לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½3 ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הצצה למחקר הבינ"ל ההשוואתי - פקצות ישראליות וסיניות מול האקרים אמריקאיים ורוסים


שלום לכולם.

 

בפוסט הקודם עדכנתי שיצאתי לפוסט דוקטורט בארה"ב כדי להשתתף במחקר השוואתי על עגות מיוחדות ברשת בראשותה של פרופ' סוזן הרינג, המומחית העולמית לחקר שפה ושיח ברשת, כשאני מייצגת את עגת הפקצות הישראלית. אתם יכולים לצפות בוידיאו מההרצאה הראשונה שפרופ' הרינג נתנה על ממצאי המחקר שלנו.

 

 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 11/8/2012 09:17   בקטגוריות פק3+ת  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הצעות נישואין ב-17/7/2019 18:32
 



תחיית הפקצות, וגם פקצות סיניות, האקרים רוסים וקצת פמיניזם


שלום למי שעוד מסתובב פה. גם אני הייתי בטוחה שמתישהו אוכל להשאיר את הפקצות מאחור ולעבור לנושאי מחקר אחרים, אבל מסתבר שגם הפקצות וגם תופעות אחרות מישראבלוג, הן מעיין בלתי נדלה שאני מוצאת את עצמי חוזרת אליהן מכיוונים שונים. אז נראה לי שהבלוג הזה עוד יתעדכן לו מדי פעם במחקרי ההמשך שלי.

 

מחקר אחד שמתבשל כעת וקשור לישראבלוג קשור למלגה שקיבלתי יחד עם ד"ר עינת לחובר מפרוייקט "נערה" כדי לבדוק את מצבה של האידאולוגיה הפמיניסטית בשיח של נערות. בשנה שעברה ביקשנו מטליק ואילנה להגדיר את יום האישה הבינלאומי כנושא חם ואספנו גם הרבה פוסטים מחוץ לנושא החם וכנראה נעשה זאת גם השנה ב-8.3. הניתוחים הראשוניים שלנו מרתקים אבל אני עוד לא יכולה לומר מילה, מבטיחה לפרסם כשכן....

 

כרגע אני נמצאת בפוסט דוקטורט בארה"ב אצל פרופ' סוזן הרינג שהיא חלוצת חקר השיח ברשת ומתמחה בשפה ומגדר. דרך ההזמנה של סוזן הסתבר לי שהפקצות שלנו היו חלוצות גדולות יותר ממה שחשבתי: כשהיא קראה את הפרק שלי באנגלית על פקצית היא חשבה שזו הפעם הראשונה שיש ברשת שפה מקומית שלמה, עם סגנון עיצובי, טיפוגרפיה, כתיב ונרטיב משלה, שנסובה סביב זהות קבוצתית ספציפית, וזה מאד הלהיב אותה.

 

כשהיא דיברה על זה עם אחרים התחילו לזרום אליה סיפורים שדברים דומים קורים בארצות אחרות אבל עוד אין עליהם מחקר. הידעתם למשל שיש מעין שפה פקצית סינית שהיא מאד ילדותית ונשית ויש בה רמת תחכום אדירה של הסתרת סימניות סיניות אחת בתוך השניה ודברים מדהימים אחרים? השפה הזו מכונה Martian Language כי משהו שהוא יותר מסובך מסינית הוא כנראה ממש חייזרי....

מכיוון אחר, יש קהילה גברית האקרית-פריקית ברוסיה עם חיבה גדולה לקללות יצירתיות ורטוריקה ספרותית שהמציאו לעצמם גם כן מערכת תקשורת וכתיב שונה לחלוטין ברוסית ואשר מכונה Padonki.

בעקבות זאת סוזן הזמינה אותי, יחד עם עוד חוקרוות מסין ומרוסיה לעשות מחקר משותף שמשווה בין התופעות המרתקות הללו, וחידשה מושג בתחום - SILV special internet language varaiety. אז זה מה שאני עושה כאן עכשיו.

 

עד כה פעלתי על פי ההנחה שפקצית היא שפה מתה, נחלת העבר, שרק מיתוסים ושאריות ממנה נותרו בשיח הרשת הישראלי. אבל לאחרונה גיליתי שיש עולמות שלמים לנערות ברשת, כמו קיטה ו-4girls שחלקים מהסגנון הפקצי קמים בהם לתחייה. מי יודע, אולי נועדתי להמשיך עם הפקהציזם עד שזה יהפוך להיות המודל המרכזי של נערה ישראלית בעידן הגלובליזציה....?

 

אני אמשיך לדווח כשיהיה מה.

 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 3/2/2012 15:42   בקטגוריות פק3+ת  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כרמל ב-13/6/2012 01:37
 



חייה ומותה של הפקצה


שלום לכולם. עברו חמישה חודשים מאז הגשתי את הדוקטורט ועדיין לא שמעתי כלום מהאוניברסיטה, השופטים לוקחים לעצמם את הזמן. חשבתי לחכות להערות ולתיקונים לפני שאתחיל לספר לכם מה עשיתי שם בעצם, אבל רצה הגורל ודיברתי ביום עיון באוניברסיטת תל אביב ביום שלישי האחרון, על אחת המסקנות הכי מעניינות לדעתי בדוקטורט שלי, ושעליה לא דיברתי קודם לכן. חשבתם ששמעתם הכל על פקצות? אז לא. כי זה לא בדיוק קשור אליהן. אבל זו מסקנה שמתבססת על מקרה המבחן שלהן כקהילת דיבור שעברה סטריאוטיפיזציה, ניהלה מו"מ לוהט על הייצוגים שלה וסבלה סדרה של ייצוגים של ייצוגים עד שלא ברור כבר אם הן היו אי פעם או שחלמנו חלום (בו חבורת גיקים מהטכניון עמדה מאחורי כל הבלוגים הפיקטיביים שלהן).

מהסיפור הזה אני רוקחת מודל שיכול להסביר מה קורה לזהות שלנו ברשת, אילו מנגנונים פועלים עליה כדי להקצין או להעלים אותה ומה תפקיד המדיה בכל העניין הזה. תודה לליאור זלמנסון שצילם את ההרצאה בוידיאו. אם אין לכם סבלנות לראות הכל למרות שזה לא ארוך, קפצו לדקה 20:28 כדי לשמוע את המודל, שורות המחץ ומילות הסיום של עברי לידר...
נכתב על ידי כרמל וייסמן , 7/5/2010 22:16   בקטגוריות פק3+ת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ט ב-31/8/2010 02:46
 




דפים:  
67,001
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)