לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2006

פרוייקטים מסתובבים


אחד הדברים היפים שמהווה מאפיין ייחודי לישרא הוא הפרויקטים למיניהם. בשנים האחרונות התקיימו כאן פרויקטים רבים בגדלים שונים שעובדים על העיקרון של "תעביר את זה הלאה" או תתרום את הזווית שלך. הפרויקט החם בימים אלו הוא אולי היפה ביותר שהייתי עדה לו עד כה ושמו "דלתות מסתובבות": לכתוב פוסט מתוך מקום שאולי הייתי בו אם היית בוחר אחרת בנקודה מסוימת בחיים.

 

למתבונן מבחוץ, פרויקטים הם סימן לקיומה של קהילה. פעמים רבות קהילות קמות סביב סיפור משותף וכתבתי פעם על ישרא כקהילה ללא מכנה משותף, אז האם עצם זה שכולנו כותבים את סיפורינו הכול כך שונים, הופך אותנו ליותר מחוברים מאשר כל מי שאין לו בלוג? בפרויקטים רואים את זה בבירור: יש עקרון, מנגנון, וכל אחד תורם את חלקו השונה ומתוך כל השוני דווקא נוצרת חווית האחדות. זה לא הסיפור המשותף שמחבר אלא העיקרון הזהה שמניב סיפורים שונים. בשעה האחרונה קראתי את כל הסיפורים בנושא החם ואולי לראשונה בישרא הרגשתי גם אני קצת בקהילה, רגע של שותפות עם כל מי שבדרך כלל זר לי, סביב זה שכולנו חשבנו באותו הכיוון ואז שיתפנו והשתתפנו בזה.

 

בא לי להשתתף או לפחות להרהר בזה. (כבר השתתפתי בעבר בפרויקט). זה רעיון כל כך מדהים שראוי להחזיק בלוג שלם שכל פוסט בו הוא דלת מסתובבת. בלוג יכול להיות דרך מדהימה לחוות באמצעות כתיבה דברים שלא חווית ודרכים שלא הלכת בהם. אני מסוגלת לדמיין אפילו ספר שכל פרק בו הוא סיפור כזה ורק בהפוך על הפוך הקורא מבין מה כן קרה בחייו של הגיבור. המממ, אני מסוגלת לכתוב ספר/תסריט כזה רק על החיים שלי. יש גם כמובן את תיאורית הכאוס (כמו בסרט אפקט הפרפר) ועקרון אי הוודאות, וצריך להבין שתזוזה אחת יוצרת תגובת שרשרת של שינויים וזה לא נכון להסתכל על זה כמרכיב אחיד. אני אוהבת לחשוב לפעמים גם על השרשרת ולא רק על התוצאות הנראות בחיי. למשל: יש לי 3 זוגות חברים  נשואים באושר ועם ילדים חמודים, שלא היו זוכים להכיר את בני זוגם אם הייתי מגשימה את חלומי לטוס למרכז אמריקה אחרי הצבא. הצלחתי להגיע למכסיקו רק אחרי התואר השני ופגשתי שם את הבחור שמאוחר יותר אכיר את החברים שלו ואשדך להם את החברות שלי ומי יודע מה היה קורה אלמלא זה.

 

אני מאמינה שהאחריות מתחלקת שווה בשווה בינינו לבין אלוהים/היקום: אנחנו עושים את המיטב למלא את משאלות ליבנו אבל גם קשובים לסימני המציאות על דלתות אחרות שנפתחות. מקבלים את האילוצים באהבה ומתוך הבנה שהכול לטובה גם אם לעולם לא נהיה מודעים לכך. אתה בסוף תגיע ליעדך, אבל אולי יש לך תפקידים סמויים בדרך ואולי דרך אחרת לאותה הדלת, פותחת דלתות נוספות שראוי לעבור בהן גם כן, בדרך?

 

אז כן, בא לי לאתר כמה נקודות מפנה גדולות ולשתף בהן.

 

אי קיום

ומה אם בכלל לא הייתי נולדת?

