לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בר המצווה של ניל


תודה לכולן על התגובות החמות לסדנה החדשה. יש לנו קבוצה נהדרת, שתתחיל את הסדנה בשבוע הבא, ונותרו בה שני מקומות פנויים. אפשר להירשם אצלי במייל: [email protected]. שימו לב, אני אעבוד עכשיו עד יולי, ואז מתוכננת לי חופשה ארוכה, אז נצלו את ההזדמנות! לכל מי שהתעניינה בסדנת ערב, אני לא מתכננת עכשיו סדנת ערב דומה, אבל אם אתן רוצות להירשם לסדנה כזאת בימי שישי, כתבו לי!

___________________________________________

 

והפעם, פוסט ארוך, ומלא בתמונות!

לפני כמה חודשים, פנתה אליי עינת, בחורה שעד אז לא הכרתי. היא הגיעה אליי דרך הבלוג, ורצתה להכין אלבום בר מצווה לבנה, ניל.

עינת טענה שאין לה שום רקע או יכולת ביצירה (הו, כמה שהיא טעתה! ;-), ורצתה שאעזור לה.

 

כבר בפגישה הראשונה שלנו, שבה רק דיברנו על חזון, קונספט והשראה, הבנתי שזה יהיה אלבום מיוחד מאוד.

עינת ובעלה תיעדו את 13 השנים של בנם בצורה יסודית ומסודרת, היו לה פיסות ופרטים מכל 13 השנים האלה, החל מצמיד בית החולים שבו נולד ניל, ופנקס שבו היא תיעדה את כל שעות ההאכלה שלו (!) כשהיה תינוק, ועד לתמונות מסודרות של כל התחפושות מפורים לאורך השנים, תמונות עם כל בני המשפחה (זה לא פשוט!), תמונות מאירועים חשובים, ועוד.

 

עינת הסבירה לי שהיא לא רוצה אלבום קיטשי מצועצע. היא רצתה משהו "כמו אלבום מסע", "יומן עור", "מזוודה עם מעטפות קטנות", "יומן עם פתקים", והביאה כל מיני תמונות ורעיונות בסגנון הזה.

 

נעבור לתוצאה הסופית, אלבום אישי, כרוך בכריכת עור, מלא במעטפות קטנות, פתקים אישיים ומזכרות:

 

IMG_2678

 

האלבום קטן יותר מאלבום סטנדרטי שאנחנו רגילים לראות. אני לא זוכרת את המידות המדוייקות, אבל בערך 26 סמ' על 20 סמ'.
עינת ואני נפגשנו כ-5-6 פעמים. הפגישה הראשונה באמת התמקדה בשיחה על החזון והשראה. איך ייראה האלבום, ומה חשוב שיהיה בו, ואחרי שהחלטנו על הקווים הכלליים, החלטנו גם על גודל עמוד, ולפיו על גודל התמונות, והרעיון של מעין יומן מסע.

 

בפגישה שלאחר מכן הלכנו ביחד לקנות קצת חומרים, עינת הדפיסה תמונות, סידרנו רצף מסוים ביומן, חילקנו עמודים לפי נושאים, והתחלנו לעבוד על הכנת העמודים. אני עיצבתי כ-5 עמודים, לאחר מכן ישבנו ביחד ועיצבנו עוד כמה עמודים משותפים, ואת כל השאר עינת עשתה לבד, תוך התייעצות איתי.

 

האלבום מורכב מארבע "מחברות" שיצרנו. השתמשנו בגליונות נייר איכותיים ועבים שחתכנו למידות הרצויות, וקיפלנו לשניים. כך הרכבנו את המחברות, לכל מחברת נושא משלה, ובסופו של דבר כל המחברות נתפרו יחד נכרכו ליומן הגדול הזה.

 

כשמסתכלים באלבום הגמור, אפשר לראות בבירור את התהליך שעברנו. העמודים הראשונים מהוססים, נקיים ועדינים יותר, ולאט לאט יש בהם יותר שחרור, רואים שעינת ואני הבנו יותר את הכיוון של האלבום הזה, שעינת הבינה את הרעיון והשתחררה מהחששות, והכל נראה הרבה יותר טבעי.

