לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בלוג סרטים מומלצים וגם כאלה שלא כול כך


חלומות ומציאות באריזה יפה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

אינטרסקס (מועתק מויקפידיה )


מקובל להגדיר את מינו של אדם בחמש דרכים:

  • המין הגניטלי (אברי מין זכריים או נקביים)
  • המין הגונאדי (בלוטות מין זכריות או נקביות, כלומר אשכים או שחלות)
  • המין הכרומוזומלי (כרומוזומי מין XX או XY)
  • המין הפסיכולוגי (הזהות המגדרית - כלומר, האם האדם מרגיש עצמו כגבר או כאישה)
  • המין התפקודי (כלומר, המין שאת תפקידו ממלא האדם כלפי החברה. ראו גם: מגדר)

אצל רובם המכריע של האנשים, קיימת התאמה בין חמשת המדדים. אצל טרנסקסואלים קיים ניגוד בין שלושת המדדים הראשונים לבין המדדים הרביעי והחמישי. אינטרסקסים הם אנשים שבהם חמשת המדדים אינם מתואמים. רבים מהם נולדים עם אברי מין חיצוניים שאינם 'חד משמעיים'; שקשה להכריע בבירור אם הם זכריים או נקביים. במקרים אחרים, אין התאמה בין אברי המין החיצוניים והפנימיים (במקרים נדירים לאותו אדם יש אשכים ושחלות, או בלוטת ביניים הנקראת "אובו-טסטיס"). ישנם אנשים הנולדים עם כרומוזומי מין שאינם XX או XY - למשל, XXY, XYY או כרומוזום X בודד. בהרבה מקרים אין אפשרות לדעת עם לידת התינוק מה יהיה מינו הפסיכולוגי או זהות המגדר שלו בבגרותו.

[עריכה] סוגי אינטרסקסואליות

בעולם הרפואה ידועים סוגים רבים של מצבים הגורמים לאינטרסקסואליות. חלקם עוברים בתורשה (על פי רוב בתורשה אוטוזומלית רצסיבית), חלקם נובעים ממוטציות גנטיות חד פעמיות (ללא היסטוריה משפחתית) והסיבות לחלקם עדיין אינן ידועות. כמה מסוגי האינטרסקסואליות הנפוצים יותר:

[עריכה] חוסר באנזים 5-אלפא רדוקטאז

מחסור באנזים 5 אלפא רדוקטז נובע משוני גנטי העובר בתורשה באופן אוטוזומלי-רצסיבי. בעוברים בעלי מין כרומוזומלי XY (זכרי), הוא אינו מאפשר הפיכת טסטוסטרון להורמון הפעיל יותר DHT, ומעכב את התפתחות סימני המין הזכריים בעובר. כתוצאה מכך עשויים להיוולד תינוקות בעלי אברי מין זכריים, אך לא פוריים; תינוקות עם היפוספדיאס (פתיחה נמוכה של צינור השתן, ולעתים כיס אשכים פתוח); האשכים עלולים להיות טמירים; תינוקות עם אברי מין נקביים למראה, עם דגדגן גדול, וכן מצבי ביניים. לעתים קרובות בוחרים לגדל תינוקות בעלי איברי מין נקביים-למראה כילדות. בגיל ההתבגרות מתחילים האשכים הטמירים להפיק הורמונים זכריים, ומתפתחים סימני מין משניים זכריים. הדגדגן מתפתח לפין קטן, המסוגל להגיע לזקפה ופליטה. לעתים מתפתחת גם זהות מגדרית גברית. חוסר באנזים אלפא-רדוקטאז 5 נפוץ יותר בחברות בהן נהוגים או היו נהוגים נישואי קרובים.

[עריכה] תסמונת אי-רגישות לאנדרוגן

בתסמונת זו, העוברת בתורשה (אם כי היא עשויה להיות תוצאה של מוטציה ספונטנית) תאי הגוף אינם מגיבים לאנדרוגן, שהוא ההורמון המפתח את סימני המין הזכריים. אנשים עם תסמונת זו נולדים עם גוף נקבי למראה, עם אשכים טמירים (המייצרים את ההורמון הזכרי שהגוף אינו מגיב לו); ללא רחם ושחלות, ושער גוף מועט. הקריוטיפ הוא XY. קיימת גם אי רגישות חלקית, העלולה להביא ליצירת אברי-מין שאינם חד-משמעיים. זהות המגדר על פי רוב נשית. לעתים מתבצעת התערבות כירורגית להארכת הנרתיק כדי לאפשר חדירה וגינאלית.

