לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בלוגרים כמנהיגי דעה


לאחר עשרות שנים של חקר השפעת אמצעי התקשורת והאפקט שלהם על דעת קהל אנחנו עדיין לא מתקרבים לגלות איך זה קורה, כיצד השפעה עובדת. פעם האמינו שאנשים מחקים מה שהם רואים בטלביזיה, מחקים אלימות או הולכים ומצביעים למי שהאיש הקטן בטלביזיה אומר להם. היום אנחנו יודעים שזה קצת יותר מורכב אבל לא ברור ממה, אנחנו יכולים רק לספור ולראות ששיעורי הצבעה עולים או יורדים אבל אנחנו לא יודעים מה גורם לאדם לשנות דעה אם בכלל. בשנות החמישים אליהוא כ"ץ המשיג את מודל הזרימה הדו שלבית וטען שאנשים בסביבתנו הקרובה שאנו מכירים אישית וסומכים על דעתם מתווכים עבורנו את תכני אמצעי התקשורת, מפרשים ועוזרים לנו לגבש דעה על בסיס זה והוא כינה אותם "מנהיגי דעה".


כשהתחילו לדבר על השפעה של בלוגרים זה נהיה קצת יותר מבלבל, כי חלק מהמחקר על בלוגים מנסה לבדוק עד כמה בלוגרים עובדים כמו עיתונאים ואולי גם משפיעים על קוראיהם בצורה דומה להשפעתו של עיתונאי באמצעי תקשורת ממוסד, ואילו חלק אחר של המחקרים בודקים דווקא כיצד בלוגים עובדים כתנועה חברתית באמצעות מודלים של פעולה קולקטיבית ואקטיביזם.

לשם הבנת העניין השתמשתי בהתנסות האתנוגראפית האישית שלי עם קבוצת הבלוגרים שתמכו בדב חנין ועיר לכולנו בבחירות לעיריית ת"א בנובמבר 2008 ומיד אחר כך חלק מאותה קבוצת בלוגרים תמכה בתנועה הירוקה מימד לבחירות הארציות בפברואר 2009. המקרים הללו סיפקו תנאי מעבדה מצוינים שכן הם התרחשו בזה אחר זה תוך זמן קצר, עירבו פחות או יותר את אותה קבוצה של בלוגרים והיה גם קשר בין הפעילים של עיר לכולנו לבין פעילי התנועה הירוקה מימד. בשני המקרים אפשר היה לבודד בבירור את השפעה הבלוגרים מהשפעת אמצעי התקשורת שכן הנרטיבים שלהם היו מאד שונים:

במקרה של דב חנין התקשורת עסקה בעיקר בדה לגיטימציה שלו על רקע אי ציונות בעוד שהבלוגוספירה התאמצה להדגיש את הישגי החקיקה שלו ואת החזון שלו לתל אביב. כשדב חנין הודיע על כוונתו לרוץ לראשות העירייה סקר מהיר הראה שרק   8% מהתל אביבים התכוונו לבחור בו. אותם 34 אחוז שנתנו לו את קולם לבסוף, עשו זאת אפוא כתוצאה מחשיפה לשילוב ייחודי של עבודת אינטרנט ועבודת שטח.

במקרה של התנועה הירוקה מימד התקשורת התייחסה לתנועה כאל חיבור הזוי שאין לו סיכוי להתקרב לכנסת, מבלבל את הבוחרים עם "הירוקים" ואפילו לא טרחו למדוד אותם בסקרים, בעוד שהבלוגרים הדגישו שוב את החזון הפרקטי של פעילי החברה האזרחית, את התקווה של פוליטיקה נקייה ואת הפידבקים והסקרים שהראו כי ייתכן שהתנועה תהיה הפתעת הבחירות. התנועה אכן לא עברה את אחוז החסימה ויש פה מאה משתנים מתערבים אחרים, אבל עדיין הייתה התנועה הקרובה ביותר לאחוז החסימה כשהיא מותירה מאחור תנועות ותיקות שאינן נכנסות לכנסת באופן מסורתי ואת הנס הזה שהתרחש בארבעה חודשים בלבד היא חייבת לאותו שילוב ייחודי של פעילות שטח עם פעילות אינטרנטית.

