לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Health

כל מה שקשור לבריאות


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2008

בדיקות לב לילדים עם ADHD



 

 

קרדיולוגים אמריקאיים ממליצים לבצע בדיקות לגילוי בעיות לב אצל ילדים שצריכים להתחיל ליטול את תרופת הריטלין, לטיפול בהפרעת קשב וריכוז.

תרופות ממריצות יכולות להעלות את לחץ הדם והדופק. למרבית הילדים זו לא בעיה. אך לילדים שסובלים מבעיות לב, התרופה יכולה לגרום לכך שיהיו פגיעים יותר לדום לב פתאומי. דופק לא סדיר יכול לגרום למצב בו הלב מפסיק לשאוב את הדם ולבעיות אחרות.

קרוב ל-2.5 מיליון ילדים אמריקאים וכ-1.5 מיליון מבוגרים נוטלים תרופות לטיפול בהפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). תרופות ממריצות כגון: Ritalin, Adderall ו-Concerta עוזרות לילדים עם ADHD להישאר מרוכזים ולשלוט על התנהגותם.

התרופות האלה כבר נושאות תוויות אזהרה, המזהירות מפני סיבוכים אפשריים אצל מי שסובל מבעיות לב מולדות או אחרות.

הרופאים ממליצים לבצע בדיקה מקיפה של היסטוריה משפחתית ואק"ג, לפני שילדים יקבלו את התרופות, כדי לוודא שהם לא סובלים מבעיות לב שלא הובחנו עד כה.

תוויות אזהרה הופיעו לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בדק ברישומיו ומצא דיווחים על 19 מקרי מוות פתאומיים אצל ילדים שטופלו בתרופות נגד ADHD ו-26 דיווחים נוספים על בעיות אחרות הכוללות מקרים שבץ והפרעות לב בין השנים 1999 ו-2003. היו גם דיווחים על בעיות אצל מבוגרים, אך ה-FDA לא התמקד בהם.

בדיקת אק"ג יכולה לזהות הפרעות בקצב הלב שיכולות להוביל לדום לב. גם ילדים שכבר עכשיו נוטלים את התרופה צריכים להיבדק, אומרת דר' ויקטוריה ווטר, מומחית לקרדיולוגיית ילדים. אם זוהתה בעיה, צריך לשלוח את הילד לאבחון אצל קרדיולוג ילדים. ילדים עם בעיות לב יכולים ליטול את התרופות, אך תחת השגחה צמודה.

עם זאת, לא כל הרופאים מסכימים שיש צורך לערוך בדיקות אק"ג. דר' סטיבן פליזקה, פסיכיאטר ילדים באוניברסיטת טקסס, אומר שהוא די מופתע מההמלצה לערוך בדיקות אק"ג. לדבריו אין ראייה שמקרי המוות הפתאומיים הם בעיה גדולה יותר עבור ילדים שנוטלים תרופות ממריצות לעומת ילדים שלא נוטלים את התרופות.

מקור: סוכנות ידיעות אי.פי.

מערכת IsraDoctor

 


נכתב על ידי , 30/4/2008 03:26  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 40





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבריאותון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בריאותון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)