לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה את מקשקשת!


בשבוע שעבר ישבנו כמה חברות, וחשבתי שזו הזדמנות נהדרת להעסיק את הידיים במשהו בלי לחשוב יותר מדי.

לתת להן לזוז תוך כדי דיבור. לקשקש. ליצור בלי מטרה. רק כדי ליהנות.

 

קיפלתי ספרון בשיטה הזאת, לקחתי צבעי מים, חותמות וטוש שחור דק, ויצאתי לדרך. (זה נוח במיוחד כשלחברות שלך יש בבית נייר, צבעי מים וחותמות! תודה, גליש! :-))

 

כך הספרון נראה כשהוא פתוח:

 

IMG_8120

 

וכך כשהוא סגור. המידות שלו הן 11 16X.

 

IMG_8126

 

ובפנים, משחקים.

טפטפתי קצת צבעי מים, החתמתי פה ושם, והוספתי שרבוטים בטוש שחור דק.

 

IMG_8123

 

IMG_8118

 

IMG_8116

 

העיסוק הזה בשירבוטים (באנגלית: doodling) הזכיר לי עמודים ישנים ביומן שלי, מלפני 3-4 שנים.

טוש לבן, וקטלוג של "פוקס". ברקע התנגנו שירים של עברי לידר, אז כתבתי את המילים תוך כדי שמיעה.

אני לא יכולה לתאר לכם כמה זה תרפויטי :-)

 

IMG_8127

 

ופה עוד שרבוט, במסגרת נסיונות שלי לראות אם באמת אפשר ליצור עמוד ביומן בחמש דקות, ומה יוצא לי מזה.

התשובה היא שאפשר, ושזה מקום מצוין לניקוי ראש, גם אם יש רק 5 דקות!

 

IMG_1277

 

אז אם גם אתם, כמוני, חושבים שאתם לא יודעים לשרבט, יש לכם כאן כבר כמה אפשרויות:

 

  • לקחת תמונה ממגזין/קטלוג אופנה, ולשרבט עליה.
  • פשוט לקשקש! בספרון הצבעוני למעלה סתם קשקשתי קווים, עיגולים, נקודות וטיפות.
  • לצייר דמות. כולם יודעים לצייר שתי נקודות וחיוך, נכון? מוסיפים עיגול, ויש לכם פרצוף. עכשיו שחקו איתו עוד קצת!
ואם זה לא מספיק, אפשר למצוא השראה לשרבוטים בכל מקום!

למשל, בפרסומת לתכשיטים מהעיתון:

 

IMG_8115

 

בחלונות ראווה:

 

IMG_1261

 

IMG_1260

 

ואפילו בכוס קפה:

 

IMG_1175

 

זה באמת הכי פשוט שיש, וכל כך כיף!

 

ולסיום, תמונת עץ שנתתי במתנה לסמדר, שהתחתנה לאחרונה.

גם כאן יש ציור משורבט. הציור לא שלי, לקחתי אותו מההזמנה לחתונה של סמדר.

יצרתי רקע משולב (ניירות והרבה מאוד סוגים של צבעים), ועליו ציירתי את השרבוט מההזמנה, עם המילים שנלוו אליו.

 

IMG_7680

 

נכון שזה עושה חשק לקחת דף ולקשקש?

אז למה אתם מחכים? ;-)

 

נכתב על ידי , 15/5/2012 12:08   בקטגוריות יומנים, מיקסד מדיה, פריסטייל  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יומן רודוס


הצצה קטנה ליומן שלנו מרודוס.

בתקופה האחרונה אני מנסה מאוד לגבש לעצמי מה עובד בשבילי, ואיזה מקום אני יכולה לתת ליצירה בחיי, ועוד כל מיני מחשבות ותהיות כאלה.
שוב ושוב אני מגיעה למסקנה שהתיעוד חשוב לי, אבל לא על חשבון לחיות את החוויה, ושוב ושוב אני מבינה שאלבום מעוצב לא יהיה, אבל יומן יהיה גם יהיה. ואם יומן, הוא חייב להיעשות תוך כדי, להיות פשוט ומהנה, לכלול כתב יד, שרבוטים, פיסות נייר מעניינות שאספנו בדרך, ולהיות חלק מהטיול עצמו, גם בעצם כתיבתו תוך כדי, וגם במה שהוא משקף - הוא לא משהו רטרוספקטיבי, מלאכת מחשבת ועיצוב שנעשתה אחרי הטיול (קשה, קשה לי להשלים עם העובדה שזה פשוט לא אני), אלא משהו שנעשה כשכל החוויות טריות, כמות החומרים מוגבלת, והזמן קצר.