אז ההשפעה ניכרת במספרים ואנחנו יודעים שאפשר לשייך אותה רק לאינטרנט ולשטח ולא לתקשורת ההמונים שהלכה על נרטיב אחר/התעלמה, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה בלוגר עושה שזה קורה? מהו התהליך של השפעה, אילו פרקטיקות מעורבות בו? זו השאלה ששאלתי את עצמי כשניתחתי את הפעילות שלנו ודיברתי עם הצדדים המעורבים. מצאתי בפעילות הבלוגרים פרקטיקות מעולמות העיתונות והתעמולה כמו גם פרקטיקות של אקטיביסטים ופעילים פוליטיים, ומה שריתק אותי במיוחד היו הממדים שבהם בלוגרים הולכים על טכניקות של השפעה אישית. הם לא תמיד מנסים להשפיע באמצעות סיקור עיתונאי, אלא פעמים רבות פונים לקהל שלהם ברטוריקה של שכנוע אישי וברשימת התפוצה הפנימית מהרהרים במספר הקולות שכל אחד מהם הביא כהישג המרכזי. בלוגרים נמצאים אפוא על התפר שבין עיתונאים לפעילים חברתיים, עושים שימוש בפרקטיקות משני צידי המתרס ואולי אפשר להגדיר אותם כפעילי-סלבריטי שכאלה, פעילים שיש להם ניראות ציבורית וזה שווה קצת יותר מפעיל מתנדב יחיד, זה פעיל שיכול לסחוף אחרים ולכן הוא מייצג קבוצת קולות ולא רק את עצמו - כך בעיני עצמו וכך בעיני הפוליטיקאים שמגייסים את תמיכתו.

המושג מנהיג דעה עלה. שוקי גלילי, ארכיטקט קמפיין התנועה הירוקה מימד ברשת, אפילו כתב בבלוגו ש"בלוגרים הם מאמצים מוקדמים של דעת קהל", והשתמש בטרמינולוגיה מתוך מודל של הפצת חידושים המתייחס בדרך כלל לשכבת מנהיגי הדעה כמאמצים מוקדמים שמשפיעים על אחרים וגורמים להתפשטות של רעיון. עד כאן הכול נשמע הגיוני, פרט לעובדה שמנהיגי דעה חייבים להיות אנשים שאתה מכיר אישית, מהסביבה החברתית שלך. כך לפחות לפי כ"ץ, על בסיס ההנחה שצורת ההשפעה של תקשורת שונה מאד מצורת השפעה אישית. עיתונאי לא יכול להיות מנהיג דעה, סלבריטי לא יכול להיות מנהיג דעה ועל אותו משקל בלוגר לא יכול להיות מנהיג דעה, כי כל הרעיון זה שאתה סומך על מי שאתה מכיר.

אז כאן אני נכנסת ומציעה שאולי בעידן שלנו שבו הגבולות בין תקשורת בינאישית לתקשורת המונים מיטשטשים ותפיסת המרחב משתנה, גם המובן של היכרות אישית משתנה. היכולת לנהל שיחה אישית עם סלבריטאי בטוויטר, או להיחשף לפרטים מחיי היומיום, לדעות האישיות ולתסכולים של פוליטיקאי בבלוג שלו, יוצרת תחושה של קרבה ואותנטיות שאנו מתייחסים אליה בצורה דומה להיכרות אישית. וכך אדם שאיננו מכירים אישית הופך למנהיג הדעה שלנו בנושאים מסוימים, כי אנחנו חשופים להיבטים רבים של חייו ויש בו משהו אמיתי עבורנו, כי הוא מתקשר איתנו ברמה אישית ברשת וכי אנו קוראים ומאמינים שהתשוקה שלו לנושא והעניין שלו בו אמיתי. אז זה בכלל לא משנה אם הוא עיתונאי, בלוגר, או עמית לעבודה, משתנים אחרים כיום הופכים אותו למנהיג דעה והם קשורים לאמון ולאותנטיות נתפסת, לתחושת קרבה/הזדהות וניהול מוניטין וכדומה. ואם אפשר לדבר על קהילה וירטואלית אז בהחלט אפשר לדבר גם על מנהיג דעה ברשת.


