לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ומי שלא סובל לקטוז?


כל מי שאי פעם ארח קבוצה גדולה של אנשים מכיר את זה-אם התפריט כולל בשר ברגע האחרון נגלה מישהו צמחוני... אם התפריט חלבי נגלה שמישהו מוגדר כבעל "חוסר סבילות ללקטוז..."  עניין הצמחונות בדרך כלל נפטר יחסית בקלות כי תמיד יש סלטים ותוספות ואפשר פשוט לא לקחת את הבשר. דווקא בארוחות חלביות זה קצת יותר מסובך-חוץ מהסלטים הכול מכיל מוצרי חלב. ... עכשיו מתחילים להכנס לפרטים הקטנים-יש כאלה שיכולים לאכול את מה שמכיל גבינות קשות , אלה שגם אם יהיה שם יוגורט או גיל זה יהיה בסדר עבורם ואלה ששום דבר שהתחיל פעם בחלב לא יכול להכנס להם לבטן. מכיון שגם לי יש אי אלו אנשים קרובים שלא סובלים לקטוז התחלתי לאסוף מתכונים שלא כוללים בהם שום דבר שהיה פעם חלב. אני משתדלת להכין  כאלה בכל פעם שאני מארחת ארוח חלבי וגם כשמזמינים אותי לאחד כזה ואני צריכה להביא משהו. בשבת שעברה התארחנו אצל חברים לבראנץ' וניצלתי את העובדה שאפיתי בבוקר כדי לצלם את אחד מהם.  המתכון המקורי הוא מהאתר של ניקי ב. אני קצת שיניתי אז אני כותבת מה שאני עשיתי.

 מתחילים בקיצוצים



אופס ... זה לא הכול...



עכשיו יותר טוב



מוסיפים את השאר... עיסה זה לא פוטוגני...

מחלקים לשקעים



אופים...

מוציאים מהתנור ומתלהבים קצת יותר מידי מהתוצר המוגמר...

 





למי שרוצה להעתיק ישר למחברת....

 

מאפינס קישואים ללא לקטוז

 

700 ג' קישואים (אחרי קילוף וקיטום קצוות. אפשר להחליף חלק מהקישואים בגזר)

בצל בינוני קצוץ
חצי כוס קמח מצה / חצי כוס קמח תופח (גם חצי כוס קמח רגיל עם חצי כפית אבקת אפיה עובד יופי)
כפית א. אפיה
2 ביצים
כף נענע/פטרוזיליה/כוסברה /מנגולד קצוצה (ואפשר יותר זה ענין של טעם)
פלפל שחור גרוס
מלח

שומשום

 

אופן ההכנה: 

1. לגרד את הקישואים(מעבד מזון עושה פה יופי של עבודה) לטגן את הבצל עד הזהבה ולערבב עם יתר המצרכים .

אם יש לכם תבנית מאפינס ממתכת חובה להשתמש בעטרות נייר! יש לשמן את פנים העטרות אחרת לא ניתן יהיה להפריד מהם את המאפינס. אם יש תבנית סיליקון לשמן אותה קלות. למלא את השקעים  לפזר קצת שומשום מלמעלה על כל מאפין.  לאפות כ 35 דקות ב 180 מעלות.

 

שיהיה חנוכה שמח! אל תגזימו עם הסופגניות...

נכתב על ידי , 30/11/2013 16:17   בקטגוריות tutorial, הוראות, מתכונים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אין שאריות


חברים ותיקים מגיעים לביקור בארץ. קובעים פגישה לבראנץ' בשבת-כל אחד מביא משהו כמובן. אני מתנדבת להביא מיני פנקייקס. מהסוג שלא משאירים ממנו שאריות. הפנקייקס האלה שבכלל התחילו בתור לביבות זה הנשק הסודי שלי-נשק סודי לפינוק ילדות בבוקר/ערב, נשק סודי כשצריך להביא משהו מהר למפגש ומצד אחד לא נעים להביא משהו קנוי ומצד שני לא ממש יש תועפות זמן לעמוד ולהכין.

