לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shit happens




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

אז הוא ברא את השמיים והארץ,אבל מה הוא עשה בזמן האחרון?


גדלתי במשפחה חילונית , חברים שלי חילונים,וגם אני לא בדיוק מאמינה גדולה.

בתור מישהי שמגיל אפס הורגלה להאמין רק במה שהיא רואה,הופתעתי מעצמי שדווקא מפגש עם השכנה בת ה9 שלי יזעזע אותי.

תמיד השרישו בי שהדת היא דבר יפה,אבל רוב הדתיים הולכים אחרי העדר,והשבוע נחרדתי לראות עד כמה שזה נכון.

תמר היא הבת של השכנים שלי,היא גרה לידי כבר 9 שנים,ראיתי אותה גודלת,מאז שהביאו אותה (היא מאומצת),ראיתי אותה כל יום משחקת בחוץ,כל שישי עוברת לידי בדרך לבית הכנסת,ואף פעם לא טרחתי אפילו לחייך אלייה לשלום.

השבוע כשחזרתי מהאינדיגו,ישבתי עם חברים בחוץ,והם התחילו לשחק איתה,מפה לשם,התפתחה שיחה על מה אם לא,הדת,

ידיד שלי,אדם,שאל אותה מה זה אלוהים בשבילה,למה היא שומרת שבת ,ובכללי,למה היא מאמינה.

כמובן שלא יכולתי לצפות לתשובות עמוקות מילדה בת 9,אבל התשובות שלה היו כל כך מדוקלמות,כאילו היא קוראת מדף,ואני,שחונכתי תמיד לחקור,ולהאמין במה שאני ארצה לא משנה מה,לא יכולתי שלא להזדעזע מיזה.

עם כל החילונות של המשפחה שלי,תמיד היה לנו את הצד הדתי,של המשפחה של אמא,הקידוש והשירים בשישי,הסילסולים של סבא,השיחות,ההבנה,

איך שהוא ידעתי שתמר לא באמת קיבלה את הצד היפה של היהדות,כי כל מה שהיא יכלה להגיד לנו על הדת זה מה אסור ומה צריך לעשות,וכששאלתי אותה למה היא עושה את זה,היא ענתה "כדי שה' יישלח אותי לגן עדן",ומה יש בגן עדן שאלתי ? "בגן עדן יש מלאכים".

אף פעם לא התנגדתי ליהדות,להיפך,אני חושבת שהאמונה יכולה להיות דבר יפה,כשעושים את זה מאהבה והבנה מלאה,ולא מפחד ללכת "לגיהינום".

פחד לא אמור להיות גורם מכריע באמונה,כל בן אדם אמור לחיות לפי הדרך שלו,גם אם זה אומר לצאת בשישי,או לא להדליק נרות..

"את לא צנועה,ה' אמר שבת ישראל צריכה להיות צנועה,ואסור צבעים בשיער וחורים בפנים" עניתי לה שהאלוהים שלי מקבל כל בן אדם כמו שהוא,ולא שופט לפי מראה,רק לפי התנהגות.

האלוהים שלי מקבל כל אדם באשר הוא,גם אם הוא נראה כמו מסננת,וגם אם הוא מכסה כל פיסת עור בבגדים,כי האלוהים שלי לא שיפוטי כמו שעשו אותו פה.

לאט לאט הדת בארץ הופכת להיות חוקה ,ולא הדבר היפה שזכרתי מילדותי.

מפחיד,אבל נכון.

נכתב על ידי nehama , 18/6/2011 12:19  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיגרה רוצחת


חנק,שיגרה כובשת,קוטלת.

מטביעה אותי בתוכה.

וכמו במערבולת,צריך לתת לה לסחוף אותי לתחתית כדי לעלות ולהינצל.

מישום מה אני משתמשת במטאפורה הזאת הרבה בזמן האחרון.

זה מה שתמיד רציתי הרי,החלום הטוב

הגעתי למצב שאני כבר לא יודעת כלום, ואומרים שזה בגלל שאני יודעת יותר מידי ולא יודעת מה לעשות עם זה,

לאנשים תמיד יש תשובות מחוכמות למצבים כל כך פשוטים.

אני מוצאת את עצמי בעולם לא ברור,כולם מסוממים והמוזיקה המחתרתית ברקע,ואני לא יכולה להפסיק לרקוד,

ופיתאום אין מחשבות,אז ממשיכה למלאות את עצמי בכימיקלים כי עובדה שזה מגרש את השדים,

אבל עכשיו,כשאני סוף סוף לבד,במגרש הביתי שלי,זה נראה לי הכול זעיר ולא חשוב.

כולנו עוד נקודה קטנה ולא רלוונטית,ביקום גדול ואינסופי

וכולנו עבדים של השיגרה,רוקדים לפי החליל הקטן שלה

ומי בעצם מכתיב את השיגרה הזאת ,המלכה שלנו,אם לא אנחנו?

וכולנו רוצים אותה,וכולנו מתלוננים עליה

מנסים לברוח ממנה,אבל בורחים אליה.

ובעצם למה לי כל הכאב ראש הזה?

אני אצא לעוד מסיבה,ואראה עוד זריחה,ואגיע לעוד תובנות ,ואדבר עם אלוהים,ואכיר עוד אנשים כמוני,שמדברים לפנסים

ואז אני אחזור הבייתה,עם רגליים כואבות וראש מחוק,ואלך לישון ל12 שעות.

כי זאת השיגרה שלי,ואני הכתבתי אותה לעצמי

נכתב על ידי nehama , 12/6/2011 18:33  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  nehama

בת: 30




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , מגיל 14 עד 18 , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לnehama אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על nehama ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)