לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

העוקץ מא' ועד ת'/ מאת ליאור רוכמן


   << רוכמן ושחר בפעולה

 

א-אודישנים.יום אחד קבלתי טלפון מנמרוד "מה קורה רוכמן? תגיד-אתה יודע לכייס?" עניתי-"כמובן אני אלוף בכיוסים." אמר "מעולה, יצרו איתך קשר מההפקה לגבי תוכנית חדשה" וזהו, "ריגש" אותי ונעלם. לאחר מספר ימים יצרו איתי קשר ועברתי בסביבות 5 אודישנים שונים בחוץ ובאולפן שכללו כיוסים ועוקצים שונים. לאחר חודש של אודישנים התקשר אלי אייל המפיק שלנו ואמר לי סופית שחברת ההפקה וערוץ 10 בחרו בי לתפקיד. שמחתי ופרצתי בצהלת "קולולולולולולו!!!". השאר הוא היטוריה...

 

ב-באזז. חברת ההפקה שמפיקה בין היתר סרטים ותוכניות/סדרות טלביזיה. באזז הפיקו את כל תוכניות "בלתי נתפס" ו"המופע הבלתי נתפס". וכשנמרוד חשב לצור עיבוד ישראלי מקורי לפורמט הבריטי של העוקץ ,פנה שוב לבאזז שהחליטו להרים את הכפפה ולהפיק את "העוקץ".

 

ג-גלית בנגלס.מפיקה ראשית .ביחד עם עדו צוקרמן הם הבעלים של חברת באזז.

 

ד-דמויות. בתור שחקן אחד הדברים הכי כייפים בלשחק בעוקץ הוא שבכל עוקץ אפשר לשחק דמות אחרת.. בין הדמויות השונות ששחקתי בעוקץ ניתן היה למצוא את "לאון בשן -מנהל חברת פרסום" "זאביק בעל חברת ההפקה o.ketz" ועוד רבים וטובים...

 

ה-העוקץ. לא הרבה יודעים את זה אבל במשך כל האודישנים ,החזרות והצילומים ,לא ידענו בוודאות מה יהיה שם הסדרה. ובכל הטפסים הקשורים לפרויקט נכתב-"העוקץ שם זמני.."  אני חושב שבסוף בחרו בשם העוקץ. אגב ישנו גם סרט קלאסי בשם זה בכיכובם של פול ניומן ורוברט רדפורד, סרט מעולה שכל חובב עוקצים יאהב..

 

ו-ויתור זכויות.בכל סוף עוקץ החזרנו לנעקצים את כספם והסברנו להם על מה הסדרה שאנחנו מצלמים ושה כרגע נטלו בה חלק. רוב הנעקצים קבלו זאת בהבנה (שהרי זה כיף לדעת שלא באמת עקצו אותך ולא הפסדת בעצם שקל ואפילו למדת לקח). אך היו כאלו שחשבו שאם יראו אותם בטלויזיה נעקצים זה יוציא אותם לא טוב (למרות שכל אחד אחר היה נופל בעוקץ במקומם) ולא הסכימו לחתום על טופס ויתור זכויות שמאפשר לחברת ההפקה לשדר את העוקץ ב"כיכובם" .זאת הסיבה שלפעמים אנו מטשטשים את הפנים והקול של הנעקצים...

 

ז-זיופים. במהלך התוכנית הדגמנו כל מיני זיופים מסוגים שונים.בתור המומחה למחשבים וזיופים בצוות, יצא לי לזייף תעודות זהות, פנקסיי צ'קים, כסף, תעודות מעבר וכו...

 

ח- חילוף/חוצפה. בהרבה מן העוקצים החלפנו דבר בדבר :מעטפה עם דולרים במעטפה עם גזרי עתון, קופסא עם קונסולת משחקים XBOX בקופסא עם ספריי טלפונים,שומר בחניון בנוכל שמתחזה לשומר, כרטיס אשראי אמיתי באחד מזוייף ועוד.... נ.ב. - כמובן שהיתה דרושה המון "חוצפה" כדי לבצע את כל החילופים האלה..

