לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

עוקץ הפפראצי


נוכלים מקצועיים מנצלים את החולשות האנושיות שלנו. אם זה חוסר תשומת לב לרגע, שמאפשר להם להעלים ארנק או כרטיס אשראי, או אם זו הנטייה שלנו לסמוך על אנשים.

 

בעוקץ הפפראצי הנוכלים עובדים על חולשה אנושית מסוג אחר. חולשה הקשורה בטוב לב. לפעמים אנחנו נקלעים למצב בו מישהו לצידנו במצוקה – אנחנו אולי לא מכירים אותו מספיק טוב, אבל אם נרגיש שהמצוקה שלו אמיתית, ואם נרגיש שהוא באמת יכול להסתבך או ליפול, הרבה פעמים נעזור לו. זה יכול להיות אדם שעומד בצד הדרך עם פנצ'ר ואנחנו עוצרים לעזור לו למרות שאנחנו לא מכירים אותו, או מישהו שאיבד את כל כספו ואין לו כסף לחזור לביתו, אולי נסכים לתרום לו מס' שקלים.

אנחנו לא אומרים שצריך להפסיק לעזור לאנשים, אבל לעיתים נוכלים מנצלים את טוב הלב שלנו.

בעוקץ הפפראצי זה בדיוק מה שעשינו.

 

העוקץ התחיל בזה ששחר פגשה בחור בלובי של מלון וביקשה שישמור לה על הכלבה רוזי למס' דקות (אגב, רוזי היא הכלבה האמיתית של נמרוד הראל, והוא הסכים לגייס אותה לצילומים ליום אחד). רוזי הקטנטנה שיתפה פעולה כמו שחקנית מקצועית.

 

את הבחור שפגשה בלובי סיבכה שחר כהוגן (איך בדיוק? – תוכלו לראות בפרק עצמו). בסופו של דבר היא גרמה לו לשבת יחד איתה ולעזור לה במשא ומתן כשצלמי הפפראצי (רוי ורוכמן) באו לסחוט אותה. הבחור שהרגיש ששחר במצוקה אמיתית, ניסה בהתחלה להגן עליה מפני הצלמים, אבל הם לא ויתרו. בסופו של דבר שחר ביקשה ממנו הלוואה של כמה אלפי שקלים, הוא קיבל ממנה צ'ק ביטחון להחזר ההלוואה והסכים לשלם במקומה לצלמי הפפראצי.

 

במקרה כזה רק טוב לבו של הבחור יכול לגרום לו ליפול בעוקץ.

 

לכן, תעזרו למי שצריך עזרה אמיתית בלי להסס, אבל אם מישהו מבקש דבר לא הגיוני, סכום גדול במיוחד, או שהסיפור שלו נשמע מופרך, היזהרו – אולי זה נוכל.

 

אבל חולשות אנושיות אינן רק טוב לב. לפעמים תאוות בצע, או רצון להרוויח ב"קומבינה" משתלמת, הם שמפילים אותנו. בעוקץ נוסף שמופיע בפרק,"המכירה למצותתים", החולשה שגרמה לשתי נשים להפסיד כמה מאות שקלים היא הרצון שלהן לעשות מכה. התרגיל הזה נחשב לקלאסיקה של נוכלים ונעשה בכל מיני וריאציות ברחבי העולם.

שתי נשים, במקרה הזה אלו היו אמא ובת, יושבות בבית קפה ליד שוק הפשפשים. רוי נכנס לבית הקפה ומדבר בסלולרי  – הוא מספר על צלחת ענתיקה יקרה שנמכרת בדוכן ליד בית הקפה. לפי מה שרוי אומר הצלחת שווה אלפי שקלים אבל המוכרים לא מודעים לכך ומוכרים אותה בכחמש מאות שקלים בלבד.

הנשים מקשיבות לשיחה, הן חושבות שרוי לא יודע שהן מקשיבות, אבל רוי מדבר בכוונה כך שהן ישמעו כל מילה.

רוי אומר לטלפון שהוא לא יכול לקנות כרגע את הצלחת כי אין עליו כסף מזומן, ובכך משאיר לנשים "חלון הזדמנות" בו הן יוכלו להקדים אותו ולקנות את ה"מציאה". כאמור, החולשה עליה עובד העוקץ היא תאוות בצע – הנשים ניסו להקדים את רוי ולקנות את הצלחת, הן לא בדקו ולא חשדו, הן ניגשו אל הדוכן ורכשו צלחת שלא שווה כמעט כלום תמורת מאות שקלים.

אחד הדברים המרתקים שקרו בזמן הצילומים הוא הדיאלוג והשיחה בין האם והבת שהתלבטו אם לקנות או לא. האם ממש אומרת שם שכואב לה הלב על רוי שמצא מציאה והן עומדות להקדים אותו, אבל לאחר התלבטויות הן מחליטות כן ללכת על העסקה. עסקה שתתברר להן כעסקה גרועה במיוחד.

 

אז תזכרו שבחיים, בדרך כלל, אין קיצורי דרך ועסקאות חלומיות שנופלות עליכם פתאום ברחוב. או כמו שנמרוד הראל אומר אצלנו בעוקץ -  "אם משהו נראה לכם טוב מכדי להיות אמיתי – כנראה שהוא לא אמיתי".

 

ועד השבוע הבא – שלא יעקצו אתכם!

שלכם, נתי אדלר – במאי הפרק.

 

צפו בפרק המלא >>

לאתר הרשמי של העוקץ >>

  

נכתב על ידי , 1/2/2009 22:18  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות העוקץ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות העוקץ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)