לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עכשיו זה הזמן שלי


עכשיו זה הזמן שלי. בשבילי. גם שלכן, בשבילכן, ואפילו בשבילכם. כל אחד מאיתנו צריך לעצור, ולהחליט מה לעשות עכשיו, בשביל עצמו, ומיד לאחר מכן, גם בשביל הסובבים אותו. באמצע החיים, צריך להבין מה באמת חשוב, מה אפשר לקדם, ממה להנות, ועל מה לוותר.

Avatarכינוי: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2010

אם בחוץ בסדר - אז כנראה הכל בסדר....


 

 

 

אני כותבת עבודה עכשיו על דימוי הגוף הנשי בגילאי אמצע החיים ובגיל השלישי. אני בוחנת את הקונבנציות, את ההכתבות התרבותיות, את הפירפורים של חלק מהנשים המנסות להימלט מההכתבה הזו, את הנסיונות להיחשף ולהיות פשוט את, את הנסיונות להסתיר את מי שאת, את ההכחשה, את המציאות המכה בפרצוף (ובבטן, ובירכיים, ובשריר המלח פלפל...). אני בוחנת דרכים להצגת הנושא בקולנוע, ביצירות ספרותיות...בקיצור מעניין לי מאוד.

 

בין הדברים שאספתי לי ישנו קטע מתוך ספר שנקרא "פחד חמישים" של אריקה ג'ונג, שהתפרסמה בזכות ספרה "פחד גבהים".

 

הספר כתוב בקלילות, זורם, מלהג ומפטפט, מספר על חייה, על קורות חייה, והכל לאחר שבום...מלאו לה 50....

 

בין השאר היא מספרת על דודתה קיטי. דודתה האמנית, הלסבית, החיה בעלית גג. דודתה איבדה חלק מהזכרון, כנראה לקתה באלצהיימר, ומתייחסים אליה כבלתי שפויה. אנחנו פוגשים אותה לראשונה כאשר יש דיון בבית המשפט לגבי השאלה מי חייב לדאוג לה, והיכן עליה להתגורר. עד אשר הדיון המשפטי יסתיים, העבירה אותה הסופרת לעלית הגג שלה, בחזרה מהמחלקה הפסיכיאטרית הסגורה, לאחר שהיתה כבולה בכתונת משוגעים, "היא נמצאת שם לא רק בגלל טירוף הזיקנה, אולי אלצהיימר, אלא מפני שהיא אישה בודדה , עקרת-בית, לסבית מעורערת".

 

לאחר שהעבירו אותה בחזרה לביתה (שם הפרק הוא "הלסבית המטורפת בעליית הגג") הם רוצים לצאת לאכול. הדודה קיטי, הסופרת אריקה ג'ונג והבן של שותפתה לחיים של הדודה - פרנק, אותו גידלה קיטי כבן.

 

מצבה של הדודה בכי רע. כפי שאתם יכולים להבין מהתיאור. ומה חשוב לפרנק?

 

"השיער שלך נורא, אמר פרנק. מחר בערב אני אצבע לך אותו. אוקי? הוא ברש באהבה את שערה, השחיל את עגילי הזהב שהזמין בשבילה דרך החורים באוזניה, עזר לה להתאפר. בינתיים עברתי על בגדיה של קיטי וחיפשתי משהו שאינו קרוע, מוכתם או בלוי."

 

אם הרושם החיצוני יהיה מסודר, נקי, שוב במסגרת וכפי שצריך להיות....הכל יהיה בסדר?

 

אם נעשה מתיחת פנים, דיאטה, נצבע את השיער, האם נחזור להיות צעירות? האם ההופעה, החיצוניות, הפולניות הזו של הכל בסדר...האם הן החשובות? 

נכתב על ידי , 31/8/2010 11:58  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מאורעות תרפ"ט - מונית הכסף


 

 

הילדים הפנו את תשומת לבי לקטע הבא המופיע ביוטיוב.

 

החלטתי לעשות הפסקה קומית קצרה בחשבון הנפש שלי...והרי לכם חשבון נפש לאומי.

 

 

טוב, זה בסדר לקראת הימים הנוראים, ונכון מאוד בתקופת הסליחות.

נכתב על ידי , 28/8/2010 09:59  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

שמטתי אותו

את המדחום

הוא היה מהסוג הישן עם מספרים וקווים ושנתות ומדוייק כל כך

הוא כבר לא התאים לי

חשבתי שאפשר לאבחן גם

במגע

 

אבל

 

הכדורים הקטנים המוכספים התחילו לברוח לי ולהימלט ממני

והתגלגלו והתפזרו ולא יכולתי יותר לעצור

אותם

הנה אחד נעצר בחריץ של הבלטה

אולי אצליח לאסוף

האפשרויות למדידה נעלמות לי בורחות נפוצות לכל

עבר

 

נפצעתי

 

אמרתי לך

לא לשמוט

 

כלום

 

עכשיו שוב צריך לכסות על

 

הכל

 

אולי בפלסטר

 

נכתב על ידי , 27/8/2010 07:05  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרותי קוטלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רותי קוטלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)