לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על כפתורים וייעוד מחדש של חפצים


 

מכירים את המילה repurpose? כלומר, מציאת ייעוד חדש לדברים ישנים. בזמן האחרון יצא לי לזרוק/לתת הרבה מאוד דברים שצברתי עם השנים, ומאחר שאני אגרנית גדולה, זה לא היה קל. אז לפני כל מסירה ניסיתי לבחון את הפריטים מכל הכיוונים ולחשוב מה אפשר לעשות מהם.

 

התמונה הזאת, היא תמונה שקניתי לפני כשלוש שנים, ואז גם חשבתי שהיא מאוד יפה. היום אני חושבת שזה קיטש מבחיל, אבל את המסגרת אני מאוד אוהבת, ואני אפילו רוצה עוד כאלה (אז אם מישהו מכיר תבנית יציקה כזאת, אני אשמח לדעת איפה קונים!). אז השארתי את התמונה אצלי, והיא חיכתה לשעת כושר, שהגיעה בדמות אתגר כפתורים במיקסים.

 

התמונה לפני:

 

 

ואחרי:

 

 



 

 רציתי לצבוע את המסגרת בלבן אטום, כדי שתיראה חלקה ויפה, אבל תוך כדי הצביעה הבחנתי בבועיות קטנות שנוצרו. במקום להתבאס מהחומר הנקבובי הזה (מישהו יודע מהו?) פשוט עברתי עם מטלית רטובה על המסגרת, ויצרתי מין אפקט כזה של יישון, ו-ט-דה! תמונה חדשה לבית! אני מאוד מרוצה ממנה, עכשיו נשאר רק להחליט איפה לתלות אותה!

 

ואז, בעודי שרויה בהלך רוח הזה של מציאת ייעוד חדש לדברים בבית, העיניים שלי נתקלו בזה:

 

 

אתם יודעים מה זה? זה פותחן מכתבים שקיבלתי בכנס לפני כמה חודשים. מה שאתם רואים בצד השמאלי למטה זה בעצם סכין קטן. אנשים בכנס מאוד התלהבו מזה, אני באמת לא יודעת למה. מעולם לא פתחתי מכתבים עם פותחן כזה. אז אני כבר כמה חודשים תוהה מה לעשות איתו, ומשום מה לא זורקת אותו לפח. ואתמול, כשהעיניים שלי נתקלו בו שוב, פתאום הבנתי! (נורה נדלקת לחגית מעל לראש)

הפלסטיק הסגול הטיפשי הזה, הוא ולא אחר, הוא Distressor!!! כן, כן, המכשיר הזה שקניתי במיטב כספי ואני משתמשת בו לשייף את הקצוות של כל עמוד שנתקל בדרכי? זה זה!! חתיכת סכין גילוח קטנה עם ציפוי פלסטיק, דה! :-)

עכשיו אני נורא מרוצה, דפקתי את המערכת, ויש לי דיסטרסור חדש, ואני יודעת איפה אפשר להשיג עוד! ;-)

 

לסיום, קישור. באתר הנהדר הזה תמצאו מלא רעיונות מקסימים לבית, ורובם יהיו ירוקים, ידידותיים וקשורים למציאת ייעוד חדש לדברים ישנים.

ועוד קצת: חולצת גבר שהפכה למכנסיים לילדה, וחולצה שהפכה לשמלה, מזוודה שהפכה למיטה לחתול, ויש עוד כל כך הרבה. אתם מכירים את גוגל, כן? ואפשרלחפש גם בפליקר. :-)

 

אז זהו, יש במיקסים אתגר חדש. תנו לדמיון ללכת, וצרו משהו עם כפתורים. וצפו לפוסט השראה בקרוב, אספתי המון המוני דברים לעשות עם כפתורים! :-)

נכתב על ידי , 7/5/2009 12:29   בקטגוריות אתגרים, מיחזור  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חגית מתחפשת לנויה



לכבוד פורים, ובמסגרת האתגר הפורימי של מיקסים, התחפשתי לנויה. קבלו אותה!


