לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אמאל'א


יש בזה יופי
Avatarכינוי: 

בת: 55





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

3/2013

אני רוצה שעכשיו.


אני רוצה שעכשיו יהיה לי טוב ומעניין ושאראה לאן אני הולכת ואאמין בזה.

 

אתם מכירים את זה שאתם חוזרים על מילה שוב ושוב ושוב והיא מאבדת את המשמעות? אני חושבת שזה מה שקורה שעושים אותו דבר שוב ושוב. הטעם נעלם. הסקרנות הפנימית הבסיסית שגרמה לי לא להפסיק לחשוב על שאלה ואיך לפתור אותה הלכה לי לאיבוד. פתרתי, חלקית אומנם, אבל עשיתי ופתרתי, יש לי עכשיו תמונה בראש של איך דברים עובדים ברשתות בקרה גנטיות. היא בטוח לא נכונה לגמרי, אבל אני לא מצליחה להסתקרן מהשאלות האלו יותר. יכול להיות שאחרי כמה שנים טובות בתחום אנחנו כל כך מתרגלים להשלים את הפערים בהבנה בקווים דימיוניים, שאנחנו מפסיקים לראות את הפערים, לא מסוגלים לראות את השאלות. אולי זה זמן טוב להמשיך הלאה. ללמוד מערכת חדשה ולראות בצורה ברורה את השאלות. להסתקרן, להיות מאותגרת. לא לדעת. לחפש. להיות צמאה ורעבה מחדש.

 

התחלתי להתעניין בביולוגיה כשנכנסתי להריון עם ירדן ב-1999. לא הבנתי איך מתא אחד עגול נוצר עובר עם שלושה צירים ראשיים, וזה לא עזב אותי. חמש שנים מאוחר יותר הובלתי את עצמי למעבדה לביולוגיה התפחותית והתחלתי לחקור את הנושא. להרצאה שאני מעבירה היום קוראים: "שבירת סימטריה, יצירת צירים ראשיים ותבניות במרחב ובזמן בעובר של קיפוד ים.". בעבודה שלי תרמתי להבנה של התהליכים האלו ואם הייתי מסוגלת לזה, הייתי מרגישה סיפוק בקשר לזה. אבל סיפוקים ארוכי טווח ושביעות רצון לא מקומית, הם לא אני. כשאבא שלי חלה ב-2008 התחלתי לחשוב על סרטן ומאז המחשבות האלו כל הזמן ברקע. אותן תוכניות שעובדות נכון כדי לבנות עובר משתבשות ויוצרות גידול. שיבוש באותם חלבונים שמתקשרים ומבקרים ביטוי גנים במצב נורמלי, גורם לגידולים ליצור כלי דם שמזינים אותם ומאפשרים להם לצמוח. התהליך של יציאת תא מריקמה, ונדידה שלו למקומות אחרים קורה המון בהתפתחות נורמלית, כדי ליצור איברים חדשים. אותו תהליך קורה בגידולים ועוזר לתאים הסרטניים להתפשט וליצור גרורות. התפתחות עוברית היא המצב הנורמלי והנכון שהשיבוש שלו מאפשר לגידולים לצמוח. ככה לפחות נראה לי והגיע הזמן שאבדוק איך אני יכולה לחקור את הקשר בצורה מעשית. כי אני צריכה אתגר להאמין בו ולהתאמץ בשבילו. המערכת שלי, כמה שמעניינת אובייקיטיבית, פחות מרגשת אותי היום בפני עצמה. אני רוצה להעזר בה ובידע שלי כדי להבין מערכות אחרות ולבדוק את הקשר בעצמי, עם הדגים כשהם יבואו. והם יבואו.

 

לא עכשיו, אבל אני רוצה להתחיל ללכת לשם.

נכתב על ידי , 8/3/2013 10:21  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאל'א ב-11/3/2013 09:22



117,981
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמאל'א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמאל'א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)