 

לא צילמתי את כל האלבום, אבל צילמתי לא מעט, ובעיקר עמודים מייצגים ומעניינים. כפולת העמודים הזאת מקסימה בעיניי, ומאוד מייצגת את ניל והמשפחה המיוחדת שלו. ניל גדל עם הגר, בת של חברים קרובים של המשפחה, ועינת הביאה איתה ציורים ופתקים ששני הילדים יצרו במשך השנים, ותמונות שלהם לאורך השנים. הציורים והפתקים הודבקו כרקע, ועליהם התמונות, ובמעטפ החומה ישנו מכתב שעינת ביקשה מהגר לכתוב לניל, לכבוד בא המצווה. אתם יכולים לתאר לעצמכם את ההתרגשות של הילד, שרואה את הציורים והמכתבים האלה, שמספרים סיפור נפלא ביחד עם התמונות, ואז מבחין במעטפה ופותח אותה, קורא את המכתב... ויש לו עוד הרבה הפתעות כאלה באלבום הזה! :)

 

IMG_2680

 

הכפולה הזאת מוקדשת להצגה שניל השתתף בה, והייתה מאוד משמעותית עבורו. יש כאן את ההזמנה להצגה, דיסק של ההצגה עצמה, ותמונות. התמונה שקשורה עם סרט בעמוד הימני היא בעצם מקבץ תמונות. כשמתירים את הסרט, נפתח שם ספרון של תמונות. זה משהו שחוזר על עצמו בכל האלבום הזה, ספרוני תמונות, אקורדיאוני תמונות נפתחים, מעטפות עם מכתבים ומזכרות והפתעות נוספות.

 

IMG_2681

 

זוהי כפולת עמודי פורים, ובה תיעוד מלא של כל התחפושות מ-13 שנים. מימין, התמונה נפתחת לאקורדיאון של כל התמונות, בתמונה הבאה זה יהיה יותר ברור.

 

IMG_2682

 

הנה, כך זה נראה פתוח, כל התחפושות. השיטה הזו של שילוב ספרונים ואלבומונים נהדרת לאלבום מקיף וגדול כזה, כי היא חוסכת במקום, והיא גם מאוד מתאימה לאווירה של האלבום הזה, עם כל הכיסים והמעטפות.

 

IMG_2683

 

כפולת העמודים הבאה מוקדשת לאהבה של ניל לספורט, וכל המשחקים שהוא היה בהם. הרקע הוא עמודי ספורט מהעיתון, מימין יש שילוב של כרטיסי כניסה, תמונות ומזכרות קטנות, ומשמאל, מעטפה שתפרתי מנייר פרגמנט, שמכילה בתוכה עוד המון כרטיסים ומזכרות ממשחקים שונים.

 

IMG_2684

 

וכאן, עמודים שמוקדשים לאהבה של ניל לבנות דגמים. הניירות המדוגמים, הסיכות המתפצלות בקצוות העמודים, וכל הצבעים והאווירה מעבירים מאוד את סיפור הבנייה, והתוספת הנהדרת והאישית כל כך של עינת היא, שהיא ביקשה מאביה, סבא של ניל שהוא מהנדס, לכתוב לו משהו רלוונטי ואישי בעמודים האלה. הסבא קיבל תגית וכתב עליה, ואתם רואים אותה פה, בעמוד. עינת עשתה את אותו הדבר עם עוד בני משפחה - היא חילקה תגיות לבני משפחה שמייצגים חלקים שונים בחייו של ניל. למשל, הדוד של ניל שאוהב מאוד ספורט, כתב לו הקדשה על תגית שהודבקה בעמוד הרלוונטי. כמו כן, כל בני הדודים והאחים קיבלו פתקים וכתבו לו ברכות אישיות, ששולבו לאורך האלבום.

 

IMG_2686

 

בעמוד הזה, שמוקדש לאהבה לחיות, אתם רואים עוד תגית, מהדודה הווטרינרית.