[עריכה] כרומוזומי מין לא-טיפוסיים

מצבים שונים נגרמים בשל כרומוזומי מין שונים. אנשים שיש להם רק כרומוזום איקס (45 כרומוזומים במקום 46) יפתחו תסמונת טרנר. בנקבות שזה הקריוטיפ שלהן, סימני המין הנקביים מפותחים פחות מנקבות בעלות קריוטיפ XX. מצבי תסמונת טרנר שבהם בחלק מהתאים יש כרומוזומי XY ובחלקם רק X (תופעה הידועה בשם מוזאיציזם - בעברית "פסיפסיות") עשויים להביא לאיברי מין שאינם חד-משמעיים.

זכרים בעלי כרומוזום X נוסף (קריוטיפ XXY) מפתחים תסמונת קליינפלטר. האשכים שלהם קטנים וקשים, ובבגרותם סימני המין הזכריים חלשים יותר - לעתים שיער גוף מועט וגדילת שדיים. לעתים זהות המגדר היא נשית.

בספרות הרפואית מתוארות קומבינציות רבות של כרומוזומי מין, כולל בני-אדם בעלי ארבעה כרומוזומי מין ויותר.

[עריכה] היפרפלזיה של יותרת הכליה

היפרפלזיה היא תופעה תורשתית אשר לרוב גורמת לפעילות יתר של בלוטת יותרת הכליה, המביאה לייצור עודף של הורמוני מין. בנקבות עשוי הדבר להתבטא באברי מין שאינם חד-משמעיים ובהתפתחות סימני מין משניים זכריים בגיל ההתבגרות. זוהי הסיבה השכיחה ביותר למצבי אינטרסקס.

[עריכה] מצבים הנגרמים מעודף הורמונים ברחם

חשיפה ברחם במהלך ההריון לתרופה פרוגסטין (Progestin), בה השתמשו בשנות החמישים והשישים למניעת הפלות מוקדמות, גרמה לוויריליזציה מוגברת בעוברים ממין נקבה. לתינוקות אלה דגדגנים מוגדלים, ובגיל ההתבגרות עשוי גופם לפתח סימני מין משניים זכריים.

חשיפה לאנדרוגנים ברחם עלולה לגרום גם להיפרלפזיה של יותרת הכליה.

אצל פרות ידועה תופעה כזו כאשר נולדים עגלים תאומים שהאחד מהם זכר והשנייה נקבה. מאחר שאצל הפרות (בניגוד לבני האדם) השליה משותפת לשני התאומים הלא-זהים, מגיעים הורמונים זכריים אל עובר העֶגלה. כתוצאה מכך נולדת פרה שאינה פורייה ובעלת דפוסי התנהגות זכריים (בבגרות המינית היא מנסה להרביע פרות אחרות). פרה כזאת נקראת בתלמוד בשם פרה אילונית, ובאנגלית freemartin.

[עריכה] יחס החברה והממסד הרפואי לאינטרסקסים

מצבי אינטרסקס ריתקו, בלבלו והביכו את הממסד הרפואי, ואת החברה כולה. רק בשנים האחרונות התחילה הבנה גדולה יותר של הגורמים הרפואיים לאינטרסקסואליות, ושל ההשלכות החברתיות שלה.

במשנה מוזכרים שני סוגי אינטרסקסואליות: אנדרוגינוס (מי שנולד עם איברי מין של שני המינים) וטומטום (מי שאין אפשרות בלידתו לדעת מה מינו). כמו כן מוזכרת "אישה אילונית":

אילונית - לשון איל. הזכר מן הצאן. וסימניה מפורשים, שאין לה שדים כנשים ואין לה סימנים וקולה עבה כאיש ואין לה שיפולי מעים כנשים כלומר שאותו מקום אינו בולט מגופה כערות שאר הנשים.– ר' עובדיה מברטנורא על מסכת יבמות פרק א משנה א

תיאורים רפואיים רבים של מצבי אינטרסקס, במידה כזו או אחרת של דיוק, מופיעים במסמכים היסטוריים בכל התקופות. ילדים שנולדו עם איברי מין שאינם חד-משמעיים נחשבו לרוב כמפלצות, ולעתים מצאו את עצמם מוצגים לראווה בקרקסים.

