לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Barking News



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"האינטרנט מאפשר לנו להתעדכן באופן מיידי, במקום לחכות לעיתון של מחר" (וכל זה)


 

מילא, אם "הארץ" היה מסתפק בלפרסם לאחרונה כתבות "ברוכים הבאים ל-2002" מתורגמות מהניו-יורק טיימס (כמו למשל על ההיא שגילתה לתדהמתה שגוגל שומר תמונה לא מחמיאה שלה) עוד אפשר היה להתנחם במחלקה המקוונת שלו, הדה-מרקר, שתדאג להביא חדשות עדכניות. אבל כשמחליטים שם לעדכן היום אודות זוכי תחרות ה-Webby Awards, שנערכה לפני בדיוק עשרה ימים), זה כבר ביזיון. העיקר שיש סודוקו.

 

 

(גילעד נס. עדיין לבד פה. רוצים לתת לי פרו?)

נכתב על ידי , 17/6/2005 19:09   בקטגוריות עיתונות ורשת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יש לך קצת כסף קטן? (שלושה קטעים על מעריב)


 


הקולנוע הישראלי מצטרף לחגיגת


להלן הכותרת ופיסקת הפתיחה של ידיעה שהופיעה אתמול ב-NRG בראנז'ה:


"גם הקולנוע הישראלי מאמץ את הפרסום הסמוי


אחרי ש"תוכן שיווקי" הפך למונח הלוהט ביותר בתחום הפרסום בטלוויזיה, החליטו בענף הקולנוע הישראלי – להצטרף לחגיגה. מה שידוע לתעשיית הקולנוע העולמית כבר שנים, מתחיל לחלחל גם לביצה המקומית".


איך לומר את זה בעדינות הראויה? נדמה לי שטרם צולמו בישראל ולו 100 פיט של קולנוע מסחרי בלי איזה פרסום סמוי בפנים (גם בתגובות לידיעה, הוכחה לנחיצות הטוקבקים למשהו שהוא מעבר לאוורור לחצים, עמדו על כך). את חטאי אני מזכיר היום - לפני 16 שנה עשיתי סרט קצר. כלב מת לא ראה אותו, אבל בכל זאת, עלית שילמה 1000$ כדי שיראו לחצי שניה את התמונה שכאן. אז מאיפה הכותרת והטקסט המעט מביכים? אולי כי בלעדיהם, לידיעה אין, לכאורה, צידוק.


 



 


 


הכסף הגדול


"מדובר, מעל לכל, במירוץ אל הכסף הגדול. בשנת 2003 הכניסו לכיסיהן שלוש הזכייניות קרוב ל-25 מיליון שקל" (יניב זך, מעריב)


אני מת על הביטוי הזה, "הכסף הגדול". מאוד עסקי, כוחני, גברי. מעמיד. הפעם הראשונה שהכניסו אותו לתקשורת ביחס לערוץ 2 היתה בעת המכרז הראשון, וזה היה יונתן שם-אור במגזין "התקשורת". Ðז אԀלי חשבו שיהיה פה כסף ענק ומפוצץ. בינתיים כבר התברר שהכסף בסדר, לא יותè (בטח במושגי המיליונים של בעלי הזכיינים בערוץ השני), והעיקר זה בושם אבק הכוכבים וההתחנפות מהפוליטיקאים.


בשני הרבעונים הראשונים של השנה כבר עשו הזכייניות יותר מאשר בכל השנה הקודמת, שהיתה אחת הרעות לתעשייה, אם כי לא כמו 2002 שקדמה לה – 21 מיליון שקלים בלבד (מיתון, זוכרים?). גם אם מסתכלים על הימים המפוארים באמת, למשל 1996 עם 93 מיליון שקלים רווח, זה עדיין לא כסף כזה גדול.


לא שאני מציע לערוך "יום טוב" לטובת כיסי השותפים בזכייניות השונות, אבל הכסף הזה מיתרגם בסופו של דבר למיליונים בוÓדים לכל Ԁחד מהם. הם לא כאן בשביל הכסף, הם בשביל הכבוד. כולם. גם שקלאר, שמזחיל אותם יפה מאוד עכשיו עם המכרז המצחיק הזה תוך כדי פרסומים בתקשורת על מועמדות אפשרית שלו לניהול המתחרה מרוממה.


