מדען אחד ישב ועבד, כשלפתע ניגש אליו בנו בן ה7, נחוש לעזור לו בעבודתו.
המדען, עצבני בגלל ההפרעה, ניסה לבקש מבנו שילך למקום אחר, אך כשראה שזה לא הולך, חיפש משהו שיוכל לספק לילד תעסוקה.
הוא תלש מאיזו חוברת דף עם מפת העולם, גזר אותה לחתיכות קטנות ונתן לילד יחד עם סלוטייפ.
"אתה אוהב פאזלים," הוא אמר, "קח את העולם המפורק ונראה אם תצליח לתקן אותו בכוחות עצמך.".
המדען חשב שיקח לילד ימים רבים עד שיצליח להרכיב את המפה, אבל כמה שעות לאחר מכן שמע את קול הבן קורא לו - "אבא, סיימתי להרכיב הכל!".
בהתחלה, לא האמין המדען. "זה לא ייתכן שבגיל שבע יוכל הילד להרכיב מחדש מפת עולם שמימיו לא ראה!" אבל הוא הניח את רשימותיו וניגש לבנו, כשהוא בטוח שהוא הולך לראות עבודה מבולגנת...
להפתעתו, המפה הייתה מושלמת וכל החתיכות היו במקומן.
"איך עשית את זה?" שאל המדען, "הרי לא ידעת איך נראה העולם!".
"אבא," ענה הילד, "אני אמנם לא יודע איך נראה העולם, אבל כאשר תלשת את הדף מהחוברת, ראיתי שבצידו השני יש תמונה של אדם. כשנתת לי לתקן את העולם, ניסיתי אבל לא הצלחתי. אז הפכתי את כל החתיכות והתחלתי לתקן את האדם. כשהצלחתי לתקן את האדם, הפכתי את הדף וראיתי שהצלחתי לתקן גם את העולם...".