לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2006

הנושא החם והרייטינג


הרציתי היום בכנס חוקרי האינטרנט בבר אילן על המחקר שלי ואני אכתוב כאן בקרוב בגדול מה אמרתי, אבל אני רוצה להתייחס כרגע לסוגייה שעלתה מתוך שאלה שנשאלתי אחרי ההרצאה. ד"ר מייק דהאן שאל אותי אם אני חושבת שהרעיון של לשלם לבלוגרים לפי כמות הצפיות, מה שמנסים לעשות בארה"ב והוצהר גם בתפוז מתישהו, יעשה טוב לבלוגים ויהפוך אותם למשהו משפיע. עניתי שנראה לי שזה יהפוך את הבלוגים לסצנה פורנוגרפית ופרובוקטיבית כי אנשים יעשו דברים כאלה כדי לצבור רייטינג וכסף וזה יוריד את הבלוגים שאולה. אבל תוך כדי זה עלתה במוחי מחשבה אחרת שקשורה לעניין של הנושא החם בדף הראשי של ישרא ומצאתי את עצמי חושבת אותה בקול רם.

 

מי שעוקב אחרי הנושא החם בישרא שם לב שברוב המקרים מדובר בנושא אקטואלי שמשקף את סדר היום במדיה המיינסטרימית (היום למשל זה חוק ההסדרים), למרות שלכאורה הגולשים הם שמציעים את הנושאים. הפעמים שבהם מדובר בנושא שבאמת מתחיל בישרא או קשור לחיי הקהילה שלה נמוך בהרבה. אפשר לתהות אגב כך על המידה שבה בלוגרים קובעים סדר יום חדשותי או משעתקים אותו, אבל המחשבה שלי נדדה לכיוון אחר: הנושא החם מתפרסם בדף הראשי באופן בולט ומקדם מאד את הבלוגרים שכותבים במסגרתו. זה יוצר מצב שבלוגרים רבים שמנסים לחשוף את עצמם כותבים על הנושא החם כדי לקבל רייטינג. מהתגובות והאזהרות של טליק, עורך הנושא החם,  אנחנו יודעים שיש מספיק אנשים שמנסים להכלל בנושא החם גם כשהפוסטים שלהם לא קשורים לזה, כך שאנחנו מבינים שהמשבצת מבוקשת.

 

אני חושבת שבלי כוונה, כל ההסדר הזה של הנושא החם מנצל את תאוות הצומי והרייטינג כדי ליצור שיח אקטואלי ומשמעותי בבלוגים ויש לו אפקט חינוכי לא מבוטל. יצא לי לא פעם לקרוא פוסטים של ילדות שכאילו מזכירות נושא אקטואלי כדי להכלל בנושא החם וזיהיתי בכתיבה שלהן ניסיון אמיתי להתייחס לנושא הזה למרות שניכר שהוא לא מצוי על סדר היום שלהן. הנושא הזה, שאולי בהתחלה הוא די קריר, הופך לחם רק מכוח זה שכולם רוצים להתחמם לאורו. זו בעיני דרך טובה לדאוג לאיכות השיח בבלוגים ואנטי תזה למצב שבו משלמים לבלוגר להיות זונת רייטינג, זו דוגמא לניצול תאוות הרייטינג שכה מתלוננים עליה בישרא, כדרייב חיובי, וזה אפילו לא עולה כסף. מצד שני, זה קצת מפספס את הרעיון של הנושא החם - לשקף את הנושא שכולם מדברים עליו - כי זה בעצם מגדיר את הנושא שכולם מתחילים לדבר עליו רק אחרי שהוא מוגדר כחם.... מה דעתכם?

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 14/11/2006 23:38   בקטגוריות בלוגינג כפעולה חברתית  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-18/12/2006 11:56



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)