לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הועדה לביקורת המדינה


ועדה פרטית של אדם אחד לביקורת כל דבר ודבר במדינה הזו.

Avatarכינוי:  אקדח קפצונים

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ראיתי היום את "ואלס עם באשיר"


0.
כבר חודשיים שהסרט "ואלס עם באשיר" נמצא באקרנים ועדין לא הזדמן לי לראות אותו. אז היום הגעתי עד לדיזנגוף בתל אביב כדי לצפות בו בקולנוע לב.
הגעתי אליו עם תחושות מעורבות. כל המבקרים השמאלנים כמובן שסגדו לסרט, וזה הצביע בעיני רק על דבר אחד: סרט מתנכל לצה"ל.
אני לא אוהב שמתנכלים לצה"ל. אני גם לא אוהב שמטאטים דברים מתחת לשטיח, אבל כשמשהו נעשה בלי הכרה ובלי דין וחשבון לאף אחד, ופשוט נכנס בגוף ככל שיוכל - כמו שעושים עמותת בצלם וכל מיני חרטות אחרות - אני ממש מתרגז. יש דרך לתת ביקורת.

1.
ככה הגעתי לסרט, עם דעה קדומה שאני לא הולך להתלהב ממנו. נכנסתי לאולם שבמפתיע היה מלא למדי (אפילו שמימדיו היו קטנים יחסית, אבל עדין גדולים מהאולמות הקטנים של סינמטק ת"א) וצפיתי בסרט.

2.
מדובר בסרט מרתק. פשוט מרתק. וגם בכל פעם שאתה רוצה לכעוס עליו שהוא מציג את צה"ל בתור צבא דורסני וחסר רחמים, הוא ממתין שלוש שניות כדי לאפשר לך לעכל ולכעוס עליו - ואז מציג לך את הצד השני של המטבע. אומר לך שאולי צה"ל הוא לא באמת כזה, אולי הערבים אשמים. או שאולי הסתכלת על מה שהועבר לך בדרך מסוימת, אבל הנה לך עוד דרך להסתכל על זה.
אני רק כועס על הצורה שבה הסרט הסתיים. היתה חסרה לי סגירת מעגל מושלמת עם מה שמעסיק את הבמאי, ארי פולמן, במשך כל הסרט. במקום זה, הסרט מנסה לזעזע ברגעיו האחרונים ובזאת הוא נחתם. מעניק תחושה של חוסר.

3.
ובכל זאת, מומלץ בחום.
נכתב על ידי אקדח קפצונים , 15/8/2008 17:02   בקטגוריות פוליטיקה, ערבים, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הדחה בלבד למג"ד השקרן


0.
הירי, מתוך הקליפארגון בצלם עשה פיאסקו תקשורתי ענק לכבוד אירוע שנוגד את חוקי ורוח צה"ל, כשהפיץ לעיתונים ולאינטרנט קטע וידאו בו מצולם חייל יורה בפלשתיני כפות באזיקים. ארגון בצלם אוהב מאד לעשות פרובוקציות בתקשורת כדי לעורר הד ציבורי אנטי צה"לי, אך הפעם הטענה שלו היתה מוצדקת. פלשתיני שכבר עצור, נורה מטווח אפס ברגלו - ולמרות ש"כולה" נפצע בבוהן שלו, עדין חמור הוא המעשה.

1.
בחקירת המשטרה הצבאית שנפתחה למקרה, האשים החייל היורה את המג"ד שלו בנתינת הפקודה, וטען שהוא רק מבצע פקודות (מזכיר לכם משהו? כמה נורא לשמוע חייל צה"ל ישראלי אומר דברים כאלו?!). מה שיותר חמור הוא שהמג"ד, סגן אלוף עמרי, ניסה להפיל את האשמה על החייל בחזרה וטען שלא נתן כזו הוראה מעולם. בדיקת פוליגרף מצאה שהוא משקר. חייל נוסף גם העיד ששמע אותו נותן את הפקודה.

2.
בסופו של דבר נותר למג"ד רק להודות. גם פוליגרף, וגם שתי עדויות מפקודיו - מה הוא עוד יכול לעשות? אז הוא הודה.