ואולי זוהי הצורה שגם התקשורת משפיעה: כשעיתונאים מסוימים הנתפסים כאמינים ואידיאליסטים שדואגים לטובת הציבור ומשתמשים בקולם האישי בכתיבתם/הופעתם, הם משמשים כמנהיגי דעה ואנשים מרגישים אליהם הערכה וקרבה אישית. אולי הכול תמיד היה במונחים של השפעה אישית וקל יותר לראות את זה רק בתקופה שהגבולות מיטשטשים ממילא, שהעיתונאי הופך פוליטיקאי פופולארי מרוב שסמכנו עליו לפעול באמת בנושאים עליהם דיווח. לעומת זאת, היכרות פיזית אינה עוד קריטריון מספק בעידן של מסחור המרחב הציבורי והמרחבים הבינאישיים. גם לחברים הידענים שלך יש אינטרסים, הם מתוגמלים על ידי גופים שונים ולפעמים מועסקים בדיוק בגלל שהם נחשבים למנהיגי דעה, כמרכז חברתי שמסרסר את חבריו באיזה שהוא מודל של שיווק רשתי/רשת חברתית. גם ברמה האישית כיום זה נורא חשוב לנו שהמלצות של חברים יבואו ממקום אמיתי ולא בגלל שהם ירוויחו מזה משהו. מהמקום המעניין הזה מגיעה גם הציפייה מבלוגרים להמליץ על מוצרים באופן אותנטי ולא כי קיבלו אותם במתנה מאיזו חברה מסחרית.

אם נסכם, אני מציעה להגדיר אחרת את מנהיג הדעה. לא משנה אם אנחנו מכירים אותו או לא אלא אם אנחנו תופסים אותו כבעל תשוקה אותנטית לדבר או לא. וזה המשתנה שמייחד גם בלוגרים מעיתונאים ופעילי מפלגות שנתפסים כבעלי אינטרסים ממסדיים מובנים ומוכוונים. סוד ההשפעה של בלוגרים הוא התשוקה האותנטית הבוערת בעצמותיהם ואם אנחנו מעריכים אותם אנחנו נקשיב להם כי הם עומדים מאחורי דבריהם לחלוטין. ובעולם של כל כך הרבה זיוף, משחקים, שוחד, קומבינות ומסכות, אותנטיות נתפסת ופעולה המונעת מתשוקה ותחושת אמת אישית בלבד, מזוהה ומוערכת ואולי אף משפיעה יותר מכל דבר אחר.


כשאין לאדם זמן וחשק ללמוד את כל העובדות, הוא יטה להאמין לבחור כמו לרמן שהיה בישיבות עירייה וניתח את המתרחש מאחורי הקלעים ולמדנו מקריאה בבלוגו שהוא אדם שבאמת אכפת לו ולכן הוא משקיע בכך מזמנו הפרטי ללא תמורה, ואולי גם אנחנו נסמוך על כך ונלך להצביע לדב חנין מתוך בטחון בכך שזה טוב לתל אביב, כי לרמן בדק זאת עבורנו ממקום נטול אינטרסים. ולרמן נתפס כאמיתי, נתפס כאדם כמוני, בניגוד לעיתונאי המונע אולי מאינטרס כלשהו ולא תמיד מורשה לפרסם את פרטי הפרטים של האמת. אז כיום לא חשוב שבאמת נכיר את האדם הזה אלא רק שנתפוס אותו כאדם כמונו והוא יזכה באמוננו.

והנה ההרצאה שנתתי על כך באנגלית בכנס איגוד חוקרי האינטרנט הבינלאומי במילווקי בשבוע שעבר. לא רואים את מצגת השקופיות שלי אבל אפשר להבין את העיקרון.