בראשית 1970 אימי התעברה בתזמון לא מתאים. התינוק עמד להיוולד בחורף הקשה של צפון רומניה כשההורים שלי עוד לא קיבלו דירה מהמדינה ועוד לא היה להם גרוש על התחת והם החליטו להפיל. שנה אחר כך, לאבא שלי יש ג'וב מסודר במשרד המשפטים ויש בית נורמאלי ואימא שלי שוב בהיריון, הפעם איתי. העובר הראשון היה בן. אימא חשבה לקרוא לו מיכאל. אני בת יחידה. אם היה לי אח גדול ממני בשנה כל החיים שלי היו אחרים מהיסוד. מצד שני, אימא אומרת שהיא רצתה רק ילד אחד אז אם היו עושים את מיכאל לא היו עושים אותי בכלל...  (אגב, אם ההורים שלי לא היו מחליטים לעלות לישראל כשהייתי בת 6, גורלי יכל להיות דומה לזה של קוקסטה. הראיתי סימני אדיקות קשים בנוער צ'אושסקו בגן).

 

ומה אם הייתי נהרגת בפיגוע בגיל 24?

היה לי סידור באוניברסיטה וסידור בעירייה. אמרתי שהאוטובוס שיבוא ראשון לשם אלך קודם. הגיע ה-26 להר הצופים. שמתי רגל על המדרגה ופתאום התחרטתי. "בעצם אני אסע קודם לעירייה, בטח יהיה שם תור אדיר בארנונה אם אני אבוא רק עוד שעה" התנצלתי בפני שמעון, הנהג הקבוע הנחמד עם העיניים הכחולות. כשהגעתי לעירייה כבר שמעתי שהאוטובוס של שמעון התפוצץ כמה תחנות לפני הקמפוס ליד תיכון רנה קאסן. החלטה בירוקרטית, טיפשית, נוחות של הרגע האחרון, הביאה לכך שאני עדיין פה. יום למחרת אבא שלי החליט שקונים לי אוטו.

 

עליות ומורדות

ומה אם הייתי מתדרדרת להיות לוזרית?

בחטיבת ביניים הייתי מופרעת, זרקתי פעם כיסא על המחנכת ובאיזה ערב הווי השתתפתי במבצע סימום שלה בטיפות חשק. קיבלתי ג' בהתנהגות ולא רצו לקחת אותי לאף תיכון. אפילו לא לתיכון למזכירות!! בסוף אזרתי קצת תושייה והלכתי לתיכון הכי שווה (ברנר) ושיקרתי ליועצת במצח נחושה שבן דוד שלי התאבד ואני בטראומה ואיך שהוא קיבלו אותי לתיכון הזה מבלי לבדוק את הסיפור ההזוי המלא בחורים לוגיים והמשכתי במסלול חיי. אלמלא הייתי בוחרת לשקר או נתפסת על שקר, הייתי נשארת מחוץ למערכת החינוך או באיזה תיכון לילדים בעייתיים. אבא שלי היה בטוח זורק אותי מהבית וייתכן שהייתי מתפתחת להיות לוזרית אדירה. אולי הייתי נשואה היום לאיזה ערס פתח תקוואי עם 3 ילדים וקזינו לא חוקי. בררר... מחשבה מקפיאת דם.

 

ומה אם הייתי עושה בוכטות בזמן הבועה?

את ימי הבועה העליזים העברתי חצי מהצד, בעיתונות ויח"צ שקשורים לחברות הייטק. פעמיים קיבלתי הצעות עבודה בשיווק בתוך חברות מבכירים שהתרשמו ממני ואף רצו לעשות לי רילוקיישן. מי יודע... אבל הפספוס האמיתי היה קצת יותר וירטואלי: בבורסה. היה רגע שבו סטיב בלמר פלט שטות שגרמה לכולם לחשוב שמיקרוסופט הולכת לשלב פיירוול ב-NT ולבטל את הצורך בקיומה של צ'ק פוינט. מניית צ'ק פוינט ירדה ל-14 דולר וידעתי שזה הזמן להסתער על החברה הזאת. היו לי פנטזיות איך אני שמה שם את כל הכסף שיש למשפחה שלי מבלי שהם ידעו. היה לי ברור שזו הזדמנות ולא הבנתי עד כמה. כשמניית צ'ק פוינט התחילה לעלות היא פשוט לא הפסיקה. אנשים נבהלו כשהיא הייתה ב-100 ומכרו אבל היא הגיעה ל-150 ול-300 ועוד אנשים נבהלו ומכרו כי חשבו שלא יהיה יותר מזה והם כבר יכולים ממילא לקנות וילה ברמת אביב. והמניה הגיעה לסביבות ה-500 לפני שהתייצבה. תעשו בעצמכם את החישוב איפה יכולתי להיות היום. שרי אריסון הייתה כנראה החברה הכי טובה שלי והיינו הולכות ביחד לקורסים רוחניים במיאמי ביץ'.