 

לפני שיצאנו, חשבתי שאני אצור אלבום קטן לבד, כמו שעשיתי לטיול בירושלים, אבל לא היה לי זמן, ופשוט שלפתי מהמדף מחברת שקיבלתי במתנה לפני כמה שנים מחברה שלמדה בדיוק לכרוך ספרים. שימו לב לעבודה המדוייקת והיפהפייה, זו הייתה המחברת הראשונה שהיא כרכה בשיטה הזו! נייר העטיפה היפהפה הוא של Cavalini, חברה שיש לה דברי נייר מופלאים (במחירים מופלאים לא פחות), והאותיות הן "תוצרת הארץ", של מסטיקים ורחלי גזית.

 

6001276824_d978d1f828

 

בתוך היומן, קצת מדבקות מכל מיני סוגים, כתב יד, טושים, דיו מסביב לעמודים, נייר דבק יפני, ותמונות שצילמתי ב-Fuji Instax.

 

6001250780_29b6978d51

 

6001256330_846df571e2

 

6000712891_1a933eac2b

 

6001265528_a5378d5a35

 

6001270954_91c8bc402c

 

הכתיבה ביומן הייתה הכיף שלי בערב, כמה דקות של סיכום יומי, קצת קשקושים וצבע, קצת מדבקות, במרפסת עם כוס קפה, במיטה, או ליד השולחן במלון. השארתי גם עמודים ריקים כדי להוסיף תמונות בבית, אבל עדיין לא הוספתי, כלומר, מה שעובד בשבילי זה באמת רק מה שאני עושה תוך כדי הטיול. כשחוזרים, החיים משתלטים, למי יש זמן לשבת לכתוב יומנים? ;-)

 

היומן הזה מצטרף ליומני הטיול הקודמים:

ירושלים

יפן

אמסטרדם

 

נכתב על ידי , 2/8/2011 11:12   בקטגוריות עיצוב אלבומים, יומנים, מחברת, סקראפבוקינג, פריסטייל, רודוס  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות מהסדנה


אתמול הייתה הסדנה שהוגדרה כסדנה האחרונה בעונת הסדנאות הנוכחית, וצילמתי קצת תמונות אווירה ותוצרים, לפי דרישת הקהל ;-)

 

הסדנה הייתה אצלי בבית, ואני מאוד אוהבת את התמונה הזאת, על כל הצבעוניות והבלגן שלה:

 

101_6611

 

101_6596

 

זה עמוד ההדגמה שעשיתי בתחילת הסדנה:

 

101_6603

 

ואלה חלק מהעמודים של המשתתפות. לא הספקתי לצלם את כולם, ואני מתנצלת על איכות התמונות, בכל זאת השעה הייתה 23:00!

 

101_6600

 

101_6601

 

101_6613

 

101_6605

 

תודה רבה לכל המשתתפות, על העוגה, על המתנות ועל העזרה הרבה בסוף הסדנה!

יש עוד סדנת פריסטייל אחת מתוכננת לסוף החודש, וכל השאר יהיו בינתיים במסגרת וירטואלית. אפשרות נוספת היא - אם אתן מעוניינות באחת הסדנאות, אני מזמינה אתכן לאסוף משתתפות ולקבוע איתי תאריך. אני יכולה להגיע לכל מקום באזור השרון, וגם רמת גן-גבעתיים-תל אביב.


וכמו שהבטחתי, בימים הקרובים אתחיל להעלות מיני אלבום. כל שבוע אני אעלה רעיונות, מחשבות, טכניקות ואת העמוד שאני עשיתי, ואשמח מאוד אם תצטרפו אליי ותיצרו גם אתם אלבומים קטנים ואישיים!

 

שיהיה סופשבוע נעים!

נכתב על ידי , 7/5/2010 08:18   בקטגוריות freestyle, סדנאות, סקראפבוקינג, עיצוב אלבומים, פריסטייל  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה זה Freestyle?


תזכורת לסדנת עיצוב אלבומים בסגנון חופשי (Freestyle)

מתי: יום חמישי הקרוב, 6.5.10, 20:00-23:00

איפה: בסטודיו מסטיקים, רעננה

מחיר: 220 ש"ח

רישום: במייל

_____________________________________________________________________________

 

אחרי שפרסמתי פה את הסדנה שלי, שאלו אותי אנשים, מה זה בעצם פריסטייל?

אז אני אנסה להסביר מה זה פריסטייל בשבילי.

נתחיל מזה שהתעתוק לעברית באמת נראה מעצבן. פריסטייל זה בעצם Freestyle. כלומר, סגנון חופשי.
גם בעיצוב אלבומים, הכוונה היא לסגנון חופשי ומשוחרר יותר, שבדרך כלל מתאפיין בהרבה צבע (Paint), שילוב של טכניקות mixed media, זרימה יותר טבעית וחופשית של דברים - למשל, כתב יד, פחות הקפדה על שורות מסודרות או סדר בכלל, עבודה יותר מהירה ואינטואיטיבית, ובדרך כלל השימוש הוא יותר בחומרים זמינים מאשר קנויים.

