לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

3/2012

בסוף מעגל...


לפני שאני מתחילה אזהרה קטנה-הרשומה הזאת קצת שונה. מי שרוצה יכול לרדת ישר לסוף ולראות את היצירות שקשורות אליה אבל מי שספרים הם חלק ממנו מוזמן להשאר.

זה היתחיל מספר שהבלרינה הצעירה היתה צריכה לצורך שיעור אנגלית. זוכרים BOOK REPORT? אז הלכנו לסיפרייה וחיפשנו בן המדפים עד שמצאנו כמה דברים שנראו לנו והיא ישבה לבחור. אחד הספרים היה ספר שהיא קראה בעיברית והיא לא רצתה אותו. בסופו של דבר היא בחרה ספר ונסענו הביתה. (סליחה על הטשטוש הספר עטוף הניילון...)

אני קצת דחקתי בה שתתחיל לקרוא כדי שתספיק לעמוד בזמנים והיא אכן היתחילה לקרוא. והיתחילה לשאול. בהתחלה היא שאלה לפרושן של כל מיני מילים-שאת הפרוש של רובם היא ניחשה לפי הקונטקסט אבל רצתה להיות בטוחה, ואחר כך היתחילו כל מיני שאלות אחרות.  ברוב המיקרים היא לא היסתפקה בתשובה שלי והלכה גם לקרוא קצת בעצמה (חובבת וויקיפדיה גדולה היא...). ככל שהתרבו השאלות שלה ככה התגברה אצלי ההרגשה שאני צריכה לקרוא את הספר גם. יש לי מנהג לקרוא את הספרים שלהן כשאני יכולה. הרבה פעמים זה פשוט מתוך ענין ולפעמים זה עוזר לי להבין דברים על מה שקורה איתן ומה שעובר עליהן. ואז היא היתחילה לשאול שאלות על ספר אחר.



 הספר הזה יש לו מקום מיוחד בליבי. מלבד העובדה שהוא ספר מיוחד רגיש ומקסים הוא גם הספר הראשון "למבוגרים" שהרשו לי לקרוא-הייתי בת 10.עד היום  אני יכולה  לראות את המקום  המדויק שלו על המדף בסיפריה של הורי. מאז קראתי אותו עוד די הרבה פעמים ובכיתה י"ב כתבתי עליו עבודה.

התחלתי לקרוא. קצת יותר מ 200 עמודים ובתוכם ילדה אחת שבנוסף להיותה בעלת תסמונת אספרגר מה שמצריך ממנה התמודדות יומיומית מתישה ומכווצת קרביים ,צריכה גם להתמודד עם יתמות ושכול.והיא מחפשת CLOSURE. לסגור את המעגל.

אני לא מבקר סיפרות רק אדם קורא. אני לא קוראת ספרים שלא סוחפים אותי אז הספר הזה לגמרי עומד בקריטריון הנ"ל. הוא מהסוג שלא משאיר אותך אדיש. חלקנו יחשוב עליו וישאל הרבה שאלות (הבלרינה הצעירה למשל...), חלקנו (ואני בינהם...) יחוו בעיטה בבטן. אי אפשר לסיים אותו באמירה של -או איזה ספר יפה. מהבחינה הזאת שני הספרים קשורים זה לזה בקשר הדוק מאד. ( הקשר הברור מאליו הוא השם, הספר של הרפר לי נקרא באנגלית TO KILL A MOCKING BIRD. ) אני חושבת ששניהם ספרים שיותר מכדאי לקרוא ואם לא קראתם אז תתחילו דווקא מהספר של הרפר לי. בתור מי שהיתה בעברה תולעת ספרים רצינית ובשנים האחורונות חווה שלפעמים היא לא מוצאת מה לקרוא הספרים הללו היו תיזכורת מבורכת לכך שלא איבדתי את זה.

איך זה מתקשר ליצירה שלי? ובכן מה שהכנתי הוא גם סוג של סגירת מעגל.



אלה מתנות שתפרתי לשתי רקדניות שהופיעו עם הריקוד לבגרות של הבלרינה הגדולה. כחלק מהבגרות במחול הבנות מחברות כוראוגרפיה אישית ומקבלות עליה ציון. במיקרה של הבלרינה הגדולה הופיעו עם הריקוד שלה שתי ג'ינג'יות מוכשרות מכיתה י' ואלה המתנות שאני תפרתי להן לפי בקשתה.

 



נרתיקי בד קטנים שהיגיעו ביחד עם סיכות ומסרק-לסידור הפריזורה הנדרשת מבלרינות.

נוספו גם כמה שוקולדים בשביל התודה והמתיקות.

 



בד התפוחים יש לו משמעות שקשורה לריקוד והוא גם בחוץ וגם בפנים.

התודה נמצאת שם כל הזמן.

 



ומכיון שעסקנו בספרים זה רק ראוי לכתוב תודות לכל מיני אנשים שבזכותם הרשימה הזאת ראתה אור למרות התלבטויותי וספקותי.

תודה לעדי בעולם. את נהדרת.

תודה לבלרינה הקטנה שסמכה  עלי בעניני ספרים.

תודה לבלרינה הגדולה על ההשראה שהיא מצאה בספר ומה שהיא יצרה ממנו.

תודה לנועם ודנה שרקדו את החלום וריגשו את כולנו.

תודה לכם שקראתם.

נכתב על ידי , 4/3/2012 11:53   בקטגוריות הגיגים, המלצות, השראה, ילדים, ספרים  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)