 

ואחרון חביב: קריירה.

כשהחלטתי לעשות דוקטורט הרעיון היה לעשות אותו בחו"ל, איפה שמחקר האינטרנט השווה מתנהל. הייתי בתכתובת עם כמה אוניברסיטאות מובילות וקיבלתי הסכמה עקרונית משרי טורקל האגדית להנחות אותי במסגרת תוכנית מדהימה שמשלבת טכנולוגיה ופילוסופיה ב-MIT. כשהגעתי לפרופ' ברנדה דנט כדי לבקש המלצה, היא העלתה את האפשרות  לעשות את הדוקטורט בירושלים בהנחייתה, אפילו שבכוונתה להיות בחו"ל בעצמה. התחלתי להשתפן מהרעיון של לבלות 4 שנים בארה"ב, זה נראה לי כמות זמן מטורפת בגיל כל כך קריטי כמו 28, ופשוט קיבלתי את ההצעה.

 

עד לפני שנה עוד הייתי עסוקה במחשבות של כמה פשוט היה להיות דוקטור כבר לפני שנתיים, להיות כבר במקום שמפרסם באנגלית בקלות במקומות היוקרתיים ביותר ואולי בכלל לא הייתי חוזרת ואם כן אז עם תקן והכול. אין פה כמעט קורסים נורמאליים על תרבות אינטרנט באוניברסיטאות, כמה יכולתי לעשות כבר בשביל המדינה! אבל אפקט הפרפר היה הורס את כל מה שאני אוהבת בחיי אם הייתי עוזבת. לא הייתי מגיעה ללמוד ראיה אנרגטית או יהדות או קונג פו. אני מפחדת לדמיין את חיי בלי זה וזה חשוב יותר מכל קריירה, החיים האמיתיים התרחשו בזמן ששום דבר משמעותי לא קרה לכאורה. וקריירה תמיד אפשר לעשות. אולי נועדתי לנושא הבלוגים והחיים עשו הכול כדי לעכב אותי בכדי שלא אפספס אותם? אני עוד מתכננת שנה של פוסט דוקטורט בחו"ל וייתכן שהוא יהיה כבר על נושאים שלא יכלו להיות מוקדם יותר. הכול לטובה, כבר אמרנו?

 

אחלה פרויקט, דודה.

 

אה, ודלת מסתובבת קטנה

אם הייתי מספיקה להגיע לשיעור קונגפו הערב, הפוסט הזה לא היה לפניכם.

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 30/10/2006 22:07   בקטגוריות בלוג כקהילה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שי ב-2/11/2006 10:51
 



פקצות, מגדר וטלוויזיה


הלינק הזה הועבר אלי היום פעמיים לאחר שהופיע בבלוג של יובל דרור. התיאור הניטראלי ביותר לקטע הוא שמדובר בפוסט של "בלוג TV" השייך לשתי אחיות בנות 17. מי שהעביר אלי את הלינק כינה את הבנות "פקצות". עד כה התייחסנו לפקצות כז'אנר של בלוגים ונתנו בהן סימנים כתובים, אך לא יכולנו להיות בטוחים אם יש טיפולוגיה כזו במציאות ומה משותף לה ולבלוג הכתוב. אחד הדברים הבולטים שזיכו מישהי במציאות בכינוי פקצה היה בדרך כלל פריט ורוד בולט ואכן בפוסט הוידיאו שלפניכם יש שימוש מכוון בפריטים כאלו, על גבול הקיטש.

 

הפקצות בבלוגים מתאפיינות בשפה ייחודית שכוללת כתיבה כחיתוך דיבור לא סטנדרטי ואכן ניתן לשמוע דיבור כזה בפוסט הוידיאו. למעשה ניכר בו ניסיון לדבר בשפה גבוהה והשילוב יוצר פער סאטירי. מהתרשמות ראשונית לגבי זהותן של כותבות בלוגי פקצות, הסקנו כי מדובר בבנות מישובי פריפריה, לעיתים קרובות ממוצא מזרחי או רוסי, וגם עמדנו על כך שיש קשר סטריאוטיפי (בנוסף לקשר הלשוני) בין הפקצה ל"פריחה" המסורתית יותר. זה בהחלט מעניין לראות כיצד סמלים חזותיים ולשוניים מופיעים הן בכתב והן בוידיאו ועוזרים לייצר את הקטלוג הזה.