אז עוד אתגר נהדר יוצא לדרך, והפעם היה לי קשה במיוחד. לא שלא ידעתי מה אני רוצה לעשות, את זה אני יודעת מזמן, כי במסגרת החפירות שלי באינטרנט, גיליתי את ההדרכה המתוקה של פודינג-משהו, נו, איך קוראים לה, והחלטתי לעבוד לפיה. אבל באיזה צבעים אבחר?


הדילמה הייתה קשה בעת בחירת הסיכות:



בבחירת הבדים:


 


ובבחירת הכפתורים שימלאו את הצנצנת:


 


בסוף החלטתי שוב על ורוד ותכלת. שילוב מנצח לא מחליפים!

שיהיה לכולם פורים שמח, צאו מעצמכם ליום אחד, התחפשו למישהו אחר, ונסו ליצור משהו בהשראתו.

אנחנו במיקסים התחפשנו אחת לשניה, אבל האפשרויות הן לא מוגבלות! אתם יכולים להיות פיבן או פיקאסו, בתיה עוזיאל או מרתה סטיוארט, זיקוקית או עלמה7, שחקו ותיהנו ותשתתפו, כי אנחנו מסוקרנות נורא ממה יהיה פה החג הזה! :-)


עננים של אושר,

וחג שמח לכולם!

צהלו ושמחו.


נכתב על ידי , 10/3/2009 15:53   בקטגוריות אתגרים, תפירה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מיקסים - אתגר צילום


 

האתגר החדש שעלה היום במיקסים הוא אתגר צילום. בחרנו בארבע מילים, וכל אחת מאיתנו ייצגה אותן בצילומים.

ארבע המילים שנבחרו הן: מלא, שלוש, עגול ופתוח.

 

אני מאוד אוהבת לצלם, והמצלמה שלי תמיד איתי בתיק, מהיום שנקנתה. ניסיתי קצת לצאת משבלונות (בבקשה אל תצלמו בטן הריונית ל"עגול", זה הכי בנאלי שיש, תודה :-)), וגם לצלם דברים שנמצאים בסביבה שלי, וזה מה שיצא:

אז מצד אחד, אני כל הזמן מצלמת ברחובות ואני חושבת שאני מאוד מבחינה בפרטים, אבל הפעם היה לזה מימד נוסף, כי הסתובבתי עם המילים האלה בראש, והסתכלתי מסביב כשאני בוחנת הכל דרך המסננת של: שלוש? פתוח? מלא? :-)

 

את השבשבות הצבעוניות צילמתי בהליכה רגלית לפלורנטין, בלילה. הצילום למעלה הוא עם פלאש, ותראו מה קורה בלי הפלאש, רואים את התנועה:

 

 

המדף מתוך הארון, הוא מדף מתוך ארון היצירה שלי. פעם זה היה ארון בגדים, אחר כך פיניתי בו מדף לקופסאות, אחר כך פיניתי עוד מדף לנייר, ואחר כך הוא הפך למחסן יצירה שלם. אגב, אותו תהליך עבר על מה שהיה פעם שולחן האוכל, ועל עוד חלקים נבחרים בבית כמו שולחנות הסלון, הספה, הרצפה, ו...טוב, הבנתם:

 

 

לגבי השער הפתוח, הוא ברחוב סמוך אליי, ואני כבר שלוש שנים מתכננת לצלם אותו, בגלל כל האותיות. היום, כשעברתי לידו, הוא גם היה פתוח! זה שער מקסים, אבל אם אני רואה נכון, אז כל האותיות הפוכות. זה משגע אותי:

 

 

והפתק שתלוי על המקרר שלי, הוא הגיע עם הפרחים האלה :-):

 

 

אני מזמינה אתכם למיקסים, לראות את כל התמונות שצילמנו, ולהשתתף גם באתגר הזה!

