אז הייתי מסוג האנשים שחיים את החיים כמו שצריך. ידעתי להנות מהרגע בדיוק כמו שהוא מבלי לנתח וללכת סחור סחור. ידעתי איך זה להנות מבלי להרגיש את הכאב חודר לעצמות, מקפיא ולא נותן לי מנוח בלילות. כל יום אצלי נגמר כמו שרציתי, אף פעם לא התחרטתי על שהיה, גם אם היו בו טעויות שטותיות. טעויות בשבילי היו חלק מהדרך הארוכה שנסללה עם כל אחת מהן. ידעתי שהסוף שמצפה לי הולך להיות טוב. ועם כל הטוב הזה כנראה הגיע לי קצת רע כי אחרת הוא לא היה מגיע. בזמן שאמא ארזה חפצים בארגזים אני הסתכלתי מבעד לחלון על הגינה שהתפרסה על כל השכונה שלנו. היה בה גן שעשועים קטן שבו התקבצו כל חבריי ומסביב דשא שסביבו הייתה מדרכה. נהגנו לרדת מדי יום לגינה ולהתחרות אחד בשני עם האופניים.
לא ידעתי איך אפשר להפרד מכל זה. לא ידעתי לאן אני הולכת אבל מה שכן ידעתי זה שאני הולכת לאבד הרבה.
עם דמעות בעיניים ירדתי אל הגינה. כולם חיבקו אותי, נתנו לי מתנות וצירפו מספרי טלפון. לא רציתי לעזוב את הרגע הזה, רציתי שהוא ישאר לנצח. באיזשהו מקום אפילו קיוויתי שמשהו ישתבש ושלא נוכל לעבור. אבל מצד שני ידעתי שאם לא נעבור אני אראה את אבא פחות ואולי אפילו לא אראה בכלל. העבודה שלו הייתה רחוקה מהבית. זה לא שהיא הייתה רחוקה במרחק של ימים אבל שעות זה היה מספיק גרוע.
הוא היה חוזר כמעט כל יום מאוחר ואני כבר הייתי ישנה. בבוקר אפילו לא הספקתי להגיד לו שלום לפני שהלכתי לבית הספר. וכל זה בנוסף לטיסות. הוא היה טס בתדירות גבוהה לכל מיני ארצות לתקופה ארוכה, וכשהוא היה חוזר המזוודה שלו תמיד הייתה מפוצצת במתנות. אבל המתנות אף פעם לא החליפו את השעות איתו. אפשר לאמר שחייתי בלי אבא, רק עם אמא. אמא תמיד הייתה בבית, היא לא עבדה מעולם אבל תמיד טענה שאין עבודה קשה יותר מהבית. לנקות אותו, לסדר אותו, ולטפל בי ובאחיי.
אני עוד פחות הצטרכתי אותה כי הייתי עצמאית. התבגרתי מהר ולקחתי את העניינים לידיים שלי, ידעתי שבשלב מסוים אם אני לא אדאג לעצמי אף אחד לא ידאג. אחיי הקטנים הצטרכו אותה יותר, הם תמיד ציפו שבשיעורי הבית אמא תעזור או שאני אגלה להם את התשובות ושביום של המבחן הם יקבלו ציון טוב מבלי להתאמץ.
אף פעם לא התחרטתי על שאמא הייתה פחות איתי, להפך, התגאתי על שהתבגרתי מהר וקיוויתי שיקבלו אותי בבית הספר החדש.
היה זה בית ספר גדול, הרבה יותר גדול משלי. הייתה לו חצר גדולה שנחצתה לשני חלקים. חלק אחד היה לבוגרי בית הספר וחלק אחר היה של התלמידים הצעירים. בחלק הראשון של החצר היה מגרש גדול שבו נערכו טורנירים מדי שבוע, חורשה שהקיפה את המגרש הגדול ובה היו שולחנות פינג פונג. בתוך החורשה היה מקלט גדול שבו היו כמה חדרים. אחד מהם היה חדר של מופרעים, שלחו אליו תלמידים שלא התנהגו כמו שצריך. לפני שהגעתי לבית הספר הזה לא ידעתי שקיים דבר כזה ואחרי ששמעתי על החדר הזה שאלתי את עצמי איזה עוד דברים משונים יכולים להיות בבית ספר המוזר הזה והתשובות לא איחרו להגיע. בבית ספר היו צלצולים. שאלתי את עצמי למה צריך צלצולים כשיש שעון אבל מה שעוד יותר הפתיע אותי מהצלצולים היה המחסור במעבדות. לא היו בבית הספר מעבדות וכל הניסויים נערכו בכיתה. אבל המחסור במעבדות לא הפתיע ליד המספרים של הכיתות. על כל כיתה היה כתוב אות ומספר. זה נראה לי נורא מוזר כי בבית הספר הקודם שלי בכלל לא היו מספרים. הכיתות נקראו על שמות של מדענים כיאה לבית ספר למדעים. מצאתי את עצמי עורכת השוואות בין בית הספר הקודם שלי לבית הספר החדש במשך שעה. שכחתי בכלל מהפגישה עם המנהלת עד שאמא קראה לי.
ירדתי לחדר המנהלת ונכנסתי לחדר. נראה היה שאמא ואבא שוחחו עם המנהלת לפני שנכנסתי כי כשנכנסתי לא הייתי צריכה להוציא מילה מהפה. ואמא ואבא אפילו לא הופתעו שהתחילה לספר עליי. רק אני נותרתי המומה. המנהלת לחצה את ידי, נתנה לי את עיתון בית הספר ואמרה שאני משובצת בו'1, והוסיפה שזו כיתה טובה. כמובן שהאמנתי לה. על אנשים חדשים תמיד סמכתי כי לא היה לי רקע כדי לשפוט אותם, על אנשים שהכרתי הרבה זמן היה לי רקע כדי לשפוט אותם ולדעת בדיוק מי הם.
המצב החדש הזה קצת היה לי מוזר. הרגשתי שהרגליים לוקחות אותי בכוח למקום שאני לא מכירה ולא אהבתי את זה. מאז שנכנסתי לבית הספר החדש הרגשתי רע. הרגשתי שמשהו רע מאוד עומד לקרות, וחלק ממני עוד שוטט ברחבי בית הספר הקודם, הוא סירב לעזוב ולהתחיל מחדש. לא הייתי מוכנה.