אני רוצה לבדוק את הנושא הזה של מנהיגי דעה יותר לעומק ולכן ניסיתי לשאול אתכם על כך. לראייה, היחיד שהתחשק לו לענות על השאלות הללו אכן ציין אנשים שהוא לא מכיר ועדיין סומך עליהם משום מה, כמנהיגי דעה.


נכתב על ידי כרמל וייסמן , 23/10/2009 12:41   בקטגוריות בלוגינג כפעולה חברתית, בלוג כקהילה, בלוגינג כמדיה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כרמל ב-26/10/2009 22:49
 



הבלוגרים בבחירות 2009


כמה מילים על מה שקורה בבלוגוספירה בבחירות 2009.  אנחנו יודעים עוד מ-2006 שהבלוגרים הבולטים שלנו (ה-A List כמו שמכנים את זה האמריקאים) הם שמאלנים. במשאל שאורי קציר ערך בזמנו חד"ש הייתה המפלגה השנייה בגודלה בבלוגוספירה. במשאל הנערך בימים אלה בבלוג של קציר, נראה שבעקבות המלחמה בעזה כוחה של חד"ש בבלוגוספירה מתחזק (האם גם בציבור?), אבל הסיפור הבלוגי של הבחירות הללו הוא סיפור אחר לגמרי: הסיפור של התנועה הירוקה מימד.

הסיפור הזה התחיל למעשה באוגוסט 2008, כמה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות בתל אביב, כשצביקה בשור ואיתי נאור החליטו על קמפיין עצמאי מגניב למען דב חנין והקימו את הבלוג סיטי דב, עיצבו לוגו, עשו חולצות וכו'. נוצר סביבם קמפיין ספונטני לחלוטין של הבלוגרים העצמאיים המובילים, ואפילו סחבק עשתה חוג בית עם דב חנין והפיצה וידיאו-בלוג של האירוע. יום לפני הבחירות, עיתונאי המקומונים כתבו שיהיה מעניין לראות האם כל הבאאז הזה בבלוגוספירה מתרחש בתוך בועה או שתהיה לו השפעה כלשהי על הציבור התל אביבי שהולך לקלפי בפועל. ההשפעה הייתה עצומה: 34% מהקולות לדב חנין וחמישה מנדטים לעיר לכולנו. אבל הקרדיט כאן אינו רק לבלוגרים אלא לפעילי השטח. והשילוב הזה של פעילות שטח גיאוגרפית ואינטרנטית, פוליטיקה מאד ישנה ומאד חדשה שדומות מאד בדפוסים האישיים והמרושתים שלהן – זה מה שמעניין – בניגוד לפוליטיקה שמבוססת על תקשורת המונים. יש לציין שבמשך כל אותה תקופה תקשורת ההמונים כמעט ולא סיקרה את החזון של חנין לתל אביב אלא עסקה בעיקר בהתאמתו לראשות העיר על רקע דעותיו הבטחוניות הקיצוניות ואם הוא עומד בשירת התקווה או לא עומד בשירת התקווה....

לפני חודש וקצת, אנשי עיר לכולנו שפעילים גם בתנועה הירוקה-מימד ניגשו לאותם הבלוגרים שיצרו את הבאאז סביב חנין וביקשו להפגיש אותם עם ראשי התנועה הירוקה מימד. חלק נכבד מאותם בלוגרים השתכנעו התלהבו והתגייסו לתמיכה בתנועה החדשה שהפכה לפתע לתנועה המובילה בבלוגוספרה. אני כוללת בכך גם את עצמי, שנכחתי במפגש הזה והפקתי 2 סרטונים מתוכו – אני מזמינה אתכם להכיר את התנועה דרכם:

1. היכרות עם האנשים ושאלות מהותיות (על ירוק ודת, האם עוברים את אחוז החסימה? וכו')

2.  עיקרי החזון והחשיבות לבחירה בתנועה זו (ירוק זה לא זיהום ושבילי אופניים, זה חזון חברתי-חינוכי-סביבתי ארוך טווח שהוא יעד בטחוני ראשון במעלה)

