לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ספרי צביעה, לא מה שחשבתם.


למי מאיתנו לא היו ספרי צביעה כילד? כאלה שצבענו בתשומת לב בצבעי פסטל מתוך קופסה בצבע תכלת ומאוחר יותר בטושים... מקפידים (מי יותר מי פחות...) לצבוע רק בתוך הקוים, מרוכזים כולנו בתוך הציור ומשיחות הצבע על הדף. חוברות קטנות מודפסות על נייר דק (הטושים תמיד עברו לצד השני של הדף...), נושאי צביעה ילדותיים עם משטחי צביעה גדולים-כולנו עזבנו את השעשוע הזה לטובת דברים אחרים ברגע שלצבוע בתוך הקוים כבר לא היה אתגר. הרבה הרבה שנים זה נשאר ככה-נכון היו שינויים-נוספו עוד נושאים (במיוחד איורים מתוך סרטי ילדים שהעשירו את הרפרטואר) יש היום מבחר עצום של צבעים לילדים וכל אחד יכול להדפיס לילדיו במדפסת הבייתית מגוון של ציורים לצביעה משלל אתרים חינמיים. אבל... לילדים.

אז זהו שממש לא.

את העולם שוטף גל של ספרי צביעה ...למבוגרים!

לפני שאתם מעקמים את האף והולכים לקרוא במקום אחר קחו עוד כמה דקות לקרוא למה זה טוב בעצם...

אז ככה-צביעה היא פעולה מונוטונית ופשוטה. מצד אחד היא לא דורשת מאיתנו ריכוז מוטורי (התגברנו מזמן על הקושי להשאר בתוך הקו התוחם של אזור הצביעה) אבל היא כן דורשת מידה מסויימת של ריכוז-בדיוק את מידת הריכוז שנדרשת על מנת לא לחשוב על דברים אחרים. נחשו מה? זה בדיוק מה שעושים במדיטציה. כלומר פעולת הצביעה היא בעצם פעולה מדיטטיבית.

למה טובה המדיטציה? יפה ששאלתם, להמון דברים....היא מפחיתה סטרס (וכתוצאה מכך מורידה לחץ דם, משפרת את תפקוד מערכת החיסון ומונעת כאבים), היא משפרת את הריכוז את היצירתיות ואת יכולת הלמידה, היא עוזרת להתמודד עם מצבי לחץ חרדה ודיכאון... בקיצור משהו שכל אחד מאיתנו יכול להרויח ממנו.

אז עכשיו אחרי שאתם יודעים שזה טוב לצבוע אפשר לעבור לתכלס...

קבלתי מהוצאת כנרת זמורה דביר 3 ספרי צביעה למבוגרים-חדשים ומהממים כדי לנסות להתרשם ולכתוב אם אהבתי או לא (אהבתי אהבתי אל תהיו במתח!).פרסמתי כבר תמונות בפייסבוק וקבלתי המון שאלות והחלטתי לרכז את הכל פה כדי שיהיה נוח. ומכייון שאני בחורה יסודית עשיתי מחקר. קטן.

 קודם כל הנה הספרים



בכל אחד מהם יש 100 (כן מאה! ) ציורים שונים מודפסים על נייר עבה ואיכותי.  כמה עבה ? כזה שאפשר לצייר עליו במגוון גדול של צבעים והוא ישאר חלק יפה ולא יעביר צבע לצד השני. הוכחות? בבקשה.

 



ככה נראה הדף שבחרתי כדי לנסות עליו ... יש פה-עפרונות רגילים, עפרונות אקוורל, טושים וצבעי אקריל.

 ככה זה נראה יותר מקרוב.

צבעי עפרון

צבעי עפרון נוחים מאד לעבודה וקלים מאד לתפעול. ההמלצה שלי היא אבל שתשתמשו בסוג טוב, בעפרונות רכים -הקשים יוצאים קצת חיורים ולא מספיק מרשימים.הצביעה הזאת נעשתה בצבעים קשים (כמה קשים? בערך H2 למי שמבין) והיא... חיורת קצת.



