לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2004

זמן פסיכובלוגי



את הציטוט הזה העתקתי מהתגובות בבלוג של המלוכסנת יממה וחצי לאחר פרשת נובמבר:


סארס (האתר שלי) , 09:12 24/8/2004:


מה הקטע עם ה"מלוכסנת רחוקה ואמיתית"? זה עוד שאריות תסביכים מנובמבר? רבאק, נובמבר היה לפני כמעט שנה.



(*הערה: אני מביאה דוגמאות נוספות מסוגים אחרים בתגובות תוך כדי שאני נזכרת בהן)


 


המחקר עסק רבות בתחושת הזמן הפסיכולוגי השונה במדיום סינכרוני, כשיושבים כל יום שעות בצ'אט ממש חווים את הסייבר-ספייס כמרחב תודעתי אחר. אבל זה לא קורה בפורומים ולמרבה ההפתעה זה קורה בבלוגים. יומיים מרגישים כמו שנה ושבוע זה הזמן המכסימלי לחזרה לשגרה אחרי כל מריבה פגיעה או פרשייה, לוהטת ככל שתהיה. הבלוגוספירה מתנהגת כמו מדיום סינכרוני מהבחינה הזו למרות ש(תיאורטית, לפחות) אנחנו לא יושבים בתוך הבלוג שלנו כל היום. איך אתם חווים את זה?


 


אחת מתופעות הלוואי של תחושת זמן כזו היא אובדן עניין מהיר בחידושים וגוויעה של אינטראקציות. בחרתי לעסוק בתפיסת הזמן היום, למרות שיש נושאים יותר מעניינים על הפרק כבר, בגלל שאני מרגישה את זה גם בבלוג כאן. יש איזו ירידת מתח אצלכם שמתבטאת גם בפחות השתתפות. דיברתי עם הסנרק שניסה לעשות פעם פרויקט דומה לצרכי סקרנות עצמית על בלוגינג וגם אצלו ההתלהבות גוועה מהר. אני מחפשת את התשובות בתחושת הזמן הפסיכובלוגית שהורגת מהר כל חידוש, אבל בהחלט ייתכן שאני משעממת אתכם ללא קשר או שהמדיום שלא מאפשר להרחיב ולהעמיק מעייף אתכם והקפיצות מנושא לנושא מעצבנות. תרגישו חופשי לבקר ולנווט, המקום הוא גם שלכם.


 


מחר אני טסה ללונדון לשנתיים (ארבעה ימים בזמן ישראל) ואני מאחלת לכולכם חג שמח ושנה של דמיון ליצור את החלומות שלכם ומרחב להגשים אותם. כשאשוב מקווה שיהיה גם עיצוב חדש לשנה החדשה באדיבותה של נל המוכשרת.


 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 13/9/2004 13:38   בקטגוריות מטאבלוגיקה  
63 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פיטר ב-23/12/2004 23:23



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)