עם התקדמות מדע הרפואה במאה העשרים נוצרה נטייה להתערב באמצעים כירורגיים כדי "לתקן" את מה שנחשב כמום מלידה. בשנות השישים והשבעים, ובמידה מסוימת גם בימינו, נטו רופאים לבצע ניתוחים פלסטיים לקביעת מין בתינוקות - למשל כריתת דגדגנים מוגדלים ואשכים טמירים כדי להפוך תינוקות בעלי מין שאינו חד-משמעי לנקבות. ההנחה הייתה כי בגיל ההתבגרות יהיה צורך בטיפול הורמונלי כדי להשלים את המעבר למין החדש. טיפולים אלה הושפעו מתאוריות פסיכולוגיות אופנתיות בשנות השישים והשבעים שטענו כי הזהות המגדרית מבוססת אך ורק על תהליכי חיברות חיצוניים ולא על נתונים ביולוגיים.

אחת הבעיות הגדולות בביצוע ניתוחי קביעת מין בתינוקות ובילדים היא ההחלטה לאיזה מין שייך התינוק. במאה התשע-עשרה ותחילת המאה העשרים התאוריה הייתה כי רקמת הגונאדות היא הקובעת - אם לתינוק יש רקמת אשך הוא זכר, אם רקמת שחלה התינוק נקבה. תינוקות עם אובו-טסטיס נקראו בשם "הרמפרודיטים אמיתיים" - להבדיל ממקרי אינטרסקס אחרים שנקראו "הרמפרודיטים מדומים" או "אנדרוגינוס". השמות "הרמפרודיט" ו"אנדרוגינוס" נחשבים כיום לא-מדויקים ופוגעניים ויוצאים בהדרגה משימוש.

בעשורים האחרונים גברה הנטייה לקבוע את מין התינוק על פי המין הכרומוזומלי. אולם אף אחת משתי הדרכים לזיהוי מין התינוק אינה מבטיחה זיהוי נכון של המין הפסיכולוגי.

ניתוחים לקביעת המין בילדים הם כיום נושא שנוי במחלוקת. אגודת האינטרסקס של צפון אמריקה, הארגון הגדול והחשוב ביותר של אינטרסקסים, מתנגדת להם בתוקף, ואנשים רבים שעברו ניתוחים כאלה בילדותם מרגישים שנעשה להם עוול נורא, וחלקם אף עוברים ניתוחים לשינוי מין בבגרותם. הסיבות העיקריות להתנגדות לניתוחים לקביעת מין:

  • במקרים רבים אין דרך לדעת בביטחון מה יהיה מינו הסופי של התינוק.
  • אף כי ניתוח לקביעת מין יכול לעזור לילד מבחינה חברתית בילדותו, הוא עלול לפגוע בתפקוד המיני של הבוגר.
  • רק לאדם בוגר הזכות להחליט אם רצונו בהתערבות דרסטית כזו. בניתוח כזה כרוכה השפלה שעלולה להביא לבעיות פסיכולוגיות.
  • הרצון לכפיית מין ספציפי על הילד הוא ביטוי לתפיסת עולם דכאנית המקבלת רק שתי אפשרויות כ"נכונות", בעוד שקיימים מצבי ביניים בין המינים שהם לגיטימיים ונורמלים לא פחות.

לעומתם טוענים חסידי הניתוחים לקביעת מין כי כל ילד צריך לדעת בבירור לאיזה מין הוא שייך, וכי ילדים שלא עברו ניתוחים לקביעת המין עלולים לסבול התעללות בילדותם ולסבול מהפרעות פסיכולוגיות והתנהגותיות.

נכתב על ידי , 15/5/2009 00:19  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ככה זה


אתה יכול להיות הילד הזה שכול הבנות בכיתה אוהבות, זה שהמורה צובטת לו את הלחיים כי הוא "כזה מתוק" זה שמקבל בכול המבחנים לא פחות מתשעים זה שרוצה לעבוד בנאס"א או בגוגל זה שעבר קורס סיירות בהצטיינות , זה שזיין מישהי בפעם הראשונה ברגילה, ומת בגיל 25 מאיידס .

 

מחלה מפחידה איידס ,( כשל חיסוני נרכש ) אתה מתחיל להיות חולה במחלות מוזרות העור שלך אביבי ופורח (זאבת) אתה שופע נזלת ומאדים תקופות, נקודות על הלשון כתמים בבית השחי ,זונדה באף , חכי גוף כבר בתוך המקרר ארוז בשקית אטומה לבל ידבקו המתים..

 

מי אתה בכלל ?