 

לפני מספר חודשים הופעתי בכנס שקשור למגדר וגם זכיתי לאחרונה במלגת מחקר שקשורה למחקר פמיניסטי אז כבר שאלו אותי לא פעם בתקופה האחרונה, האם אותן פקצות מדברות על נושאים של נשיות ומעמד האישה. השאלה הזו הצחיקה אותי קצת אבל ניסיתי להשיב עליה ברצינות (מהתרשמות לפחות) ואמרתי שזה יותר מובלע בסמלים ובסיפורים שלהן ויש לחלץ את זה משם אבל מעולם לא נתקלתי בדיון יזום ומודע על הנושא הזה (או ב"נושא לדיון" כלשהו במובן המקובל...). פוסט הוידיאו הזה בהחלט שובר לי את המילה. ואולי עכשיו אתם מבינים למה אני אומרת שסטריאוטיפ מוקצן הוא כבר על גבול החתרני. זה כל כך מוקצן שאנשים בטוחים שזו פארודיה (וזה לא) וזה משרת מטרה חתרנית גם אם הבנות לא כיוונו לכך.

 

אני תופסת בינאריות לא בדימוי של רצף אלא כמבנה מעגלי ש"נעוץ סופו בתחילתו" כמו שאומרים במסכת חגיגה בתלמוד ולכן אנו עדים למצב שבו שני ניגודים קרובים זה לזה מהותית יותר מאשר כל הגוונים שביניהם. ולכן גם הדעות המגדריות המובעות בפוסט קרובות יותר לחתרנות מאשר לאישוש ושיעתוק של סטריאוטיפים נשיים, בגלל הרווח הסאטירי. זה עובד גם הפוך: יוצרי הסדרה "ארצ'י באנקר" קיוו להלחם בגזענות בעזרת סדרה על דמות גזענית אבל בגלל שהדמות היתה מצחיקה היא התחבבה על הצופים ודווקא חיזקה גזענות ועוררה תופעה של חיקוי.

 

רציתי לציין עוד דבר שעולה לי מהפוסט וידיאו הזה לגבי מהו בלוג. כבר התלוננתי על כך שאנחנו עוד לא מבינים את האפשרויות האינטגרטיביות הגלומות בבלוג וכמה שהן יוצרות ז'אנר חדש לגמרי, ולכן אנו עושים לבלוג רדוקציה תמידית כשאנחנו מגדירים אותו באמצעות ז'אנר אחד (עיתונות, יומן אישי וכו'). כמו כן, כבר אמרתי פעם שהבלוג TV של תפוז הוא לא בלוג כי אין בו קיטוע. אז במיי בלוג הטלוויזיוני יש קיטוע, אבל האם זה הופך אותו לבלוג? לבלוג הזה אין ממש זהות עצמאית כי המעטפת שלו והבפנוכו שלו טלוויזיונים להחריד. יצא לכם לראות פעם דקה מתוך "מיי בלוג" בטלוויזיה? לקחתי סיכון מקצועי מדוד פעם וצחקתי נורא מאמירות כמו "אז תשלחו לנו בלוג" או "בואו נראה מה קורה בבלוג". פשוט קחו את המילה בלוג ותגידו אותה באותו מבנה משפט במקום המילים SMS או "כתבנו בפריז". וגם בפוסט וידיאו הזה "נתראה בבלוג הבא" על משקל הפרק הבא או השידור הבא. האם ראיתם פעם בלוגר שכתב "להתראות בפוסט הבא"? הפורמט והשיח טלוויזיונים לגמרי ואין שום משמעות עצמאית למילה בלוג, מלבד היותה מייצגת את ה-input של הצופה.

