לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

הבלוגרים הפוליטיים בישראל משפיעים ועוד איך


אני מצרפת לכם את צילום הוידיאו המלא ללא כל עריכה של הרצאת 21 הדקות שנתתי בכנס האגודה הישראלית לתקשורת אמש. ההרצאה מבוססת על המאמר שכתבתי על הבלוגוספירה הפוליטית ויתפרסם בקרוב, כשאני מדגימה רק על שניים ממקרי המבחן ורק אספקט ספציפי של השפעה על סדר היום. מכיוון שהקובץ ענקי גם אחרי כיווץ שמתי אותו באתר שיתוף הוידיאו היחיד שלא מגביל את הקבצים ל100mb, למי שאי פעם חיפש דבר כזה, גם זה מידע רלוונטי. אם השילוב שלו בפוסט לא יצליח, הנה לינק ישיר.

 

לאחר ההרצאה התקיים דיון ער. כמה מהנוכחים תהו אם הבלוגרים הפוליטיים שלנו הם יותר דומים לעיתונאים או יותר לפעילים פוליטיים. נראה שהם מערבבים פרקטיקות משני הסוגים וזה ביטוי לכך שהמרחב הציבורי והמדיה הפכו כמעט למילים נרדפות, פעילות פוליטית היא היום בעיקר פעילות סימבולית גם כשהיא מתבצעת ברחוב הפיזי ובייחוד כשהיא מכוונת בעיקר לכיסוי במדיה. המדיה כיום היא הרחוב והאינטרנט מקצין זאת כי כולנו מיוצגים ונוכחים שם.

 

בטי בניבנישתי, פעילה חברתית ותיקה שכיום עושה דוקטורט על "העוקץ", שאלה אותי מדוע אני מתעלמת מהעוקץ בכל הניתוחים שלי והביאה מידע על כך שחוק ההסדרים היה על סדר יומם של פעילים חברתיים כבר משנת 2000 וסוקר בחלק מהעיתונות הכלכלית עוד לפני עידן לחץ חברתי. "העוקץ" הוא אתר פוליטי ותיק של קהילת אקטיביסטים סגורה למדי ורק בשנה האחרונה נכנס לשיח הבלוגים ומצוטט באגרגטורים של בלוגים. בטי אמרה לי שהם על וורדפרס עברי אבל אני לא רואה עדות לכך באתר שלהם והם עצמם מכנים את עצמם אתר. זה מדגים את הבעייתיות של ההגדרות בין אתר לבלוג ואנחנו רוצים לצאת מהשיח הטכני על בלוג כז'אנר ולהתייחס לבלוגים כשדה שיח. "העוקץ" יכלל מבחינתי בכל דבר שאומר מעתה אחרי המאמר הזה, כי כיום הוא מצוי באותו שדה שיח שבו הבלוגרים הפוליטיים הרבה יותר קרובים לארגונים חברתיים מאשר לעיתונאים וזה השוני המרכזי בינינו לבין ארה"ב.

 

המושג "הבלוגוספירה הפוליטית בעיברית" התכונן למעשה אחרי בחירות 2006 עם הקמתם של לחץ חברתי עבודה שחורה ומשמר הכנסת וכיום יש לנו מספר בלוגים נוספים כאלו כדוגמת החברים של ג'ורג' וגם העוקץ התחבר לשיח הזה ברשת. מכיוון ש"בלוגוספירה" הוא מונח מבוסס שיח ששואב ממטאפורה אקולוגית ומניח נטילת חלק בשדה שיח זהה וקישוריות, "העוקץ" לא היו חלק מזה מלכתחילה ורק היום אפשר להתחיל לכלול אותם בשיח הזה. מה שהם עושים מתחבר היטב לפרקטיקות של הבלוגים האחרים ולאג'נדה שלהם ולכן הם רק מחזקים את ממצאי.

 

באשר לחוק ההסדרים, אף פעם אין רק גורם אחד לאיזה שהוא מצב אבל השלכות החוק שהיו ידועות רק לקומץ פעילים חברתיים וכוסו בטור כלכלי למביני דבר בלבד, הפכו נחלת הציבור הרחב ומוסגרו מחדש כאקט אנטי דמוקרטי ממדרגה ראשונה השגור בפיו של כל חבר הנוער העובד וזה קרה דווקא בשנה הזו בגלל לחץ חברתי. עובדה שפורום הארגונים החברתיים הלוחמים בחוק הוקם רק בספטמבר 2007. הייתה דחיפה מאד משמעותית לשינוי מסגור שלחץ חברתי אחראים לה והם בהחלט ליבו העירו וגיבו בעקיפין ובמישרין זמזום שכבר היה קיים ברקע. אימוץ לוגו הקמפיין המקוון ע"י הארגונים החברתיים ושימוש בסיפורים כמו בי"ח באשדוד שאותו העלו על סדר היום בלחץ חברתי - הן הוכחות ייחודיות לקשר ולהמשכיות בין הקמפיינים.

 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 14/4/2008 08:43   בקטגוריות אירועים, בלוגינג כמדיה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חוד התער ב-9/5/2008 08:44



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)