לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אמאל'א


יש בזה יופי
Avatarכינוי: 

בת: 55





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

9/2015

כנס הקיפודים השנתי


ביום שני אטוס לכנס הקיפודים השנתי ואני בעיצומן של ההכנות. בזכות הקומיקס האלמותי של ירדן אני מקפידה לבקש מממיע לעבור על ההרצאה שלי ולהציע תיקונים. אפילו כשהוא כועס עלי הוא עושה את ועוזר לי מאוד. הוא כועס עלי כי אתמול התפרצתי עליו על משהו זעום שלא היה צריך להגיד. התפרצתי עליו כי הייתי מאוד לחוצה מההרצאה ומהנסיעה הקרובה. אני די בטוחה שאפשר לחבר את הנקודות על המעגל הזה בכיווניות אחרת, יותר חיובית, אבל במצבי לחץ שכשאלו אני נוטה ליפול לברירת המחדל העצבנית.

 

בשבוע שעבר רבתי עם פוסט-דוק במעבדה וזה מאוד העציב אותי. חכיתי כמה ימים וכתבתי לו מכתב שמשחרר אותו ממחויבות אלי, אלא אם כן, הוא רוצה להמשיך לעבוד על המאמר. לשמחתי הוא אמר שהוא מעוניין והאבק ירד, והצלחנו לדבר שוב כקוליגות שעוזרים אחד לשני ולא נלחמים זה בזה. הוא עשה עבודה מאוד יפה שצריכה עכשיו את הפוש האחרון להמריא ולזרוח, ואני לא רוצה לעשות את זה במקומו, זה שלו, זה מגיע לו. 

 

בארוחה אצל המשפחה של הרב המקומי הוא דיבר איתנו על גבהות הלב שמגיעה עם השררה והכח. לדוגמא הוא נתן שתי נשים בישוב שקיבלו על עצמן לנהל בית ספר בשנה האחרונה ועכשיו שתיהן מתגרשות. זה הידהד אצלי. התפקיד והכח המסויים שיש בו משפיע עלי, זה ברור לי. גם הלחץ הגדול בו אני נמצאת משפיע עלי. בלי משים, ההתייחסות שלי לעצמי ולאחרים משתנה משהו. ממיע קורא ספר על משה ועל ההגעה לארץ ועל הסכנה שיש בהצלחה. איך משה ניסה להנחות את בני ישראל להצליח בלי להכשל מוסרית. לזכור את הגודל האמיתי שלי תמיד, שהוא לא משתנה לא משנה בנקודת היחוס. לזכור את התרומה הגדולה של אנשים למחקר שלי וכמה התוצאות הן בעצם שלם העולה על חלקיו, ואני רק חלק קטן, לפעמים הדבק, לפעמים הדחיפה, לפעמים ההתחלה, לפעמים קו הסיום. אבל בכל מקרה, רק חלק.

 

החיבור לאלוהים עוזר במקומות האלו. במקומות של פחד גדול, של אובדן וגם של הצלחה. לזכור שאנחנו לא לבד, שאנחנו לא אלוהים, שאנחנו תמיד חלק ממשהו גדול מאיתנו, צינור, ולא המים עצמם. ומהם המים? המים הם האמת, האנרגיה, חיבור האינטיליגציה והאינטואיציות של הרבה אנשים. הרב גם דיבר על שמחת בית השואבה, ועל היום בו שמו מים על המזבח ולא יין. הוא אמר שיין משמח לב איש, אבל ביום של שמחה אמיתית, אפשר להיות שמח גם ממים, שמחה פנימית שלא תלויה בדבר. אני חושבת שהשמחה היא השמחה של הביחד, של אנשים שמחים וחוגגים יחדיו. זה גם מה שמרגש בבית הכנסת, התפילה הקולקטיבית והכוונה. 

 

אלוהים מבחינתי הוא לא האל אליו מתפללים בבית הכנסת, לא אל שמתחנפים אליו ומבקשים ממנו בקשות ונקמה. אלוהים נמצא ברגעים בהם אני מרימה את הראש ומבחינה בעולם שסובב אותי וכמה מורכב, יחודי ומיוחד. הוא מה שמזכיר לי את הגודל הנכון שלי, לא משאיר אותי לבד, ומחבר את העולם שבפנים לזה שבחוץ. 

 

זה היה אמור להיות קטע קצרצר ושיטחי על הלחץ לפני הנסיעה לכנס. התרחב לי.

 

מועדים לשמחה! 

 

נכתב על ידי , 29/9/2015 22:08  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאל'א ב-3/10/2015 13:32
 



אדון הסליחות


שומעת את המופע המקסים של דויד דאור ברדיו, אדון הסליחות מתנגן בעוז. הבעיה עם דויד דאור שהוא שר כל כך יפה שכל האורחים שלו נשמעים פחות טוב לידו...


 


כל הבוקר ניקינו וסידרנו את הבית ובישלנו גם. אני עדיין מזיעה ועוד מעט אלך להתקלח. 


 


יום כיפור נכנס. המדינה עוצרת לאיטה.תנועת הרכבות והמכוניות נפסקה כבר. 


 


חטאנו לפניך רחם עלינו.


 


משהו קורה לאנשים אחרי גיל 40. לאו דווקא משבר, אבל בדיקה מחודשת של החיים. בסך הכל, זה טוב.


 


הצלחתי למצוא מה להגיד בתחילת ההרצאה שלי בכנס המתקרב של הקיפודים.


 


"בארבעת השנים מאז שעזבתי את המעבדה של הבוס, עשיתי את כל מה שהוא אמר לי לא לעשות: הלכתי אחרי כל הרינג אדום שחלף בדרכי, השתמשתי במודלים מתמטיים פשוטים ואינטואיטיביים, מדדתי שגיאות, אפילו שגיאות טכניות, השתמשתי בסטטיסטיקה, ונהנתי מכל רגע. עיצה אחת שהוא נתן לי קיימתית באדיקות: FOLLOW YOUR NOSE. ואולי בגלל זה, למרות שעשיתי בדיוק מה שהוא אמר לי לא לעשות, הרוח שלו נמצאת בכל דבר טוב שעשיתי. תודה רבה בוס!"


 


גם אמיתי, גם מכבד וגם מעריך את התרומה שלו לחיי. אני מרגישה טוב עם זה.


 


שידורי הרדיו הסתיימו. יום כיפור נכנס.


 


גמר חתימה טובה לכולכם! בהרבה אהבה ממני. חיבוק של הסוררת


 

נכתב על ידי , 22/9/2015 16:00  
הקטע משוייך לנושא החם: סליחות
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאלא ב-29/9/2015 18:54
 



שנה טובה!


לא כל פוסט חייב להיות יום לימודים ארוך, נכון?

 

אז שנה טובה ומתוקה לכולכם חברים יקרים שלי. בריאות, שמחה, צמיחה, בריאות, אהבה, הנאה, בריאות, הרחבת אופקים ובריאות כבר אמרתי? 

 

חיבוק של הסוררת

 

שיהיה רגיל ושנדע להעריך כמה לא רגיל זה.

נכתב על ידי , 15/9/2015 18:51  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאל'א ב-22/9/2015 16:00
 



לדף הבא
דפים:  

117,981
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמאל'א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמאל'א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)