 

כלום , טוב שהבנת, טוב שראית שאתה כלום, פשוט אפס מאופס, אני רוצה לראות אותך מתפקד בלי סיגריה שעתיים , רוצה לראות את האישונים רצים בעיגול מחפשים מפלט, הידיים מזיעות הזכרונות צפים , אני רוצה לראות אותך מריח גראס ולא מתחרפן , כול בחורה שתראה רק מזכירה לך כמה שהיא לא תהיי שלך בחיים כמה שאת כלום וכמה שאתה אפס  אתה לא כול כך חזק כמו שאתה חושב .

 

 

את יכולה לעצור טרמפים הביתה בכביש גהה , אחרי שאת וחבר שלך רבתם את עצובה , ומפוחדת אבל החלטת שעדיף לך לצאת מהאוטו ב 3 לפנות בוקר עם הגאווה שלך , מאשר לקבל טרמפ מהשמוק הזה .

מישהו עוצר , שברולט מאליבו צהובה , רכב אספנות, הוא שואל.. לאן את צריכה ? לה גארדיה 25 , אני אקח אותך עד צומת איילון , בסדר , את אומרת..  הם  נוסעים כמעט שעתיים , היא מזמן נרדמה על הכסא עם הגופיית סנופי, הרגישה מזמן בבית, מוקדם מדי.. פתאום היא מתעוררת לחריקת בלמים פתאומית, רואה עצים בכול מקום ותוהה לעצמה איך היא הגיעה לכאן, ולמה הפה שלה חסום בטייפ עבה , ברוב טיפשותה היא חושבת על הפריחה שזה ישאיר ומתעצבנת כמעט בילדותיות היא אפילו לא מפחדת, אולי היא עדיין בחלום כי אם היא הייתה יודעת מה הדבר שמצפה לה , הדבר האחרון שהיה מעניין אותה זאת הפריחה,

היא מנסה לצעוק לשחרר את הכבלים מהיידים שלה אבל הוא קשר אותה חזק מדיי היא הלומה לחלוטין הפנים שלה מלאות בדם , הדם שלה , כשהיא ישנה הוא עבד עלייה חזק , הוא בא אלייה מאחור קרע ממנע את המכנסיים והתחתונים במשיכה אחת , היא צרחה בטירוף אבל כמובן שאף אחד לא שמע אותה מבעד לסרט הדבקה ,הוא לקח מוט צלב שהיה לו באוטו ודחף לה אותו בבת אחת, אני אראה לך מזה להירדם לי באמצע, עכשיו אני בטוח שלא תירדמי אפילו אם תמותי , הוא פרץ בצחוק מרושע והוציא ממנה את המוט .. הוא הלך לטנדר ושלף ג'ריקן עם מים למכונית ושפך עלייה  , חבר שלך ממש פראייר שהוא לא פתח לך את הכוס , אבל כנראה שאני אהיה הראשון שיעשה לך טובה הוא הוציא לה את הסרט מהפה בגלל יצר הסדיסטיות שהתגבר בו, כנראה שקיווה לשמוע אותה צורחת מכאב, היא הספיקה להשתחרר כשהסתובב להביא קונדום , חיכתה עד שהתקרב עליה מספיק עם הזין הדוחה שלו ותקעה בו את הסכין פרפר שקיבלה מאבא שלה הנגד הקרבי, למטרות הגנה עצמית. היא המשיכה וסובבה את הסכין בתוכו לשם ההנאה שבנקמה היא העדיפה לקחת את הגאווה שלה איתה בכביש גהה לעבור ניסיון לאונס ולהרוג בנאדם בהגנה עצמית מאשר לקבור  את הגאווה שלך בתא הכפפות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 11/5/2009 18:28  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



המשך ליום ראשון


נצמדתי ליעל כאילו לא בכוונה והחלתי פותח בשיחה איתה .. עצה המחשבה שהיא מטר מלידי מעוררת תחושות חזקות בחלציי , מזל שלבשתי ג'ינס .. כי את זה לא הייתי יכול להסביר לאמא שלטשה בי מבטים נזעמים , טל !  טל!  מה דודו , מה ? תראה שם מעבר לבניינים אנחנו מתקרבים למקיקו ! דודו, זה לא מקיקו זה מקסיקו .. מה זה משנה העיקר שהבנת אח שלי דודו הוא האח הקטן מבין שלושתינו הוא בן 15 וקצת ועדיין סובל מקשיי דיבור , בין השאר אני גם לא סובל אותו .

