לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ספר מוצא אישה


פעם אחת היתה ילדה אחת שמאד מאד מאד אהבה לקרוא. היא קראה כל מה שהיה אפשר, כשנגמרו לה הספרים בסיפריה היא קראה אותם שוב ואותיות מילים ודפים היו חברים נורא טובים שלה. היא קראה מאד מהר וזכרה את כל הספרים שקראה. היא אף פעם לא קראה לפני השינה אבל בכל זמן אחר דווקא כן. ואם היא היתחילה לקרוא ספר היא לא היניחה אותו מהיד עד שהוא היסתיים.



אחר כך היא גדלה ועדיין קראה אבל עכשיו היא היתה צריכה לקרוא ספרים מסוג אחר (והרבה מאמרים) אבל עדיין  מידי פעם (גם מפני שהיא קראה בעוד שפות...) היא היצליחה למצוא ספר שהיא קראה אותו בלי לעצור.



אחר כך נולדו לה ילדות והיא קראה להן-הרבה ,בקול רם ומתי שהן רצו.



ואז היא שמה לב שיותר ויותר קשה לה למצוא ספרים שהיא יכולה לקרוא ולא להניח מהיד. בהתחלה היא חשבה שזה רק ענין של זמן וגם של עייפות ושבעצם היא צריכה לאלף את עצמה לקרוא כל פעם קצת. נניח פרק.את זה היא לא היצליחה בכלל. זה הילחיץ אותה והיא התחילה לחשוב מחשבות מבהילות על עצמה. את הספרים שהילדות הביאו מהסיפריה היא דווקא היצליחה לקרוא כמו שקראה תמיד והיא גם נהנתה מהם אבל היא הירגישה לא נוח ובעיקר עצובה. כאילו שחלק ממנה הלך לאיבוד.



כל פעם בשבוע הספר היא סקרה את הערמות המפתות והצבעוניות קראה את התקצירים ולא מצאה את האחד הזה שעורר את סקרנותה . כל כך הרבה ספרים ולה אין מה לקרוא.

וכמובן שהיא חשבה שזה בגללה... כי הרי יש כל כך הרבה ספרים חדשים כל הזמן... לא יכול להיות שהיא לא מוצאת מה לקרוא... זה נהיה סוג של בדיחה-עוד לא נכתב הספר בשבילה..

יום אחד היא היגיע לפה. בגלל הג'ינג'ית (מתה עליה!). וקראה שם על ספר אחד והוא סיקרן אותה. היא חיפשה אותו בחנויות ולא מצאה. עד שהוא מצא אותה כמו הרבה דברים הטובים הוא היגיע כשהוא בחר ולא כשהיא חיפשה אותו.והוא היה מה שהרבה שנים חיפשה בספר ולא מצאה.גיבורה שהיא כל כך דומה לה וכל כך שונה ממנה.  מקומות שהיא מכירה מצוין וכאלה שלא תגיע אליהם כנראה אף פעם. שמות ודמויות ותאורים. היא היתחילה לקרוא אותו מתחת לשולחן בהפסקת הצהריים וסיימה עוד באותו ערב בבית(שאיכשהוא היה ריק ושקט כאילו מישהו ניחש שזה בדיוק מה שהיא היתה צריכה) וכל מיני חוטים וצבעים ומחשבות פתאום נהיו הגיוניים עד מאד למרות שיום קודם הם היו שיא הבילבול. זה היה מאד מרגש לדעת שהיא לא איבדה את זה-שהיא עדיין יכולה לשבת ולקרוא ספר בנשימה אחת מהר מהר בלי לפספס כלום. וזה לא בגלל שמשהו בה הישתנה-כנראה שיש פחות ספרים כאלה.

הספר שמצא אותה  נראה ככה



בטוח שיש עוד כאלה והם פשוט עוד לא מצאו אותה ... אבל עכשיו כשהיא יודעת שהם שם היא תחכה להם בסבלנות.

