לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הועדה לביקורת המדינה


ועדה פרטית של אדם אחד לביקורת כל דבר ודבר במדינה הזו.

Avatarכינוי:  אקדח קפצונים

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2008

מופז או לבני?


0.
כשאהוד ברק התחיל לדבר בגנות ציפי לבני ובעד שאול מופז כמי שבעל ניסיון, זה התניע אצלי מחשבה: מי לדעתי מתאים יותר לראשות קדימה?

1.
אם קדימה היתה נשארת בחסות אריאל שרון, יש שאולי הייתי מצביע לה ולא לליכוד. היו לי רגשות מעורבים באשר להתנתקות, אבל בכל אופן הערכתי מאד את שרון והאמנתי בו. כשאהוד אולמרט תפס את מקומו בראשות המפלגה, הייתי בטוח שביבי עולה לשלטון ולקדימה אין סיכוי. מי יבחר בקדימה בלי שרון? בסוף כמובן התבדתי, וכהונתו של אולמרט היתה הרעה ביותר שהיתה למדינה בכל שנות קיומי.

2.
נכון לעכשיו, אני לא מרוצה גם ממופז וגם מלבני, ומרבית הסיכוים שאצביע בבחירות הבאות לליכוד, למרות שברק מסתמן כמועמד מענין מאד. הסיבה שאני לא מרוצה מלבני היא פשוט שאני לא בוטח בה שתשמור על אחדות המדינה והטריטוריה שלה, ובהזדמנות הראשונה לדעתי היא תמכור חצי מהאדמות שלנו, ביחוד בבירה ירושלים, רק בתמורה לאיזה שלום ארעי על חתיכת נייר שאמורה לחייב פראים שאפילו לא מסוגלים לשמור על רגיעה ברצועת עזה.
מאידך, מופז הוא אמנם איש ימני כטוב בעיני, אבל הוא מצטייר בעיני כאיש קומבינות וחסר כריזמה אמיתית. איש שהולך עם הראש בקיר כשצריך, וגם כשלא צריך. בחלוף הימים שאחרי מלחמת לבנון השניה, היה נוח למופז לשלוח אצבע מאשימה כלפי המנהיגות שסירבה להצעת פריסת הכוחות שלו. הוא לא עשה בדק בית מדוע לא התעקש שישמעו בהנהגה לאיש ניסיון ואיש שטח. זאת כנראה המעלה הרמה ביותר שמצטיירת מדיוקנו של מופז, כפי שגם ברק הצביע עליה: הוא איש עם ניסיון צבאי. הוא יכול להנהיג את הצבא שלנו בעת מלחמה אפשרית בהחלט עם צבאות ערב שונים. אלא שמקומו של מנהיג צבאי אינו בראשות הממשלה, אלא בראשות הביטחון.

3.
קל להבחין שאני נוטה להעדיף את מופז לראשות קדימה, אבל לא את קדימה בראשות הממשלה. ביבי שכרגע שוקט ולא מתלהם מדי, הותיר עלי חותם באופוזיציה בשנים האחרונות, חותם גדול יותר בממשלת שרון, וחותם עצום כשר אוצר. האמת שאני גם לא בטוח שהוא מתאים לנהל את המדינה, בעיקר בגלל האופי ה'נסתדר' שלו. לכן אני נוטה בזמן האחרון מעט לברק, שמראה שהוא לא שמאלני-קיצוני כפי שהיה בפעם הקודמת שהיה בראשות המדינה.

נ.ב. רציתי לשים גם תמונות של מופז ושל ברק, אבל לא מצאתי כאלו עם רישיון חופשי. עמכם הסליחה.

photo cc-by-sa, john klinger
נכתב על ידי אקדח קפצונים , 14/8/2008 00:05   בקטגוריות פוליטיקה, בחירות, מדינה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: ביקורת בלוגים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאקדח קפצונים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אקדח קפצונים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)