לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שלום לכולם זהו טור הירהורים בנושא החברה בה אנו חיים. טור בו בידכם כקוראים תינתן היכולת להשפיע עליו ועל תוכנו (לכן חשובה תגובתכם).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2015    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"להיות מזרחיים בישראל"


    

בחירות 2015 מחזקים את הצבעים השולטים בחברה בישראל. הקמפיינים הפוליטיים (מי אמר השקופים של ש"ס) , רשימות המפלגות ( מגוון אנושי כמעט ולא קיים) , פרשת אלי אוחנה (תשאלו את בנט) ובכלל השיח המתחזק על אזרחים שונים בישראל.

כדברי המשורר שאול טשרניחובסקי, "אין אדם אלא תבנית נוף מולדתו". נדמה ככל אדם יציר סביבתו. נוף ההרים, המדבר, הים, עצי הקוקוס, המצוקים, גושי הבטון הפזורים וכמובן האנשים החיים סביבו הם המעצבים את האדם. תוצר של בריאה וחיים. צלם לאביו ולאמו.

אם נולד באפריקה יקרא הוא אפריקאי, אם נולד באירופה יחשב כאירופאי, אם נולד באמריקה יהיה אמריקני וכמובן שבמזרח התיכון יחשב כלבנטיני - מזרח תיכוני. אך אם נולד הוא בישראל זהותו תהיה שאולה, לא מזרח תיכוני, לא אסיאתי וגם לא בדיוק ישראלי. אשכנזי, רוסי, אתיופי ומזרחי יקרא. זוהי המציאות בישראל מודל 2015.

לו נולדת לבני "השבט הלבן" ושם משפחתך בעל צליל אירופאי- אמריקאי תחשב כאשכנזי, שיהיה לישראלי הנכון. אם הנך בעל שם משפחה בעל צליל המגיע ממזרחה של אירופה וברה"מ תחשב כרוסי – זה שאורח לרגע במדינתו שלו, אך נחשב כבעל תו תקן רצוי. ולו בטעות, גם לו היא ממש ממש קטנה, נולדת לבני "השבט האחר". אז תחשב כמזרחי או אתיופי. דמויות אחרות ומאיימות אשר באו לחסל את הישראליות של "השבט הלבן", הכל בגלל שם משפחה או צבע העור. אבוטבול, ערמי, סעדה, מקונן וממו. אלו ישאירו אותך שם "בשבט האחר".

אין מקום לכולם בתוך משכן הכנסת, אין צורך "בשבט האחר" שם. הוא גם ככה לא כל כך אינטליגנטי. נכון שהוא מהווה לפחות שליש (אם לא יותר) מהאוכלוסייה. אין בו צורך ממשי הוא אינו מסוגל להחזיק בעמדות מפתח ולהחליט על זהותה של מדינת הישראלים. נכון שברובו נולד בארץ ונכון שההורים שלו גם הם נולדו כאן, אבל עדיין הוא לא מספיק ישראלי. הוא לא אנחנו. הוא "השבט האחר".

בסדר. הם יודעים אנגלית מתמטיקה ועברית, ואפילו לפעמים גם מצליחים. אלי אוחנה – סתם כדורגלן. סמי סמוחה – עוד ד"ר. ד"ר יפעת ביטון – נו באמת עורכת דין. אריה אליאס – שחקן שהצליח בקולנוע הישראלי זה לא באמת משהו. ישראלים הם לא בדיוק, הם גם לא מאוד אינטליגנטיים. לא ממש כמונו "השבט הלבן". הם גם לא מתורבתים כמו הישראלים-שהגיעו ממזרח אירופה. הם פשוט פה בשביל לעבוד לא כדי לשלוט. אין באמת צורך בהם. הם לא יבינו מהי מנטליות ישראלית. הם לעולם גם לא יצליחו להבין מהיא התנהלות מערבית, כמו שצריכה לפעול מדינת היהודים. הם פשוט קצת לא מתורבתים.

אין באמת ישראלים. יש שבטים של לבנים – מערביים ושבטים של כהה עור – לא מתורבתים. אין כולנו ישראלים יש כולנו יהודים. יהודים מסוג א' ויהודים מסוג ב', יהודים בעלי אינטליגנציה שנועדו להנהיג ויהודים שעסוקים בלחפש אותה ולכן אין בזמנם להוביל.

אז בשביל מה צריך אותם בפוליטיקה, הם רק קוריוז למשיכת קולות, שגם ככה נמצאים בימין. חוסר האינטליגנציה שלהם בכל מקרה ישאיר אותם שם. אולי שיתחילו לשמוע משינה במקום משה פרץ ויאמרו לעצמם "אז למה לי פוליטיקה עכשיו". גם ככה הם עסוקים בלחפש את האינטליגנציה ואם לא כנראה שהם מש"ס.




תודה לכל הנבערים בישראל 2015

נכתב על ידי אזרח , 9/2/2015 19:34   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי:  אזרח

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)