עפרונות אקוורל

 הרבה יותר כיף. קודם כל העפרונות הרבה יותר רכים והצבעים עזים יותר וחוץ מזה אפשר לטעון את הצבע למכחול עם מיים ולקבל אכויות של ציור הרבה יותר מורכב. בתמונה אתם רואים מצד שמאל איך זה נראה יבש (רק עפרון) לעומת צד ימין שהוא כבר מורטב.



צבעי אקריל

זה כבר מצריך מכחולים ומים ועניינים אבל לא מדענית כמוני תרתע... עובד סבבה. בין הספרים יש מספיק דגמים שבהחלט ירויחו מצביעה בצבעי אקריל. כאמור לא עבר לצד השני של הדף והדף לא השתנה כתוצאה מהצבע.



טושים

הטושים שלי לא מאד איכותיים אבל ניסיתי באמת כדי לבדוק כמה הדף עומד בזה והוא עומד בזה לגמרי בכבוד. מי שיש לו טושים מקצועיים יותר  בטוח יכול להשיג תוצאות הרבה יותר מרשימות.



וככה אחרי שניסיתי את כל האפשרויות ניגשתי לכיף האמיתי-לבחור לי ציור ולצבוע אותו. בחרתי שניים מאד שונים וכל אחד נצבע בטכניקה אחרת.

המנדלה הזאת נצבעה בעפרונות צבעוניים.



 

לעומת הציור הבוטני הזה שנצבע בצבעי מים



שניהם היו הנאה גדולה בלי קשר לטכניקה.

ולמי שצריך תזכורת-הספרים הם של הוצאת כנרת זמורה דביר, אפשר להשיג בסטימצקי וגם בצומת ספרים ועכשיו במחיר מיוחד של 99 שקלים לכל השלושה.

מאחלת לכם שעות של כיף והנאה.

נכתב על ידי , 17/6/2015 16:46   בקטגוריות המלצות, השראה, יצירה, משחקים בנייר, נוסטלגיה, ספרים  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בואו לסדנה


כן כן אתן קוראות נכון...(ואם יש כאן גבר אז שיסלח לי על השימוש בלשון נקבה). אתן מוזמנות לסדנה.

ימה מיצירתא והבלוג עיבוד לדעת מארחת אותי לסדנת ריקמה חופשית במכונת תפירה. 

מה זה בעצם? זה שימוש ברגל לתיפורים חופשיים לצורך ריקמה. רגל לתיפורים חופשיים היא רגל שמשתמשים בה ליצירת שמיכות טלאים-היא בעצם אחראית לתפור את כל שלוש השכבות של שמיכת הטלאים-טופ, מילוי וגב ולאחד אותם לכדי יחידה אחד. 

כאן מנצלים את הרגל לצרכים קצת שונים-בעיקר דקורטיביים. 

במשך השנים הכנתי לא מעט דברים בטכניקה הזאת. הנה כמה דוגמאות

זאת כרית שהכנתי לימה במסגרת החלפה בפורום טקסטיל וליבוד והיא היתחילה את כל הסיפור בעצם. אפשר לקרוא על ההחלפה פה.



את התיק הזה הכנתי להחלפה אחרת-החלפה הפוכה, והוא ניתן לקשת. עליו אפשר גם לקרוא פה.




ועבודה נוספת שניתנה להחלפת מישאלות


מי שרוצה לראות עוד דברים מוזמן ללוח הזה בפינטרסט כדי להתרשם ממה שאנשים אחרים עושים.

אז אחרי שראיתם מה אפשר לעשות וממש בא לכם ללמוד איך עושים את זה? הנה כל הפרטים.


אני  מתארחת אצל ימה לסדנת רקמה חופשית ביום שישי 14.6 שעה 9:00 גדרה.

 

הסדנא מיועדת לבנות שכבר יודעת לתפור ולתפעל מכונת תפירה.

הסדנא היא 3 שעות מקסימום נלמד איך איך להשתמש ברגל של תיפורים חופשיים ולרקום איתה על בד. נתרגל את הטכניקה ואחר כך נכין עבודה בטכניקה לפי בחירה.