 

ט-טופס הסכם סודיות. כבר באודישן הראשון נאלצתי לחתום על טופס (שכל מי שהיה מעורב בהפקה היה צריך לחתום עליו) שאומר שאסור לי  לספר לאף אחד שום פרט מהסדרה החדשה שכן אם אספר ,אהיה צריך לפצות את חברת ההפקה בסכום של כ50,000$ .טופס זה מגן על חברת ההפקה שלא יגנבו/יעתיקו להם את הרעיון... מקווה שאני לא מפר את ההסכם הזה ממש ברגעים אלו.

 

י-ישרלסקי רונן. אחד משני הבמאים ועורך ראשי של הסדרה.את  רונן הכרתי באודישנים ומיד היה ביננו קליק והפכנו חברים טובים..עד היום אנחנו נפגשים ויושבים יחד בחדרי עריכה. רונן הוא אחד הבמאים הכי מוכשרים שהכרתי ועורך בחסד עליון.אנחנו יכולים לחשוב על רעיון מסוים ותוך פחות מחמש דקות רונן ייצור את הרעיון יש מאין. צריך לראות כדי להבין. האיש קוסם.

נ.ב. - ניתן לשמוע את קולו של רונן בקריינות הפתיחה של כל פרק..

 

כ-כסף. ברוב העוקצים המטרה הייתה  להוציא כסף מהנעקץ. ביתר העוקצים עקצנו רכוש.

אנקדוטה קטנה -באחד האודישנים אבדה לנו המעטפה עם 1000 דולר ששימשה פיתיון באחד העוקצים וצחקנו על זה שכנראה מישהו עקץ אותנו, אך לאחר 10 דקות נמצאה המעטפה ואייל המפיק חזר לנשום.

 

ל-ליאור רוכמן.מכיוון שרוב החברים שלי וביניהם נמרוד מכנים אותי בשם משפחתי רוכמן, הוחלט להשתמש בשם זה גם בסדרה. אז למי שעדיין לא יודע שמי הפרטי הוא ליאור!!! אבל גם רוכמן זה סבבה..

 

מ-מילר,רוי מילר.את רוי הכרתי כשלמדתי משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין. כשהתחלתי את שנת הלימודים השלישית רוי התחיל את הראשונה.. מבין השלושה רוי היה האחרון להצטרף לצוות העוקץ מכיוון שהתפקיד שלו כבר היה מלוהק ע"י שחקן אחר, אך משהו לא עבד עם השחקן ההוא והחליטו לוותר עליו ולהמשיך בחיפושים. למעשה יצא שהתחלנו את הצילומים כשהתפקיד עדיין לא מלוהק ונאלצנו לבצע עוקצים רק אני ושחר, עד שהצלע השלישית תימצא. ואז הגיע רוי מילר. ידעתי שהנתונים שחיפשו בשחקן הם בחור כובש, בעל יכולות התחזות, אומץ ויכולות חברתיות מעולות וזהו בדיוק רוי. מהרגע הראשון שהגיע לאודישן רוי כבש את כולם וידעתי שהתפקיד יהיה שלו וכך באמת היה. חבורת העוקץ המלאה יצאה לדרך.

 

מ-מצפון. היו פעמים שהיה לנו קשה מבחינה מצפונית לעקוץ אנשים ולפעמים היינו צריכים לעודד אחד את השני ולהזכיר לעצמנו שמדובר בכוונה טובה ובסופו של דבר אנחנו מחזירים את הכסף ומלמדים  לקח.

 

נ-נתי אדלר. הבמאי השני של הסדרה. את נתי פגשתי ממש באודישן הראשון וקלטתי שמדובר בבמאי שיודע מה הוא עושה. נתי ביים חלק מעוקצים הכי מיוחדים בתוכנית, בינהם:עוקץ החתונה, יהלומים לנצח ועוקץ גניבת היאכטה... נ.ב.- בעוקץ המלון רוי התחזה לרופא בשם נתן אדלר על שמו של נתי..

