לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סיפורים. יותר מזה ?

Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

בדיוק באמצע ינואר-פרק 5.


לא התנגדתי לו.

התמסרתי לנשיקה הזאת.

אך הוא התנתק ממני, עם מבט נבוך בעיניו, משתדל שלא הסתכל על עיניי שלי.

"מה קרה?" שאלתי אותו.

"לא יודע. אתמול התנגדת. אז חשבתי שאולי זה לא בסדר שאני עושה את זה." אמר , נבוך.

"לא, זה בסדר." אמרתי, נבוכה אף יותר ממנו.

והוא המשיך לנשק אותי. כאילו כלום לא קרה.

~

נכנסנו למכוניתו של אוליבר ונסענו לביתה של סאם.

החלטתי לצלצל לסאם ולבקש ממנה לרדת למטה.

"סאם?" אמרתי.

"היי אל," אמרה.

"את יכולה לרדת?" שאלתי בקול שמח.

"את ואולי כבר למטה?"

"כן."

"טוב, אני יורדת." אמרה וניתקה.

סאם נכנסה למכונית.

"סאם!כמה מזוודות הבאת?!את באה אליי לשבועיים בקושי, וגם את גרה חמש דקות מהבית שלי." גיחכתי.

"אז מה? זאת סיבה לא להביא איתי בגדים?" צחקה.

"יש לה בבית מכונת כביסה ומייבש כביסה את יודעת סאם." צחק אוליבר.

"אז מה? מזוודה אחת לבגדים השנייה לנעליים."

"אז בשביל מה השלישית?" צחקנו אני ואוליבר.

"בשביל איפור." אמרה.

"סאם, אני בחיים לא אבין אותך." אמר אוליבר והחל לצחוק.

הטלפון שלי צלצל לפתע.

"לכס?" אמר הקול.

"כן?" שאלתי.

"היי, זה טום, מה שלומך?" אמר.

"הא, טום. בסדר, ואיתך?" שאלתי.

"טום?" לחש לי אוליבר ונעץ בי מבט מופתע.

"טום?!" אמרה אלכס, מופתעת אף יותר.

"את רוצה אולי לצאת היום בערב?" שאל.

"אני לא יכולה. אני הולכת לסרט עם חברה שלי וחבר שלי." אמרתי, מגחכת לעצמי.

"חבר שלך?!" התרעמה סאם.

"מה את מופתעת סמנתה?" צחק אוליבר.

"היי, אל תקרא לי סמנתה, אתה יודע שאני שונאת את זה." התרגזה סאם.

"חשבתי שאין לך חבר," אמר טום, נפגע מעט.

"נכון. כי בצהרים לא היה לי חבר. עכשיו יש לי חבר." חייכתי והסתכלתי על אוליבר.

"היי, מה אני מפספסת פה?!" צעקה סאם.

"רגע, את מכירה את סאם?!הבלונדינית עם הצמות?!" צעק טום.

"כן, סאם היא חברה טובה מאוד שלי." חייכתי לעברה.

"אז אותה רצית להכיר לי?" צחק טום.

"כן, אתם מכירים?" התנהגתי כאילו אני לא יודעת.

"כן, נפגשנו אתמול. את יכולה להעביר לי אותה?" שאל.

"כן דקה. סאם! טום רוצה לדבר איתך." אמרתי צוחקת.

"רגע, אני יכול להבין מי זה טום?!" צעק אוליבר.

"כן, עוד מעט, עכשיו תתרכז בדרך, כי אם ג'ו יראה איך שאתה נוהג, אני לא חושבת שהוא ירשה לך להישאר קרוב אליי בזמן קרוב." צחקתי ונתתי לו נשיקה על לחיו.

~

כפי שציפיתי, ג'ו עמד ליד החלון, חיכה לראות שאגיע.

"היי אנג'ל, ג'ו. הבאתי כבר עכשיו את סאם ואוליבר." צחקתי לעברם.

"היי ג'ו, היי אנג'ל." אמר אוליבר בקול ביישני.

"היי ג'ו, היי אנג'ל," אמרה סאם בקול קופצני ושמח.

"מה שלומך סאם?" חייכה אליה אנג'ל.

