לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מיקרוקוסקוס


נו, מה.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

5/2008

ישראל והאירוויזיון - קווים לדמותם


1.

צריך להודות על האמת- ישראל לא רוצה לנצח באירוויזיון. זה היה נחמד כשהיו עשרים וקצת מדינות בערב אחד וגמרנו. אבל עכשיו? עם הארבעים מדינות, שחצי מהן שונאות אותנו, עם שני חצאי הגמר האלה? למי יש כוח, למי יש תקציב? וגם איזה אולם יוכל לארח דבר כזה? בנייני האומה זה מתנ"ס לעומת האולמות שמארחים אירוויזיונים בימינו. ישראל לא רוצה לנצח. מה שהיא רוצה זה לזכות במקום גבוה מספיק שנוכל להיות גאים בעצמנו, ובו זמנית להאשים את האירופאים, ברצינות גמורה, שאילולא האנטישמיות שלהם היינו מנצחים.

 

2.

אני צופה מדי פעם ביוטיוב בשירים מאירוויזיונים ישנים - נו, תהרגו אותי, סוג של פטיש - ואני רואה שפעם בקהל היו יושבים (!) אנשים בחליפות (!) ומוחאים כפיים בנימוס (!) אחרי כל שיר, בלי דגלים ענקיים מתנפנפים, בלי פרצופים צבועים בצבעי הדגלים, בלי צרחות. ואני שואל, מתי חל השינוי הזה? מתי ואיך הפך המופע הסכריני  הזה עם הבלדות הרומנטיות למופע אימים של טראש, צרחות, תחפושות מגוחכות ומוזיקה מחורבנת? מה הביא לשינוי?

 

.3

ומתי ניכסו לעצמם ההומואים את האירוויזיון? כשאני הייתי ביסודי כולם שרו את "כאן נולדתי" ו"דרק המלך" בלי שיכנו אותם קוקסינלים או הומואים. הייתכן שהאיראוויזיון תמיד היה של ההומואים ולא ידענו, או שאני צריך לברר משהו לגבי עצמי?

 

4.

 כתבתי כאן פיסקה על יכולת האינדוקציה הפגומה אצל קברניטי רשות השידור בכל הנוגע לאופן קבלת ההחלטות שלהם של השיר שייצג את ישראל באירוויזיון, אך ככל שהתקדמתי בכתיבה גיליתי שהידע שיש בזכרוני בנוגע לעבר של ישראל באירוויזיון הוא גדול באופן מביך ומחשיד, ומאחר שיש לי דימוי עצמי מסוים לשמור עליו החלטתי לגנוז את הפסקה. פשוט תסמכו עליי שהיא פגומה וזהו (אני צריך לברר משהו לגבי עצמי?)

 

 5.

אגב, ההימור שלי להערב - מקום 14-15 ודרומה. אבל ייתכן שאטעה.

 

 6.

ולסיום, אחד הקליפים ביוטיוב שאני חוזר אליהם שוב ושוב פשוט כי הוא כל כך מצחיק אותי: אולי זה הזיוף הכל כך ברור בפזמון, אולי אלה תנועות האגן המגוחכות והחיוכים המוגזמים שכפה עליו הבמאי, אולי אלה התסרוקות והכואירוגרפיה של סוף שנות ה-80, אולי אלה המכנסיים התפוחים שלובש גילי - כאילו יש לו חיתול מתחת למקרה של התרגשות-יתר. בכל אופן, הוא לא מפסיק להצחיק אותי, וזה השיר שייצג את ישראל בשנת 1989 בשווייץ (מקום 12, חמישים נקודות, יוגוסלוויה זכתה) (שיט נפלט לי). לקוראים הצעירים ולמי שלא זוכר - לילד קוראים גילי נתנאל, הוא היה כאן בן 12 וכל המדינה הייתה בחרדה פן יתחלף לו הקול בין הקדם לאירוויזיון עצמו. למחרת הגמר כולם דיברו על המילה שהתפספספה לו בבית השני והביאה עליו את החורבן, יחד עם האנטישמיות, כמובן. השמועות אומרות שהילד המסכן הפך לעלם, יצא מהארון ועבר לגור באנגליה, מנסה להדחיק את הטראומה מהעבר. הממ,  כמה מפתיע.

 

 

7.

תודו אבל שהוא די חמוד (אני צריך לברר משהו לגבי עצמי?)

 

8.

יאללה, שיהיה בהצלחה לבועז מעודה (אבל לא יותר מדי בהצלחה, כמובן).

 

נכתב על ידי , 24/5/2008 21:02  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיטל ב-3/6/2008 23:12
 



אקזיסטנציאליזם


עכשיו אני חי,
בעתיד אמות.

