לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Areshet Merushetet

ארשת מרושתת בקאמבק למרשתת.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

בירבורי חצות


מחר יעטפו בזה דגים?

מאוס! (או: נמאס עלי, באופן זמני או תמידי)
לנסות לשכנע את עצמי שלא אכפת לי, לנקות ציפורניים, להתהפך במיטה, לדאוג לאחרים, לנסות למצוא באחרים משהו, לחשוב למה, איך, כמה, לנסות להדביק פערים, להאמין באלוהים, לדבר עם אנשים, להתאים צבעים, להרגיש שייכות או לאומיות או אחווה או אכפתיות, לנסות לכתוב, לומר את האמת, להתחיל דברים, לחשוב, לעצב זהות, ללכת לסדר דברים, לדבר על דברים חשובים, לדבר על עתיד, לדבר על עבר, לנסות, לנסות להבין, לנהל שיחות, להרגיש שאוהבים אותי, לחבק, לקום ולשתות קפה, להצטער, לחשוב על אתמול, לחשוב על מחר, לספור ימים, לשגות, לחלום בהקיץ, להרגיש שאני לא בורג או אפסית, להיות חלק מקבוצה, להקשיב להשוואות טיפשיות, לנסות לצבור ידע, לדבר על פוליטיקה, להצחיק, להיות מצוננת, להיות אחת עם אף אדום, להיות ילדת כאפות, לחשוב מה חשוב, להתפלסף בגרוש, להתקשר לסבתא, להרגיש אשמה, לייצג חברה, לדאוג לגבי קשרים חבריים, להתרגש, להזיל דמעות, לצחוק על הכל, למצוא משהו, לחשוב שהכל הבל וכל הנחלים זורמים לים והכל, לנסות לנשום, לשמוע על מגוון האירועים האנטישמיים שטקייניג פלייס כל יום בכל מקום לפי המורה, לדבר עם עם ישראל, על תורת ישראל, לנסות להרגיש זהות, להתפלל, להתרחץ, לחשוב שמשנה מקום משנה מזל, לקרוא בלוגים, להרגיש קטנה ועלובה, להרגיש מוכשרת, לשמוע דיבורים עלי, להיות צל, להיות בלתי נראית, לקרוא בספרייה בין השיעורים אנה קארנינה ולהרגיש נורא אשמה כי אני לא מתשתפת בדיונים שבטח נוצרים שם ברגעים אלו, להיות נידי כל כך, להיות מוקד, להיות משהו, לחשוב על מקומות שירות, לחשוב על סידורים שיקפיצו אותי לעבר גיל אחר.


רצוי (או: מתאווה ל,באופן זמני )
להתרפד ולשבת בתוך עצמי, מדושנת וחמימה מעודף העצמי ולהתחפר בתוף הגוף שלי שיהיה מין מקלט בשבילי, לישון שנת חורף, לעוף,להישאר בבית ולא לעשות כלום ולא לפעול, סתם, לראות שטויות במחשב ו-לא להרגיש אכפתית בגלל זה, לנתק את המצפון, להפסיק להרגיש חובה לאומית או משהו כזה, להיות קוסמופוליטית, להתחפר בזוהמה של עצמי, לחשוב על דברים ממש מלוכלכים ולחייך כי אף אחד לא יודע, ולא לחשוב שמישהו בוחן את זה וזה יגיע איכשהו לנוגעים בעניין, להרגיש שלמה עם עצמי, לא לחשוב על דברים כל כך הרבה, להצליח לסתום את המוח, ממש כך, לכמה זמן, לכבות אותו או לפחות את החלקים האלו שעובדים אצלי שעות נוספות שמתעסקים בשטויות נוסח "אבל מה יחשבו השכנים" ולהפעיל את אלו שכרגע קצת רפויים, אלו שאחראים על היצירה והאהבה לידע ולהנאה, להפסיק להיות כה ותרנית במעין "הגש את הלחי השנייה" (או שמאל? משהו) נוצרית כזאת, לעשות אמבטייה ולשיר ולעשות תוכניות אירוח דביליות בראש כמו שהייתי עושה פעם, להצליח לסיים דברים, להתרכז.


בית ספר, סימנריון: היום הגיע איזה רם אחד, שכחתי את שמו ואת שם משפחתו, אני רק זוכרת שהוא מסתיים ב"שטיין" או משהו כזה, ובעזרת קטעי "הוצא מהקשרו" שהוא גזר מכמה סרטים, פרסומות ומשחק כדורסל בין מכבי תל-אביב ועוד איזו קבוצה יוונית שנערך לפני ששמונה שנים, הוא ניסה להבהיר משהו. אני חושבת שהוא ניסה להדגיש לנו את הפער בין החינוך הדתי לחינוך החילוני, הוא סיפר לנו על פיגוע שהיה לפני כמה שנים שבו אדם אחד הציל מספר רב של אנשים, הוא תקף עיתונאי (רוגל אלפר, אני חושבת) בעיתון הארץ, הוא דיבר בשמו וטען והוציא את האיש כאגואיסט נהנתן שלכאורה טוען שהדתיים מתחנכים ברוח האחווה  ושימת הכלל במרכז והדפה של האובייקט היחיד ועוד כל מיני כאלה, והוא ניסה להסביר לנו כמה שהעניין רציני על ידי הבאת הקטעים הבאים:

1: נחתך מסרט לילדים בשם "עבודת נמלים": הרם שיבח את התסריטאי המחונן של הסרט כי הוא העביר מסרים הו-כה-עמוקים וכלל עולמיים רבים כל כך בשלוש דקות. מדובר בקטע הנ"ל על נמלה שמתחילה לשאול שאלות ולברבר על כמה שהיא אפסית (היא אפילו מכונה זירו-משהו) וכמה שהיא בורג קטן במערכת וכל זה, ומושתקת על ידי נמלים שנמצאות על דרך הישר ואוהבות את העבודה שלהן  ומבינות את האפסיות שלהן.
 לדעתי, ההשוואה הזו לא תקפה מכמה סיבות:
-בני אדם, לא כמו נמלים יכולים לחיות ללא קבוצות, כל נמלה היא חלק מהקן וללא מילוי תפקידה היא תמות, הנמלה תלויה בכלל הנמלים הרבה יותר משאדם תלוי בכלל החברה (ובכלל, אני לא מדברת על מישהו שזורק הכל ועובר לגור בבקתה ביער במיין, אלא על מישהו שמנסה, טוב לגבש לעצמו זהות נפרדת ולהגיע למימוש עצמי התלוי ביציאה לכאורה מ"הקן").

- לנמלים אין מחשבה עצמאית, נמלים לא שואלות שאלות, כל נמלה מתוכננת בצורה מסוימת. הקן הוא מעין אורגנזים חי וכל נמלה היא מעין תא נפרד. נמלים הן חסרות מודעות או רצון למשהו שונה.

2: נחתך מפרסומת ישנה לשוקולד: על המסך נראה אדם הזולל שוקולד להנאתו, לפתע צץ ילד קטן עם עינים נוגות המתמקדות בממתק השוקולד, האדם מהסס כמה שניות ולבסוף דוחס את הממתק לפיו. ברקע נאמר: "-שםשלאיזהשוקולדישן- תלמד שיש דברים שצריך לעשות לבדך".


טוב, אני אמשיך עם כל זה מחר, אני די עייפה.
צפו לעוד בירבורים של חצות.

ליל מנוחה!
נכתב על ידי Weltschmerz , 16/9/2008 00:36  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  Weltschmerz

מין: נקבה




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWeltschmerz אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Weltschmerz ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)