לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

דיפלומטיה בלוגוספרית


איזה שבוע היה לי, יא אללה. תרתי משמע. שרותי הבטחון שלנו כנראה מאד עסוקים השבוע ונתקלים בי די הרבה, שכן כל מני בלוגרים ממדינות המזה"ת מבקרים פה, בריש גלי או בחשאי. בשבוע שעבר פגשתי את חוסיין דרחשאן מאירן על מנת לדבר על פרוייקט "טהר-אביב" (טהרן תל אביב) שלו. הוא חושב להביא בלוגרים איראנים נוספים לביקור בישראל או לפחות לארגן חליפין תרבותיים שימיסו את הגשרים. בזמן שחלף בין הפגישה הזו לכנס על התנגדות פוליטית בבלוגים שעליו הודעתי כאן ודיווחתי היום בכתבת וידיאו בנענע, למדתי כמה דברים מעניינים על היותו של חוסיין שנוי במחלוקת ועל הסיבות בגינן ליסה גולדמן לא אירחה אותו הפעם בארץ. ליסה הבטיחה לכתוב את הסיפור המלא והלא מצונזר מהצד שלה בבלוג שלה במהלך השבוע, כך שמי שמתעניין מוזמן לעקוב. בינתיים אתם יכולים לקרוא ב"הארץ" עוד על דיעותיו השנויות במחלוקת של חוסיין ולראות את המחלוקת עצמה בטוקבקים. מאד קשה לשפוט.

 

בהמשך השבוע נודע לי שבלוגר בכיר ומוכר אחר, הפעם מלבנון, נמצא בארץ בביקור חשאי. הוא מופיע באוניברסיטאות ואפילו מתכוון להתראיין ל"הארץ" בעילום שם אבל ביקש שלא ניתן לינקים אליו, אפילו לא בעברית, כי אסור שיגלו בביירות שהוא כאן, הוא עלול להשפט על בגידה. אומר רק שמדובר באחד הבלוגרים שהיו מראשוני היוזמים של השיח בין ישראלים ללבנוניים במלחמה האחרונה והבלוג שלו היה אחד הנקראים ביותר בזמן המלחמה. הבחור שופע קסם, ידע רב על ישראל ותפיסה חדה מאד לגבי כל מה שקורה כאן. מפגישים אותו הן עם חד"שניקים והן עם מתנחלים ואני לקחתי על עצמי בעיקר להפגיש אותו עם תל אביב, מסעדות טובות, פאבים והחברים שלי שפחות או יותר מייצגים את הישראלי הממוצע (?). הופתענו לשמוע מפיו שבלבנון גם לעשירים אין אינטרנט בבתים כי זה יקר, הם מסתובבים עם לפטופים בבתי קפה עם רשת אלחוטית חינם, ועדיין החיבור לא מספיק מהיר כדי לשרוץ ביו טיוב ומסתמכים המון על מידע כתוב.

 

במהלך השבועיים הללו נחשפתי באמצעות חברים ויד המקרה למעגל שונה לחלוטין בבלוגוספירה הישראלית, של כותבים (בעיקר כותבות, האמת) באנגלית ודוברי אנגלית שפת אם, שפעילים מאד בייצוג של ישראל כלפי חוץ ומקיימים קשרים עם בלוגרים מהעולם הערבי. מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שמבקרים כאן בלוגרים ממדינות אויב בחשאי ושקשרים מעין אלו מתקיימים כל הזמן. אני מסכימה עם האורח המצרי בכנס (נו, עוד לא ראיתם את כתבת הוידיאו שלי?), שהשינוי האמיתי בבלוגים מגיע מכיוון היומיום. אני לא צריכה שבלוגים ידברו על פוליטיקה, זה משעמם טיכו. מה שמעניין באינטרנט זה ההיבט של תקשורת בינאישית, זו היכולת שלי לשוחח עם אנשים ממדינות אויב ולתת להם חלון לתוך היומיום שלי, חלונות כאלו הם שישברו את המידע המעוות שעל בסיסו משסים אותנו אלה באלה. זו הפוליטיקה עצמה ולא דיבורים עליה. מהבחינה הזו האינטרנט בהחלט תורם את תרומתו ועל היומיום הזה אני מאד רוצה לתקשר עם שכנינו במזה"ת.

 

לפיכך, הנני מצטרפת טריה ליוזמה מופלאה שאני רוצה לספר לכם עליה וקיימת מזה חודשיים בלבד: בלוג השכנים הטובים. זהו בלוג שהמחברים בו יהיו מרחבי המזה"ת וכולנו ניצור אותו יחד. חס וחלילה אם תהיה עוד מלחמה באיזור, הבלוג הזה יהפוך לבסיס מאד חשוב עבור כולנו. יש תור אדיר לכותבים מישראל אבל היזמים מעוניינים לאזן תחילה עם כותבים ממדינות האיזור וממדינות שעדיין לא מיוצגות בבלוג. אם יש לכם קשרים כלשהם עם בלוגרים/ות פלסטינים/ות או עמים אחרים במזה"ת שישמחו לכתוב ביוזמה משותפת כזו, אנא הפנו אותם לבלוג.

 

יש משהו מרתק בעיני בעובדה שגבולות פיזיים מפרידים בינינו אך ברוחנו ובשפתנו אנחנו יכולים להיות נוכחים וליצור יחד באותו המרחב. מה שייחודי לבלוג הוא שלכל אחד יש מקום משלו לכל עומק ההתבטאות שלו, מדובר בטקסט אחד שהוא הטלאה של טקסטים וזה מדגים עקרון חשוב.   ובכן, היה לי שבוע דיפלומטי בטירוף. עכשיו חזרה לדוקטורט...

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 15/1/2007 16:18   בקטגוריות בין בלוג למציאות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עינביק. ב-18/1/2007 22:46



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)