 

במובן הזה, גם כשמאזין התקשר לרדיו בשנות השישים, זה היה "בלוג". זה מזכיר לי את הדיונים שהיו לפני עשר שנים באקדמיה לגבי אינטראקטיביות: אני זוכרת את הפרצוף המיואש של פרופ' שיזף רפאלי, כשמישהי נאמה שעה באיזה כנס על כך שגם מאזיני הרדיו וכותבי המכתבים למערכת היו "אינטראקטיביים". ושנינו לא יכולנו לשלוף על המקום את התגובה ההולמת המלאה לבעייתיות של זה, שנובעת מרודקציה של תופעה חדשה לאחד ממרכיביה הבולטים תוך השטחה של מרכיביה האחרים שיוצרים את האחרות והחדשנות שלה. לפי סטיוארט הול, בדיוק ככה עובד גם סטריאוטיפ, אגב. וזה רק בגלל שקשה לנו עדיין להבחין כיצד שינוי של רכיב קטן בעוגה יוצר בעצם עוגה אחרת לגמרי.  בשורת האינטרנט היא בין השאר שיעור עצום על אינטגרציה ועל אחרות ושוני ועל אינטגרציה ממקום אחר לגמרי של אחרות ושוני, ללא מחיקה ורדוקציה. משהו בסגנון שעמנואל לוינס מדבר עליו. אבל פה אנחנו כבר גולשים לפילוסופיה ונראה לי שהפואנטה הובנה.

 

אז... להתראות בפוסט הבא. חי חי.

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 27/10/2006 01:13   בקטגוריות פק3+ת  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שיר-דמע ב-1/11/2006 12:50
 



פרסום סמוי בבלוגים: A Twisted idea?


פרסום סמוי, או בשמו המכובס "תוכן שיווקי" הוא הדבר החם ביותר בישראל בשנים האחרונות, בייחוד בהפקות המקור בטלוויזיה. האנשים שכבר למדו להוריד מסך בפני פרסומות עדיין תמימים יחסית לגבי פרסום סמוי. באינטרנט קצב ההתפתחויות מהיר יותר מאשר במדיה אחרים. בקושי עברו כמה שנים מאז המצאת הפופ-אפים המעצבנים אבל אנשים כבר מבינים שגם במדיום הזה צריך להתחכם ולהתנסות גם על הגבול הדק שבין יח"צ לפרסום סמוי. חלוצי העניין מתחילים לשים לב להשפעת הבלוגים. מדי פעם אני רואה בלוגים בבמות מכובדות, שמקדמים כל מני עסקים קטנים באמתלה של פוסט על תחום העניין שלהם. זה קורה אפילו אצלנו ב"רשימות" ודי לחכימא ברמיזה. הבוקר קיבלתי פנייה במייל שלדעתי נשלחה ללא מעט בלוגרים פופולאריים אחרים ואני תוהה לגבי ההיענות אליה. אני מביאה אותה כאן כלשונה:

 

הנושא: כרמל וייסמן- כבלוגרית מובחרת אנחנו רוצים לשתף איתך פעולה

 

שלום רב-  כרמל  מהבלוג הידוע :דוקטור בלוג 

שמי X ואני מייצג חברה העוסקת בשיווק באינטרנט וביחסי ציבור בזירות שיחה באינטרנט. אנחנו מנהלים מספר מותגים ישראליים ובינלאומיים. אנחנו רואים בכותבי בלוגים עיתונאים לכל דבר ועניין. לכל בלוגר עשרות ומאות אלפי קוראים והוא מתפקד היום כ"עיתונאי החדש" וכמנהיג דעה. בזירה המסורתית, עיתונאים מקבלים חדשות לבקרים קומוניקאטים ומוצרים חדשים, על מנת להתנסות בהם ולעדכן את הקוראים שלהם אודותם.

 

באותו אופן, אנו מבקשים לקיים איתך שיתוף פעולה דומה: אנחנו נשלח אליך מידי פעם בפעם קומוניקאטים ומוצרים, ואת תדאגי לספר עליהם לקוראיך. לא לא, אין לנו עניין להתערב בתוכן. אנחנו באמת רוצים שתבחני את הדברים ותכתבי עליהם ככל העולה על רוחך.

 

העבודה מול בלוגרים כמוך, היא חדשנית בעולם ובארץ בפרט. אנחנו מאמינים שבמידה ופעילות מסוג זה תצלח ותתפתח,  נצליח – ביחד איתך - לנסח שיטות תגמול לבלוגרים ולהעצים את הבלוג, חשיבותו ותכניו. (הרי בסופו של דבר את רוצה להשאיר את הקוראים שלך מעודכנים, בדיוק כפי שעושה זאת העיתונאי מידי בוקר כשהוא בודק מיילים או רץ לפקס).