 

נ-נמרוד הראל. את נמרוד הכרתי לפי כ 10 שנים באגודת הקוסמים.נמרוד הגיע לעשות מופע קבלה לאגודה ואפילו התאמן עלי על אחד הקטעים לפניי המופע. אני זוכר שזה היה מופע מדהים ופורץ דרך בזמנו בתחום הקסמים וקריאת המחשבות וכולם התלהבו והתרשמו מהבחור המסתורי החדש...

במשך הזמן נמרוד הפך למוביל בתחום המנטליזם או כפי שהוא מכנה את עצמו "אומן חושים" ויצר תוכניות טלויזיה שכמותן לא נראו עדיין בארץ ובעולם!

לנמרוד אני חייב את רוב התודות על השתתפותי בתוכנית,כאמור הוא זה שהמליץ עלי ובזכותו זומנתי לאודישנים.

חוץ מלהנחות וליצור את התוכנית, נמרוד היה איתנו כל יום מאחורי הקלעים ויעץ/תמך בנו לאורך כל הדרך... נמרוד, לעולם לא אשכח את כובע הטורקיז שלבשת כדי שלא יזהו אותך בעוקצים. מקווה שתוריש לי אותו.

 

ס-סוגסטיות. אחד מהכלים החזקים בתחום המנטליזם, אשר לקחתי איתי לעבודה בסדרה..

בעזרת כוח הסוגסטיה הצלחתי לבצע בהצלחה רבים מן העוקצים, אחד מהם לדוגמה הוא עוקץ "גניבת הרכב מנסיעת המבחן".

 

ס-סיכון. כל השחקנים בסדרה לקחו סיכונים במידה זו או אחרת, אך אני חושב שמתוקף היותי הכייס בתוכנית רמת הסיכון שנטלתי על עצמי הייתה הגבוהה מכולן מכיוון שהיא הייתה מידית. למשל: אם משהו היה תופס אותי מוריד לו את השעון, או עם יד בתוך הכיס מנסה לקחת לו את הארנק, אז הבחור היה מכניס לי אגרוף במקום בלי לחשוב פעמיים ובלי שהייתי מספיק להגיד לו שמדובר בתוכנית טלויזיה. למזלי זה לא קרה.

 

ע-עם ישראל.  הפורמט של התוכנית צולם בעשרות מדינות. אין לי ספק שהמדינה שבה הכי קשה לעקוץ אנשים זה כאן בישראל. כולכם יודעים את הסיבה: אנחנו לא פראיירים...

 

פ-פדיחות. בדרך כלל לא הייתם שומעים על פדיחות שקורות בהפקות, אך אצלנו חושפים את כל האמת.

אז כן, קרה לנו פה ושם שאנשים לא נפלו בעוקצים, או זיהו את המצלמות הנסתרות, או שניסו לברוח לנו עם מעטפה מלאה בדולרים. קרה שנפל לנו אגרטל והתנפץ לרסיסים בשיאו של עוקץ מטרים ספורים מהשומר שהשגיח (אך היה תחת השפעה המהפנטת של שחר), פקק שקפץ מתוך בקבוק שמפניה היישר לעינו הימינית של אחד השחקנים רגע לפני הצילום, משקפיים שבתוכן מצלמה זעירה ונסתרת בשווי של כמה אלפים שפתאום התקלקלו, נעקץ שהגיע לפניי הזמן, אוזנייה זעירה בשווי כמה מאות דולרים שנעלמה ועוד כאלה וכאלה.. זה מה שיפה בלצלם סדרה בזמן אמת ,תמיד יש הפתעות וצריך לאלתר .

אך טפו טפו טפו ,הודות לצוות מקצועי ותכנון מוקדם רובן המכריע של העוקצים עבד ובגדול!!!

(הערה מאת נמרוד: רוכמן "שכח" לספר שרוב הפשלות המתוארות למעלה הן פרי ידו. בהפקה כבר היה שם חיבה לרוכמן: "נזק". רוכמן ידידי, כמות האגרטלים ששברת במהלך התוכנית יכלה לממן לנו עונה נוספת..)

