לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2008

ספרים, רבותיי, ספרים


 

נושא האתגר החדש במיקסים הוא "ספרים".

כשהנושא עלה, ידעתי שאני אעשה ספר מטופל, כי זה תחום שאני מאוד אוהבת, וההדרכה של ג'יג'י קנדי ליצירת יומן מניפה ישבה אצלי בראש חודשים רבים. זו הייתה הזדמנות מצויינת לממש אותה סוף סוף. התלבטתי לגבי הנושא של הספר שלי, ובסוף החלטתי ללכת עד הסוף עם הנושא, "ספרים".

 

כשהייתי סטודנטית לספרות, נהגתי לסמן בעיפרון משפטים חשובים בתוך הספרים שקראתי. פעם ישבתי במסדרון באוניברסיטה, קראתי ספר, וסימנתי בתוכו, ומישהי שעברה לידי רכנה אליי ואמרה לי שהיא מזועזעת מזה שאני כותבת בתוך הספר. אני דווקא הייתי מזועזעת מעצם החוצפה שלה להעיר לי, אבל זמן קצר אחר כך השאלתי ספר לחבר, והוא אמר שהוא הצטער שהספר היה מלא סימונים, כי זה לא איפשר לו קריאה משלו בספר, והוא כל הזמן חשב על הדברים שאני סימנתי. מאז, סיגלתי לי מנהג לכתוב על הגב של הסימניות שלי מספרים של עמודים עם ציטוטים חשובים. התוצאה היא שיש לי בבית המון סימניות (בתקופה ההיא קניתי ספרים משומשים בחנות קטנה ומקסימה בנתניה, והם היו מחלקים סימניות יפהפיות בשחור לבן, עם בדיחות מצויינות) שכתוב עליהן, "עמוד 64, חשוב לגבי הקשר שלהם", "עמוד 85 למטה, העולם החדש", ועוד הפניות מהסוג הזה, ללא ציון של שם הספר. :-)

 

הרצון הזה לשמור לי ציטוטים מספרים שאהבתי, קיים אצלי תמיד. יש לי ציטוטים בבלוגים שונים, בקבצים במחשב, ועל פיסות נייר. אז הכנתי לי ספר ציטוטים לרכז אותם. מקום לאגור בו את הציטוטים שאני אוהבת, תוך כדי קריאה. הכנסתי ציטוטים שהיו רשומים לי על כל מיני פיסות נייר, ובשאר העמודים הכנתי "סימניות" ריקות כדי לכתוב עליהן את הציטוטים עם הזמן.

 

מבחוץ, הספר נפתח כמו מניפה, ויכול לעמוד על השולחן ככה:

 

 

מבט מלמעלה:

 

 

או "לשכב" ככה:

 

ואני מאוד אוהבת את העובדה שהוא למעשה סימניה שמנה:

 

ומבפנים, הציטוטים:

 

 

 

 

ודפים שמחכים להתמלא:

 

 

היה לי כיף מאוד לעבוד על הספר, וזאת עבודה בתהליך, אז אני אמשיך להעלות לכאן ציטוטים תוך כדי קריאה.

 

ולפני סיום, עוד כמה ציטוטים:

ציטוט מקסים שקיבלתי בדואר מדפנה, בהחלפת הגלויות האחרונה:

וכאן יש ציטוט ארוך מאוד שכתבתי פעם באתר הישן שלי, מתוך ספר נפלא שאני מאוד אוהבת, "סוג מסוים של יתמות".

 

ומה יש לכם להגיד על ספרים?

האתגר של מיקסים פתוח, וכולם מוזמנים להשתתף. אני חושבת שזה נושא מרתק, ויהיה מאוד מעניין לראות את הפרשנויות של כולם!

 

בינתיים, שבוע טוב, וקריאה מהנה!

 

 

 

 

נכתב על ידי , 12/10/2008 11:03   בקטגוריות אתגרים, ספרים, מאולתרים  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)