ג'ו בחן מכף רגל ועד ראש את אוליבר. כאשר חושבים על זה, זאת בעצם הפעם הראשונה שג'ו רואה את אוליבר.

"ג'ו! תפסיק!" לחשה לו אנג'ל.

"להפסיק מה?" החזיר לה.

"להפסיק לבהות באוליבר!מה אתה חושב שאלכס לא רואה?!היא רואה וזה ממש לא נעים לה!תפסיק!"

"טוב, בסדר." אמר. "סאם? את השתגעת?! מה את צריכה 3 מזוודות?! רק באת לכאן לשבועיים, והבית שלך במרחק 5 דקות! אני ואנג'ל לוקחים 2 מזוודות יחד, ואנחנו נוסעים לשבועיים!באוקלנד! את נורמאלית?!" צחק ג'ו.

"כן, מזוודה אחת הולכת לבגדים, השנייה לנעליים והשלישית..."

"לאיפור!" צעקה אנג'ל, "אלא מה?! אתה עדיין לא מכיר את סאם?" צחקה.

"טוב, אני בחיים לא אצליח להבין אותך סאם." צחק.

"טוב אל, את יכולה אולי לעזור לי להעביר את המזוודות?" שאלה סאם.

"כן, בוודאי." אמרתי.

"הא אלכס, סאם תישן בחדר שלי ואוליבר בחדר של ג'ו, כך שלא תצטרכו כולכם להצטופף בחדרך." אמרה אנג'ל בחיוך.

"נפלא! יהיה לי מקום לבד!" צחקה סאם.

"סאם, אני ממליצה לך בחום, הירגעי!" צחקתי.

הובלתי את סאם לחדרה של אנג'ל ואת אוליבר לחדרו של ג'ו, לאחר מכן יצאנו למרפסת.

"אוקי, עכשיו, אתן יכולות בבקשה להסביר לי מי זה טום?!" גיחך אוליבר.

"בחור, עם שיער כחלחל, ועניים אפורות, חמוד, מתוק ומקסים." אמרה סאם בקול חולמני.

"הא, סאם? לא נסחפת מעט?" שאלתי, צוחקת.

"ומה הקשר שלך אליו?" שאל אוליבר.

"הוא היה הידיד הכי טוב שלי באנגליה, הוא יודע עליי כמעט הכול, ומכיר אותי טוב מאוד אפשר לומר." עניתי.

"והוא יודע גם את העובדה שיש לך חבר?" חייך אוליבר והדביק לי נשיקה קלילה בכדי שג'ו ואנג'ל לא יראו.

"כן. הוא יודע." עניתי ומסתכלת על סאם, שהייתה שקועה במחשבות וחלומות.

"אנחנו נצטרך להעיר אותה בשלב מסוים אתה יודע." לחשתי על אוזנו.

"כן, השאלה איך היא תגיב." לחש בחזרה.

"בוא פשוט ניתן לה להתעורר לבד, אני לא רוצה להיות בסביבה של סאם כשהיא עצבנית." עברה בי צמרמורת למחשבה על סאם כעוסה. התחלתי לצחוק ואוליבר הצטרף אליי.

"היי,למה אתם צוחקים?" שאלה סאם, מופתעת.

"סתם." עניתי תוך כדי צחוק.

"היי, גם אני רוצה לצחוק!" התפרץ ג'ו באמצע.

"אז תצחק." עניתי לו, משועשעת.

"טוב, אנג' שואלת אם אתם רוצים לאכול ארוחת ערב פה, או בבית.

"אני חושבת שפה. זה יהיה בסדר מצדכם, נכון?"

אוליבר וסאם הנהנו שניהם.

"אוקי, אני מקווה שאתם אוהבים ספגטי." צחקק ג'ו, "אל, בואי תעזרי לי להביא צלחות מפיות וסכו"ם." אמר.

"אני תכף באה." אמרתי, ונכנסתי חזרה לבית.

"אלכס, את רוצה לספר לי משהו?" לחשה לי אנג'ל בקול משועשע.

"כגון?" החזרתי לה לחישה משועשעת.

"כגון, משהו עלייך ועל אוליבר?" צחקה.