התקדמנו עד לאן שאמור היה להיות הגבול אמרתי לכולם להתכנס , אנחנו עכשיו מחפשים מקום מיושב להשתקע בו לזמן מה אני והמינוטאור יורדים, אף אחד לא יורד בלי אות מפורש ממני . ירדנו בנסיקה איטית לכיוון אואחאקה ראינו מלא גיליוטינוס סגולים משכשכים באגם שנוצר מסביב לעיר , והמון מסוקים ואנשי צבא ומל"מ עם ביגוד אטום ומסכות אבך שממיינים  אנשים לסוגים שונים של מקומות נשים וילדים לאואוחקה וגברים ל   צ'יאפס  ראינו גם רבבות ילדים נשים וגברים ואף בעליי חיים חולים  נלקחים  להסגר, כול הזמן שמנו את המילה איפלואנזה כנראה שזה מדד כולשהו לתוצאה שלילית או חיובית   הם העבירו גלאי בפניהם של האנשים וזה קבע אם הם מדבקים או לא ,אצל חלקםניכרו סימני המחלה באופה באופן נראה לעין  לחלק מהם  ירדו טיפות צהובות מהעיניים ונראו צהובים בצורה מבהילה ונראה כאילו יש להם בליטה שהולכת ותופחת ועומדת להתפוצץ  בכול רגע , אני והמינוטאור החלטנו שראינו מספיק והחלטנו לחזור ולקחת את שאר בני המשפחה לנקודה שבה נוכל להיתייעץ בה לגבי המשך המצב , עלינו למעלה וסיפרנו את כול אשר ראינו, יעל נראתה מיואשת ומבולבלת אמא שאלה .. אז מה נעשה עכשיו?

עכשיו נחכה חצי שעה עד שהכול ירגע ורוב החולים ילקחו להסגר ,בכול אופן אין לנו מה להישאר באוויר זה המוצא האחרון שלנו.. עכשיו נאכל וניתן למינוטאורים לנוח 5 דקות ואז ננסוק למטה .. בכול אופן לא משנה מה אנחנו לא נפרדים , התחלנו לרדת למטה לאט לאט עד שהגענו למול פלוגת החיילים שהסתכלו עלינו כאילו ירדנו מהירח, דבר שלא לא נכון מיסודו הרי המינוטאור מקורו מהחלל החיצון.. הם התחילו בביקורת מקיפה , הפשיטו אותנו , כול שחשבתי באותו רגע זה על יעל, הצטערתי שהבאתי אותה למצב הזה למרות שמי שבדקה אותה הייתה בחורה זה היה משפיל, הם רחצו אותנו במים קפואים בזרנוק כאילו היינו כלבים ושפכו עלינו אבקה אנטיביוטית שמחסלת שיירים נגיפיים הנישאים באויר חילקו לנו מדים אחידים של צבא מקסיקו והובלנו לתוך קרוילה כמעט מפוארת בה היו כיסאות ושולחנות וצלחות מלאות בתוכן של קופסאות שימורים .

הצטרפנו לעוד כאלפיים אנשים  שישבו לאכול  שלהפתעתנו ישבו בדומייה מוחלטת ואכלו ובינהם מתרוצצים מתנדבים של חיל הישע מחלקים מנות קרב ובקבוקי שתייה מינרלים ניסינו גם אנחנו להיראות כמה שיותר נורמלים ביחוד שישבו איתנו כ 20 בני המינוטאור שזללו פירות ודגים לעייפה ונראו כחסרי סבלנות בשל האנשים שנעצו בהם מבטים נוקבים , ואני רק חיכיתי להגיע לחדרים , ללכת לישון עם יעלי לחבק אותה כשהזרועות שלי מחבקות אותה ומרגיעות אותה משכיח ממנה את כול מה שהיא עברה ,

טל  , טל טל ! .. מה מה ? אתה בטוח שאתה איתנו ? כן פשוט חשבתי על משהו , ושוב הודתי לליויס שהמציא את הג'ינס , אך עם זאת הייתי סמוק כמו עגבנייה ואח שלי הקטן שם לב לב לזה וצחק עליי , טל חרמן קטן ! דודו, תיזהר ממני הבאתי לו אגרוף לאוזן והוא התחיל להתבכיין לאמא .. אמא שלי אמרה לו מגיע לך בישביל מה אתה מציק לו שב ותאכל בשקט ואני בלבי הייתי שמח לאידו .

 

לפתע הגיח קצין שנראה זוטר במעמדו ודיבר איתנו הן באנגלית והן בספרדית כדי שכולנו נבין , הוא אמר שמפקד המחנה הארעי רוצה לברך אותנו לשלום, להבהיר לנו את תקנון המחנה ולספר לנו מה קרה .