גם התנועה הירוקה-מימד לא מככבת יותר מדי בתקשורת ההמונים אבל חזקה מאד בפעילות שטח בשילוב עם אינטרנט. למעשה הערב אנו הבלוגרים נפגשים עם רון ורבר, מנהל הקמפיין של התנועה הירוקה מימד, לתיאום עמדות בין פעילות האינטרנט לפעילות השטח. האם ההצלחה הזו תחזור על עצמה בקנה מידה ארצי והתנועה הירוקה מימד תהיה ההפתעה של מערכת הבחירות הזו? אני רוצה לקוות שכן, גם למען החזון של מדינת ישראל והחשיבה ארוכת הטווח שהתנועה הזו מביאה וגם למען הצלחת ההשפעה של הבלוגרים. עוד 3 שבועות נדע בדיוק. ואולי ייצא לי מזה עוד מאמר מחקרי. בחודש הבא מתפרסם סוף סוף גיליון מגמות המיוחד לתקשורת בישראל ובו המאמר על עבודה שחורה, לחץ חברתי ומשמר הכנסת, שמים רבים עברו בירקון מאז אבל ככה זה קצב הפרסום האקדמי. וזה עוד נחשב מהיר.

ועוד משהו מעניין שאני חושבת עליו. עד לפני שנתיים-שלוש היה לי עניין מזערי מאד בפוליטיקה ועד היום יש לי סלידה קלה מעסקנות פוליטית. אבל בשנה האחרונה נהייתי ממש חיה פוליטית רק מפעילות בבלוגוספירה, לא יודעת בדיוק איך זה קרה. מחקרים טוענים שהאינטרנט לא מעורר תודעה השתתפותית פוליטית איפה שלא הייתה כזו קודם אבל נדמה לי שפעילות בלוגינג, כזו שהיא על התפר בין עיתונות להשתתפות פוליטית, כן יוצרת בהדרגה תודעה כזו. עובדה, לי זה קרה. וגם לאיתי אשר מ"עבודה שחורה" שהעיד שלא היה פעיל פוליטי עד שלא התחיל לבלוג. ובטח לעוד כמה אנשים. מעניין, לא?

נ.ב. 1. העלתי שאלה בתחרות של ערוץ 2 ויטיוב לבחירות ויש מצב שזכיתי. ייתכן מאד שתראו אותי שואלת את המועמדים לראשות הממשלה בשידור חי מהו החזון שלהם למדינת ישראל, כבר במוצ"ש הזה. אמנם ביוטיוב הם מציגים 3 זוכים אבל אמורים להיות חמישה וקיבלתי מהם מייל הזמנה להופיע במשדר אז אני לא יודעת מה זה אומר, נראה.

נ.ב 2. הבלוג הזה הוא שאלה למבחן (?) בתיכון. מגניב.

 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 28/1/2009 15:04   בקטגוריות בלוגינג כמדיה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של כרמל ב-7/3/2009 13:17
 



הבלוגרים הפוליטיים בישראל משפיעים ועוד איך


אני מצרפת לכם את צילום הוידיאו המלא ללא כל עריכה של הרצאת 21 הדקות שנתתי בכנס האגודה הישראלית לתקשורת אמש. ההרצאה מבוססת על המאמר שכתבתי על הבלוגוספירה הפוליטית ויתפרסם בקרוב, כשאני מדגימה רק על שניים ממקרי המבחן ורק אספקט ספציפי של השפעה על סדר היום. מכיוון שהקובץ ענקי גם אחרי כיווץ שמתי אותו באתר שיתוף הוידיאו היחיד שלא מגביל את הקבצים ל100mb, למי שאי פעם חיפש דבר כזה, גם זה מידע רלוונטי. אם השילוב שלו בפוסט לא יצליח, הנה לינק ישיר.