"הא, כמו זה שהייתה לנו נשיקה אצלו בבית? ושעכשיו אנחנו חברים?" צחקתי.

"כן, משהו כזה." צחקה גם היא.

"אז הינה, אני מספרת." אמרתי, מגחכת.

"יופי. היי אלכס, בלי שטויות. ואת יודעת למה אני מתכוונת." אמרה, בטון מזהיר.

"אל תדאגי. באמת. אני אפילו לא מרגישה מוכנה לזה."

,"יופי, כי בגילך את אפילו לא אמורה לחשוב על זה. ואלכס, בלי מסיבות ובלי אלכוהול." אמרה, בטון מזהיר עוד יותר.

"בסדר,בסדר. תירגעי בבקשה!בלי מסיבות ובלי אלכוהול. בסדר!" צחקתי.

"את רק נוסעת לשבועיים!" אמרתי.

"אבל זה די הרבה זמן. בכל זאת. טוב, הטיסה שלנו מחר אחרי הצהריים, אנחנו ניקח אתכם לבית הספר, נלך לקניות וניסע לשדה התעופה. אני אשאיר לך מה צריך לדאוג לו בבית בזמן שלא אהיה, בסדר?"

"אתם לא צריכים לקחת אונו לבית הספר, יש לאוליבר מכונית. ובסדר. אני יעשה את הרשימה שתיתני לי." אמרתי ופרסתי חיוך על הפנים.

"יופי. ועכשיו קחי את האוכל והצלחות, ולכי שבי עם אוליבר וסאם." אמרה חייכה, ונתנה לי דחיפה קלה בכדי ללכת לעברם.

"היי, יודעים במה נזכרתי?!" התפרצה סאם, עד שכמעט נפלו לי הצלחות מהיד.

"במה סמנתה?" אמר אוליבר בקול שהכי עיצבן את סאם.

"בזה שאתה דביל. שאתם שניכם חברים ואפילו לא אמרתם לי מילה!" צעקה.

"סאם!!! ג'ו עלול לשמוע אותך, ואז אוליבר אפילו לא יוכל להתקרב לכאן! אז תנמיכי את קולך בבקשה." יריתי לעברה.

"אופס.סליחה. ועכשיו אני יכולה לקבל פירוט איך זה שאתם חברים ואני אפילו לא יודעת על זה?!" אמרה בקול חלש יותר.

"מה?" המשיך אוליבר באותו הקול, וגיחך.

"היא רוצה לדעת איך זה, שבאותה השנייה לאחר המעשה לא צלצלתי אליה וצעקתי בקול רועם 'סאם!אני ואוליבר חברים!' הבנת?" גיחכתי.

"מי חברים?" התפרץ ג'ו וצלחת הספגטי בידיו.

 

*

 

איך היה?

אני.3>

נכתב על ידי , 9/6/2008 23:36  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בדיוק באמצע ינואר-פרק 4.|| הודעה.


היי, לפני הפרק אני רוצה להגיד תודה (:

עברו רק 10 ימים מאז הפרק הראשון ולמרות שאין תגובות, ישלי כבר 100 כניסות(:

אז תודה רבה.

מקווה שתהנו.

אני.


בדיוק באמצע ינואר.

פרק 4.

"טום?!"

טום היה הידיד הכי טוב שלי, בזמן שגרתי עם ההורים שלי באנגליה, הוא הכיר אותי הכי טוב, וידע עליי כמעט הכול.

"מה אתה עושה פה?!" שאלתי בפליאה.

"מה אני עושה פה?" אמר, ושפשף את שערו הכחלחל הפרוע "טוב, החלטתי לבוא לתפוח הגדול. מה את עושה פה?" שאל.

"מזמינה פיצה?" צחקתי.

"צודקת."

"אז, האם אתה יכול לתת לי 3 משולשים עם זיתים, ואחד ללא תוספות?" שאלתי עם חיוך על שפתי.

"בוודאי. מה זה אלכס? נשארת רזה וקיבלת תאבון ענק?" צחק.

"לא, אני כאן עם בן-דודי,ג'ו." אמרתי, והצבעתי עליו.

"הא. אז, איפה את מתגוררת בימים אלו?" שאל.