 

 

נכתב על ידי , 2/2/2009 18:00   בקטגוריות תמונות, אתגרים  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מיקסים - שילוב נייר ובד


האתגר שלנו במיקסים החודש הוא לשלב נייר ובד.

 

אני מאוד אוהבת את השילוב הזה, והחודש סוף סוף קניתי מכונת תפירה, כשהדבר שהכי מעניין אותי הוא לתפור ניירות. :-)

אבל לא על זה רציתי לספר, אלא על האתגר, שנעשה עוד לפני מכונת התפירה.

 

הנושא של יומנים חזותיים (visual journal, art journal) מרתק אותי כבר המון זמן, וכמו עם כל דבר, אף פעם אין לי את הזמן להתיישב ולהכין לעצמי יומן (שלא לדבר על לכתוב בו, אבל התקווה היא שאחרי שיהיה יומן, אני גם אכתוב).

יומן חזותי הוא יומן שבו אפשר לצייר, להדביק, לקשקש, מבלי להיות שיפוטיים. מקום למחשבות, הרהורים, שירים, סיפורים, סקיצות ומה לא. בפליקר יש כמה וכמה קבוצות שמוקדשות לנושא, ואתם יכולים לראות שם יומנים החל מה-Moleskine הידועים ועד ליומנים מקופסאות קורנפלקס. אני מאוד מאוד אוהבת את היומנים של  פטי ואן דורין ושל מרי אן מוס. להסתכל בהם זה להתמוגג באמת. הלב מתרחב ומשתלטת עליי תחושה של אני-חייבת-דבק-ונייר-דחוף-ועכשיו! אז הכנתי לי יומן.

תמיד רציתי לנסות לכרוך לי ספר לבד, ויש לי מילון ישן שמצאתי פעם וכל המטרה שלו היא יצירה, אז הוצאתי לו את כל התוכן והשתמשתי בכריכה בלבד. הכנתי קבוצות דפים (signatures) וקשרתי אותן לכריכה בקשרים גסים. בכוונה לא עטפתי את הספר, כי אני מאוד אוהבת את הפונט ואת העובדה שהוא מילון. בגלל שאני חסרת סבלנות, לא מדדתי כלום ופשוט חוררתי וחיברתי את הדפים "לפי העין" (אם אני מצליחה לבשל ככה, אז למה לא להכין לי יומן ;-)). כן, זו הייתה סוג של התנצלות על המרווחים הלא אחידים:

 

 

חשבתי על השילוב של נייר ובד, ובשבילי זה היה טקסטורות מעניינות, ושיטות חיבור להתנסות בהן: קשירות, תיפורים, הדבקה. אז בכריכה הפנימית שילבתי בדים, סרט בד, נייר, טאפט, קרטון, ראב-און, חבל ושקף. הרבה צבעים וטקסטורות שיתנו לי השראה להמשיך:

 

 

הכריכה האחורית דומה:

 

 

וכפולה פנימית. הרבה נייר, ג'סו, צבע ספריי, דיו גירי, בד שעליו העברתי תמונה עם מדיום ג'ל (מבטיחה סדנה מצולמת בקרוב!), תפרים ידניים, ועוד:

 

 

וכשמרימים את הבד (אי אפשר לראות אבל הנקודות הלבנות על התג בולטות ומחוספסות, אז גם זה מוסיף מרקם מעניין):

 

 

וקצת דפים חלקים. כן, נו, חשבתי שיהיה מגניב לשרוף דפים. בדיעבד זה נראה לי כמו קלף שעושים בתיכון. בלעכס. אבל לא נורא, ביומנים חזותיים אסור להיות שיפוטיים. לומדים. :-)

יש לי עוד המון המון לספר על יומנים חזותיים, אבל זה יספיק להפעם.

ומה אתם תעשו עם בד ונייר? :-)

 

 

 

נכתב על ידי , 9/12/2008 13:41   בקטגוריות אתגרים, יומנים, מאולתרים, ספרים  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)