 

ואולי בעצם הכי טוב יהיה להדגים בתמונות. זה, למשל, לא עמוד פריסטייל!יש בו קווים ישרים, מבנה מסודר, קישוטים, ניירות, אותיות, קנויים. הפינה של התמונה נעשתה בעזרת חותכן (בניגוד לגזירה חופשית), וגם המרכאות של הציטוט.

 

Love is all you need

 

וזה כן:

 

101_6532

 

מה יש פה?

דף קארדסטוק לבן שצבעתי, מודבק על דף קארדסטוק צהוב.

מסגרת לבד כתומה שגזרתי בצורה חופשית

עליה תמונה שמשודכת עם סיכות (כן, רואים אותן בכוונה! ;-),

ולמטה תיפורים חופשיים במכונה.
מצד שמאל, אותיות Thickers קטנות,

ומעל לתמונה ומתחתיה פרוס כל הסיפור (journaling),

בטוש פרמננטי, כשהעיגולים הריקים של האותיות צבועים בעט לבן.

מסביב למסגרת שרבוטים ביד חופשית, בטוש לבן ושחור.

מימין למעלה, שארית מדבקה מתגרדת (rub-on) שהסתובבה לי על השולחן.

העיגולים הכחולים הם בעצם ניילון פצפצים שנצבע והודפס/הוחתם על הנייר.

 

היתרונות:

זול יותר - כי אני משתמשת יותר בחומרים שאני יוצרת ופחות בקישוטים קנויים.

כיף יותר - מתלכלכים עם צבע, גוזרים בצורה חופשית, מקשקשים בטושים! :-)

אישי יותר - הכתב שלי, נייר הרקע שלי, כל התוספות שלי. דברים שאני אוהבת ויוצרת.

 

ואולי עוד קצת דוגמאות.

 

זה לא פריסטייל, אבל שימו לב להחתמה של האותיות, שהיא דווקא מאוד פריסטייל - ההחתמה היא בצבע אקרילי ולא בדיו, אין יישור, רואים גם את המסגרת של האותיות (הקווים הקטנים בין האותיות הם בעצם החתמה שך הריבוע שעליו מורכבת האות). זה אפקט שאני מאוד אוהבת, והגר ב., זה מוקדש לך, אחרי שראיתי דיון שלם על חותמות שאת לא אוהבת כי אי אפשר ליישר אותן. אז זהו, שלא חייבים בכלל לנסות ליישר אותן! :-)))

 

Finding You - Week 1

 

וזה כן. יש פה גזירה של התמונה, כתיבה חופשית ועקומה בכוונה, חירור לא אחיד של מסגרת העמוד, שרבוטים בשחור ולבן ביד חופשית:

 

Painted toes

 

זה לא:

 

 

וזה כן! שוב, שרבוטים ביד חופשית, גזירה חופשית, אין נסיון ליישר את העיגולים הצבעוניים עם ההחתמה, המסגרת מסביב לעמוד גם היא מצויירת ביד חופשית, והאותיות השקופות גם הן עברו צביעה חופשית/שרבוט:

 

Just Me

 

זה לא:

 

 

וזה כן, בהחלט!

 

Handmade LO

 

עכשיו זה כבר יותר ברור?


אז מה בעצם נעשה בסדנה? נלמד כמה טכניקות שיאפשרו לנו להשתחרר, ונרכיב עמודי אלבום, כשאנחנו יוצרים את רוב, אם לא כל, העמוד לגמרי לבד. החל מדף הרקע, ועד לקישוטים, לכותרות ולתמונות - נעשה הכל קצת אחרת, כשהמטרה היא ליצור עמודים אישיים יותר כתוצאה מהעבודה העצמית, לעומת שימוש בחומרים קנויים. בדרך אני אלמד אתכם כמה טכניקות מעניינות שתוכלו ליישם בעמודים בסדנה ולאחריה. ניתן לצאת מהסדנה עם עמוד אחד מוכן לפחות, כל אחת בהתאם לקצב שלה, ומי שתרצה תוכל ליישם את הטכניקות והרעיונות גם על כרטיסים, תוך כדי הסדנה.

 

אם עדיין יש לכן שאלות, אני אשמח לענות!

 

ואם כבר הגעתן עד פה, החל מהשבוע הבא ובמשך כל שבוע עד שנסיים, אני אבנה פה מיני-אלבום אישי במיוחד.
פעם בשבוע, אני אעלה הסבר, טכניקה, הדרכה מצולמת, רעיון לתמונה, רעיון לסיפור (Prompt), ואשתף אתכם בעמוד שהכנתי.
הרעיון הוא שאתם תוכלו להצטרף אליי לסדנה הזאת, וליצור במקביל מיני אלבום משלכם, תוך שימוש בטכניקות וברעיונות שאני אעלה. בימים הקרובים אפרסם רשימת חומרים.
ראו זאת כהזמנה אישית להצטרף אליי!

 


נכתב על ידי , 30/4/2010 02:49   בקטגוריות סקראפבוקינג, עיצוב אלבומים, פריסטייל, freestyle  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



293,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*חגית* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *חגית* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)