לקחו אותנו לפודיום גדול , אחרי שכולנו התיישבנו הגיחה תזמורת צבאית שחיצררה לכבוד בואו של המפקד לפתע נחת הליקופטר צבאי באמצע המגרש , הקצין הזוטר הזדרז לצוות עלינו לעמוד מפאת כבודו .

המפקד הגיע ושיחרר אותנו מהעמידה , ופתח בדברים הבאים : ניצולים וניצולות יקרים כמו שחלקכם יודעים העולם המערבי כמו שהכרנו  הגיע לקיצו , רוב חלקו של העולם הנמצא מעל קו המשווה מוצף, ואילו החלק שמתחת נגוע במגפה שרוב האנושות חלתה בה , ניצולים יקרים, אתם כלל האנושות שנותרה בחיים, אתם בשטח צבאי סגור . מסביבכך יש דופלקסים לאיכלוס משפחות בתי ספר מרפאות ובתי חולים גנים ואף ים מלאכותי מחסני מזון וכול שצריך כדי לשמור על איכות חיים תקינה כמה שניתן במצבנו אנו ,

להלן התקנון :

החוקים שחלו בעולם הקודם חלים גם פה .

 

אין לקיים אורח חיים דתי באופן שיכול לגרום לפגיעה בנפש הזולת

 

אין ללכלך או להשחית את העולם

 

אין לקיים יחסי מין שלא בין 4 קירות , בקשר ליחסי מין עם בני אותו המין.. זה לא מעניין אותי תעשו מה שאתם רוצים

 

מי שעוזב את האוטופיה לא יחזור לעולם

 

הגברים הרווקים  חייבים תוך כחודש מיום הגעתכם לאוטופיה  לעבר את כלל הנשים הרווקות למען שיגשוג הילודה והצלת המין האנושי

 

וזה התקנון בשלמותו, יש שאלות?

רוב האנשים הביעו בשוק את תגובתם , עד שהתעשתו ואחד התחיל בשאלה , ואם אני נשוי מותר לי גם לעבר נשים רווקות? ברור שהוא חטף מייד מכות מאישתו אבל המפקד ענה לו, חובה זאת חלה על גבר רווק לעבר אישה רווקה טרם עוברה

כושי אחד שאל : זה בקשר לדת המפקד מה זאת אומרת אין דת?

זאת אומרת שאתה יכול לנהל אורח חיים דתי ובלבד שזה לא פוגע באוטופיה , מה שלא אפשרי אם אתה מצליח בכך הרווחת

אין יותר שאלות ?

יפה , המפקד מסר לנו בהצלחה ונפרד מאיתנו עלה על ההליקופטר וטס בעוד התזמורת מהדהדת אחריו

 

המשך יבוא

 

 

 

נכתב על ידי , 8/5/2009 17:23  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יום ראשון


חזרתי מהעבודה הורדתי את כול הבגדים לבשתי גופיה ובוקסר .. ועשיתי לי מרתון הבורר דיברתי עם חברה שלי בטלפון שניג'סה וניסתה לגרום לי לקנא .. מעצבנת, הלכתי לישון במחשבות על כול האנשים שמתעשרים עם הגל של הכלכלה ,חשבתי על כול אלה שמוכרים לצד פנס לד דבק מלחמה וניילון ועל המפעל שמייצר  את זה, על האנשים הריקים שקונים את זה הבית שלהם מלא במים וקופסאות שימורים, ויש כאלה.

 

הלכתי לישון כעבור שעתיים העיר אותי לוחם שלי מspore אמרתי לו מה אתה עושה פה ? הוא אמר לי שהם באו לעזור לי ולמשפחה שלי  אמרתי לו.. אבל הכול בסדר , הכול בסדר ? הוא שאל, תסתכל בחוץ לחלון , הסתכלתי החוצה וראיתי שהבניין כולו כמעט עד החצי מוצף מים

שלוחמים רעים מנסים לנקר בבניין ולהשמיד אותו ומסביב מלא גופות וחלקי גופות אכולות , מנוקרות בידי הגינוטאורוס הוא אמר לי לך תעיר את המשפחה שלך תכינו מספיק אוכל ושתייה לדרך  ,השבט יקח אותכם למקום בטוח .. הם בחיים לא יאמינו לי , תסתכל בחוץ טל אני חושב שהם כן יאמינו .

