לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2011

בראש השנה


כן, כן, ראש השנה היה מזמן, אבל הנה הגיע עוד ערב חג, וזו הזדמנות טובה לספר על החג שהיה.

הזדמנות להודות לאינטרנט המופלא הזה על כל הקסמים שאני מצליחה לעשות. מילא לתפור, אבל להרים ערב חג? :)

 

נתחיל בכמה עובדות:

 

1. מעולם לא אירחתי ערב חג.

2. שולחן האוכל שלנו זוגי.

3. אין לנו סט אוכל של יותר משישה חלקים (אבל מסתבר שיש לנו הרבה כלים!)

4. אני לא אוהבת (או יודעת מי-יודע-מה) לבשל.

5. את השעות שלפני ערב החג (ואת היום שלמחרת, ואת היום שאחריו) בילינו במוקד (עכשיו הכל בסדר!)

 

העובדות הנ"ל נועדו כמובן להשוויץ ביכולותיי, אבל גם להסביר את התמונות הגרועות כל כך! ;-)

 

נפתח בעריכת השולחן. שיטוטים באינטרנט גילו לי שולחנות מפוארים וחגיגיים בצורה שלא הסתדרה עם מראה שולחן הסדנאות המתקפל (פתרון למספר 2 לעיל) והכלים האקלקטיים, אבל ברגע שראיתי את שולחן החג שערכה מאיה לילדים, הבנתי שמצאתי את הכיוון שלי. פשוט, צבעוני, וחגיגי.

 

IMG_3050

 

בתמונות אמנם טישטשתי את העובדה שיש פה המון צלחות שונות, ומלא כוסות מכל מיני גדלים וסוגים, אבל אם תתקרבו קצת, תוכלו להבחין שאפילו כוסות היין שונות האחת מהשניה.

 

IMG_3041

 

הברכות שעוטפות את הכוסות הודפסו מהבלוג של מאיה, ובעצם נתנו לכל השולחן מראה אחיד וחגיגי יותר. את נרות התפוחים קניתי ב"ששת", את המפה הביאה אמא שלי, וזהו בעצם. שולחן חג ממה שיש בבית. :-) וכאן מגיעה גם תודה ענקית ליעל, אחותי הקטנה, שבעצם ערכה לבד את כל השולחן הזה. אני רק ביימתי, הקשיתי, נדנדתי, והצקתי (המפה קצת שמאלה, את הנרות בקו ישר, את הצלחות לפזר, שלא יהיו צלחות זהות אחת ליד השניה, ועוד ועוד) - יעלי, תודה רבה!!

 

עכשיו אפשר לעבור לדברים הפחות חשובים. ;-)

את כל התפריט הרכבתי משיטוטים בבלוגי בישול שונים, כשהקריטריון העיקרי שלי הוא מתכונים הגיוניים, פשוטים יחסית, עם סיכויי הצלחה גבוהים.

אני מצרפת קישורים, וממליצה מאוד על כל המתכונים האלה. בחיי שאין לי מושג מה הייתי עושה בלי האינטרנט הזה!

זו הזדמנות מצויינת להודות לכל הבלוגריות המשקיעניות שעושות לי חשק לאפות/לבשל, לארח, לעצב, וללמוד דברים חדשים.

ואם כבר אני בתודות, אז גם לקומונה "צומת צבעים" שנתנה לי צרור עצות וחיזוקים, לאמא שלי, ליעל אחותי, ולאופיר, שסבלו לא מעט מהשגעונות שלי.

 

אז מה היה לנו בתפריט?

 

סלמון אפוי ברוטב בלסמי וסילאן - הכי פשוט שיש, וגם הכי טעים שיש!

 

סלט כרובית - טעים, טעים, גם לימי חול.

סלט סלרי וחמוציות - להיט! הוספתי לו גם רימונים. שילוב הטעמים מוצלח מאוד, והסלט קראנצ'י ועסיסי וצבעוני ופשוט נפלא.

סלט ירקות קצוץ דק - הופקד בידי אבא של אופיר. עשיתי לו אאוט סורסינג כשיצאנו למוקד.

 

חלה מתוקה - זה הדבר היחיד שהיה נועז מבחינתי. מעולם לא אפיתי עם שמרים לפני כן, ומאוד חששתי. כשיצאנו למוקד, השארתי את השמרים לתפוח. הם תפחו הרבה מעבר לזמן שהיו אמורים, ובכל זאת יצאו לי שתי חלות טריות, יפהפיות וטעימות, שעשו אותי מאוד מאושרת. הנה אחת מהן:

 

IMG_6566

 

פרגיות ברוטב סילאן וצ'ילי מתוק - להיט! פשוט, פשוט, וכל כך טעים!

ממולאים - אשתו של אבא של אופיר עושה ממולאים נהדרים, השארתי לה את זה.

צלי בקר ביין - מתכון שקיבלתי מזיקוקית, לא קיים אונליין, אבל אולי אם תבקשו יפה, היא תיתן גם לכם :). טעים מאוד!

 

אורז לבן - אמא שלי הביאה.

קינואה עם ירקות - גם את זה אמא שלי הביאה, למרות שלא ביקשתי :)

תפוחי אדמה ובטטות בתנור - קוביות בטטה, קוביות תפוחי אדמה, קצת שמן, קצת מלח גרוס, קצת פטרוזיליה בשביל הצבע, והרבה חיזוקים מבנות קומונת "צומת צבעים" שעזרו לי להבין איך לעשות אותם טעימים!

 

ולקינוח:

גליליות ממולאות קרם וניל - הכי פשוט בעולם, וכל כך טעים שאי אפשר להפסיק לזלול. גליליות של Maimons יש בכל סופר, ואצלינו אפילו במכולת. רק אל תקנו קופסאות שלמות שיהיו בבית, כי הן טעימות מאוד גם בלי מילוי. בדוק.

ועוגת תפוח בדבש על מקל - רק בשבילן היה שווה לארח! נהניתי מאוד מההכנה, מהמראה שלהן, מההתלהבות של האורחים, ומהטעם שלהן. בעצם, כל כך נהניתי להכין אותן, שכעסתי על אחותי שבאה לעזור לי, כי רציתי את כל ההתעסקות לעצמי. אין לכם מושג איזו תרפיה זו לגלגל כדורי עוגה בתוך שוקולד לבן! סליחה, יעל! :-)

 

על התמונות כבר התנצלתי, כן? 

 

IMG_3067

 

והוכחה מצולמת לגבי עניין הטעם:

 

IMG_6576

 

IMG_6569

 

שתהיה לכם שנה כזאת מתוקה!

וגם חג סוכות שמח  :-)

 

נכתב על ידי , 11/10/2011 22:34   בקטגוריות יצירתיות, שונות  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)