ואתם? אם גם לכם בא לצלול לתוך ספר ולצאת רק בסופו לנשום אוויר אולי תתחילו עם זה שלי...ואם לא אז אל יאוש. אי שם יש ספר בשבילכם-הוא עוד לא מצא אתכם, כנראה עוד לא היגיע הזמן.

נכתב על ידי , 18/7/2012 23:14   בקטגוריות הגיגים, המלצות, ספרים, סיפרותי  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



והיית אך שמח


בקומונת "צומת צבעים" ארגנתי החלפה בהשראת ספר.

הרעיון היה לקבל רשימת ספרים ולבחור ממנה ספר שיהווה השראה ליצירה. שיטת הפתקים בסלסילה זיווגה את המשתתפות ואני היגרלתי את קרין. ברגע שראיתי ברשימה של קרין את הספר "פוליאנה" היה לי  ברור שהוא הולך להיות ההשראה שלי. חשבתי שעבר המון זמן ממתי שקראתי את הספר ויכול להיות כיף לקרוא אותו שוב.  קראתי אותו בערב שישי אחד שמשום מה ביליתי לבד בבית. רוב הזמן בכיתי, מוזר ביותר עקב העובדה  שהמונח פוליאניזם שמתאר אופטימיזם חסר תקנה נקבע בעיקבות גיבורת הספר.

למי שלא קרא את הספר הרי תקציר נמרץ-פוליאנה ילדה קטנה ויתומה באה לגור בבית הדודה המרירה וחמורת הסבר שלה. פוליאנה היא ילדה שמחה ואופטימית שעשוקה במה שהיא מכנה משחק "והיית אך שמח" (דרך אגב השם הזה ניתן בתרגום הישן של הספר בתרגום החדש תרגמו את זה פשוט כמשחק השמחה). המשחק הזה אומר שכל דבר שקורה לך הוא בעצם משמח אתה רק צריך למצוא כיצד. אבא של פוליאנה הימציא את המשחק פעם אחת כאשר פוליאנה ביקשה שבחבילות למיסיונרים תהיה בובה ובמקומה היו זוג קביים . איך אפשר להיות שמח? ובכן היא לא זקוקה לקביים.... הסיפור ממשיך עוד ומספר כמובן איך לאט לאט משנה פוליאנה את חיי כל מי שמכיר אותה  וגורמת לכולם להאמין קודם כל בעצמם ואחר כך בעובדה שבעצם הכול טוב. את הסוף אני לא מספרת-תלכו לקרוא את הספר!

הספר היה הצלחה אדירה כשהוא יצא ועדיין נחשב ספר ילדים מצליח ופופולרי. שנתיים אחריו נכתב המשך שתורגם בעיברית כ "פוליאנה וג'ימי". חלק מהרעיונות בספר ללא ספק הושפעו מרוח התקופה (הספר נכתב ב 1913) ויש בו יותר מאשר נגיעה של סוציאליזם , שוויון זכויות והשוואות בין חיי מעמד הפועלים והמעמד העליון.

הנה מה שהחלטתי לשלוח לקרין


 

את המזודה היא לא קיבלה אבל לא יכולתי לעמוד בפיתוי כי מזוודה דומה מאד לזאת כנראה מתוארת בספר כמזוודה שאיתה היגיעה פוליאנה אל הדודה שלה.

מזוודת הקש הזאת נמצאה יום אחד מחכה ברחוב למישהו שיראה את גדולתה וכרגע מחכה להימסר  במתנה לחברה שלא מזמן פתחה סטודיו.



הבובה עשויה ברובה מלבד (100% צמר) וקצת בד.

וקצת מקרוב...

לבנות שלי ששתיהן חובבות בובות היה קצת קשה להפרד ממנה.

הבובה היגיעה היום לקרין והועבר אלי מסר שהיא מאד שימחה אותה, וזאת הרי היתה כל הכוונה.

 

נכתב על ידי , 1/9/2011 23:00   בקטגוריות swap, השראה, נוסטלגיה, ספרים, תפירה, סיפרותי  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)