רשימת ציוד שיש להביא: 

* מכונת תפירה ורגל לתיפורים חופשיים. הרגל נקראת גם free motion feet   ויש כאלה שקוראים לה darning feet  . לכל מכונה יש רגל שמותאמת לה כך שבהתאם למכונה שיש לך כך תראה הרגל.

*מכסה שיניים - צריך לדאוג שיש למכונה מכסה שמכסה את השיניים או אם זה דגם שהשיניים יורדות למטה שיודעים איך לעשות את זה.

*חוטי תפירה רגילים.

*נייר אפיה.

לצורך האימון צריך לעשות סנדויץ שמורכב מבד לבד(  (felt   ובד בגודל של בערך 20X20   סמ שצריך להיות תפור מסביב (בצורת מסגרת) כדי שכל הסנדויץ' הזה יחזיק ביחד. לא חייב להיות מדויק. לפחות בד אחד שיהיה חלק או לפחות בהיר.

* דוגמאות לרקמה חופשית-המקור הכי טוב הוא אתרים של דפי צביעה לילדים. דוגמא ברורה בלי הרבה פרטים לתרגול התחלתי.

בסיס לעבודה ראשונית, אפשר מגבת מטבח (לא בד מגבת ), בד לתמונה, או בסיס לכרית .אם רוצים שילוב של אפליקציה צריך להביא גם פליזלין ופליזלין דו צדדי.

הרשמה ועוד פרטים פה



אפשר גם לשאול אותי בתגובות כמובן או במייל.

תבואו יהיה כיף.

 

נכתב על ידי , 1/6/2013 11:34   בקטגוריות סדנה, יצירה, ריקמה חופשית במכונה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סופשבוע מהחלומות


האמת? יש לי הרבה יותר מגירסה אחת לסופשבוע מהחלומות. יש את הגרסה הרומנטית-רק אני וגבר הבית ביחד בניו יורק (אבל גם פאריס, לונדון וצימר בגליל הולך...), יש את גרסת הפנטזיה... לא אתם לא הולכים לשמוע אותה-תנחשו אם בא לכם, ויש את הגרסה היצירתית. המשמעות שלה היא שאפשר להתעסק ביצירה כל סופהשבוע. רצוי גם ללא הפרעות כמו הכנת ארוחת צהריים, הסעת ילדים הלוך חזור והטענת ופריקת מכונות כביסה. גרסת המציאות היא שאני מצליחה לדחוף כמה שעות של יצירה בתוך סופשבוע שמלא בעוד אלף דברים אחרים. ככה זה. אי לכך ובהתאם לזאת כשהתחיל להתארגן סופשבוע של יצירה בקומונת "צומת צבעים" ידעתי שאני בפנים. Dreams were made to come true....

אחרי הרבה התרגשות (מה הרבה, המון!)תכנונים, ארגונים, קניות, טרמפים, זיווגי חדרים ועוד שאר דברים שסופשבוע כזה מחייב  הוא יצא לדרך. 30 נשים (ותינוקת אחת מתוקה בטרוף) יצאו לדרך לבד או בקבוצה כדי להפגש לסופשבוע מרוכז של רוח וחומר..

מזג האויר לא עשה חסד עם הנהיגה,המן גשם וקרררר אבל מצד שני-מי צריך שמש כשממילא כל האקשן הוא בפנים?

אני אישית התחלתי את הבוקר עם שיעור פתוח בכיתת המחול של הבלרינה הצעירה. מילוי רציני של מאגרי הנחת והיופי.



 



הגענו. אי שם צפונה קרוב לעננים. התארגנות זריזה בחדרים וקדימה אקשן.

פתחנו בארוע השקה. דפי ממסטיקים ורחלי גזית הישיקו את המוצר החדש והמההההממם שלהן שהוא לא פחות מאשר מדבקות מתגהצות "מתגהצ(א)ות". על מה? על נייר על בד ואולי נחשוב על עוד כמה דברים שאפשר לגהץ אותן. שיחקנו לנו עם המדבקות הנהדרות הללו

הנה כרטיס (הכינותי בעצמי...)



