לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2007

המהפכה שהבלוגים לא חוללו


עטרה, חוקרת שאני מאד מחבבת מבר אילן, עשתה מחקר על כך שהבלוגים בישראל אינם כבארה"ב. את זה אנחנו יודעים, אבל טוב ששמו את זה בכתב ופרופורציות, אולי עכשיו יפסיקו לשאול אותי שאלות לא רלוונטיות לפני שאני מדברת על הנושא שלי. השימוש במונח מהפכה הוא בעייתי כי שום דבר לא מחולל מהפכות, בוודאי לא בן לילה. מהפכה זו הגדרה לציפיה אנושית רומנטית ובעייתית שלעולם נתאכזב ממנה. האינטרנט הוא מדיום "מהפכני" אבל השינויים שהוא מחולל הם עמוקים, חלקם סמויים והם לטווח ארוך. והבלוגים הם עוד לבנה בחומה הזאת בלבד. אנחנו מתחילים לקלוט עכשיו רק את ניצני משמעות המעבר ללוגיקת רשת, משהו שהתחילו לעבוד עליו בשנות ה-50. עוד לא ראינו ממטר מה האינטרנט עושה לנו אבל באמת, שלא נדבר על בלוגים. אנחנו מתעסקים עם זה בינתיים בהשוואה לפונקציות צרות במציאות שלנו, בדיוק בגלל זה השוואת הבלוגרים לעיתונאים היא בעייתית.

 

במחקרון שעשיתי לאחרונה על הפעילות הפוליטית בבלוגוספירה (לא אוכל לספר לכם יותר מדי עד שיתקבל לפרסום, ואני מכוונת לפרסום בחו"ל אז זה יקח זמן), בחרתי לצמצם את ההגדרות של ההשוואות הללו למשהו יותר ברור. התיאוריה הפונקציונאלית, שהיא התיאוריה הראשונה שהייתה לנו במחקר התקשורת, הגדירה תפקידים שונים במענה על צרכים שונים של בני אדם, שהתקשורת מנסה לענות עליהם וגם בדקה תיפקודים (פונקציות) שונים של התקשורת מבחינת יכולתה למלא את התפקידים הללו. כשהשלכתי את הנושא הזה על הבלוגים שעוסקים בפוליטיקה, לא רק שהמספרים הנמוכים של הבלוגים הללו מדברים בעד עצמם, אלא גם המעטים שכן עושים הולכים לבעס אתכם מאד בשורה התחתונה. מחקר כזה מראה בצורה יעילה מה אפשר ומה אי אפשר לצפות מבלוגים ביחס לתקשורת ממוסדת. באותו מחקר אני טוענת את מה שאני תמיד אומרת לכם, שהפוטנציאל האמיתי של הבלוגים נמדד בקריטריונים של תקשורת בינאישית יותר מאשר תקשורת המונים וגם האפקט הפוליטי המשמעותי שכן צוין, גם במחקר של עטרה בהקשר למלחמת לבנון, שייך לתחום הדיאלוג הבינאישי. 

 

אני כל כך שמחה שאנשים מתחילים לחקור פה, זה יראה כל כך הרבה יותר טוב כשיהיה לי את מי לצטט! לאחרונה קיבלתי ממישהי תזת תואר שני מקסימה על הבלוג כז'אנר ואפרסם קצת ממצאים אחרי שאבקש את רשותה. בקצב הזה אוכל לזוז יותר מהר וללכת יותר עמוק כי לא אצטרך לבסס כל טענה קטנה אחרי שמישהו כבר הראה את זה.

 

נ.ב. נדמה לי ש"פקצות" הפך לסוג של כינוי שדבק בכל ילדה בת 13. צריך מאד מאד להזהר מזה.

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 12/2/2007 10:56   בקטגוריות יומן שדה, בלוגינג כמדיה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כרמל ב-12/2/2007 21:41



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)