 

IMG_2687

 

וזו כפולת "האחים", תמונות של ניל עם אחיו, לאורך השנים. בשני העמודים יש תמונות שנפתחות לספרונים ואוצרות בתוכן עוד תמונות רבות. אפשר לזהות את התמונות האלה לפי העוגנים הקטנים שמחזיקים אותן. בעמוד הימני יש עוגן לבן קטן, שעליו החתמתי כיתוב, ובעמוד השמאלי, עוגן כסוף, קצת יותר גדול.

 

IMG_2688

 

עמוד חברים. לעמוד הזה יש סיפור נחמד, ששוב מראה את המסירות של עינת. עינת רצתה פינות לתמונות, ולא הצליחה למצוא פינות כמו שהיא רצתה, ואימה פשוט הוציאה את כל הפינות השחורות מאלבומים ישנים שהיו בביתה:

 

IMG_2690

 

כפולת משחק ושעשוע :)

 

IMG_2691

 

וכאן זוהי כריכת המחברת האחרונה, שהוקדשה לארבעת היסודות. בעמוד הכותרת שאתם רואים פה, עינת גזרה את הסמל מלבד, ועשינו העברת תמונה של הכיתוב, כדי שייראה מעניין יותר מאשר הדפסה, שהייתה יוצאת אחידה וחלקה ושחורה יותר.

 

IMG_2692

 

המחברת הזאת מוקדשת ליסודות, וכאן אפשר לראות תמונות של ניל בטבע:

 

IMG_2693

 

ובמים. את הכפולה הזו אני עיצבתי, ואם היא מוכרת לכם, אולי זה כי היא מזכירה עמוד אחר שעיצבתי בעבר? :)

 

IMG_2694

 

וכאן בשלג:

 

IMG_2695

 

וזהו, אלה כל העמודים שצילמתי, אבל האלבום שמן ועמוס ומלא עוד הפתעות מרתקות, כולל מכתב אישי של עינת אל ניל, שבו היא מספרת על כך תהליך יצירת האלבום. בעיניי זו מזכרת יפהפייה ומרגשת מאוד, ואני מאוד אוהבת את העובדה שהאלבום מכיל לא רק תמונות, אלא המון מזכרות קטנות ואישיות מ-13 שנים עשירות כל כך. יש בו דיסקים, ציורים של בני משפחה וחברים, מכתבים אישיים מהעבר, וגם מכתבים אישיים שנכתבו במיוחד לאלבום. אין לי ספק שזו מזכרת אישית שניל יחזור אליה ויקרא בה וייהנה ממנה!

 

IMG_2697

 

בגלל שהיה לנו מעט מאוד זמן לעבוד על האלבום (כחודש), עינת מסרה אותו לכריכה אצל כורכת מקצועית, רויטל נחמיאס, שעשתה עבודה יפהפייה, כריכת עור גמישה ונעימה, עם הסגירה המקסימה הזאת:

 

IMG_2699

 

אני מאוד אוהבת את הסגירה הזאת, ולא כל כך רואים את זה פה בתמונות, אבל כשמחזיקים את היומן השמן הזה ביד, הוא רך וגמיש, והתחושה היא של יומן מסתורי שעומד להתפקע. אפשר לעיין בו שעות, לפתוח את כל המעטפות והספרונים, לגלות עוד רובד ועוד רובד של הילד המקסים הזה.

 

אני אסיים במסיבת בר המצווה של ניל, כי גם היא מאוד מאוד מיוחדת, והכל ביחד מתאים לקונספט הזה, של יומנים ואלבומים ואוצרות, ומשהו אישי מאוד. המשפחה חגגה את בר המצווה בהיקף מאוד מצומצם של כ-20 אנשים, בני המשפחה הקרובים ביותר, בבית הדפוס "הממלכה" של עידו אגסי.