ואלה תגיות בד



אחרי שגמרנו להתעלף ולהתלהב מכל האפשרויות ( מצטערת אתם כבר צריכים לדעת שכל מה שקשור לאותיות ומילים מטרלל אותי, במובן הטוב...) עברנו נושא בזריזות-סדנת תכשיטנות. עדנה היסבירה לנו איך ליצור צמיד עדין מקסים ומנצנץ. הצמיד נעשה לפי מידת היד של הבלרינה הגדולה (שנמסרו באדיבות הטלפון הנייד...) שיש לה יד אפעס צרה (מאד!) ולכן כל הצמידים נופלים ממנה. לא עוד. (פה מדגמנת היד שלי )



כל היצירה הזאת עשתה אותנו מאד רעבות ולכן בחבורה גדולה וצוהלת נסענו לנו לאכול ארוחת ערב במסעדה שווה. היה אח עצים, אוכל טוב שלג מעורב בגשם  וחברה מעולה. סיום נהדר ליום הראשון. בדרך חזרה  היתה גם הרפתקאה קטנה שכללה היתברברות, בוץ וחילוץ על ידי ארבעה גברים חסונים. לכולם שלום .

בוקר שבת עדיין היה אפור וגשום אבל אחרי ארוחת הבוקר נפגשנו לסדנת קלאץ' בהדרכתה של הילה. אני (והבלרינה) החלטנו שמה שיתאים לו לקלאץ' הזה זה הבד ההורס של מפת פאריס.



 ומכיון שהוא קצת שקט כזה אז יש אפקט וואו! כשפותחים אותו ובפנים יש בד פסיכי ומטורף (שחיכה בסבלנות לפרוייקט המתאים שיגיע).



דפי ורחלי הבלתי נלאות הכינו לכל אחת מאיתנו מתנה שתי תגיות אישיות מאותו ליין של התויות המתגהצ(א)ות. את ההתלהבות קשה לתאר במילים.

 ככה זה נראה .



והנה סמדר גיהצה את שלה לקלאץ'. תראו איזה יפיוף.

 





אם מדברים על יפיופים-הנה תמונה קבוצתית. אין כאן שניים אותו דבר-אפילו לא קרובים. מדהים איך כולן עושות אותו דבר ומתקבלים דברים כל כך שונים. מדהים וקסום. (שיעור קטן בחשבון-30 נשים תופרות כל אחת קלאץ', לכל קלאץ שני בדים שונים ואין אף בד שחוזר על עצמו... כמה יצא לכם?)





אחר כך קשת העבירה לנו סדנת תכשיטנות נוספץ שממנה יצאנו עשירות בשתי שרשראות וצמיד.



 





ארוחת צהריים אורגנה על ידי מיקוש הכל יכולה  -נפתח שולחן לתפארת שכל אחת מצאה בו משהו לטעמה ולגיזרתה.

 

 

וכדי שנזכור שבסוף כל התענוג הזה אנחנו חוזרות הביתה תפרנו לנו בית קטן ומקסים (אחלה פרוייקט לניצול שאריות) בהדרכתה של מיכל (שותפתי הנהדרת לחדר !). בשלב זה אני נוכחתי שיש כל מיני דברים שלא הבאתי איתי לסוף השבוע ולכן הלכתי הביתה בלי שסיימתי והישלמתי את מה שהיה לי בראש מאוחר יותר.

הנה



ופה כבר יש שימוש במדבקות של רחלי ודפי

 



וגם קצת תפירה חופשית (כי אי אפשר בלי...)



 

רגע לפני שאני מתחילה לספור את הימים לסופשבוע רוח וחומר הבא כמה תודות...

לקשת הבלתי נלאית-על הקומונה , להילה על הארגון של כל המבצע הזה, לדפי סמדר ויעל על התמונות היפהפיות והרשות להשתמש בהן, לכולן על מי שאתן. הרבה אהבה.

נכתב על ידי , 23/2/2012 12:17   בקטגוריות בלרינה, בתים, הגיגים, השראה, יצירה, תכשיטים, תמונות, תפירה  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)