הכול התחיל כשהבלרינה התחילה ללכת לגן (כלומר מזמן) היבטיחו לנו בשבועת צופים שבגן היא תאכל הכול (חי חי חי ). אחרי כמה זמן היסתבר שהיא כמובן לא אוכלת הכול וצוות הגן שלא יכול היה לסבול בשום פנים ואופן את המחשבה שהיא לא תאכל היה שומר לה אוכל שהיא אהבה לימים שבהם היה אוכל שהיא לא נגעה בו... כך התוודענו ללביבות.... אחרי כמה זמן נשברנו וביקשנו את המתכון-שיהיה גם בבית. מאז המתכון שונה הותאם ושופר לטובת אישה אחת שלא סובלת לטגן בשמן ושבדרך כלל אין לה יותר מידי זמן.בואו נתחיל מהסוף-ככה זה נראה-

אפשר לפרוש כאן כמובן... מי שמוצא חן בעיניו יכול להמשיך לקרוא, מי שתמונות מפורטות לא חשובות לו יכול לרדת ישר לפינת הקיצור בסוף...

מצרכים מאד פשוטים



מתחילים לערבב

 

גביע אשל או גיל, ביצה, שתי כפות סוכר וכפית אבקת אפיה-אני אוהבת להשתמש במטרף אפשר לעשות את זה גם בכף כמובן.



 כאן רואים איך הבלילה נראית ורואים את השלב הבא-ממלאים את המיכל של האשל בקמח ומוסיפים לתערובת. ממשיכים לבחוש.

 

מוסיפים מעל עוד שתי כפות של חלב

וזהו. מגיעים למירקם הנכון.

מחממים מחבת טפלון-שלי קצת מקרטעת אז אני משמנת אותה-כל אחד מכיר את המחבת שלו הכי טוב-אם עובד לכם עם פחות שמן -יופי, אתם יודעים שצריך יותר-גם בסדר.



מוזגים בכף לביבות/פנקייקס למחבת-אני מצאתי שכף הגשה של סלט יוצרת את הגודל המושלם מבחינתי.



לא מצופפים את הלביבות-שיהיה מספיק מקום להפוך בנוחות.

הצד העליון מתחיל לפתח בועות שמתפקעות (ומממש כיף לפוצץ...)



זה הזמן להפוך-אני אוהבת להפוך במרית צרה וארוכה.



הופכים את כולן-הצד השני לוקח כמובן הרבה פחות זמן-כדאי להרים את הזוית של אחת הלביבות ולבדוק שהן לא נשרפות.



מורידים לצלחת עם נייר סופג במידה והשתמשתם בשמן (סורי את זה לא צילמתי)

 

טאאאאאדם



הכי טעים עם סירופ מייפל כמובן אבל גם דבש, ריבה ושוקולד נוטלה מתקבלים בברכה.

ובקיצור:

מערבבים-

גביע אשל או גיל, שתי כפות סוכר, ביצה, כפית אבקת אפיה, קמח בכמות שממלאה את גביע האשל הריק ושתי כפות חלב.

מערבבים עד שאין גושים.

מחממים מחבת טפלון ומשמנים קלות.

יוצקים לביבות בכף-לא מצופפים.

הופכים כשנוצרות בועות גדולות על פני הלביבות שמתחילות להתפוצץ.

מטגנים עד שמזהיב בצד השני ומורידים לספיגה על נייר סופג.

משתדלים להשאיר משהו לשאר בני הבית....

ברור שהכמויות ניתנות להכפלה ושילוש-אני היום שילשתי את הכמויות ויצאו שתי צלחות גדושות כמו זאת שמצולמת כאן.

כאמור-מעולם לא נשארות שאריות.

קרן ביקשה למסור שהיה מאד טעים. מסרתי.

ועוד משהו למסור-הקיפודה הכי מוכשרת בעולם מקיימת בלוגולדה שווה במיוחד לרגל הרשומה ה 101. כן ירבו. כדאי לכם לרוץ ולראות מה קורה אצלה בטוח שתשארו ולא תזוזו.

שבוע נהדר.

נכתב על ידי , 9/7/2011 18:29   בקטגוריות הדרכה, הוראות, מתכונים  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)