"קרוב לים, כמו שאני הכי אוהבת." אמרתי, מחייכת. "ואתה?" שאלתי אותו.

"אני גר אצל דודה שלי, פה מעל לפיצרייה." ענה.

"כמה זמן אתה כבר כאן?" שאלתי.

"מהיום, ב-10 בבוקר." צחק.

"נו, אני לא מתכוונת בפיצרייה." צחקתי, "אני מתכוונת בניו-יורק."

"מאז אתמול ב-11 בערב." ענה, והכניס את הפיצה לתנור.

"אז מה אלכס? כבר התאקלמת פה? השגת חבר חדש? חברות?" צחק.

"חברות יש, ידידים יש, אבל חבר אין." אמרתי, מהרהרת על ליל אמש עם אוליבר. "ואתה? הספקת להכיר מישהו?"

"כן, הכרתי אתמול כמה ילדים, הם באו לפיצרייה בלילה." ענה.

"צפוי." חייכתי. "אני צריכה להכיר לך את סאם. אתם דומים. מאוד. לשניכם יש שיער בלונדיני, טוב לך היה, ועור לבן שמסנוור אותך רק אם מסתכלים עליו." צחקתי.

"אני אתקשר אלייך, את עם אותו המספר נכון?" שאל בקול מתוק.

הנהנתי.

הוא הוציא את הפיצה מהתנור, והגיש לי אותה.

"בבקשה נסיכה." אמר.

"כמה פעמים אמרתי לך לא לקרוא לי נסיכה?" אמרתי לו, בקול עצבני למדי.

"מצטער, אבל זה מה שאת לא?" שאל.

"לא, טום. אני לא." אמרתי, ועכשיו הכעס התגנב לקולי.

"סליחה אלכסי." אמר בקול מתנצל.

"גם לא אלכסי." אמרתי.

"אז איך אני אמור לקרוא לך?!" צחק.

"מה דעתך על אלכס?" שאלתי.

"אבל אלכס זה משעמם." צחק.

"אבל אלכס זה השם שלי." אמרתי. "אז מה דעתך למצוא משהו אחר, רק לא אלכסי!או נסיכה!או אלכסה!" צחקתי.

"בסדר,בסדר. נחשוב כבר על משהו." אמר, ופנה ללקוח שעמד על-ידי.

"ביי טום." צחקקתי.

"ביי לכס." אמר.

"הו, הינה, אתה רואה שאתה יכול למצוא כינויים יותר נורמאליים?" צחקתי.

"כן!" אמר, מתגאה.

"הו, סוף-סוף הגיע הפיצה!" צחק ג'ו.

"כמה זמן אתה כבר מחכה? 5 דקות?" שאלתי.

"כן, אבל אני רעב!" צחק.

"מה?!רעב?!" צחקתי, "הרי מאז אכלת ארוחת בוקר ענקית עברו רק 5 שעות!"

"אז מה? יש לי קיבה גדולה, היא צריכה לאכול כל 4, 5 שעות." אמר וצחק צחוק רועם.

"היית יכול לשמור את המידע הזה לעצמך ג'ו." אמרתי וצחקתי.

~

"בסדר. אין בעיה. אנחנו נגיע."

כשנכנסנו הביתה אנג'ל דיברה בטלפון.

"לא, אין לך ממה לדאוג ג'ניפר. אנחנו נהיה שם בהקדם האפשרי!" אמרה אנג'ל.

"בסדר, להתראות ג'ן." אמרה, וניתקה.

"מה קרה?" שאל ג'ו את אנג'ל.

"זו הייתה ג'ניפר." אמרה אנג'ל.

ג'ניפר, הייתה אחותם הגדולה, היא הייתה גדולה מהם בכשלוש או ארבע שנים.

"היא מתחתנת עוד שבועיים! שחכתי מזה לגמרי!אם היא לא הייתה מצלצלת היינו מפסידים את זה!"

"איך יכולת לשכוח מג'ניפר?" גיחך ג'ו.

"כן ג'ו, כאילו שאתה זכרת!" צעקה אנג'ל, אבל לא בקולה הצחוק כתמיד, אלה בקול רוגז באמת.