נכתב על ידי , 20/5/2008 22:05  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של BoR|S ב-18/10/2008 12:08
 



תשובות לשאלון השבועי


נשענים על הקיר ?
כשצריך. גם תולים תמונות.

בבית הספר?
לומדים.

על המיטה שלך ?
ישנים.
[מה זה פה, מבחני קבלה לאקי"ם?]


על המיטה שלו ?
של מי?

כשההורים שלו או שלך תפסו אתכם ?
זאת שאלה?

בשירותים ?
עושים פיפי, קקי ופוליש לבולבול.

במקלחת ?
מסתבנים ושוטפים.
[זה רק אני או שהשאלונים כאן נעשים מוזרים לאחרונה?]

עם אותו המין ?
עם אותו חמין.

באמצע הרחוב כשכולם מסתכלים עליכם ?
התחלתי ולכן אסיים.

עם החבר של החברה ?
מה זאת אומרת? אני זה החבר של החברה!

עם מישהו, כשאת בקשר עם אחר ?
יופי, עכשיו עברנו ללשון נקבה.


נשיקת פרידה ?
יאללה, מי מכיר אתכם בכלל?!

נכתב על ידי , 13/5/2008 19:40   בקטגוריות שאלונים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יניב ג"מ ב-14/5/2008 00:26
 



אנד דה קרבוסילן גואוז טו...


הקרב היה צמוד עד הרגע האחרון ממש, אך בתחרות סיפורי גרפס השישים הגיע למקום הראשון...

יניב גבאי-מילר!

מנימוקי הוועדה:
"סיפור בן זונה שחבל על הזמן"

על החתום:
ברוטוס ברוטוס גאלי - יושב ראש
ב. רוטוס - סגן יושב ראש ואחראי על הכיבוד
ברו טוס - גזבר
בלוטות' - אחראי על האינטרנט


למקום השני והפתטי הגיע:
אליפז התימני.

מנימוקי הוועדה:
"נו, באמת. א שוורצע חייע!"


תודה לכל המשתתפים ונותני החסות.
 כל מי שלא השתתף או זכה בתחרות גרפס השישים ימתין בסבלנות לסמארק השבעים. יש למה לצפות!

נכתב על ידי , 11/5/2008 22:02  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יניב ג"מ ב-13/5/2008 21:36
 



גרֶפס השישים


(מוזיקת רגע נעימה, קריין בעל קול בס רגוע ומלטף)

לכל אחד מאיתנו יש הגרפס הפרטי שלו. החל מהגרפס המשחרר שאחרי יניקת החלב של אמא, ועד הפליטה על הסינר במחלקה הסיעודית של בית האבות.
כל אחד מאיתנו נושא עמו את זכרונות הגרפסים שלו: הגרפס השובב בתחרות הגרפסים בתנועת הנוער, הגרפס המביך שנפלט לו כך בזמן דייט במסעדה, הגרפס המשחרר של אחרי סעודת השבת, וגם הגרפסים הקטנים של יום חול- במכונית, בעבודה או בזמן צפייה בטלוויזיה.
כולנו עושים גרפסים. חלקנו בקול רם, חלקנו בשקט מבויש; יש האוהבים את הגרפץ שלנו בצד"י, אחרים מעדיפים את הגרפס שלהם בסמ"ך, ויש כאלה שמוסיפים לגרעפס שלהם עוד עי"ן , שיהיה מכל הלב.
כן, כל אחד אוהב את הגרפס שלו קצת אחרת, עם טעם אחר. אבל כולנו מסכימים שגרפס של פלאפל לא דומה בכלל לגרפס של קולה.

כבר שישים שנה אנחנו מגרפצצים. כי לעשות גרפסים זה להיות ישראלי.
אנחנו מזמינים אתכם לשלוח לנו את סיפורי הגרפסים המיוחדים שלכם. ספרו לנו על הגרפס והסבירו מדוע לדעתכם הגרפס שלכם ראוי להיות גרפס השישים.
סיפורי הגרפסים המעניינים ביותר יתפרסמו במוסף מיוחד "מגרפצצים בשישים" שיצורף לגליון יום העצמאות. המגרפצץ המוצלח ביותר יזכה בקופסת שי מהודרת של קרבוסילן, בעיצוב מיוחד ובמהדורה מוגבלת ליום העצמאות ה-60.


 

גרפס ישראלי - הכרזת העצמאות שלי!

נכתב על ידי , 4/5/2008 19:31  
244 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Emily_Michigan ב-9/11/2012 14:46
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 46

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

62,595

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBrutus אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Brutus ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)