 

כפיילוט, אנחנו מעוניינים לשלוח אליך חבילת מוצרי טיפוח ופינוק של מותג ידוע (לא דוגמיות!). על מנת לעשות כן, אנחנו מעוניינים בהסכמתך לקחת חלק בפיילוט וכן את הכתובת המדויקת למשלוח המוצרים. ערכת הטיפוח תגיע אליך בדואר רשום, בליווי מידע על המוצרים. כל שעליך לעשות, יהיה להתנסות במוצרים ולכתוב עליהם כל מה שבא לך. כן כן, ממש כל מה שבא לך.

 

בשלב הראשון, נא השיבי למייל זה וכתבי לנו אם יש נכונות מצידך לקחת חלק בפרויקט הזה ולמסור לנו את הכתובת למשלוח החבילה וכן את פרטי התקשרות נוספים איתך, ככל שאת מעוניינת לתת אותם.

 

על המכתב חתומה חברת Twisted. בחירה מעניינת לשם.

 

 

 

אז ככה: מצד אחד אני שמחה בשמחתו של עולם הבלוגים שהוא מתחיל לקבל איזו שהיא הכרה מיינסטרימית כמשהו בעל ערך. אמנם ערך מפוקפק כרגע, שמשעתק את כל מה שמושחת בעולם העיתונאי בנושא הזה, אבל גם זו התחלה. אני רואה גם את הפן החתרני בזה שלא רק כתבי צרכנות יצ'פרו את ילדיהם בצעצועים אלא שגם מרגי, נניח, תקבל אספקת קוסמטיקה חינם רק כדי שהיא תוכל לשלב מותגים בין צלמיותיה המשעשעות ועשרות ילדות ירוצו לקנות את זה, תיאורטית.  

 

מצד שני, אתם מכירים את עמדתי בסוגיית "בלוגרים כעיתונאים". הפן העיתונאי של הבלוגים הוא זניח וקוראי האינטרנט כל כך חדי אבחנה שהם מיד מזהים שביב טוקבק של יח"צ. ייתכן שלא יהיה אכפת להם לקרוא תיאורי הכנה לדייט של הדודה או של אריאלה רביב משובצי שמות מותגים, רק בשביל הבידור. ויתכן גם ששיתוף פעולה כזה יפגע קשות בבלוגר/ית ובז'אנר הבלוג שמצליח לא מעט בשל הניקיון והאותנטיות המיוחסים לו. אני חוזרת ואומרת: מה שאנשים עוד לא מבינים זה שאנשים מנהלים פה חיים, לא עיתונות. גם בחיים אנחנו מעדיפים עצות של חברות מפה לאוזן לגבי מוצרים ובנישה הזו אפשר באמת להצליח אם מטפלים בזה נכון. אבל יש גם תהום די גדולה ליפול לתוכה והדבר יכול לחזור כבומרנג לבלוגר ולמדיום. 

 

מיותר לציין שאין לי שום כוונה לשתף פעולה עם העניין, ולא רק בגלל שזה בלוג על הדוקטורט שלי ולא על חפיפת שיער. אשמח לשמוע אם קיבלתם הצעות דומות, מה אתם מתכוונים לעשות, מה דעתכם על העניין ומה לדעתכם המשמעות של זה עבור בלוגים ובלוגרים.

 

סוגיה מעניינת מכיוון אחר: באיזו מידה יכול להיווצר ניגוד אינטרסים בין מפרסמים של נענע, הבעלים החדשים, לבין המפרסמים שיקודמו באופן סמוי בבלוגים? אמא אילנה, אשמח לשמוע את דעתך.

 

עדכון: רן רימון ושירה חורש כתבו עלינו בגלובס; אני כתבתי על זה בבלוג של ווינט

עדכון 2: מסתבר שלא מעט בלוגריות קיבלו את הפניה ומאז שהשמועה נפוצה, המנכ"ל אלון מוליאן מעדכן שחברת טוויסטד מוצפת במאות פניות לכתוב תמורת מוצרים. מסקרן מאד לאן כל הסיפור הזה יזרום. פתאום כל הבלוגריות יחפפו באותו שמפו ויתפעלו ממנו... זה יעשה משהו?

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 9/10/2006 12:25   בקטגוריות בלוגינג כמדיה, אתיקה  
112 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   14 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ענבר ג. ב-24/10/2006 18:14
 



לדף הבא
דפים:  

67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)