3.
זהו מפקד גדוד בצה"ל. מי שסיים הכשרה פיקודית ראשונית, עבר לקורס קצינים, משם לקורס מפקדי פלוגות, ואז לקורס מפקדי גדוד. סא"ל בדרגתו כאמור - אתם יודעים כמה שנים אלו בצבא?
קצין שכזה הוא המודל של רבים ממפקדי הצבא שלנו היום: אין לחיילים על מי לסמוך, אין להם ממי לשאוב השראה, ובהזדמנות הראשונה שיקבלו הבכירים מהם - הם ידפקו את פקודיהם וישליכו אותם אל גוב האריות להתמודד באמצעות כפות ידיהם החשופות בלבד. המעשה הוא חמור, אבל למזלנו הנזק הפיסי שנגרם אינו כביר. אני גם לא מרחם מדי על הפלשתיני, שהרי כנראה היתה סיבה שהוא מלכתחילה נעצר, אבל אין ספק בליבי שהמעשה שנעשה אסור שהיה קורה ובכלל לא צריך היה לקרות.

4.
כשהאנשים מעליך משתמשים בך אך ורק ככלי ומלבד לעשות את העבודה השחורה (הרי יכול היה המג"ד לירות בו בעצמו) הם גם יטילו עליך את האשמה במעשיהם מבלי לחשוב פעמיים - מה זה אומר על הארגון הזה? לאן הולך הצבא שלנו אם זה כל אדם למען עצמו? על אחוות לוחמים לא שמעו בגדוד 71 של השיריון. ומכל החיילות, דווקא על שיריון מדובר. אלו שיכולים לשבת ימים שלמים יחד בתוך טנק צפוף כשכל אחד תלוי באחר.

5.
כעת הגיע העדכון שהמג"ד הזה יקבל עונש קל כל כך, שעל הקשה ממנו הוא החליט בעצמו ככל הנראה. המג"ד יעזוב את תפקידו, ולא יוכל יותר לשרת בתפקיד פיקודי לצה"ל (ועם זאת, יוכל להמשיך לשרת בצה"ל).
רק מעצם הדוגמה האישית, הייתי הופך את הקצין לשעיר לעזאזל ודוגמה מצוינת לבאים בתור: אין תקוה לשקר. הכל נחשף, ובהתאם יהיה גם עונש למי שניסה לתמרן את המערכת.
אבל בצבא שלנו, הכל קומבינות.

התמונה מתוך קטע הוידאו; באדיבות בצלם.


נכתב על ידי אקדח קפצונים , 6/8/2008 20:26   בקטגוריות ערבים, מדינה, צבא  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



למה לגזור על מחבלים את העונש המגיע להם?


0.
האגודה לזכויות האזרח לא ממש עוזרת ועזרה לזכויות הבסיסיות של אזרחיה לחופש הביטוי והזכות לפרטיות בחוקים כמו חוק הטוקבקים לשעבר, וחוק צנזורת האינטרנט (צנזור אתרי פורנו). הם גם "פנו" לשר המשפטים כדי למנוע את כניסתו של החוק למאגר הביומטרי בישראל, אבל מעבר לכך? נו, מה? היום הם פרסמו שזה מסוכן לעיתונות.

1.
למען הפלשתינים יודעת האגודה לפנות לבג"ץ ולמנוע את מתן גזר דין המוות למחבלים שנמלטו לאויבת שלהם - ישראל - כדי למנוע את הירצחם על ידי חברים מחבלים שלהם... לשעבר.

2.
מפקד המחבלים שנמלטו לארץ, אחמד חילס, כבר הצהיר שחבריו המחבלים בעזה שדחקו אותו אל ידיה החמות של האויבת ישראל ישליט טרור ("חמאס יודע שהוא ישלם מחיר על הדם שנשפך") בעזה.

3.
למה לא לתת למחבלים להרוג האחד את השני? מה רע בזה? זה לא שהקומרדים שרצו עם החצאיות שלהם בידיהם הישר למגן היהודי מטיל המורא הם אנשים נחמדים ממש. עד לא מזמן לא היתה להם בעיה לשלוח על תושבי המדינה שלנו קסאמים ולנסות להרוג אותנו...

4.
האם במקרה הזה, האימרה: האויב של האויב שלי הוא ידידי - תקפה?
לקטע המלא...
נכתב על ידי אקדח קפצונים , 5/8/2008 19:11   בקטגוריות מדינה, ערבים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: ביקורת בלוגים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאקדח קפצונים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אקדח קפצונים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)