 

אני מכין תיק לעצמי גם עם בגדים מזון סיגריות ומים והולך להעיר את ההורים שלי  והם לא שם.. הם במטבח מכינים צידה לדרך.. אמא שלי ראתה את המינוטאור והתעלפה .. יותר נכון צרחה והתעלפה , הרמתי לה את הרגליים צבטתי אותה בשריר הטרפז וגרמתי לה לקפוץ,

עזרתי לה לקום והרגעתי אותה ,אמא תפסיקי עם זה המינוטאור חבר שלי ,הוא הולך לעזור לנו .. המינוטאור עמד מבוייש בצד כמו מחכה להוראה . ברגע שכולנו התארגנו המינוטאור שרק וקרא לכול השבט שלו , את אבא שלי סחבו בקושי שני מינוטאורים הורתי להם להתעופף לכיוון דרום ברזיל ויצאנו לדרך,

 

אני מדליק סיגריה, אבא שלי מתרעם.. עכשיו לעשן ? דאווקא עכשיו ! זה מרגיע אותי, ואם יש לך בעיה אתה יכול לחזור הביתה , אני בטוח לא מעשן שם .

אבי נראה כמו מושפל סתם את הפה , סוף סוף .

 

סוף סוף הגענו למצב שבו אני על העליונה , אני עושה לו טובה , יכולתי להשאיר אותו למות אבל משום מה רחמי נכמרו עליו ..

חשבתי על אמא שלי שלא תבוא בלי אבי ובלי משים נגמרה לי הסיגריה בלי שעישנתי אותה .

 רוצה מסאז' מינוטאור ? לא תודה טל אני לא בקטע הזה , חח איזה קטע?  בקטע של מסאז'ים .. טוב רק הצעתי ..אם אני ארצה אני אודיע לך

ראינו את ניו יורק מלאה בנהרות בכול עבריה ודינגאוס תינוקות שטים בחריצות יתרה אחרי אמם גם הם בדרך לדרום, מזל שיצרתי למינוטאור כנפיים ..

פתאום נזכרתי ביעל , חשבתי לעצמי שבטח אין לה מינוטאור פרטי שיעזור לה והחלטתי לשלוח שניים שיאתרו אותה ושיחזירו אותה אלינו , שלחתי אותם עם שתייה ומזון והורתי להם למהר , אמא מינוטאור נפרדה מהם בעצב .. עודדתי אותה, אל תדאגי , הכול יהיה בסדר .

אבא מינוטאור, מה טל ? מה דעתך שנעשה הפסקת קפה במגדל פה?

נשמע טוב , נכנסנו לחדר ה וי איי פי נמצא מעל פני המים הכנתי לכולם כוס קפה הכנתי 4 קילו שניצלים והמבורגרים לדרך עטפתי הכול בנייר פרגמננט , זה בישבילך אבא מינוטאור, תודה טל

ביקשתי מאמא לסמן לחיילים איפה אנחנו , היא אמרה לי שהאות קבוע והם מתקרבים.. הם כ800 מטר מכאן פחות או יותר .

אז נחכה פה עד שהם יגיעו עם יעל , מי זאת היעל הזאת שאתה דואג לה כול כך ?

מישהי שחשובה לי מה זה משנה לך מי זאת,  רק רציתי לדעת אתה לא חייב להיות כול כך אגרסיבי .. מי אגרסיבי.. אוף איתך אמא ..

מדריכה שלי מהתיכון בסדר? מהתיכון אתה עוד זוכר אותה ? אמא גם אם זה היה מהגן הייתי זוכר אותה , בת כמה היא בכלל?

30 ומשהו אני לא זוכר בדיוק וממה שאני זוכר יש לה חברה , חברה ? מה זאת אומרת חברה ? חברה , בת זוג , היא לסבית.

מה יש לך לחפש אצל לסביות , כלום אמא כלום..

לפתע נשמע משק כנפים וקול של בחורה ששואל לאן אתם לוקחים אותי, אל תאכלו אותי ..המינוטאורים הקטנים קצת חסרי אינטיליגנציה , ויכולת הדיבור חסרה בין יכולותיהם,

חיממתי לה מאפין והכנתי לה כוס קפה , סיגריה ? , כן תודה  יעל ישבה על כורסאת העור , כולה מצונפת בתוך עצמה , רועדת , אתה לא יודע מה קורה שם בעיר .. היא התחילה לבכות , ראיתי את הדבר הזה משתלט על חברה שלי הוא פשוט נכנס לה לתוך האוזן והיא הפכה לזומבית כזאת , היא רצתה לאכול אותי והיצור הזה הגיע וחיסל אותה , אני מצטער, זה בסדר.. אם הוא לא היה עוצר אותה בטח לא הייתי כאן כדי לספר על זה , חיבקתי אותה והרגעתי אותה .

