לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עכשיו זה הזמן שלי


עכשיו זה הזמן שלי. בשבילי. גם שלכן, בשבילכן, ואפילו בשבילכם. כל אחד מאיתנו צריך לעצור, ולהחליט מה לעשות עכשיו, בשביל עצמו, ומיד לאחר מכן, גם בשביל הסובבים אותו. באמצע החיים, צריך להבין מה באמת חשוב, מה אפשר לקדם, ממה להנות, ועל מה לוותר.

Avatarכינוי: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

הי, אם שכחתם, קוראים לי רותי, ואני מזמן מזמן לא כתבתי


 

 

למה בעצם?

 

נכון שאני מאוד עסוקה עכשיו, בעיקר גם מתכוונת להיות עסוקה, מתכוננת לזה נפשית, לא מרשה לעצמי לעשות דברים אחרים. 

 

נכון שאני באמת מעט יותר זמן במחשב, ואם בכלל - אני קוראת אתכם וגם בפייסבוק, אבל כמעט לא כותבת.

 

נכון...הכל נכון, ובסופו של דבר, האמת היא שאחרי תקופה של ריחוק יש איזה פחד "הבד הריק" של הצייר. האומץ לכתוב אוזל. כל דבר נראה בעצם לא חשוב מספיק כדי שפתאום, דווקא אותו אכתוב כאן...

 

 

בפייסבוק קמו להם קבוצות ושירשורים של נשים שמתארות את ההטרדות והתקיפות המיניות שעברו במהלך חייהן. כל אחת וסיפוריה היא. וכל כך הרבה סיפורים יש. וכל כך הרבה כאבים ופחדים. תרבות האונס. ואני מאמינה שכולנו חווינו דברים כאלו או אחרים, ואפילו אלימות של ממש, או אונס של ממש.

 

הסטטיסטיקה היא נוראה, ואם אני בת 54 (כן כן, היה לי יום הולדת!) ואף חברה לא סיפרה לי על דברים כאלו שקרו לה, הרי זה לא בגלל שהם לא קרו, אלא בגלל שהיא מתביישת לספר. כאילו זו אשמתנו שתקפו/הטרידו אותנו. יש השתקה, הדחקה.

 

גם לי, כמו לכל אחת ואחת, יש רשימה ארוכה ארוכה. וככל שאני קוראת את הסיפורים של האחרות אני נזכרת בעוד ועוד מקרים ופרטים מדברים שקרו. והנה אני, עם המודעות, עם האקטיביסטיות, עם האומץ, בינתיים אין לי אומץ לכתוב על זה. לא כאן, ולא בפייסבוק. 

 

נכון לכתוב, נכון לפרסם. כל אחת מאיתנו, עם שם, עם פנים, עם קורות חיים מכובדים ומרשימים יותר או פחות, כל אחת מאיתנו - אם נפרסם, כולם ידעו. זה לא אשמתנו. זו אשמת התוקפים. ואלו שחושבים שזה מצחיק, שזה מותר, שזה סביר, שזה לגיטימי. 

 

ככל שאני ממשיכה לכתוב כאן, כך אני יותר בטוחה שצריך באמת לכתוב. נראה אם ארים את הכפפה.

 

מקוה להיות כאן יותר, באופן אקטיבי, ולא רק כקוראת. מתגעגעת אליכם.

 

נכתב על ידי , 25/6/2013 08:18  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרותי קוטלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רותי קוטלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)