עינת הכינה מעטפות עם תמונות של ניל ביחד עם כל אחד מבני המשפחה, וכולם יחד איתרו את התמונות והמעטפות, והרכיבו לעצמם אלבום אישי קטן, מלא בתמונות שלהם עם ניל, לאורך השנים. עינת מספרת שזו הייתה חוויה אינטימית ומאוד לא שגרתית, שבה כל הדודים וסבים ישבו ויצרו ביחד אלבום, הזדמנות להיזכר ביחד בכל מיני רגעים מיוחדים, וגם לצאת עם מזכרת אישית נפלאה.

 

כך זה נראה בתהליך העבודה:

 

NEILL3

 

וכך נראים כל האלבומים, גמורים וכרוכים:

 

NEILL2

 

העבודה על האלבום הזה הייתה מבחינתי חוויה לימודית מרתקת, חשבתי הרבה מאוד גם על עצמי, כאמא לילד שעוד לא מלאו לו שלוש. האם גם אני אצליח לשמור על התמונות, לארגן ולסדר אותן בצורה מופתית כזאת שתאפשר לי לבנות אלבום כזה? מהם הדברים החשובים שמהם מורכבים החיים של הילדים שלנו? מה הם עושים ומספיקים ב-13 שנים? ומעבר לדברים האלה, היו לי הרבה מחשבות על עיצוב אלבומים, על תיעוד ושמירת זכרונות, ואיך לעשות את זה. נהניתי מאוד מהעבודה הזאת, ואני מאוד מרוצה מהתוצאה, והכי מרוצה מהעובדה שבסופו של דבר את רוב האלבום עינת עשתה לבד, למרות שהיה לה מאוד קשה בהתחלה, היא חששה, ולא ידעה איך מתחילים ומה עושים, ובסופו של דבר היא הצליחה ליצור עמודים יפהפיים, מלאי תוכן ועניין, שעשו לה חשק לעוד! :)

 

מה אתכם? גם אתם מתעדים נקודות חשובות בחייכם/חיי הילדים שלכם? ואיך אתם דואגים לשמור את כל התיעוד הזה?

עינת סיפרה לי על מסורת משפחתית מאוד יפה שיש להם, שאני מאמצת מיד - בכל יום הולדת, כל ילד מקבל אוסף של כל התמונות שלו מהשנה האחרונה. אלבום כיסים רגיל, לא מעוצב, אבל מלא בתמונות מהשנה האחרונה. אני חושבת שהיום, בעידן של הצילום הדיגיטלי, רובינו לא מדפיסים תמונות, ומאוד אהבתי את הרעיון הזה, לשבת ביום ההולדת עם האלבום, לדפדף בתמונות, להיזכר בשנה שחלפה. עינת מספרת שאצלם במשפחה הילדים ממש מצפים לאלבום הזה כל שנה.

 

לניצן יש יום הולדת בעוד חודשיים, ואני כבר החלטתי שהשנה אני מדפיסה תמונות! ואם יש לכם מסורות יום הולדת מעניינות כאלה, אני אשמח לשמוע עליהן בתגובות! :)

 

נכתב על ידי , 28/4/2013 08:42   בקטגוריות עיצוב אלבומים, סקראפבוקינג  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כרטיס ברכה והזמנה לבוקר יצירה


שימו לב: סדנת דיוקן עצמי מלאה. תודה רבה לכל המתעניינות, אני אעדכן במועדים נוספים בהקדם!

- - - - - - - - - - - - - 


בשבוע שעבר הכנתי כרטיס ברכה, ותוך כדי ההכנה חשבתי שיהיה נחמד לצלם אותו להדרכה. כרטיס בעבודת יד הוא תמיד יותר אישי, כך שההנאה היא גם לצד היוצר וגם לצד המקבל, וזה כרטיס פשוט יחסית, שכל אחד יכול לעשות.

זה הכרטיס שלי:

 

IMG_2459

 

ואלה החומרים שהשתמשתי בהם: בסיס לכרטיס, בלוק נייר מדוגם, מספרים, ג'סו, מדבקות אותיות, וטרימר (אפשר להשתמש גם במספרים רגילים). לא צילמתי את הדבק, אבל צריך דבק! אני בדרך כלל משתמשת בדבק סטיק פשוט או במדיום ג'ל.

