לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Jenny from the Blog



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

6/2008

חלומות


היום רציתי לדבר אתכם קצת על חלומות.
כבר כמה שנים טובות אני נוהגת לרשום את חלומותי. התחלתי לעשות את זה כי החלומות שלי נראו לי מוזרים ומורכבים כאחד, ורציתי לשמור עליהם באיזשהו אופן.
בהמשך גיליתי שרישום חלומות הוא אחת מהטכניקות המומלצות להגיע למצב של חלום צלול או לזכור חלומות כשמתעוררים.
חלום צלול זה מצב שבו תוך כדי החלימה אתם לפתע מבינים שאתם חולמים ומאותו הרגע ואילך יש לכם שליטה מסוימת על החלום שלכם ועל מה שמתרחש בו.
אז לכל מי שמעוניין לנסות, הנה כמה כללים פשוטים שיעזרו לכם לזכור את חלומותיכם:
1. השתדלו לישון לפחות 6-7 שעות לפחות. החלומות הארוכים והמורכבים ביותר מתרחשים אחרי כ6- שעות שינה.
2. אחרי שאתם מתעוררים הישארו עוד דקה במיטה ונסו לשחזר לפרטי פרטים את החלום שחלמתם.
3. הקדישו מספר דקות לרישום החלום. פרויד אפילו המליץ על כתיבת החלומות בזמן הווה ולא בזמן עבר כשיטה המשפרת את זכירת החלומות...


"כל הדברים שאני רואים בלילה הם שרידים עלובים שזלזלו בהם ביום הקודם" ("פשר החלומות", זיגמונד פרויד)


מומלץ!
נכתב על ידי Jennyg , 25/6/2008 09:55  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלושה בתים וגעגוע


כבר קרוב לשלוש שנים אני מתניידת בין שלושה בתים.

למזלי, בשנה האחרונה עברתי לגור עם חבר שלי, מה שצמצם את כמות הבתים באופן משמעותי מארבעה לשלושה. ובכל זאת...

מדי שבוע אני אורזת תיק לנסוע להורים (הביתה) ותיק עוד יותר גדול כשאני חוזרת מההורים לבאר שבע (הביתה). אז מהו בעצם כרגע הבית שלי? הזמן שאני מבלה בבית ההורים הולך ומתמעט, עד שקשה לי להימצא שם יותר מ-48 שעות רצופות, ועדיין, גם הוא נחשב עבורי לבית.

זה כבר הפך לשגרה שכשחברים שואלים אותי איפה אני, ואני עונה "בבית", עולה השאלה מצידם "באיזה בית?".  

כבר יותר משלוש שנים יש בי את הגעגוע למקום משל עצמי, שבו יהיו כל הדברים שלי, שבו אהיה כולי ושאוכל לקרוא לו בלב שלם "בית".   

 

ולסיום ציטוט מתוך "יונה ונער" -

"הלכתי למצוא לי בית. שיתעטף עלי סביב, שיהיה לי מקלט מעט."

 

יום טוב לכולם.

נכתב על ידי Jennyg , 10/6/2008 11:49  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רקוויאם לקרמיקה


מאז שאני זוכרת את עצמי, העברתי את רוב הזמן הפנוי שלי בחוגים כאלה ואחרים.

זה התחיל כבר בגיל שלוש כשההורים שלי החליטו שזה הגיל המתאים ביותר להתחיל ללמוד אנגלית, והמשיך בלימודי פסנתר, בלט, ציור, פיסול וכו' וכו'. אפילו זכור לי שיעור אצל מורה לפיתוח קול, אבל פה זה נגמר (כנראה שכבר אז היא הבינה שאין לי תקווה בתחום הזה, ושנינט אני כבר לא אהיה..).

בתחילת השנה החלטתי לחזור לאהבה זו, שהיתה חסרה לי, ונרשמתי לחוג קרמיקה. ימי חמישי בחוג היוו בשבילי מקום מפלט מהשבוע הלימודי והמגע עם החומר הוא כל מה שהיה חסר לי.

מאז, ימי חמישי התמלאו בקורסים שונים ונאלצתי לזנוח, לעת עתה, את מה שאני כל כך אוהבת לעשות.

 

הנה כמה תמונות-

 

נכתב על ידי Jennyg , 6/6/2008 08:09  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ריח הזכרון


לך, שהיית החבר הכי טוב שלי.


...והקשר נותק, ואז לפתע, ישבנו בתחנת האוטובוס, והכל חזר לקדמותו. כאילו שלא עברו כמה שנים. והכל המשיך כהרגלו. ואנחנו כבר גדולים, ושוב יש לך חברה, ושוב, אתה מחליט להתנתק. ממני, מכולם. אני מנסה כמה פעמים, אבל מתייאשת, ובראש רצות לי שאלות. אני אוספת רסיסי מידע על חייך. אבל בחיי, אין לך שום זכר, מלבד שורות שאני נתקלת בהן בספרים, שמזכירות לי אותך. לעיתים. והכל ממשיך כהרגלו...


מתוך "רדיקלים חופשיים" של אורלי קסטל-בלום –

"יש תקופה מסוימת שלאחריה אתה יודע שלא תראה עוד לעולם אנשים מסוימים. ושאם תראה אותם הם יהיו בשבילך זרים לגמרי, מרוב שעבר כל כך הרבה זמן מאז שעברו בחייך."


וציטוט אחרון לסיום, מתוך "ביום שבו ירו בראש הממשלה" של עוזי וייל –

"הפגישה איתה, אחרי כל כך הרבה שנים, דמתה למציאת כדור משחק שאיבדת כשהיית ילד, ופתאום אתה מגלה אותו במחסן, ולבך מתמלא בריחו המתוק והחריף של הזכרון, חריף בהרבה מהזמנים עצמם, שהיו דלים וכבדים למדי, ומתוקים בוודאי לא היו. איך אנשים נוגעים אחד בשני, חורטים זה בזה את דמותם, ואז נעלמים והחריטה נשארת לנצח, משנה את דמותו של מי שלבו נחרט, לטוב ולרע."



נכתב על ידי Jennyg , 1/6/2008 09:40  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  Jennyg

בת: 42

תמונה




129
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לJennyg אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Jennyg ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)