

מניחים על מגבת נייר לספיגת עודף השומן ומגישים חם.

 

לביבות תפוח אדמה-לטקעס: הכנתי עכשיו וזה ממש טעים.

רכיבים:

1 ק"ג תפוחי אדמה קלופים

 חצי כוס קמח

3 ביצים מלח,

פלפל שחור טחון טרי

 

אופן הכנה: מגררים את תפוחי האדמה בפומפייה גסה. סוחטים ומניחים בקערה. מוסיפים לקערה את קמח, מלח, פלפל וביצים. מערבבים. שמים מעט שמן במחבת וכשהוא חם מניחים במחבת כף גדושה מהתערובת, מועכים מעט לכדי לביבה שטוחה. מטגנים כמה דקות עד שהצד התחתון משחים יפה. הופכים בזהירות ומטגנים גם מהצד השני. מניחים על נייר סופג.

 

 

סופגניות מהירות הכנה:

החומרים: 1 ורבע כוסות קמח תופח 1

גביע לבן

1 ביצה

2 כפות גדושות סוכר

1 כפית תמצית רום קורט

מלח קורט

אבקת סודה לשתייה

אופן ההכנה: יש לערבב את כל החומרים בקערה לבלילה אחידה.

בנפרד יש לחמם שמן עמוק בסיר רחב.

לוקחים כף גדושה מהתערובת ובעזרת כף נוספת, מחליקים אותה לתוך השמן.

מטגנים את הסופגנייה משני צדדיה, מוציאים בעזרת כף מחוררת ומעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

ממלאים את הסופגנייה בריבה בעזרת המזרק וזורים אבקת סוכר מלמעלה.

 

 

 

משחקים:

הנה לכם כמה משחקים לחנוכה.

מי שפותר שיכתוב בתגובות את מספר השאלה ואת התשובה,ואת הבלוג שלו.

*רק הראשוןן שפותר זוכה.

 

הפרסים מחולקים לכל משחק פרס אחר.

 

1.פאזל של חנוכיה: לינקוק  בגיליון הזה.

עליכם לבנות את הפזלים,לצלם את המסך,להדביק את התמונה בצייר (או בכל תוכנת עיצוב כלשהי:פוטושופ,פיינטשופ וכ'ו) ולשלוח בתגובה את הכתובת של התמונה שהדבקתם.

 

 

2.השלם את השיר: חתימה לבלוג (תכתבו ליד התשובה את מה שאתם רוצים שיהיה כתבו בחתימה)

א-   מעוז צור ישועתי,

לך נאה לשבח,

תיכון בית תפילתי,

ושם תודה נזבח.

לעת תכין מטבח מצר המנבח.

אז אגמור

בשיר מזמור חנוכת המזבח.

פתרה A-DiDaS.

 

ב- כד קטן, כד קטן

, שמונה ___ שמנו נתן.

 כל העם ___:

מאליו הוא ____!

 __ ____ אז התכנס והכריז: אך זהו __!

אילולא __ זה נשאר מקדשנו לא ____.

 

ג-  נרותי _____, מה רבו _____

לי ילאט ____, לי ילאט האור.

על _____לי יספרו,

על _____ שנשפכו,

על מלחמת ____,

על מלחמת ____.

 

ד-  ____ שלי מרגיש נורא ____

הוא מסתובב ו_____ לו שוב ושוב

סביב סביב _____ שמאלה או ישר

ולא איכפת לו כלום הוא _____.

 הוא רוקד לו סתם נהנה מן _____

אם הוא _____ לו קצת הוא נופל לו __ ____

בום טרח בום טרח הוא __.

 

3.אותיות של חנוכה: מי שפותר את כל האותיות מקבל לינקוק+חתימה (תכתבו בתגובות ליד התשובה מה אתם רוצים ישיה כתבו בחתימה).

עליכם למצוא לכל אות שלצידה יש "?" קשר לחנוכה:

א-אנטיוכוס.                                                     כ-?

ב-בית המקדש.                                                ל-?

ג-?                                                               מ-?

ד-?                                                              נ-ניצחון

ה- הנרות הללו.                                               ס-?

ו-ויהי אור                                                       ע- על הניסים.

ז- זית                                                           פ- פיל

ח-?                                                             צ- צבא

ט- טיגון                                                        ק-קרב

י-?                                                              ר-מעטים מול רבים

                                                                 ש-שמן

                                                                 ת- תפילה

 

4.חידונים חמודים:.(בחרו אחד מהסעיפים א-ו') (הפרס הוא כפתור לבלוגכם-תגידו מה אתם רוצים שיהיה כתוב בכפתור וצבעים ותמונה שאתם רוצים).

א- חנוכיה

מי מכיר ומי יודע

איזו גברת משונה,

בחלון שלה יושבת,

כובעים יש לה שמונה,

וכל כובע הוא מאש.

מי יודע לנחש?         

פתרה מירי.

 

ב-

מי מכיר ומי יודע,

יש לי סוד, כן, יש לי סוד:

בשכונה שלי פגשתי

מין אדון מוזר מאוד.

לא יודע לעמוד

אך יודע הוא לרקוד.

 

ג-  1.מה המצווה הקשורה בתפקיד נרות החנוכה?

    2.איזה מנהג יהודי קשור בספירה של 8 ימים.

    3.מהו סכום הנרות שמדליקים ב-8 לילות חנוכה?

   

ד-  חידון זוגות:

  1.הוא מאיר

       היא מאירה.

  2.הוא מאכל.

       היא נזקקת לדיאטה.

 

ה- בלבולי אותיות:

מחפ שנ

נחכ הוי

בסן בוי

מחשואמינ

הרמון

מנש

ראו

 

ו- גלה את ה"נס":

1. מאיר בלילה.

2.לבוש.

3.בית המחוקקים בישראל.

4.פרי מאכל.

5.משקה.

   

5. גימטריה: לינקוק בגיליון.

נס   ג ד ו ל   היה   פה

50  60    3     4     6  30        5 10 5         80  5

פתרה    starbucks

 

 

גליטרים לחנוכה:

לשימושכם בלוגרים גלירים במיוחד לחנוכה.

 

    מגה אנימציות - חנוכה להורדה

 

 מגה אנימציות - חנוכה להורדה    מגה אנימציות - חנוכה להורדה  מגה אנימציות - חנוכה להורדה

 

לוח השנה וכניסת השבת מגה אנימציות - חנוכה להורדה  מגה אנימציות - חנוכה להורדה

 מגה אנימציות - חנוכה להורדה  מגה אנימציות - חנוכה להורדה

 

 

תמונות:

 

 

 

 

 

 

 

 

אגב!!

פינת יעוץ פתוחה מוזמנים לכתוב לנו בעיות.

 

מקווים שנהנתם.

חג שמחחחחחחחחחח:))

 

אתם מוזמנים להמליץ על הקטע.

 

נכתב על ידי =- , 25/12/2008 16:42  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הקוסם! ב-1/1/2009 19:40
 





11,511

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל=- אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על =- ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)