 

IMG_2463

 

אני מאוד אוהבת לעבוד עם בלוקים מוכנים של נייר, ולאו דווקא לקנות ניירות בודדים, כי ככה אני מקבלת ניירות שמתאימים אחד לשני, ולא צריכה לבזבז שעה רק על התלבטות באיזה נייר לבחור. אני אוהבת לקנות נייר במסטיקים ואצל נתנאלה. תראו איזו חבילה נהדרת:

 

IMG_2681

 

חתכתי ריבועים ומלבנים של נייר, בלי לחשוב יותר מדי על גודל וסידור על הכרטיס.

 

IMG_2683

 

התחלתי לסדר על הכרטיס, כדי לראות איפה אני רוצה שהריבועים יהיו, ולחתוך אותם לפי גודל הכרטיס:

 

IMG_2685

 

והנה הכל מודבק. אני כל כך אוהבת את החבילה הזאת, הצבעוניות הקיצית המטורפת הזאת כל כך יפה! (June Bug של Basic Grey)

 

IMG_2458

 

עכשיו לכיתוב. לא צילמתי את זה על גבי הכרטיס, אז אני מראה את זה על נייר אחר. לצורך ההדגמה הדבקתי אות אחת בלבד, אבל כמובן שאפשר וכדאי להדביק את כל המילה/ברכה. אין סיבה לעבוד על כל אות בנפרד. ולא זו בלבד, אלא שאם אתם מכינים כמה כרטיסים, אפשר להשתמש באותן אותיות לכמה כרטיסים.

 

IMG_2462

 

מלכלכים את האות ומסביבה בג'סו. אני אוהבת להשתמש באצבעות, אפשר לעבוד גם עם פיסת בד קטנה.

זה לא צריך להיות אחיד או מסודר, פשוט ללכלך:

 

IMG_2468

 

מרימים את האותיות בעדינות, אפשר עם היד, ואפשר עם מספרים/פינצטה, רק תיזהרו לא לקרוע את הנייר:

 

IMG_2675

 

ועוברים עם עט/טוש על קווי המתאר של האות, להדגשה.

 

IMG_2678

 

זה הכל, ככה זה נראה בסוף, יותר מהנה, אישי וזול מכרטיס קנוי! :)

(אני גם תפרתי את הכרטיס מסביב, אני אוהבת שילוב של תפירה, אבל זה לא חובה)

 

IMG_2459

 

ויש גם קיצור דרך לעצלנים! במקום להשתמש באותיות כסטנסילים, כמו בדוגמה למעלה, אפשר פשוט להשתמש בהן בצורה המקורית שלשמה הן נועדו, ולהדביק אותן ישירות על הנייר. אם אין לכם כוח לחתוך נייר, אפשר לקנות נייר שהדוגמה שלו היא דוגמת טלאים מלכתחילה. כל מה שתצטרכו לעשות במקרה הזה, הוא לגזור את הנייר, להדביק על הכרטיס, ולהדביק את האותיות שמרכיבות את הברכה. כמו בכרטיס הזה:

 

46160731

 

הזמנה

רוצים גם ליצור? לא יודעים מאיפה להתחיל? יש לכם אלבום לסיים? רוצים להכין מלאי של כרטיסים שיהיה בבית? רוצים ליצור בחברה נעימה?

אני מזמינה אתכם לבוקר של יצירה שבו תוכלו להיעזר בי, ולהשתמש בחלק מהחומרים והכלים שלי.

 

מתי: יום שלישי, 9 באפריל, 9:00-12:00

היכן: בכפר סבא

מחיר: 50 ש"ח 

מה עושים? אתם מוזמנים לבוא ולעבוד על מה שתבחרו, ולקבל ממני עזרה/הנחיה/ייעוץ/מילה טובה. אפשר יהיה להשתמש בחלק מהחומרים שלי, ואפשר כמובן להתייעץ איתי במייל לפני כן, כדי לחשוב מה כדאי להביא ואיך אני יכולה לעזור.

הרשמה: במייל, [email protected]

 

לסיום, שיהיה חג שמח, אביבי ופורח!

