לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2013

איך נראה פיל?


השבוע, ניצן ואני ציירנו יחד, והוא ביקש, "אמא תציירי לי פיל!"

אז ציירתי פיל:

 

IMG_4497

 

ניצן מאוד נהנה, ואפילו עזר לי להמשיך לצבוע את הציור:

 

IMG_4498

 

והרגע הזה הוביל אותי למחשבות רבות.

כשהייתי ילדה (בגן), שלחו אותי לאבחון פסיכוטכני כלשהו, והבוחנת ביקשה ממני ליצור סוס. אני לא בדיוק זוכרת אם זה היה פאזל או משחק הרכבה אחר, אבל אני זוכרת שזה לקח המון זמן, והייתי מתוסכלת, כי היא כל הזמן ניסתה להסביר לי שאני עושה את זה לא נכון. בסוף, היא פתרה את זה בעצמה, והסבירה לי שניסיתי ליצור סוס שעומד על הרגליים, כמו אדם, במקום סוס שהוא סוס. נניח, משהו כזה:

 

80ba32508ca9c983b9ed4c9762a26b83

(התמונה מפה)

 

הזיכרון שלי מזה הוא של תסכול, כי לא הצלחתי ליצור את הסוס.

כשאני חושבת על זה היום, אני חושבת שהיו יכולות להיות הרבה דרכים יצירתיות ומעניינות יותר מאשר להראות לי, כילדה קטנה, "איך נכון לעשות את זה", ובכלל, זה נושא שמעסיק אותי מאוד בנוגע לילדים והוראה, ובפוסט הזה כבר נגעתי בזה קצת.

 

כשניצן מבקש ממני לצייר לו דברים, אני אף פעם לא שואפת לצייר לו משהו אמיתי או ריאליסטי. גם בגלל שאני לא יודעת לצייר שום דבר ריאליסטי, גם בגלל שאני נהנית לנסות לצייר ולראות מה יצא (בינינו, מתי יצא לכם לנסות לצייר פיל?!), וגם בגלל שברור לי שלניצן לא חשוב שהפיל יהיה ריאליסטי. הוא הרי יודע איך נראה פיל! פה, יש פוסט קצר ומקסים של איילה, על הפיל מהנסיך הקטן.

 

בסדנאות שלי אני פוגשת הרבה אנשים שאומרים, "זה לא יצא לי", "זה לא סימטרי", "יצאו לי עיניים גדולות מדי", "פה עקום מדי", וכן הלאה. אני בדרך כלל שולחת אותם להסתכל על תמונות של פיקאסו, כדי להיזכר שהמשוואה של סימטרי=טוב=יפה, היא רק בראש שלהם, אבל אני מבינה שגם לאנשים שמעריכים אמנות ויצירתיות, קשה מאוד ליישם את זה כשזה מגיע למשהו שהם עצמם יוצרים. ואז ישנה איזושהי ציפייה ליצור משהו ריאליסטי, כאילו הריאליסטי הוא ה"נכון".

 

אני מציעה, ולו בשביל התרגיל, שאולי במקום לחפש את ה"יפה", נחפש דווקא את ה"מעניין", "מסקרן", "מעורר מחשבה", ואולי במקום ריאליסטי כדאי לנסות משהו יצירתי יותר?

 

בפוסט הבא אעלה שלל הדרכות יצירתיות ומעניינות שמתאימות לילדים ומבוגרים, ובינתיים, אני משאירה אתכם עם קצת פילים!

 

אז מה אתם אומרים, איך נראה פיל? אולי ככה?

 

1522f83f79eff46bab57b0896977a38d

 

(התמונה מפה)

 

או ככה:

 

965ad02f62349b94f1f2748441255927

 

(התמונה מפה)

 

או ככה?

 

454d7d438972c7255e3c843d3b992789

(התמונה מפה)

 

 

ואולי בכלל ככה?

 

elephant

 

(התמונה מפה)

 

בפוסט הבא, מגוון הדרכות ליצירת חיות מעניינות! בינתיים, נסו לצייר פיל! :-)

 

 

נכתב על ידי , 12/8/2013 12:23   בקטגוריות יצירתיות, השראה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)