מה לך ולבן שלי , אמא התפרצה בשאלה שהביכה אותי ואותה ביחד , הייתי מורה חיילת בתיכון שלו , אה ובגלל זה עד היום הוא חושב עלייך , רק על חברה שלו , הוא לא חושב , מה עם הילה ? כזאת בחורה יפה וחכמה וברוך השם להורים שלה לא חסר ,את חייה בסרט אמא הילה מטומטמת ואפילו יופי פנימי אין לה, הדבר היחיד שלא חסר לה אמא זה כסף, אל תהיה כזה חכם גדול.. כסף עוזר המון בימינו , אמא .. תסתכלי מסביבך,

ניכר באמא שהיא הגיעה להבנות כלפיי המצב החדש , היא התחילה לבכות ..אמא שלי היא גרה בקומת קרקע , אמא.. אנחנו לא חוזרים לישראל עכשיו , ידעתי שזה יקרה , זאת מלחמת גוג ומגוג , העולם נחרב ! שום גוג ומגוג ושום בטיח אמא , תירגעי ותהיי בשקט,

 

שאלתי את יעל אם הכול בסדר , היא הנהנה בראשה , כולנו התחלנו להתארגן על הדברים שלנו לקחתי את המינוטאורים בשורה רחצתי אותם

פליתי מספר קרציות וציחצחתי להם שיניים עם המברשת של אבא , ניגבתי אותם ונתתי להם להתייבש מול התנור .. מראה מלבב אל מול מזג האוויר הרומנטי , יעל עמדה לצדי ושאלה אותי על פשר המינוטאורים, הסברתי לה על המשחק ספור שבו אתה מקים שבט ויוצר יצורים בעצמך לפי ראות עינייך , כנפיים שלפוחיות ארס דוקרנים וכו.. אז זה בעצם מה שהמצאת? כן.. זה מטורף ! אני יודע, גם אני נבהלתי כשהוא העיר אותי בלילה , את יודעת מזה יצור דמויי פיטבול מכונף עם דוקרני ארס, שיניים רצחניות , וטלפיים שמסוגלות להרוג אותך במכה חלושה , בטח שזה מפחיד , אני אתן לך את אמא מינוטאור כדי שיהיה לך עם מי לדבר , הקטנים די אילמים.. שמתי לב.. חשבתי שהם רוצים להרוג אותי , ואז הבנתי שלא יכול להיות שהוא יהרוג אותי אם הוא אומר טל שלח באנו לקחת יעל .. זה היה כמעט מצחיק , כמעט .. חייכנו אחד לשנייה , תודה,

אין בעד מה .אז מה התוכנית שלך ? חשבתי לטוס למקום יבש, אבל ממש , כי לפי התחזית יש מקומות שהשיטפון לא מגיע אליהן , בסדר.. כאילו שיש לי ברירה , אחזנו כולנו במושכות מינוטאור ויצאנו לדרך, לברזיל או לאיזו מדינת עולם שלישי שהסערה  עוד לא הגיעה אליה .

 

 המשך יבוא

 

 

נכתב על ידי , 7/5/2009 14:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התפוז המכני


 



 

 

תגיות : קאלט, פשע , אלימות

 

גיבור הסרט אלכס הוא מנהיג כנופיית רחוב אצילית שטומנת כפה בעיקר בשוד אנשים תמימים ובהתעללות זקנים שיכורים פתאטים המזמרים מתוך שיהוק שירי מולדת ומורל, אונסים נשים למול אישם , מפרים את הסדר הציבורי ובעצם שולטים בלילות החשוכים והפרועים של בריטניה, אלכס מנהיג הכנופייה הוא לא בחור טיפש או עני עם רגשות קיפוח אלכס נער  חכם ואציל , בזמנו הפנוי נוהג להרבות בהאזנה לסימפוניה התשיעית של לודוויג ואן בטהובן.. נוחל הצלחה בקרב נשים , ממשפחה רגילה ואמידה , זה כמובן לא מונע ממנו לצאת לסשנים סוערים בלילה אל עבר הקורבן הבא .

 

ציון: 10

נכתב על ידי , 1/5/2009 22:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בת: 35




1,631
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 20 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינטרסים משותפים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינטרסים משותפים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)