 

IMG_2472

 

נכתב על ידי , 24/3/2013 07:46   בקטגוריות כרטיסי ברכה, סדנה מצולמת, סקראפבוקינג, עיצוב אלבומים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מיני אלבום אקורדיון - מתנה לסבתות


לכבוד החג, הכנתי לסבתות מיני אלבום אקורדיון, דו-צדדי.

צד אחד:

 

Nitzan mini album

 

וצד שני:

 

Nitzan mini album

 

כל כך התגעגעתי לסקראפבוקינג!

 

Nitzan mini album

 

נהניתי מאוד מהגזירה וההדבקה, ולא השקעתי מחשבה מיוחדת מעבר לזה.

 

Nitzan mini album

 

ניירות יפים, גוזרים ומדביקים. איזה כיף!

 

Nitzan mini album

 

בכוונה לא שילבתי כיתובים או קישוטים. זה לא אלבום זכרונות, אלא יותר מסגרת לתמונה.

 

Nitzan mini album

 

יש פה ניירות מדוגמים ו-washi tape. זה הכל. והכריכה עשויה מאריזה של קורנפלקס.

 

Nitzan mini album

 

כאן אפשר לראות את האלבום השני. התמונות זהות, העמודים דומים:

 

Nitzan mini album

 

איך אני אוהבת את התמונה השמאלית פה למטה, של ניצן. כל פעם שאנחנו אומרים לו לחייך, הוא עושה פרצופים :-)

 

Nitzan mini album

 

Nitzan mini album

 

Nitzan mini album

 

והנה הם, שני האלבומים, מוכנים וסגורים.

את הסרט אפשר להוריד כמו שרוול. שמתי לב שאנשים מאוד נלחצים כשמגישים להם משהו עם סרט שצריך לפתוח ואחר כך לסגור.

הם ישר מסתבכים ומבקשים ממני לעשות את זה. אז כדי שיהיה נוח, הסרט פה מספיק עבה ואפשר פשוט להשחיל את האלבום החוצה.

 

Nitzan mini album

 

אני מאחלת לכולם חג שמח, מחויך ואביבי!

נכתב על ידי , 6/4/2012 17:50   בקטגוריות מיני, סקראפבוקינג, עיצוב אלבומים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סדנת מיני אלבום


 

בהמשך לפוסט הקודם, כל הפרטים על הסדנה:

 

My creation

 

זהו ללא ספק המיני הכי מקסי שיצא לי להכין - קטן (17X13 סמ') אבל ממזר! אלבום שמכיל תמונות, סיפורים וזכרונות, עם מספיק כיסים גם ל"עדויות" (מכתבים, כרטיסים, מזכרות שונות), ויש בו גם תגיות גדולות ואפשרויות נשלפות נוספות. הוא יכול להיות קטן ומינימליסטי, ולהתרחב ולהכיל את כל התמונות והאוצרות שתבחרו לשלב בו. 

 

מתי: שישי, 27.1.12, 9:00-12:00

היכן: בכפר סבא

מחיר: 250 ש"ח (כולל חלק מהחומרים)

 

מה נעשה?

  • נבנה מיני אלבום (17X13 סמ') משקיות נייר, ונתחיל למלא אותו בתוכן 
  • נלמד אפשרויות שונות ומגוונות ליצירת הבסיס, לסגירת האלבום, הוספת עמודים ותגיות 
  • נעבוד עם טכניקות וחומרים לעיצוב אלבומים, כולל חותמות, שיטות יישון ועוד
  • נשים דגש על מתן נופך אישי - איך להפוך את האלבום ל"שלי" 

שימו לב: האלבום שלכן לא בהכרח ייראה כמו שלי, אין קיטים וניירות מדוגמים, הדגש הוא על תוצר אישי, עם חתימה אישית שלכן.

 

הסדנה מתאימה לכולן, אין צורך בידע קודם.

 

הרשמה ופרטים נוספים במייל.

 

 

נכתב על ידי , 18/1/2012 08:49   בקטגוריות סדנאות, סקראפבוקינג, עיצוב אלבומים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)