לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2006

ישרא בן חמש


כל מי שיש לו בלוג כבר יודע שאנחנו חוגגים השבוע חמש שנים להולדת ישראבלוג. בשנתיים האחרונות גם אני כאן על תקן חוקרת והבלוג הזה משמש כיומן השדה של המחקר, מקום להגג בו על בלוגים וגם מראה את הדרך שעשיתי כדי להבין מה אחקור בדיוק בישרא. למקרה שפספסתם, אלו הם הנתונים הסטטיסטיים החדשים לגבי ישרא ומומלץ לקרוא גם את הפרוייקט שנענע עשו לכבוד היומולדת שמלונקק שם.

 

בשבילי ישרא היא המון דברים אבל הדבר היחיד שאולי אני קצת שונה בו מאחרים כאן, זה שהאתר אינו מסגרת חברתית עבורי. זה נכון שאני מכירה מהחיים כמות לא מבוטלת של האלפא-בלוגרים/ות כאן אבל איכשהוא הייתי הרבה יותר מעורבת כאן כשלא הייתי כאן. כנראה שאני לוקחת את תפקיד החוקרת ברצינות מדי. בעוד פחות מחודש תהיה החתונה הראשונה שהאתר מניב בין שני בלוגרים ותיקים ומוערכים שאחד מהם הוא גם ידיד מהחיים, אז אני מקווה לראות קצת את ישרא קמה לתחייה שם.

 

כשהגעתי לכאן לראשונה הרעיון שלי היה לעשות מחקר שקשור להיבטים הקהילתיים של המקום, אבל כשגיליתי שיש כאן יותר בנות מתחת לגיל 17 מאשר כל דבר אחר, הלכתי לטריטוריה הפחות מוכרת כדי לנסות לגלות דברים אחרים על מה זה בעצם בלוג. אחד הדברים שהכי התלהבתי מהם בהתחלה היה המעמד של יריב, יוצר האתר, כמעין אב ואל בקהילה, אבל היום אחד הדברים המעניינים הוא כיצד כל הבלוגייה נעה לכיוון התנהלות שיותר מזכירה תיאוריות אקדמיות של חברה אזרחית, לרבות סיוע וגיוס של הבלוגרים הן בפיתוח ישומים חדשים והן בתחזוקה של "מוסדות" באתר. גם השימוש הנעשה בבלוגים הולך לכיוון הזה, אפילו במובן שילדות בנות 13 מנהלות ערים וירטואליות. אולי זה קשור למבני התפתחות סוציולוגיים טבעיים וזה כר פורה ומרתק לעקוב אחרי זה, חבל שזה לא קשור לתחום המחקר שלי אבל מישהו מוזמן לעשות את זה.  

 

אם נסכם, ישרא בשבילי היא אורגניזם חי דינמי ומתפתח ללא הרף, שתמיד מפתה לחפור ולחקור בו עוד ועוד היבטים. מזל טוב!

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 26/8/2006 18:17   בקטגוריות בלוג כקהילה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שי ב-28/8/2006 23:32



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)