"בסדר,בסדר. מתי אנחנו צריכים להיות שם?" שאל ג'ו.

"החתונה עוד שבועיים, היא אמרה שזהו רק הטקס, לא המסיבה. אבל היא ביקשה שנגיע לפחות שבוע וקצת לפני. אני לא יודעת מה לעשות!" אנג'ל נכנסה לפאניקה, כמו תמיד במצבי לחץ.

"אנג'!תירגעי." צעק לעברה ג'ו. "ממה את כל-כך מודאגת?!" שאל.

"מזה שהיא אמרה שזה רק למשפחה, ללא בני דודים. רק אנחנו, אמא, אבא, והדודים, וכך גם מצד החתן. מה אנחנו עושים עם אלכס?" שאלה.

"מה הבעיה איתי?" שאלתי. "אני יכולה ללכת לסאם, או לאוליבר." עניתי בפשטות.

"באמת?" אמרה.

"כן. מדוע את כל-כך מודאגת?אני יכולה להזמין את שניהם לישון כאן אצלי במהלך השבוע הזה, גם ככה, מחר מתחילה חופשת חג-המולד. אז אין לנו בית-ספר או משהו כזה. אני לא חושבת שזה יהווה בעיה כלשהיא." אמרתי, וחיוך גדול נפרס על פני בכדי להרגיע אותה.

"את יודעת מה? זה רעיון מצוין." אמר ג'ו מחויך, "אבל אלכס. בלי מסיבות." אמר בנהימת אזהרה.

"בסדר, בלי מסיבות." עניתי.

"אז ככה. את תצלצלי לסאם ואוליבר, שיבואו לפה. וג'ו, אתה תצלצל בבקשה לשדה התעופה, תזמין לנו שני כרטיסי טיסה לאוקלנד." אמרה אנג'ל, רגועה יותר.

"אין בעיה המפקדת אנג'!" צחק ג'ו.

"נו קדימה! למה אתם מחכים?!" אמרה.

"בסדר,בסדר. רק תירגעי, בבקשה ממך!" אמר ג'ו. "אני לא יכול לסבול את זה שאת בלחץ, האוכל לא יוצא לך טעים ככה!" אמר ג'ו.

"אוכל?! על זה אתה חושב עכשיו?! הרגע אכלת שלושה משולשי פיצה!" צחקתי.

"זה לא היה הרגע. זה היה לפני 3 שעות לפחות!" אמר.

"אתה משהו מיוחד, מה ג'ו?" גיחכה אנג'ל.

"אם לא הייתי משהו מיוחד, הייתי ג'ו?" צחק.

"לא כנראה שלא." אמרנו אני ואנג'ל יחד, וצחוק גדול התפשט בבית.

"היי סאם." אמרתי לשפופרת הטלפון.

"היי אל. מה קורה?" אמרה בקלילות.

"בסדר גמור, אני יכולה לבוא אלייך עכשיו?" אמרתי.

"כן, בוודאי, בואי." אמרה בקול מאושר.

"אז אני יוצאת." אמרתי, וניתקתי.

"היי אנג'ל, אני הולכת לסאם, אני אעזור לה להתארגן עם הדברים, בסדר?" שאלתי.

"כן, בוודאי." אמרה.

~

הגעתי לבית של סאם, ואמה פתחה לי את הדלת.

"היי אלכס." אמרה.

"היי, סאם בחדרה?" שאלתי, מבוישת.

"כן, את יכולה ללכת." אמרה.

"אלכס!" קפצה עליי סאם, וחיבקה אותי.

"סאם!" חיבקתי אותה בחזרה.

"מה נשמע?" שאלה.

"בסדר. מה איתך?"

"נהדר. איך היה אצל עורך-הדין?"

"בסדר, הוא קבע לנו עוד פגישה."

"את לא תאמיני איזה בחור חמוד פגשתי אתמול בפיצרייה הצפונית!" אמרה בהתרגשות.

"האם קוראים לו טום?" שאלתי צוחקת.

"כן, איך ידעת?" שאלה, מופתעת.

"ויש לו שיער כחלחל ועניים אפורות?" צחקתי עוד יותר.