אם המכרז יקוים כלשונו, זה מה שיהיה לזוכים במכרז. כבוד. "אם", כי הסעיף הכי חשוב במכרז שכולם – חוץ מהמתמודדים הצדיקים עצמם – מדברים עליו, הוא סעיף קטן אלף-גימל: אלוהים גדול. קודם נזכה במכרז, ואחר כך אלוהים גדול.


כי עם כל הכסף הקטן והכבוד הגדול, בשביל כבוד בלבד אף אחד לא יבוא לעבוד.


 


נודניקים


בערוץ "יהדות" של אתר NRG מפרסמים פעם בשבוע ביקורת מלאת ויצים ובדיחותא על התקשורת, בשם "חמש שאלות לתקשורת העוינת". בהפניה מהעמוד הראשי אפילו קוראים לזה "חמש שאלות קשות לתקשורת העוינת", אבל האמת היא שמדובר בחמש התחנפויות טרחניות לשדכניות מהמגזר – עוד להיט של הערוץ המקוון – כדי שיחשיבו את כותביו הקהים לשידוך טוב.


נעזוב את העובדה המצערת שלתקשורת העוינת מגיעות שאלות נוקבות ואמיתיות יותר מהתהיה איך שלי יחימוביץ' מעזה להביע את דעותיה המזעזעות בשידור. יש להם את הרצון והכוונות, אבל אין להם את נפח המנוע לדקור את הצד השמאלי הנפוח של התקשורת (וגם, קצת לא נעים להזכיר, הם עצמם חלק מהעוינות הפושה בתקשורת).


אמרתי "להם"? טוב, זה פשוט. לטור אין כותבים. חתומה עליו "מערכת NRG יהדות". זה לא בלתי מקובל לגמרי – "הארץ" מפרסם כל יום מאמר לא חתום המציג את דעת העיתון, כמו גם עיתונים מכובדים אחרים בעולם, בכל הטווח שבין ה"פרנקפורטר אלגמיינה" ל"ויאצה נוסטרה" ז"ל.


בהבדל אחד. כאשר מתפרסמים מאמרים בלתי חתומים בכלי התקשורת הללו, הם משקפים את "דעת המערכת". ועכשיו, כמו שאומרים בערוץ של היהודים המקצועיים, מאליהן עולות שתי שאלות: האם הגיבץ' הלא שנון, הלא מצחיק והממש לא פוגע הזה משקף את דעת מעריב? כנראה שלא, כי כאשר הטור מתפרסם בעיתון זוכרים שם את העיקרון של הבאת הקרשים בשם אומרם. אם כן, מדוע רק לערוץ היהדות באתר האינטרנט של מעריב ניתנה אוטונומיה כזו הכוללת רשות לפרסם דעתנות לא חתומה? מה סבא של נמרודי היה אומר על זה בבית הכנסת? הא? אה? או?


 


גילוי נאות: אני מפרסם מדי פעם מאמרים במוסף העסקים של מעריב. שני הקטעים האחרונים מופיעים בטור המופיע בגליון האחרון של "אותות" בעריכתי. הידיעה על הפרסום הסמוי כוללת ראיון עם אמיר הספרי, במאי "שושלת שוורץ". הספרי חבר, והסרט אחל'ה, תלכו לראות. נדמה לי שאני מכיר אישית ומקצועית חלק מהאנשים הקשורים לאייטמים הללו, או את העורכים שלהם, אבל אם ניכנס לזה יותר עמוק לא יישאר מקום.

נכתב על ידי , 30/10/2004 11:59   בקטגוריות עיתונות ורשת  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



N.davar.co.il


דני בלוך, כשתרצה להקים את עיתון "דבר" מחדש כדי "להעביר תכנים שיש בהם טעם של פעם לדור הטלוויזיה והאינטרנט", כמו שאמרת במסיבת העיתונאים, תרים טלפון לשאול רחבי. הוא מחזיק בדומיין davar.co.il, ומכיוון שהוא לא מפעיל שם אתר, ודאי יסכים למכור לך אותו תמורת אי אילו שקלים או מניות בעיתון המחודש.

 

וכשאני אומר מניות בעיתון המחודש, אני מתכוון למניות של גוגל.

 


נכתב על ידי , 26/9/2004 18:42   בקטגוריות עיתונות ורשת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי: 

מין: נקבה




10,626

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להקרציות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הקרציות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)