לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2007

תשלום לבלוגרים


נראה שתפוז מתכוונים לעמוד בהבטחה שהפריחו לפני מספר חודשים ולשלם לבלוגרים על פי כניסות. לכאורה אין לאף אחד התנגדות לקבל כסף ללא מאמץ. אבל למעשה זהו עוד מסמר בארונה של הכתיבה כמקצוע. הכתיבה ברשת מייצגת גם את הדיבור ורוב היומנים אינם מתיימרים להיות שום דבר מעבר ליומנים וקהילות. זה יהיה מוזר לשלם לבלוגרית פופולארית על פי סטנדרטים של כתיבה מקצועית, רק על העובדה שיש לה הרבה חברים שמתעדכנים בשלומה. וזאת ללא קשר לרמת הכתיבה שלה שיכולה להיות גבוהה מאד. האם זה עלול לייצר תופעה של גיוס קוראים בקרב בלוגרים או יצירת פרובוקציות בתוכן על מנת למשוך כניסות? האם אתם ממליצים לי להפוך את בלוג פרשת השבוע הישן שלי בתפוז לבלוג על סקס ולעשות מיליונים?אני ממש בעד לשלם לבלוגרים שעושים עבודה עיתונאית או כותבים מסות ופרוזה, אבל תשלום לפי רייטינג יוריד אותנו לאשפתות והוא לחלוטין לא רלוונטי לבלוגים אישיים. זוהי עוד דוגמא לתפיסת תופעות הרשת כתופעות של תקשורת המונים בלבד, ללא התייחסות לממד הבינאישי שהוא סוד ההצלחה האמיתי של רוב תופעות ווב 2.

 

המזל של תפוז הוא שהם החליטו לשלם לפי יוניק יוזרס ובסופו של דבר לרוב הבלוגים יש מספר קוראים קבוע, אך מי שמחליט להרוויח כסף על כך, לא יתקשה לבקש מהמון אנשים ללחוץ על הלינק שלו לרגע, לגייס חברים ואף להבטיח להם חלק מהרווחים וכיו"ב. תפוזונים יקרים, זהו צעד מיותר ונמהר שלא עושה חסד עם הבלוגים. שימו לב כמה אנשים חושבים כך גם בסקר של גלובס בנושא (בתוך הכתבה שאליה לינקקתי בהתחלה). אני לא אתפלא אם יהיו בלוגרים שיכולים להרוויח כסף בקלות ועדיין יתרעמו על האפשרות הזו. אם מישהו היה מציע לי כסף על כל נשימה או על כל משפט שאומר במציאות וימצא חן בעיני אנשים, אני לא בטוחה שהייתי רוצה לקחת. כלומר זה מפתה בהתחלה לעשות כסף קל, אבל אחר כך זה מכביד ומטיל שיקולים זרים על ההתנהלות הפשוטה והספונטנית ביותר. מתי תפנימו כבר שאנשים חיים פה ולא כל דבר בחיים מיתרגם לצרכנות ומסחור? "הכל בסוף זה על כסף" זו לוגיקה של עולם הערכים הישן והכלכלה הישנה. עולם ווב 2 והקוד הפתוח הם חלק מתופעה איטית שמואצת בדורנו, של החלפת הבסיס הערכי של החברה. לכן להערכתי התופעה לא תתפוס בטווח הארוך מעבר להייפ ראשוני. נחכה ונראה כי הטווח הארוך ברשת מגיע די מהר.

 

עדכון מאוחר: חברי היקר שי, תפוזון פופולארי ואבי תנועת המחבקים-חינם הישראלית, לא מסכים איתי. אם אני משווה את הבלוג לחיים, לתקשורת הבינאישית ולנוכחות ברחוב, הוא משווה את הבלוגרים לאותם פסלים חיים ואמני רחוב שמשעשעים את ההמונים וזוכים בפרוטות בהתאם (מה שמצדיק את הפער בין תשלום על כתיבה/הופעה מקצועית לתשלום שהוא בבחינת טיפ לאמני רחוב/כתיבה חובבנית). השוואה מעניינת, בייחוד שאני מקבלת את הבלוג כהופעה, זה מושג שחוצה את תקשורת ההמונים והבינאישית גם יחד והמושג התיאורטי המוביל של הדוקטורט שלי בהקשר לכל הממדים שאני מודדת בבלוגים. הוא הצהיר בשיחת בית קפה שהוא לא יעשה דברים במיוחד בשביל כסף אבל לא מזיז לו לקבל את הכסף. כמה אנשים יהיו כמוהו, שהדבר הזה באמת לא ישנה את הבלוג שלהם?  

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 12/2/2007 18:04   בקטגוריות בלוגינג כמדיה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של margi ב-17/2/2007 21:09



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)