 

צ-צילומים. את הסדרה צילמנו במשך כ שלושה חודשים... תמיד אמרתי שהיה נחמד לצלם את מאחוריי הקלעים של העוקץ ושזה יראה לא פחות מדהים מהסדרה עצמה. צלמים שמתחבאים על הגגות, בתוך אוהלים, התקנת מצלמות נסתרות בזמן שיא, מצלמות נסתרות כמעט בכל דבר: משקפיים, תיקים, כפתור, פרחים, בגדים וכן', רכב הקונטרול עם 4 מוניטורים שממנו מנצח הבמאי על כל התזמורת הזו... ואלו רק חלק מהדברים המדהימים שמאחורי הקלעים.

כדאי לדעת - לבצע את העוקצים זה ממש לא פשוט ודורש אימון רב ותכנון מוקדם. אך מה שהופך את הביצוע לקשה בצורה יוצאת דופן זה שהכל גם צריך להיות מצולם! אז תמיד צריך להיות עירני ולראות שאתה לא מסתיר למצלמה, שלא נגמרה בדיוק סוללה, שלא עולים אחד על השני הדיבור ועוד...

מה שבטוח שבעונה השנייה נהייה אפילו יותר משופשפים ונעשה עקיצות אפילו עוד יותר מתוחכמות...

 

ק-קסמים. אחת משתי האהבות הגדולות של חיי. אני מופיע מעל ל15 שנה. התחלתי לשחק לפני כ-6 שנים. אני שמח שבסדרה הראשונה שאני מצלם יצא לי להשתמש בשני הכישרונות היותר בולטים שלי.

היו בסדרה גם קסמים אחד על אחד (העלמת משקפים בפתיח, עוקץ הקוסם השיכור וכו') ,אך בעיקר השתמשתי בעקרונות מעולם הקסמים:זריזות ידיים, היסח דעת, סוגסטיות ועוד..

 

ר-ריגוש מטורף. לפניי ,אחריי וכמובן שתוך כדי כל עוקץ, רמת האדרנלין בגוף מזנקת בטירוף.

לפעמים אחרי עוקצים מתוך ריגוש ופחד היינו בורחים ומתחבאים על כל מני גגות או בתוך מטבחים של מסעדות או מקלטים. אין כמו מנת אדרנלין טובה כדי לפתוח את היום..

 

ש-שחר רוזנצוויג. את שחר הכרתי כבר בשלב האודישנים שבו ללא ספק היא בלטה הרבה מעל כל שאר הבחורות שהגיעו להבחן. גם מבחינת יופי, שחר הייתה יפה ברמה בינלאומית, וגם מבחינה יכולות משחק: היא הצליחה תוך 5 דקות לעקוץ מעל ל700 ₪ בעוקץ החבילה (ניתן לראות קטעים מתוך האודישן של שחר באתר). כנמרוד שאל אותי את מי אני הייתי בוחר מהבנות מיד אמרתי שללא כל צל של ספק הייתי בוחר בשחר. שחר היא אחת היפות והמוכשרות בארץ ואני צופה לה עתיד מזהיר!!!

 

ת-תודה רבה. תודה לבאזז טלביזיה ולערוץ 10 שהאמינו בי ובחרו בי לתפקיד. תודה לרונן ולנתי הבמאים על כל הסבלנות והמקצועיות. תודה לנמרוד, רוי ושחר שהיו ועדיין פרטנרים וחברים טובים. תודה לכל מי שהיה מעורב בהפקה ותרם להצלחתה, תודה לכם הצופים על ההתמדה (זה בטח לא קל עם כל השינויים בלוח המשדרים) ועל זה שהפכתם את העוקץ לסדרה הכי אהובה בערוץ 10. תודה על כל הפרגון ברחוב והאהבה שאתם מעניקים לנו בחזרה, זאת התזכורת הכי טובה לכך שאתם מעריכים ואוהבים את מה שאנחנו עושים.  

 

אשמח לקבל תגובות מכם בבלוג שלי.

 

תודה לכולכם. ונתראה בעונה הבאה. ו... שלא יעקצו אתכם!

 

ליאור רוכמן

 

כנסו לאתר העוקץ

נכתב על ידי , 15/2/2009 20:37  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצוות העוקץ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צוות העוקץ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)