הסוד למכירות מורכב ממשוואה משולשת , מי שיישם את חוקי המשוואה לא יצטרך לדאוג עוד למכירות
לפני מספר ימים אמרה לי אשתי "אתה יודע, המלצתי לחבר'ה בעבודה על איזו תרופה טבעית שממש התחברתי אליה, הדלקתי את כולם, כמו שאתה לא מאמין ואחד אחרי השני הם קנו אותה , זה היה מדהים, כנראה שאני ממש משכנעת , אמרה בחצי צחוק .
תגידי... שאלתי אחרי קצת מחשבה,ואם היית נציגת המכירות מטעם החברה של התרופות והיית ממליצה להם , את עדיין מאמינה שהם היו קונים את התרופה?
כנראה שלא, אמרה.
הם בטח היו מנפנפים אותי מהר.תגידו, זה גורם לחשוב לא??
הסיבה לפי דעתי שהם השתכנעו היא: שאת סיפרת להם בהתלהבות על ניסיון טוב שלך עם התרופה ההומאופטית הזאת ומכיוון שאת נתפסת בעיניהם כ"מומחית אובייקטיבית" שכן ניסית את המוצר על עצמך בהצלחה לאורך זמן ואין לך שום רווח מהמכירות של התרופה.
מה אתם אומרים, אם היא היתה אובייקטיבית אך לא מומחית האם זה עדיין היה עובד?
בואו נחשוב על זה רגע:
באופן אישי אני חייב לומר שכמעט כל פעולה שרופא השיניים שלי ממליץ לי לעשות אני פשוט עושה , לעיתים נדירות אני חולק על דעתו המקצועית או מנסה לעשות זאת בעצמי, ואתם??
אך לעומת זאת כאשר חברים נותנים לי עצות לגבי טיפולי השיניים שלי, אז אני בדרך כלל מחייך ואומר כן נראה לי שאעשה את זה ובליבי אומר "על גופתי המתה אני אעשה זאת" .
מדוע אתם שואלים?
כי הם לא מבינים שום כלום בנושא !!!
הם מדברים על נושאים שאין להם שום הבנה בהם (מה שכמובן לא מונע מהם לייעץ לי בביטחון מלא) , האמת היא וזה חלק מהמשוואה ממנה הבנו את הסוד למכירות .
הסוד הוא : שהמלצה שבאה ממומחה היא בעלת ערך גדול עשרות מונים מהמלצה שבאה מאידיוט!
טוב זה ברור מאליו אתם בטח אומרים לעצמכם, אך מי מפיץ מפה לאוזן את העסק לשלכם ? פרופסור מומחה או חבר של חבר?
"גיסי אומר שהוא עו"ד מצוין" זו המלצה טובה מאוד אך אם ראש הפקולטה למשפטים ממליץ עליך זה משמעותית טוב יותר ואף מאפשר לכם להעלות את המחירים של העסק ובד"כ הביקוש רק יעלה עקב כך .
טוב, אז איך עושים את זה?
זה הרבה יותר קל ממה שנדמה לכם. אך לפני כן, בואו נדבר על צד נוסף אך קריטי של המשוואה שבגינו עסקים יכולים לקום או לפול.
כן, עד כדי כך הוא חזק!! והוא כמובן "זהות הממליץ" , יש הבדל עצום בין אדם הצועק בקול גדול "אני מעולה" לעומת אדם שללא תמורה מעידים עליו הבריות שהוא אמן בתחומו ואין שני לו .
באופן אישי אני מאמין פחות לאנשים המעידים על עצמם שהם טובים ומאמין בהם יותר אם אשמע המלצות עליהם מהסביבה "האובייקטיביות" , היא המרכיב החיוני הנוסף, אך אל תבינו אותי לא נכון, אדם חייב להעיד על עצמו דברים טובים ולהפגין בטחון עצמי ואמונה באמנותו, אין זו לא רברבנות כי אם הפגנת רצינות שהיא הכרחית לחלוטין לבניית מוניטין מקצועי , בעל מקצוע המגמגם ומתלבט לגבי תחום התמחותו , יוצר תחושת חוסר אמינות בלב לקוחותיו (ובצדק).
דמיינו לעצמכם מעצב שיער המבטיח לכלה שאולי יצא לה עיצוב שיער מרשים ביום חתונתה. זה פשוט לא מספיק טוב, טוב הרבה יותר יהיה אם גםהספר יהיה בעל ביטחון עצמי, אך רצוי שגם חברותיה ימליצו לה שמניסיונן האישי "האיש פשוט גאון" ובזכותו הן נראו פשוט "מהממות" ביום הגדול!
זו הבעיה הגדולה של רוב הפעילות של שיווק או מכירות באינטרנט. כאן הם נופלים בגדול ואפילו לא מודעים לכך , הם מפרסמים את עצמם בעיתון ובפליירים , באינטרנט או ברדיו ואפילו בטלוויזיה .
היעילות של פרסום מסוג זה תמיד תהיה נמוכה!!
presale או מכירה מוקדמת היא המפתח לפריצת מחסום המכירות באתר, מכירה מוקדמת היא כמובן יצירת ביקוש לעסק שלכם ע"י המלצה של אחרים, כך אחרי שבעל סמכות אובייקטבי ימליץ עליכם, תאמינו לי שהלקוחות ירצו לקנות מהאתר שלכם, לדוגמא: (סיפור אמיתי) לפני זמן מה מרצה מבצלאל המליץ לקולגה שלי על מדריך בוידאו לתוכנת פוטושופ: "זה מדריך מדהים,קצת יקר, אך שווה את זה. תאמין לי!" הקולגה שלי קנה את הוידיו היקר דרך האינטרנט (והוא באמת היה שווה את זה, גם אני קניתי). ההמלצה של מומחה אוביקטיבי גרמה לנו לקנות מבלי להסס, זו "מכירה מוקדמת". אם העסק שלך יהנה מהמלצה כזו תוכל להרוויח גם הפניה לאתר (פרסום) וגם הנעה חזקה ביותר לפעולה.
טוב.. השתכנענו, אז איך משיגים את ההמלצה הזו ממומחה אוביקטיבי??
כל שעליכם לעשות (ואני כותב זאת מניסיון אישי שכן העסק שלי מתמחה בשיווק דרך רשת עסקים סגורה, המפנים לקוחות אחד לשני) עליכם פשוט:
-
לאתר את המומחים הרלוונטיים (מרצים, בעלי מקצוע, מאמנים אישיים, כתבים ואתרי תוכן).
-
להציע להם שתתנו להם קרדיט באתר שלכם (כך תפרסמו אותם).
-
תעודדו אותם ע"י הפניה של לקוחות אליהם.
זהו, כזה פשוט ותאמינו לי שזה עובד, אנו עושים זאת מדי יום אך בקנה מידה גדול יותר. אנו ממש מפיקים תוכן כגון כתבות, סרטוני וידאו ואף תחרויות הכוללות שתי חברות גדולות או יותר, כך האחת מקדמת את השניה. אם החברות גדולות מספיק כל אחת תקבל אלפי עד עשרות אלפי מיילים חדשים שתוכל לפנות אליהם עם המלצה של חברה גדולה הנחשבת בעינהם למומחית אוביקטיבית.
בין אם אתם מנהלים או בעלי עסק, המלצה מומחה אובייקטיבי היא מה שהעסק שלכם צריך!!!
אם תרצו לקרוא עוד
האתר שלנו הוא
www.vanily.co.il
ערוץ המידע של ונילי