"כן...מה? איך ידעת?" שאלה, מופתעת עוד יותר.

"הוא היה הידיד הכי טוב שלי באנגליה." חייכתי.

"הא, ואם אני אצא איתו, זאת תהיה בעיה כלשהי?" שאלה, עם מעט אכזבה בקולה.

"טום, הוא בסך הכול ידיד שלי. כרגע, אני חושבת שאני מתחילה להתאהב יותר ויותר באוליבר. אז את יכולה לצאת עם טום." אמרתי בפשטות.

"מה?! מתחילה להתאהב באוליבר?! איך לא סיפרת לי דבר כזה?! את רוצה שאני אחטוף שבץ או משהו כזה?!" צעקה עליי.

"היי, תירגעי!למה כל האנשים סביבי כאלה היסטריים?" צחקתי.

"היי! אני לא היסטריית!את משוגעת שאת לא מגלה לי דברים כאלה!נו, אז איך היה אתמול?" שאלה בטון מסתקרן ועניים נוצצות.

"היה נפלא. יצאנו לאולם הבאולינג, ולאחר מכן לטיול קצרצר." עניתי.

"רגע, לא הייתה נשיקה? לא היה כלום?" שאלה מאוכזבת.

"היה ניסיון. לא יותר מזה." עניתי.

"הוא דחה אותך?!" שאלה מופתעת.

"לא. אני דחיתי אותו." אמרתי.

"מה?! למה?!"

"כי אני לא הייתי בטוחה בעצמי. עכשיו לפחות אני כן." חייכתי לעברה.

"יופי. לפחות עכשיו את בטוחה. " צחקה.

"הו, סאם. ג'ו ואנג'ל טסים מחר לאוקלנד לתקופת זמן של בערך שבועיים. אז הם אמרו לי להזמין שני חברים שיבואו אלינו לאותו הזמן. מה דעתך לבוא אליי?" שאלתי עם חיוך.

"בוודאי. זאת לא שאלה, זאת עובדה!" אמרה בחיוך רחב. "רגע, ומי השני? אוליבר?" אמרה במבט מסוקרן.

"אלה מי?" צחקתי.

"שאלת אותו כבר?"

"לא, תכננתי ללכת אליו אחרי זה."

"אז למה את בדיוק מחכה?!לכי כבר!אחרי זה תבואו לאסוף אותי, אני אארגן את המזוודה שלי."

"בסדר גמור." חייכתי לעברה.

היא ליוותה אותי לדלת.

"ביי, ובהצלחה!"

ביי, ועל מה?" שאלתי, אבל היא כבר סגרה את הדלת.

~

הגעתי לבית של אוליבר, ודפקתי על הדלת.

"היי אולי." אמרתי לו בקול מתוק.

"היי אל! מה את עושה פה?" חייך אליי.

"באתי לבקר אותך קצת." עניתי בחיוך.

"בואי, היכנסי." אמר, והכניס אותי.

הוא הוביל אותי לחדרו.

"את רוצה משהו לשתות?" שאל.

"לא, זה בסדר." עניתי בחיוך.

התיישבתי על המיטה, והוא לידי.

"היי אולי, רציתי לשאול אותך משהו." חייכתי לעברו.

"מה?"

"אנג'ל וג'ו נוסעים לאוקלנד לתקופה של בערך שבועיים, ותהיתי.."

"אני בא." אמר וצחק.

"יופי." שמחתי.

"הם נוסעים אפילו היום בערב, האם תבוא כבר עכשיו?" חייכתי.

"כן, בוודאי, אני אארגן תיק, ונצא." אמר.

"יופי." חייכתי אליו. " הא, וסאם אמרה שאם אתה בא, אז שנעבור לאסוף אותה גם." גיחכתי.

"אין בעיה." אמר עם חיוך.

לפתע, הסתכל עליי במבט מוזר.

לא המבט הרגיל האדיש היה לו תמיד בעניים, במבט שונה.

לפני שהבנתי מה קורה, תפס אותי, ונישק אותי.

~

נו?

איך היה?

אני.3>

נכתב על ידי , 3/6/2008 15:03  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





385

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנו, ההיא שכותבת. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נו, ההיא שכותבת. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)