 

לאחר ההרצאה התקיים דיון ער. כמה מהנוכחים תהו אם הבלוגרים הפוליטיים שלנו הם יותר דומים לעיתונאים או יותר לפעילים פוליטיים. נראה שהם מערבבים פרקטיקות משני הסוגים וזה ביטוי לכך שהמרחב הציבורי והמדיה הפכו כמעט למילים נרדפות, פעילות פוליטית היא היום בעיקר פעילות סימבולית גם כשהיא מתבצעת ברחוב הפיזי ובייחוד כשהיא מכוונת בעיקר לכיסוי במדיה. המדיה כיום היא הרחוב והאינטרנט מקצין זאת כי כולנו מיוצגים ונוכחים שם.

 

בטי בניבנישתי, פעילה חברתית ותיקה שכיום עושה דוקטורט על "העוקץ", שאלה אותי מדוע אני מתעלמת מהעוקץ בכל הניתוחים שלי והביאה מידע על כך שחוק ההסדרים היה על סדר יומם של פעילים חברתיים כבר משנת 2000 וסוקר בחלק מהעיתונות הכלכלית עוד לפני עידן לחץ חברתי. "העוקץ" הוא אתר פוליטי ותיק של קהילת אקטיביסטים סגורה למדי ורק בשנה האחרונה נכנס לשיח הבלוגים ומצוטט באגרגטורים של בלוגים. בטי אמרה לי שהם על וורדפרס עברי אבל אני לא רואה עדות לכך באתר שלהם והם עצמם מכנים את עצמם אתר. זה מדגים את הבעייתיות של ההגדרות בין אתר לבלוג ואנחנו רוצים לצאת מהשיח הטכני על בלוג כז'אנר ולהתייחס לבלוגים כשדה שיח. "העוקץ" יכלל מבחינתי בכל דבר שאומר מעתה אחרי המאמר הזה, כי כיום הוא מצוי באותו שדה שיח שבו הבלוגרים הפוליטיים הרבה יותר קרובים לארגונים חברתיים מאשר לעיתונאים וזה השוני המרכזי בינינו לבין ארה"ב.

 

המושג "הבלוגוספירה הפוליטית בעיברית" התכונן למעשה אחרי בחירות 2006 עם הקמתם של לחץ חברתי עבודה שחורה ומשמר הכנסת וכיום יש לנו מספר בלוגים נוספים כאלו כדוגמת החברים של ג'ורג' וגם העוקץ התחבר לשיח הזה ברשת. מכיוון ש"בלוגוספירה" הוא מונח מבוסס שיח ששואב ממטאפורה אקולוגית ומניח נטילת חלק בשדה שיח זהה וקישוריות, "העוקץ" לא היו חלק מזה מלכתחילה ורק היום אפשר להתחיל לכלול אותם בשיח הזה. מה שהם עושים מתחבר היטב לפרקטיקות של הבלוגים האחרים ולאג'נדה שלהם ולכן הם רק מחזקים את ממצאי.

 

באשר לחוק ההסדרים, אף פעם אין רק גורם אחד לאיזה שהוא מצב אבל השלכות החוק שהיו ידועות רק לקומץ פעילים חברתיים וכוסו בטור כלכלי למביני דבר בלבד, הפכו נחלת הציבור הרחב ומוסגרו מחדש כאקט אנטי דמוקרטי ממדרגה ראשונה השגור בפיו של כל חבר הנוער העובד וזה קרה דווקא בשנה הזו בגלל לחץ חברתי. עובדה שפורום הארגונים החברתיים הלוחמים בחוק הוקם רק בספטמבר 2007. הייתה דחיפה מאד משמעותית לשינוי מסגור שלחץ חברתי אחראים לה והם בהחלט ליבו העירו וגיבו בעקיפין ובמישרין זמזום שכבר היה קיים ברקע. אימוץ לוגו הקמפיין המקוון ע"י הארגונים החברתיים ושימוש בסיפורים כמו בי"ח באשדוד שאותו העלו על סדר היום בלחץ חברתי - הן הוכחות ייחודיות לקשר ולהמשכיות בין הקמפיינים.

 

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 14/4/2008 08:43   בקטגוריות אירועים, בלוגינג כמדיה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חוד התער ב-9/5/2008 08:44
 




דפים:  
67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)